Dit is een heel goed artikel over de Top 2000 waar ik al heel vaak naar heb verwezen. Uit 2018 maar nog steeds actueel. Er staan er paar mooie waarheden in.
1. De Top 2000 is een zichzelf bevestigende canon: veel mensen stemmen op nummers omdat ze denken dat ze erop moeten stemmen.
2. De onderste helft (2000-1000) is veel leuker dan de bovenste helft.
3. Het imago wordt bepaald door de (in mijn ogen stoffige) bovenkant. De lijst van 2023 bevat overigens 630 nummers uit deze eeuw. Ik denk dat menigeen denkt dat dat er veel minder zijn.
Het is je vergeven, ouwe brompot. Als dat mag dan he. Niet boos worden van wie ben jij om mij te vergeven ofzo. De muziek in die film zou jou wel aanstaan denk ik. Kan alleen niet op die ene hele bekende jaren '80 Engelse disco hit komen. Leo help ff. Staat niet op de soundtrack, net gezocht.
Wat ik toevallig wel wist, en daar dacht ik op een ander moment aan in de discussie. Die journalist Epstein van het Watergate schandaal zat eens bij College Tour (programma met Twan Huys) en zei toen "America is broken in many ways". En ook dat de kreet "follow the money", die natuurlijk ook in de documentaire zit, helemaal nooit gebezigd is door de mysterieuze informant.
haha, duidelijk een glitch in de matrix dit! Mandala effect enzo, ken je het verhaal van de berenstain bears? Interessante theorieen die wel onzin zijn
Veel geprezen nummer, maar naar mijn mening nogal overschat.
Overschat is nogal subjectief, maar ik hou gewoon niet van die harde, rammende beat wat volgens mij kenmerkend is voor Underworld. Het enige goede aan het nummer vind ik de overgang van de chaos naar de harmonie op het einde. Maar dat zien de liefhebbers van het nummer toch anders denk ik.
Born Slippy is typisch zo'n nummer dat heel erg past bij een tijdsbeeld. Verder behoorlijk krachtig, rouw en ongepolijst en nou ook niet al te conventioneel.
Het hoort wat mij betreft wel bij het beste wat elektronische muziek in de jaren negentig heeft voortgebracht. Echte clubliefhebbers gaan er vanzelfsprekend op los maar het zal ook zeker meer rock/metal georienteerde mensen tot bewegen aanzetten.
Is het een persoonlijke favoriet? Ook niet direct, maar deze plaat hoort z'n plekkie te krijgen als tijdsbepalende plaat.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.