Scorito Giro 2024

1 2 ... 41 ... 133 134
Squender
martijncr
#1000
Fijn dit soort quotes Niels! Helpt weer, alhoewel nu idd meer twijfel over Paret-Peintre... In deze...

Betekent misschien dat broeder Valentin wat meer de ruimte krijgt? ;)

NielsH97

Ik denk dat het een uitgelezen kans voor O'Connor is om podium te rijden dit jaar en dus hiervoor alle steun krijgt. Ik twijfel om Paret Peintre eruit te halen, maar aan de andere kant is hij natuurlijk wel erg goed in vorm. 

Frits

Paret-Peintre en Mayrhofer, lang in mijn team gehad maar toch maar weer gewisseld. Ook erg irritant dat er sommige renners niet geidentificeerd worden als klassementsrenner, waardoor ik nu maar op 5 zit. Mentaal spelletje.. 

stefbeukers

Welke combinatie van 7M heeft een hoger puntenplafond?

  • Merlier, Novak & Plapp
  • Bauhaus, Majka & Bjerg

-Wielerfan

Zou Hirt wel of niet voor een klassement gaan? 

Tommytom
stefbeukers
#1004
Welke combinatie van 7M heeft een hoger puntenplafond? Merlier, Novak & Plapp Bauhaus, Majka...

Het ligt een beetje aan wat je met puntenplafond bedoelt. Maar ik ben maar uitgegaan van puntenpotentieel (en niet de verwachtte punten):

Het puntenplafond van Novak wordt denk ik volledig gevormd door teampunten voor Pogacar, die identiek zijn aan die voor Majka. Daarentegen heeft Majka wel meer kans om eigen punten te halen. Zijn plafond is dus hoger. Als je het echter hebt over verwachtte punten, dan verwacht ik van beide vrijwel evenveel punten (namelijk: alleen teampunten voor Pogacar). 

Bjerg zijn plafond wordt gevormd door diezelfde punten, maar dan met 2x een top-3 notering (plafond) in de ITT's. Conclusie plafond: Majka, Bjerg, Novak.

Merlier en Bauhaus: plafond van Bauhaus is dan hoger, hij zal in iets meer etappes meesprinten verwacht ik. Een hoger potentieel, maar ik verwacht toch echt dat Merlier meer punten haalt uiteindelijk. 

Plapp: plafond is natuurlijk heel hoog. Top 10 in beide ITT's, meedoen in klassement, top-20 noteringen in de bergetappes, wellicht nog punten voor de jongerentrui onderweg en mogelijk top-10 notering in etappe 1. Veel potentie dus. Maar de grote vraag is natuurlijk of hij bij dat plafond in de buurt kan komen.

Alles bij elkaar zou ik dus zeggen, kijkend naar plafond: Plapp, Bauhaus, Merlier, Majka, Bjerg, Novak. Beetje om het even dus, jouw combinaties.

Laatst gewijzigd
dawizz
RappeEddy
#992
Daar heb je een punt; wie zou je dan voor 500k nog toevoegen? 

Piganzoli 

dawizz
RappeEddy
#992
Daar heb je een punt; wie zou je dan voor 500k nog toevoegen? 

Piganzoli 

DennisdeMenniss

Beste gevoel van de dag. Thuis komen van het werk, lekker in de tuin gaan zitten en je volledige team weer deleten zodat je je vanavond weer lekker druk kunt maken over wie er wel of niet in komt. Heerlijk. 

Ragnar Lolbroek
Squender
#1001
Betekent misschien dat broeder Valentin wat meer de ruimte krijgt? ;)

Broeder Valentijn mag volgens zijn ploegleider ook knechten voor Bisschop Ben.

Wicked Wout

Lopez mikt in eerste instantie op ritten en kijkt pas later naar een eventueel klassement.

 

“The man who, more than anyone else, has proven that he is ready for the Giro is Juanpe Lopez. His victory at the Tour of the Alps speaks for itself,” Rast said. 

 

“Italian climbs suit him well, as he has already proven in 2022, and I am convinced that he can chase stage success on the toughest days. Then, day after day, he can keep a look to the evolution of the fight for the GC. I believe this can be a goal to chase as we go along, also considering the presence of two long time trials that are decisive for any GC talk.” 

lochem

Ik ben er bijna uit....................nog 2 van de volgende 5.

Rubio, Alaphilippe, Pozzovivo, Lutsenko, Majka.

En dan niet qua budget, maar qua punten pakken.

Aanklampen
lochem
#1012
Ik ben er bijna uit....................nog 2 van de volgende 5. Rubio, Alaphilippe, Pozzovivo, Luts...

Dit is een mededeling correct? Succes, vindt ze vrij ongelijkbaar... zou de twee nemen die de meeste punten pakken ;-)

Sjasfriet
lochem
#1012
Ik ben er bijna uit....................nog 2 van de volgende 5. Rubio, Alaphilippe, Pozzovivo, Luts...

Ik heb Rubio en Majka, dus dat zijn de slechtste keuzes ;) 

Jeroen Van den corput
RappeEddy
#992
Daar heb je een punt; wie zou je dan voor 500k nog toevoegen? 

Velasco 

Puccini

Ik heb nog nergens iets gelezen over de matige prestatie van Arensman in Romandie (zelfs in tijdrit). Was daar een goede reden voor?

Jasperdewaal11

Hij was net terug van hoogtestage dan is hij nooit direct goed.

DerbertHijkstra
Puccini
#1016
Ik heb nog nergens iets gelezen over de matige prestatie van Arensman in Romandie (zelfs in tijdrit)...

Hij heeft 1 bergetappe ook de helft van de etappe kopwerk verricht, omdat Bernal 1 plekje later in de trein zat. Maar bij de Giro zit Arensman dus op het Bernalplekje in de trein.

stefbeukers

Welke renner geeft jullie de grootste FOMO? Hier 100% Merlier...

Laatst gewijzigd
Sean Chiappucci
stefbeukers
#1019
Welke renner geeft jullie de grootste FOMO? Hier 100% Merlier...

Merlier niet zo erg moet ik zeggen. 

Meer Thomas en een beetje Uijtdiebroek

Michielenwaaier
stefbeukers
#1019
Welke renner geeft jullie de grootste FOMO? Hier 100% Merlier...

Caruso, Pithie en die andere Paret-Peintre. 

nasibal
Jeroen Van den corput
#1015
Velasco 

De enige naam waarvan ik al 40 pagina's lang stiekem een beetje hoopte hem hier niet te zien ;)

Laatst gewijzigd
Behatzailea
Sean Chiappucci
#1020
Merlier niet zo erg moet ik zeggen.  Meer Thomas en een beetje Uijtdiebroek

Uijtdiebroek zie ik niet zo zitten. Thomas wel, maar ik kan geen bevredigend sprintteam op het virtuele papier zetten mét Thomas.

Behatzailea
nasibal
#1022
De enige naam waarvan ik al 40 pagina's lang stiekem een beetje hoopte hem hier niet te zien ;)

De kampioen verwacht je niet? Misschien zat iedereen stiekem hetzelfde te hopen ;)

Quelbois

FOMO ? Ik durf het bijna niet te zeggen maar voor mij voormalig zwarte lijst renners Ewan en O'Conner. Die staan er nu beiden in. 

Twijfel  nog over welke Quickstep Alaphilippe of Vansevenant als heuvel /vluchtters, dus even wachten tot Patrick zijn steun of afbraak speech publiceert .met de Giro ambities.

Kern van het team staat wel , laatse puzzel hier de 1 MLN man : A. Paret, Plapp of Lutsenko . Momenteel de laatste met lichte voorkeur, en dat zou Lopez of Dunbar worden als de Quickstep puzzel in het voordeel van de Belg uitvalt . 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 41 ... 133 134

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.