Algemeen muziek topic

1 2 ... 15 ... 18 19
esims2.0

Ik heb twee keer een luisteraar op de radio gehoord, dat je het gaspedaal zo lekker in kunt trappen bij Born Slippy. Dat heeft denk ik ook wel flink bijgedagen aan mijn beeldvorming.

esims2.0

Ik zat net die Dutch 1000 van 538 door te kijken. In de nog geheime top 10 staat vrijwel zeker dat Summer Jam en ook Noodgeval van Goldband staat flink hoog. Nu snap ik niks van de hype rond die band, maar dit nummer vond ik dan wel weer erg leuk. Die onbegrijpelijk niet in de lijst staat.

Il Leopardo della Primavera
kleomantre
#349
Born Slippy is typisch zo'n nummer dat heel erg past bij een tijdsbeeld. Verder behoorlijk krachtig,...

Als iemand die meer in de alternatieve muziekstromen zoals punk/rock thuis is doet deze het zeker goed bij mij :)

Deze ook trouwens, zelfde periode

 

esims2.0
Il Leopardo della Primavera
#353
Als iemand die meer in de alternatieve muziekstromen zoals punk/rock thuis is doet deze het zeker go...

Het niet meer bestaande radioprogramma waarnaar mijn wielerspel is genoemd, had een chat waarop ook de studio zat. Tijdens dit nummer zei ik eens dat Faithless zakkenvullers zijn. En na afloop werd dat op de zender (NPO Radio 1) gegooid :)

Laatst gewijzigd
Limal
esims2.0
#348
Overschat is nogal subjectief, maar ik hou gewoon niet van die harde, rammende beat wat volgens mij...

Mijn reactie was vooral een manier om een beetje Philomena Cunk in dit draadje te krijgen :-)

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#354
Het niet meer bestaande radioprogramma waarnaar mijn wielerspel is genoemd, had een chat waarop ook...

Faithless is net als Underworld een van de grondleggers van de hedendaagse elektronische muziek, die maak je niet uit voor zakkenvullers. Is mijn bescheiden mening. ;)

Over de échte grondleggers van elektronische muziek gesproken: zij waren hun tijd ver vooruit. En niet alleen op het gebied van aerodynamica ;)

Il Leopardo della Primavera
Limal
#355
Mijn reactie was vooral een manier om een beetje Philomena Cunk in dit draadje te krijgen :-)

hahahaha Cunk altijd +1

esims2.0
Il Leopardo della Primavera
#356
Faithless is net als Underworld een van de grondleggers van de hedendaagse elektronische muziek, die...

Kraftwerk heeft zijn sporen wel verdiend. Vergeet Computer Love bijvoorbeeld niet waar Coldplay met Talk mee aan de haal is gegaan. Maar Faithless en Underworld zijn zeer betrekkelijke grootheden. Faithless was op een gegeven moment de afsluitende act op Pinkpop, dat tot dan toe vooral een rockfestival was. En ineens vond dat publiek Faithless helemaal te gek, omdat je er zo lekker op uit je dak kon gaan. Sindsdien vind het muziek voor meeloopsukkels. Ook een one-trick pony.

SprintMaster

"Veel geprezen nummer, maar naar mijn mening nogal overschat."

"Nu snap ik niks van de hype rond die band"

"Tijdens dit nummer zei ik eens dat Faithless zakkenvullers zijn. " 

Je klinkt alsof een nummer voor jou aan 2000 (pun intended) eisen moet voldoen om gewaardeerd te worden. 

esims2.0
SprintMaster
#359
"Veel geprezen nummer, maar naar mijn mening nogal overschat." "Nu snap ik niks van de hype rond di...

Ik ga mij niet aanpassen aan wat anderen vinden. Overigens ken ik bij al deze voorbeelden wel anderen die er precies zo over denken.

Il Leopardo della Primavera

Hey ieder z'n muzieksmaak, alleen om mensen nou meteen uit te maken voor meeloopsukkels omdat ze iets tof vinden, dat vind ik dan weer een beetje gek. 

kleomantre
esims2.0
#358
Kraftwerk heeft zijn sporen wel verdiend. Vergeet Computer Love bijvoorbeeld niet waar Coldplay met...

Faithless is nou niet bepaald een one-trick pony te noemen. Te veel platen die enige impact hadden zoals Salva Mea, God is a DJ, Tarantula. De lyrics van Maxi Jazz zijn ook verre van inhoudsloos, niet zoals de ritmische rijmelarij van de gemiddelde rapper . 

Voor mij is dit eigenlijk dé jaren 90 plaat door de diepte van de synthline en dat het een zeer geslaagde crossover is die qua sound ook heel goed het tijdsbeeld weergeeft.  


 


esims2.0
kleomantre
#362
Faithless is nou niet bepaald een one-trick pony te noemen. Te veel platen die enige impact hadden z...

Maar one-trick pony is dan ook iets anders dan eendagsvlieg. Salva Mea, God Is A DJ en Insomnia vertonen heel veel gelijkenissen.

kleomantre
esims2.0
#363
Maar one-trick pony is dan ook iets anders dan eendagsvlieg. Salva Mea, God Is A DJ en Insomnia vert...

Salva Mea & Insomnia inderdaad wel, maar ze hebben best gevarieerd werk. 

Tig muzikanten trappen in de val dat ze druk voelen om wat uit te brengen (of door deals aan te gaan met voorwaarden tot productie) en reproduceren dan maar hun eigen (succesvolle) sound of werken via soortgelijke processen naar nieuwe output toe. 

Ik zou Faithless daar niet onder scharen. Een goed voorbeeld van bijna one trick pony had Coldplay kunnen zijn, totdat ze na 2 albums van hetzelfde toch eens wat meer gingen rondkijken. 

Laatst gewijzigd
esims2.0

De achtergrond bij het nummer van Olive die ik vorig jaar hoorde. Tevens een goed voorbeeld van waarom de Top 2000 geen eerlijke lijst is. Want nooit in die lijst gestaan en belachelijke streeknummers zoals Hald Mich's Vas van Neet Oet Lottum wel.

Il Leopardo della Primavera
kleomantre
#364
Salva Mea & Insomnia inderdaad wel, maar ze hebben best gevarieerd werk. Tig muzikanten tra...

The Dire Straits klinkt ook allemaal hetzelfde, toch een grote band geworden. Het kan verkeren. Faithless is wat mij betreft ook absoluut geen one trick pony.

esims2.0

"Op vakantie en in de auto een 10-cd wisselaar met alleen maar Dire Straits. My god, dat klinkt als de highway to hell."

Zei ik vorig jaar tijdens de Top 2000 voor de grap. Want ik heb best respect voor Dire Straits. Maar het is tegelijkertijd ook saai. Zo'n Telegraph Road, dat nummer klopt 14 minuten lang als een bus. Alleen is het een verhaal en als een boek dat je al gelezen hebt. Bij mij dus ook geen Dire Straits in een Top 2000 lijstje, maar als het tussen Insomnia en Money For Nothing gaat, dan is de keuze eenvoudig, dan wordt het de laatste.

Laatst gewijzigd
kleomantre

Toch nog even door in de nineties vibe, lekker emo en bombastisch. Hoewel ik er zelf pas een paar jaar later tegenaan liep. 

 

Raul Alcala

90s sowieso

Klootje Kriekeljon

Esims wat is dan jouw guilty pleasure? Wat vind jij stiekem best lekker om te luisterer wat eigenlijk niet mag van jezelf? Verbaas me. 

En voor iedereen: wat is je favoriete film en/of serie? In muziek graag 😉. Ik zal beginnen. 

esims2.0

"Nadat de lijst bekend was, heb ik twee weken geleden onthuld wat de populairste eendagsvliegen waren in de lijst. Deze stond bovenaan 'One hit wonders'. Geen twijfel mogelijk. Het is indrukwekkend om die plaat altijd tegen te komen."

Dat zei Hans Schiffers in 2022 over Mijn Gebed in de Evergreen Top 1000. Het nummer viel in 2015 zo op tussen de andere grauwe saaie eenheidsrockmuziek in de Top 2000 dat ik vastbesloten was om er het volgende jaar op te stemmen. Maar toen haalde hij uitgerekend de lijst niet. Daarna nog slechts een keer.

Ik vind het geen guilty pleasure, maar je roept er wel de hoon mee over je af. En dat kan me werkelijk geen bal schelen. Het is overigens nog een nummer 1 geweest in de Nederlandse Top 40.

 

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
#370
Esims wat is dan jouw guilty pleasure? Wat vind jij stiekem best lekker om te luisterer wat eigenlij...

The Dude man. Je was me voor maar dat is logisch. 

Volgens mij heeft Lord Finesse nog gesampelt 

 

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Ik wou dat P. Cunk leuk vinden maar een hele serie was voor mij teveel. Jammer dat Karl Pilkington geen muzikale begeleiding heeft. The Brentmeister general maar dan:

Raul Alcala

Klootje Kriekeljon

Sjoooooooooonge jonge jonge. Wat was die zondag op tv vroeger leuk. Purno, Rembo's, Mevrouw ten Kate en zweede jeugdfilms. En hunnie:

1 2 ... 15 ... 18 19

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.