Algemeen muziek topic

1 2 ... 15 ... 68 69
redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

redacted_251125_441

Il Leopardo della Primavera
kleomantre
Born Slippy is typisch zo'n nummer dat heel erg past bij een tijdsbeeld. Verder behoorlijk krachtig,...

Als iemand die meer in de alternatieve muziekstromen zoals punk/rock thuis is doet deze het zeker goed bij mij :)

Deze ook trouwens, zelfde periode

redacted_251125_441
Als iemand die meer in de alternatieve muziekstromen zoals punk/rock thuis is doet deze het zeker go...

Laatst gewijzigd
Limal
redacted_251125_441

Mijn reactie was vooral een manier om een beetje Philomena Cunk in dit draadje te krijgen :-)

Laatst gewijzigd
redacted_251125_441

Faithless is net als Underworld een van de grondleggers van de hedendaagse elektronische muziek, die maak je niet uit voor zakkenvullers. Is mijn bescheiden mening. ;)

Over de échte grondleggers van elektronische muziek gesproken: zij waren hun tijd ver vooruit. En niet alleen op het gebied van aerodynamica ;)

Limal
Mijn reactie was vooral een manier om een beetje Philomena Cunk in dit draadje te krijgen :-)

hahahaha Cunk altijd +1

redacted_251125_441
Faithless is net als Underworld een van de grondleggers van de hedendaagse elektronische muziek, die...

SprintMaster

"Veel geprezen nummer, maar naar mijn mening nogal overschat."

"Nu snap ik niks van de hype rond die band"

"Tijdens dit nummer zei ik eens dat Faithless zakkenvullers zijn. " 

Je klinkt alsof een nummer voor jou aan 2000 (pun intended) eisen moet voldoen om gewaardeerd te worden. 

redacted_251125_441
SprintMaster
"Veel geprezen nummer, maar naar mijn mening nogal overschat." "Nu snap ik niks van de hype rond di...

Hey ieder z'n muzieksmaak, alleen om mensen nou meteen uit te maken voor meeloopsukkels omdat ze iets tof vinden, dat vind ik dan weer een beetje gek. 

kleomantre
redacted_251125_441

Faithless is nou niet bepaald een one-trick pony te noemen. Te veel platen die enige impact hadden zoals Salva Mea, God is a DJ, Tarantula. De lyrics van Maxi Jazz zijn ook verre van inhoudsloos, niet zoals de ritmische rijmelarij van de gemiddelde rapper . 

Voor mij is dit eigenlijk dé jaren 90 plaat door de diepte van de synthline en dat het een zeer geslaagde crossover is die qua sound ook heel goed het tijdsbeeld weergeeft.  

redacted_251125_441
kleomantre
Faithless is nou niet bepaald een one-trick pony te noemen. Te veel platen die enige impact hadden z...

kleomantre
redacted_251125_441

Salva Mea & Insomnia inderdaad wel, maar ze hebben best gevarieerd werk. 

Tig muzikanten trappen in de val dat ze druk voelen om wat uit te brengen (of door deals aan te gaan met voorwaarden tot productie) en reproduceren dan maar hun eigen (succesvolle) sound of werken via soortgelijke processen naar nieuwe output toe. 

Ik zou Faithless daar niet onder scharen. Een goed voorbeeld van bijna one trick pony had Coldplay kunnen zijn, totdat ze na 2 albums van hetzelfde toch eens wat meer gingen rondkijken. 

Laatst gewijzigd
redacted_251125_441

kleomantre
Salva Mea & Insomnia inderdaad wel, maar ze hebben best gevarieerd werk. Tig muzikanten tra...

The Dire Straits klinkt ook allemaal hetzelfde, toch een grote band geworden. Het kan verkeren. Faithless is wat mij betreft ook absoluut geen one trick pony.

redacted_251125_441

Laatst gewijzigd
kleomantre

Toch nog even door in de nineties vibe, lekker emo en bombastisch. Hoewel ik er zelf pas een paar jaar later tegenaan liep. 

Raul Alcala

90s sowieso

redacted-191125

redacted_251125_441

Raul Alcala
redacted-191125

The Dude man. Je was me voor maar dat is logisch. 

Volgens mij heeft Lord Finesse nog gesampelt 

Laatst gewijzigd
redacted-191125

Raul Alcala

redacted-191125

1 2 ... 15 ... 68 69

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.