Algemeen muziek topic

1 2 ... 13 ... 18 19
esims2.0
Raul Alcala
#299
Het EBU heeft nu eenmaal behoorlijk strenge regels en eisen, die ook voor alle deelnemers gelden. Di...

O en die cameravrouw deed niets verkeerd? Als het gedrag van Joost nu zonder enige aanleiding plaatsvond, dan had ik nog enig begrip voor die redenering kunnen hebben, nu niet. Je hoort de EBU ook niet een keer ingaan op het punt dat het incident twee kanten had. Het zijn bobo's die niets met muziek hebben, en met hun zero tolerance willen benadrukken hoe fatsoenlijk ze zogenaamd zelf zijn.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#299
Het EBU heeft nu eenmaal behoorlijk strenge regels en eisen, die ook voor alle deelnemers gelden. Di...

Dat kan best, maar dat is een ander verhaal.

Raul Alcala

Hij is dus terecht afgeserveerd. Lomp en erger gedrag. Naar een vrouw ook nog. Dappere dodo. Ook op persconferenties bijdehand doen naar Eden, samen met die Griekse graftak. Voor wat.

 Zo'n klootviool gun ik best een carrière, voor hoe lang het duurt. Maar geen martelaarschap.

 

esims2.0
Raul Alcala
#303
Hij is dus terecht afgeserveerd. Lomp en erger gedrag. Naar een vrouw ook nog. Dappere dodo. Ook op...

Ik zie je ertoe in staat om in een Israel wielertenue naar de buurtsuper te gaan.

Raul Alcala
esims2.0
#301
O en die cameravrouw deed niets verkeerd? Als het gedrag van Joost nu zonder enige aanleiding plaats...

Ja haha. Kan me het geklaag van Klein wel herinneren dat hij had geëist dat er na oefenen ed geen camera opnames van hem mochten worden gemaakt. Op het Eurosongfestival klagen over aandacht, dat is toch meer iets voor kluizenaars met flakka verschijnselen. Josti met z'n band. Of je doet gewoon Daft Punk jonge 

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
esims2.0
#304
Ik zie je ertoe in staat om in een Israel wielertenue naar de buurtsuper te gaan.

Ik probeer nu al ff een gevatte reactie te bedenken, maar omdat ik blijf glimlachen lukt dat maat niet.

😊

Raul Alcala

Meestal ga ik toch zo naar de buurtsuper. Mits het niet te warm is natuurlijk.

Dan gaat die trui uit.

Raul Alcala
Jacco van Stierop
#300
lekker!

Had ik ff gemist Jacco! Ventje hoor dat jong van Wong.

Nu loopt het echt gierend uit de klauwen. 

Raul Alcala

Cory Wong nieuwe releases. 1 dag oud, de loom zomerse vibe is het levende bewijs 

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Wong ja, die op zijn stratocaster op fraaie wijze de ritmegitaar-traditie doorzet die tot wasdom kwam bij de Funk Bros. van Motown en verder werd geperfectioneerd door Nile Rogers.

Over de grootste hit van laatstgenoemde:

Raul Alcala

Tres bien!

Aussi.

esims2.0

Ik vind het schandalig dat dit gebeurt. Voortdurend als Feyenoord supporter gaan zitten provoceren in het Ajax supportershome, daar komt het op neer. Ik had er allang iets van gezegd, als ik niet bang was dat ik het dan verpest voor iedereen. Dat Wielerflits iets gaat afbouwen.

Raul Alcala

Nou ja, zeg. Nu lig ik er wakker van. Zeg ik als ajacied.

 

 

Laatst gewijzigd
esims2.0

De ellende op het Songfestival is eigenlijk begonnen met de taalstrijd in België 😂 Het ging hier over De Diepte van S10 voor Nederland in 2022 en Voilà van Barbara Pravi in 2021 voor Frankrijk.

Jacco van Stierop

Genoeg over die suffe songfestivalmeuk, effe wat anders opzetten:

 

esims2.0
Jacco van Stierop
#315
Genoeg over die suffe songfestivalmeuk, effe wat anders opzetten:  

Hier had ik gisteren al wat over willen zeggen. Sommigen hier hebben niet alleen geen binding met de Nederlandse cultuur, maar zelfs niet met de Europese. Joost slaagde er met zijn nummer zowaar in om iets van trots op Europa gevoel bij mij los te maken. Hier zitten een stel mensen (Jacco, Raul, Klootje en Romans) die geen bal om Nederland en om Europa geven. Die het alleen om de pegels lijkt te gaan. Maar wel het hoogste woord hebben over migratie en xenofobie.

Waarom moet je hier de zwarte cultuur doordrammen Jacco? Als ik dit topic juist gemaakt heb omdat ik daar genoeg van had.

Klootje Kriekeljon

Ik ik ik ik ik ik. Who gives a fuck. 

Romāns Vainšteins

Ik ben een heel groot fan van Henny Vrienten, die Ramses Shaffy daarentegen vind ik een kwelende, stonede hippieh@m*

meeste NL muziek doet me heeee leeee maaaaal niets, echt niets.

kleomantre

Het is toch Algemeen Muziek Topic dus dan kun je allerlei muziek verwachten. Kun je moeilijk klagen over muziek die binnen die omschrijving valt. 

Op een publiek forum waar je zelf geen eigenaar of admin van bent is het verder wat raar om soort van te willen bepalen wat er in een topic gebeurt. 

Je kan natuurlijk altijd een nieuwe thread aanmaken met een wat specifiekere titel, dat zou misschien helpen. Denk aan het Algemeen witte muziek topic. Of het Alles behalve zwarte muziek topic. 

esims2.0

Kun je nu nooit eens niet achterlijk reageren kleomantre? Ik was het zat dat sommigen vrijwel uitsluitend gefocust zijn op zwarte muziek, met af en toe een witte mainstream excuustruus ertussendoor, omdat het anders te veel in de gaten loopt. Dit hoeft geen 100% wit topic te zijn. Kijk anders eens in een willekeurige playlist van een Nederlands radiostation. Wereldvreemd figuur.

Jacco van Stierop

Luister Eddy, jij gaat hier niet bepalen wie wat moet posten; de baas spelen doe je maar bij je hond, maar niet hier, begrepen?

esims2.0
Jacco van Stierop
#321
Luister Eddy, jij gaat hier niet bepalen wie wat moet posten; de baas spelen doe je maar bij je hond...

En zo werd er weer een muziektopic omgevolkt.

SprintMaster

Misschien kun je eens kijken waar men wel voor warm loopt.  

kleomantre
esims2.0
#294
'Smaken verschillen' is een enorme dooddoener. Het is met muziek net als met eten: de een houdt miss...

Hoezeer het een dooddoener denk ik toch dat er een grote waarheid in zit. 

Verzamellijstjes als de Top 2000 zijn een goede poging om iets van een collectieve lijst van erkend goede muziek muziek te maken. Toegegeven er staat behoorlijk wat fijne muziek in, maar eenieder kan zo talrijke kut- of vastly overrated nummers aanwijzen in diezelfde lijsten. Bovendien wordt een heleboel muziek totaal niet vertegenwoordigd. Ligt ook beetje aan het format waar toch de muziek dat binnen het station zelf gedraaid wordt de boventoon voert. Om nog maar niet te spreken over hoe ''goede muziek'' ons al decennia lang opgedrongen wordt uit commerciele overwegingen. 

Wat bij iets als de Top 2000 duidelijk speelt is de herinnering die mensen aan bepaalde muziek hebben. Of het tijdsbeeld waar ze aan moeten denken. Dat bepaalt mede of muziek wordt (op)gewaardeerd of niet. Iets uit een heel ander tijdperk, of onbekende hoek, maakt niet zomaar diezelfde emotionele connectie. De stations weten dat ze iets moeten maken dat herinneringen oproept maar ook weer nieuwe aanmaakt door er een hele belevenis van te maken. Dat zal het succes wel verklaren ook al staat er genoeg in waar luisteraars niks mee hebben.

esims2.0

De Top 2000 is een feest van de herkenning en nostalgie. De jingle 'de beste 2000 nummers ooit gemaakt' slaat nergens op, omdat 'beste' in de muziek sowieso niet bestaat. Maar ook is het meeste stemmen principe om de 2000 populairste nummers te bepalen hier methodologisch volstrekt onverantwoord, omdat de stemmen over veel te veel nummers worden verdeeld. Ik heb het al eerder gehad over de Nederlandstalige Top 100 van de Volkskrant waarbij Chris Buur van harte uitnodigde om over de uitslag te discussieren. Dat heb ik toen gedaan. Hij was het "zeer" met me eens dat over smaak wel degelijk valt te twisten.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 13 ... 18 19

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.