Te veel DM zou je kunnen vinden, maar bij een zender die gericht is op alternatieve rock, waardoor veel muziek in de keuzelijst afvalt, voel ik me minder bezwaard. Wel opvallend dat Dangerous, het b-kantje van Personal Jesus tot de 90's gerekend wordt, maar Personal Jesus niet. En wel het gospelnummer Condemnation in de keuzelijst, maar niet het grungy Barrel Of A Gun, mijn enige vrije keuze.
Kink is ondertussen ook niet meer echt alternatief sinds ze een FM frequentie hebben. Druipt steeds meer pop door, zonde.
Beetje meer van dit werk kan geen kwaad:
Richard Ashcroft is ook niet de grote held die ervan gemaakt wordt. Ik meen dat het vorig jaar was dat The Rolling Stones besloten dat de royalties van Bitter Sweet Symphony (voortaan of met terugwerkende kracht?) naar The Verve gingen. Maar de werkelijke held in dit verhaal is de componist van het strijkersstukje, ene David Sinclair Whitaker, die inmiddels overleden is. Zonder dat strijkersstukje heb je eigenlijk helemaal niets. Hier de instrumentale versie van The Last Time, op basis waarvan de rechten voor Bitter Sweet Symphony naar The Rolling Stones gingen.
"I've changed my mind listening to this several times. Ashcroft did very little. The vocal on bitter sweet even has a ring of last time about it."
Was ooit een van de reacties bij die instrumentale versie van The Last Time. Zo denk ik er ook over.
Ik ben dit topic begonnen, niet omdat hier geen ruimte is voor zwarte muziek, maar omdat sommigen alleen maar geïnteresseerd zijn in zwarte muziek. Voor Raul is die boodschap echt wel duidelijk. En jij reageert nu ook niet zonder rancune.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.