Algemeen muziek topic

1 2 ... 21 ... 24 25
kraamhol

Ik ben graag offgrid, hoewel mijn aanwezigheid hier anders doet vermoeden.

kraamhol

kraamhol

Misschien komt ie ook wel uit het rivierengebied, de klei, in het jaar dat alle appels muf smaakten.

kleomantre
kraamhol
Heb graag de muziek als mp3 op m'n laptop, voor als de kernwapens komen, dan valt het internet weg.

Call me old fashion maar ik heb ook gewoon de muziekbestanden zelf en niet dat gedonder met een foon en streamen.

Mn geluidspeler is beter qua geluid dan die van de foons en ik zuip de batterij van de foon niet meteen leeg. Een foon die ik ook niet bij me hoef te hebben op een rondje hardlopen of ergens wandelend in de natuur. Alleen maar nutteloze afleiding.

Bijkomend voordeel is inderdaad als de pleuris uitbreekt ik enkel nog wat stroom hoef te hebben om zorgeloos overal tussendoor te wiebelen, nouja en m'n koptelefoon moet niet stuk gaan. Gelukkig heb ik een draadje, hoeft die ook niet aan de stroom. En in de internetloze zones die je her en der wel eens tegenkomt is het ook verdomde handig.

kleomantre
esims4.0
Niet dat ik al die lijsten luister, maar ik maak graag gebruik van mijn democratische stemrecht. Het...

Der staat wel wat bij waar ik nog niet van heb gehoord, dat zal vermoedelijk vooral aan mij liggen. Zie verder veel (redelijk) populaire muziek. 

Moet je daarop deels stemmen zoals bij de Top2000 of is het volledig vrij en je persoonlijke voorkeur?

Mijn eigen oog viel heel erg op dat nummer van Lana del Rey dat de internationale doorbraak was. Echter niet direct het nummer wat ik van haar zou kiezen. 

esims4.0
kleomantre
Der staat wel wat bij waar ik nog niet van heb gehoord, dat zal vermoedelijk vooral aan mij liggen....

Volgens mij kon je alle 40 vrij kiezen. In mijn lijstje dus 10 van de 40 vrije keuzes (als ik goed tel).

Het Qmusic tens stemlijstje komt aardig overeen met mijn persoonlijke top 40. Omdat er per decennium steeds minder echte hits zijn die erbovenuit steken. Vanaf morgen kun je bij NPO Radio 2 stemmen voor een nineties lijst. Daar zal denk ik minstens de helft van mijn favorieten niet in de keuzelijst staan. Maar zal ik me desondanks meer aan de keuzelijst houden dan hier.

Laatst gewijzigd
esims4.0

Hier de nummer 2 van mijn lijstje. Niet in de keuzelijst van Qmusic, maar een onbegrijpelijk onopgemerkt gebleven nummer uit de tens.

kleomantre
esims4.0
Hier de nummer 2 van mijn lijstje. Niet in de keuzelijst van Qmusic, maar een onbegrijpelijk onopgem...

Nou, dat liedje mag er wel wezen. Kende ik niet.

Het is lijkt net een soort van slowed-down techno nummer qua melodie die steeds iets verder aanzwelt, maar dan in een ingetogen singer songwriter / folk jasje. 

Ik moet wel zeggen dat ik snak naar nog glorieuzer, euforischer einde dan waar hier naartoe wordt gewerkt. Maar misschien is dat net de charme, dat het ietwat kleiner blijft. 

Raul Alcala

Een goedbedoeld feel.good liedje

Raul Alcala

kleomantre

Dit komt ook uit de Tens. Lekker terug naar de 60thies en 70thies.

Romāns Vainšteins

Ik ben een groot fan van trommelen, moet je deze gasten eens zien joh!

Romāns Vainšteins

Deze gasten zijn ook erg goed!

Romāns Vainšteins

Klassiekertje, die gasten zaten vooraan in de stroming!

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

En dan nog even een écht goede track

Romāns Vainšteins

Hier dan maar: ik ben het wel redelijk eens met de scores hier, wie uit wil leggen waarom Muse een kutband is? Voel je welkom.

https://www.musicmeter.nl/artist/129390

Romāns Vainšteins

Ikzelf vind ook Origin of Symmetry (met afstand) de beste. Black Holes is het omslagpunt waar vanaf ze het kwijtraakten. Ik bedoelde dus 3,5 topalbum, niet 4,5

esims4.0

Romāns Vainšteins

Ik vind Will of the people ook geen goed album, net zoals de 4 daarvoor. Eigenlijk was het na Black Holes over en out.

Maar ben ook veel meer fan van de eerste 4 albums. Vind je die ook kut? Wat die 'vervuiling' betreft : volgens mij staan er ook alleen maar nummers van die albums in, toch? 

Laatst gewijzigd
esims4.0

Er kunnen wat mij betreft maar 2 (van de 14) Muse songs eventueel aanspraak maken op de Top 2000 en dat zijn Undisclosed Desires en Supermassive Black Hole. Psycho en Knights Of Cydonia vind ik ronduit afschuwelijk. En dan dat geflirt met klassiek. Plug In Baby begint met een Bach rip-off (Tocatta in D).

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Leuk: die 2 tracks vind ik zelf al weer iets te 'cheesy'. Wel aardig maar wat veilig.

 

 

Romāns Vainšteins

Romāns Vainšteins

Mijn favo's Bliss, Uprising (waarom kies je die niet?) Plug in Baby (is gewoon tof) Starlight.

Maar meer nog: eerste 3 albums herbergen veel tracks die ook tof zijn maar hier niet tussen staan, van de laatste 5 albums staat er nagenoeg niets.

esims4.0

Raul Alcala

Dit forum loopt ineens als een trein

1 2 ... 21 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.