Algemeen muziek topic

1 2 ... 14 ... 18 19
esims2.0

Dit is een heel goed artikel over de Top 2000 waar ik al heel vaak naar heb verwezen. Uit 2018 maar nog steeds actueel. Er staan er paar mooie waarheden in.

1. De Top 2000 is een zichzelf bevestigende canon: veel mensen stemmen op nummers omdat ze denken dat ze erop moeten stemmen.
2. De onderste helft (2000-1000) is veel leuker dan de bovenste helft.
3. Het imago wordt bepaald door de (in mijn ogen stoffige) bovenkant. De lijst van 2023 bevat overigens 630 nummers uit deze eeuw. Ik denk dat menigeen denkt dat dat er veel minder zijn.

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2018/december/Hoe-op-slot-zit-de-Top-2000-nu-eigenlijk-.htm

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ah, Chris Buur!!!

dat verandert de zaak

kraamhol

over taste gesproken, even wat lekkere billen zo in de ochtend, bak zwarte koffie erbij:

Romāns Vainšteins

Altijd leuk om te gokken of ze nou IN of UIT de gevangenis zitten, op moment van schrijven..

hmmmm, moeilijk, in?

esims2.0
Romāns Vainšteins
#329
Altijd leuk om te gokken of ze nou IN of UIT de gevangenis zitten, op moment van schrijven.. hmmmm,...

Nog een hoop werk voor asielmakelaars was mijn eerste gedachte.

Klootje Kriekeljon

Il Leopardo della Primavera

Misschien de film maar weer eens kijken, klassiekertje.

Klootje Kriekeljon

Choose life, choose a family. 👌

esims2.0
Klootje Kriekeljon
#333
Choose life, choose a family. 👌

En je wijsheden in het Engels, dan klinkt het niet zo leeg.

Klootje Kriekeljon
esims2.0
#334
En je wijsheden in het Engels, dan klinkt het niet zo leeg.

Esims kent zijn klassiekers niet. 

 

esims2.0

Ik ken nauwelijks films, klopt. Maar ik hoef ook niet zo nodig met wijsheden uit films door het leven.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Het is je vergeven, ouwe brompot. Als dat mag dan he. Niet boos worden van wie ben jij om mij te vergeven ofzo. De muziek in die film zou jou wel aanstaan denk ik. Kan alleen niet op die ene hele bekende jaren '80 Engelse disco hit komen. Leo help ff. Staat niet op de soundtrack, net gezocht.

 

esims2.0

Wat ik toevallig wel wist, en daar dacht ik op een ander moment aan in de discussie. Die journalist Epstein van het Watergate schandaal zat eens bij College Tour (programma met Twan Huys) en zei toen "America is broken in many ways". En ook dat de kreet "follow the money", die natuurlijk ook in de documentaire zit, helemaal nooit gebezigd is door de mysterieuze informant.

esims2.0

Het aantal films dat ik ik de bioscoop gezien heb, is denk ik op de vingers van twee handen te tellen. En dan zit deze daar ook nog eens twee keer bij. Mooie soundtrack waarop je ook kon stemmen bij de NPO Klassiek Filmmuziek Top zoveel. Erkend mooi dus.

 

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
#337
Het is je vergeven, ouwe brompot. Als dat mag dan he. Niet boos worden van wie ben jij om mij te ver...

Poeh ff denken, welke scene is dat ook alweer? Gaat geen lampje bij mij branden vooralsnog.

Klootje Kriekeljon

Vreemd. Film misschien wel 10x gezien maar zit heulemaal nie in de film dat nummer. Zou zweren dat die club scène een ander nummer had. Maar welke. Haha. Nja doet er nou niet meer toe. Deze zit nog meest dichtbij:

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
#341
Vreemd. Film misschien wel 10x gezien maar zit heulemaal nie in de film dat nummer. Zou zweren dat d...

haha, duidelijk een glitch in de matrix dit! Mandala effect enzo, ken je het verhaal van de berenstain bears? Interessante theorieen die wel onzin zijn

Romāns Vainšteins

Film is Born slippy natuurlijk, doorbraak van wereldact underworld 

esims2.0
Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#344
https://www.nporadio2.nl/nieuws/top2000/6b1ac3b9-df01-4f1d-bf93-2edf9f5d9f1f/hoe-het-publiek-underwo...

Ook Oasis wordt gevraagd, maar Noel Gallagher wijst Boyle af, denkende dat Trainspotting daadwerkelijk over treinspotten gaat.

 

Dit blijft echt fantastisch.

Limal

Overschat zou ik Born Slippy niet durven noemen. Wel een feit is dat het, zoals de meeste dingen, nooit bestaan had zonder de 1989 release van het Belgische techno anthem "Pump up the Jam".

SprintMaster

@Klootje: was het misschien dit nummer?

esims2.0
Limal
#346
Overschat zou ik Born Slippy niet durven noemen. Wel een feit is dat het, zoals de meeste dingen, no...

Overschat is nogal subjectief, maar ik hou gewoon niet van die harde, rammende beat wat volgens mij kenmerkend is voor Underworld. Het enige goede aan het nummer vind ik de overgang van de chaos naar de harmonie op het einde. Maar dat zien de liefhebbers van het nummer toch anders denk ik.

Laatst gewijzigd
kleomantre

Born Slippy is typisch zo'n nummer dat heel erg past bij een tijdsbeeld. Verder behoorlijk krachtig, rouw en ongepolijst en nou ook niet al te conventioneel. 

Het hoort wat mij betreft wel bij het beste wat elektronische muziek in de jaren negentig heeft voortgebracht. Echte clubliefhebbers gaan er vanzelfsprekend op los maar het zal ook zeker meer rock/metal georienteerde mensen tot bewegen aanzetten. 

Is het een persoonlijke favoriet? Ook niet direct, maar deze plaat hoort z'n plekkie te krijgen als tijdsbepalende plaat.  

Raul Alcala

Props voor Esims hoe hij leopardo telkens de hoeken en uithoeken van het forum laat zien. Kan er geen genoeg van krijgen

1 2 ... 14 ... 18 19

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.