Algemeen muziek topic

1 2 ... 16 17 18 19
esims2.0

Te veel DM zou je kunnen vinden, maar bij een zender die gericht is op alternatieve rock, waardoor veel muziek in de keuzelijst afvalt, voel ik me minder bezwaard. Wel opvallend dat Dangerous, het b-kantje van Personal Jesus tot de 90's gerekend wordt, maar Personal Jesus niet. En wel het gospelnummer Condemnation in de keuzelijst, maar niet het grungy Barrel Of A Gun, mijn enige vrije keuze.

 

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Duidelijke boodschap, met een blij gemoed in een aangename en vakkundige no nonsense-verpakking afgeleverd.

 

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#401
Te veel DM zou je kunnen vinden, maar bij een zender die gericht is op alternatieve rock, waardoor v...

Kink is ondertussen ook niet meer echt alternatief sinds ze een FM frequentie hebben. Druipt steeds meer pop door, zonde. 
Beetje meer van dit werk kan geen kwaad:

kraamhol

Doe mij ook maar meer van het volgende, een slaapliedje voor esi, kloot, en de wokkel (sorry).

kraamhol

Ja gevoelige boodschap, eventueel via deze link:

Saltatio Mortis-Besorgter Bürger

Il Leopardo della Primavera
kraamhol
#405
Ja gevoelige boodschap, eventueel via deze link: Saltatio Mortis-Besorgter Bürger

Lekker, punk. Kan ik goed op doorborduren:

Raul Alcala

Newsflash

esims2.0

Bizar om deze eens een keer op NPO Radio 2 te horen. Wel altijd in de Top 2000 keuzelijst (waarom dan vraag je je af) maar nooit in hun playlist.

Laatst gewijzigd
esims2.0

NPO Radio 5 deed er nog een schepje bovenop. Shake The Disease op die zender is net zo bijzonder.

esims2.0

Het was gisteren al wel duidelijk, via een teaser op X. Ik ben niet zo'n Oasis liefhebber maar kan me natuurlijk wel verplaatsen in fanatieke fans. Al vraag ik me af of die er allemaal blij mee zijn. Misschien haal je met zo'n reunie alleen maar de mythische status onderuit.

Klootje Kriekeljon

Over enorme zeikbanden gesproken. Dat is me een partij overschat stel die 2. Tering hee. Al is sommige solospul stukken beter, objectief gezien. Totaal mijn ding niet.

Romāns Vainšteins

Same here klootje, ik ben op zich echt wel een britpop-fan maar dit was echt de commerciële vlag op dat schip. In hetzelfde genre vond ik the Verve toffer en in de oorlog jegens Blur? Blur, any day. Daarbij waren/zijn het raszuivere klootzakken die 2.

esims2.0

Richard Ashcroft is ook niet de grote held die ervan gemaakt wordt. Ik meen dat het vorig jaar was dat The Rolling Stones besloten dat de royalties van Bitter Sweet Symphony (voortaan of met terugwerkende kracht?) naar The Verve gingen. Maar de werkelijke held in dit verhaal is de componist van het strijkersstukje, ene David Sinclair Whitaker, die inmiddels overleden is. Zonder dat strijkersstukje heb je eigenlijk helemaal niets. Hier de instrumentale versie van The Last Time, op basis waarvan de rechten voor Bitter Sweet Symphony naar The Rolling Stones gingen.

Raul Alcala

Cheers

esims2.0

Dan ontstaat er nog iets van discussie over muziek (britpop, oasis), wordt het gelijk weer om zeep geholpen door een zwarte video. Stel dat ik naar Zuid-Afrika zou gaan en zou zeggen: "Mooi land, alleen jammer van al die zwarte mensen." Zo komen deze video's op mij over.

Romāns Vainšteins

Richard Ashcroft heeft van dat 'strijkje' iets geniaals weten te maken, dat type jatten is wat mij betreft prima.

Mijn favo track van hem is overigens Lucky Man, heerlijk nummer. Zó hoort een zeurderige britpop stem te klinken!

Romāns Vainšteins

En hou eens op je te storen aan links met rappers, je bent net een kind van 4. Hoewel die vaak eerder door hebben wat wel en niet zinvol is.

 

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Volgens mij probeerde men in de jaren 90 een soort Beatles/Stones hype te creëren met Oasis/Blur.

Wat Oasis betreft ga ik voor dit nummer, niet echt origineel maar het blijft een lekker nummer. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Dat is één van de betere ja.

Om even in de 90ers te blijven, laatst Dookie van Green Day weer helemaal geluisterd, meesterlijk album met 5 dikke hits er op joh. 5 sterren (afgeronde 4,75, zaten 1 of 2 mindere nummers tussen)

Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
#419
Dat is één van de betere ja. Om even in de 90ers te blijven, laatst Dookie van Green...

 

Elke dag op de middelbare school 1 Dalton-uur, vrije studie in welk lokaal dan ook. Zeker een jaar lang op oa deze oefenen in het drumhok van het muzieklokaal.

esims2.0
Romāns Vainšteins
#416
Richard Ashcroft heeft van dat 'strijkje' iets geniaals weten te maken, dat type jatten is wat mij b...

"I've changed my mind listening to this several times. Ashcroft did very little. The vocal on bitter sweet even has a ring of last time about it."

Was ooit een van de reacties bij die instrumentale versie van The Last Time. Zo denk ik er ook over.

Jacco van Stierop

Uit Engeland ja, althans, daar uitgebracht in 2012.

esims2.0
Romāns Vainšteins
#417
En hou eens op je te storen aan links met rappers, je bent net een kind van 4. Hoewel die vaak eerde...

Ik ben dit topic begonnen, niet omdat hier geen ruimte is voor zwarte muziek, maar omdat sommigen alleen maar geïnteresseerd zijn in zwarte muziek. Voor Raul is die boodschap echt wel duidelijk. En jij reageert nu ook niet zonder rancune.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Ik vind The Drugs Don't Work van The Verve nog altijd beter dan Lucky Man. Maar dit nummer van Ashcroft (solo) heeft denk ik mijn meeste sympathie.

 

Romāns Vainšteins

@ Klootje : Green Day is een hele sterke 3-piece band. Gitarist-zanger, Bass-2e stem, Drummer, alle 3 buitencategorie. Dat nadrummen wens ik je met terugwerkende kracht veel succes mee.

1 2 ... 16 17 18 19

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.