Algemeen muziek topic

1 2 ... 22 23 24 25
esims4.0
Raul Alcala
Dit forum loopt ineens als een trein

Dat vind jij. Ik deel hier lijstjes met de bedoeling dat er enige discussie over onstaat. Ik vind echter niets sociaals aan jouw muziekbeleving. Alsof je in je eigen wereld het wiel zit uit te vinden en helemaal geen idee hebt wat er bij anderen leeft. Ik kan me aan Muse heerlijk ergeren, maar dat is tenminste nog common ground (14 nummers van Muse in de Top 2000) en stof voor discussie.

Je kunt nu sinds kort bij de NPO ook je stemlijstje wijzigen nadat je gestemd hebt. Graag had ik gehoord "goh waarom die niet", maar van Raul moet ik het niet hebben.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik ben volkomen anti-lijstje maar zag met White Town en Smashing Pumpkins toch wel 2 tracks staan die ik zelf ook tof vind, los van je dedicate fanschap tov Depeche Mode (die ik weliswaar goed vind maar niet over de hele linie). 

Tov Raul: ik vind het ontzettend unfair hoe je hem wegzet als trol terwijl die man duidelijk wél muzieksmaak heeft. Zeker niet de mijne (Funk: mwoah, Soul: stja, R&B: kots) 

Laatst gewijzigd
esims4.0
Romāns Vainšteins
Ik ben volkomen anti-lijstje maar zag met White Town en Smashing Pumpkins toch wel 2 tracks staan di...

Maar wel alle noteringen van Muse van 10 jaar in de Top 2000 paraat.

Romāns Vainšteins

Ja, ik kan ook googlen. Top 2023, filter muse.

vroeg me af of mijn intuïtie juist was dat al hun werk vanuit de eerste 4 albums kwam. Klopte. Denk trouwens ook dat ze er te veel in staan, zal dat zo eens in vergelijk zetten, wacht even duurt niet lang.

Romāns Vainšteins

Alice in Chains, 2 nummers. Da's karig.

Romāns Vainšteins

SOAD, 1 maar. Dat is belachelijk.

hadden er sowieso 3 moeten zijn, ook Toxicity en Aerials

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Prodigy 5 stuks, ok

Romāns Vainšteins

Doors 11 x, toe maar

esims4.0
Romāns Vainšteins
Doors 11 x, toe maar

7 he, in de laatste editie. Je zult maar in Venlo wonen..

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

4 the record, ik vind The Doors echt tof. 
De film met Val Kilmer is ook echt de moeite waard.

Klootje Kriekeljon

Waar blijft dat topic waar mensen over hun favoriete kleur kunnen discussiëren? 

esims4.0
Klootje Kriekeljon
Waar blijft dat topic waar mensen over hun favoriete kleur kunnen discussiëren? 

Ik vind het een nogal kinderachtige stijl om iedere keer wanneer je iets niet bevalt, het in cynisme te verpakken. Je zou je ook kunnen afvragen waarom ik een tweede muziektopic ben begonnen.

Klootje Kriekeljon

Ik weet heel goed waarom. Omdat jij moeite hebt met andere meningen en smaken. Hoe je dat voor jezelf rechtvaardigt weet ik ook al, en dat is gelul.

Heel simpel. Jij hebt jouw smaak, ik de mijne. Ik laat al jouw meuk passeren, want het is niet aan mij besteed. Heb ik er een mening over en zou ik die willen uitspreken? Natuurlijk, eigenlijk wel maar dan weeg ik mijn kutmening af tegen het belang dat het hier voor iedereen moet zijn en laat ik het zoals gezegd passeren.
Jij zou hetzelfde moeten doen met muziek die niet aan jou besteed is maar dan gaan er kennelijk radertjes in je hoofd draaien en je kunt je er maar niet overheen zetten. Dat vind ik vervelend voor je, dat dwangmatige. Maar laat er geen twijfel over bestaan, jouw beperkingen zijjn op geen enkele manier leidend hier. Hoe lang je er ook over doordramt.

honderd keer toenadering zoeken helpt ook niet. Dus met een cynische opmerking zo af en toe kom je er nog genadig af. Koppige vriend. 

kleomantre

Voor de gelegenheid heb ik eens een keer gestemd op mijn eigen favorieten van de Tens en deze ingestuurd bij Qmusic. Aardige excercitie om eens te kijken wat uit dat decennium komt want ik zou bij het gros van de nummers echt niet weten van wanneer ze nou precies waren.

Goed welgeteld 1 nummer en vier artietsen waren bij hen bekend. De rest is gewoon voer voor discussie dan maar, weinig tot geen kans dat je er nog iets van terughoort.




1



Cliff Edge Ghost - Preghost


 




2



All The Beauty (Original mix) - Jani R


 




3



When Words Fail - subtractiveLAD








 


The Dark Crooked Tree - LoveKrafty




 


Paradise Circus -Massive Attack vs Burial




 


Thinking Of A Place - The War On Drugs




 


Heaven Up There - Palace







Acid Rain - Lorn






 


Peak Magnetic - Clark




 


Once - Buck UK




 


Shinobi Flow - Whispa




 


Paspatou - PARRA FOR CUVA




 


Everything Connected - John Hopkins




 


Darkhorse - Emma Ruth Rundle




 


No Longer Making Time - Slowdive




 


Tick Tock (Jani R remix) - Seagrave




 


In Maidjan - Heilung




 


Donna - THE LUMINEERS




 


Immanuel - Tony Anderson




 


Strangest Thing - The War On Drugs




 


Summer Bummer - LANA DEL REY




 


Orbiting - DeepChord presents Echospace




 


Everything You See Is You - Clocolan




 


Wasting My Young Years - LONDON GRAMMAR




 


The Less I Know The Better - Tame Impala




 


Organa - Max Cooper




 


California Nights - Best Coast




 


Today He Felt Life - bvdub




 


Broken - Patrick Watson




 


Love - eleven tigers




 


Sinner - Ark Patrol




 


Make You Cry - IC3PEAK




 


Scary All Over - Fifty Grand




 


Reunion - M83




 


Make Me Fade - Vanic x K.Flay




 


Running Naked Through Underground Cities - Lights Out Asia




 


Trapdoor - Salem







Magic - COLDPLAY




 


The Silence - Manchester Orchestra




 


I'm Not Human At All - Sleep Party People




Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ken er een flink aantal, je hebt een redelijk duistere smaak. Leuk. Mij net te flimisch maar toch.

Clark heb ik 2 x live gezien, luister je ook Plaid, of Boards of Canada? Bestaat M83 nog?

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

“… wie uit wil leggen waarom Muse een kutband is?”

Omdat het het schoolvoorbeeld is van 99% van de Engelse popmuziek van de laatste 40 jaar: hopeloos bombastisch en pretentieus terwijl het gewoon grauwe meuk is die niet eens geschikt is om je hond erop te laten schijten.

Nee, de mildheid ben ik even kwijt vanavond.

 

Romāns Vainšteins

Dat is makkelijk Jacco. Dan zeg je eigenlijk gewoon 'ik haat britpop'.

Persoonlijk heb ik niks met dat gepriegel waar jji steeds mee aankomt, maar dan denk ik 'het is mijn smaak niet'.

ik ben dus wel redelijk mild, een beetje zoals Wilders die de ijskast aanvult.

Laatst gewijzigd
esims4.0
kleomantre
Voor de gelegenheid heb ik eens een keer gestemd op mijn eigen favorieten van de Tens en deze ingest...

Om precies te zijn een uit de Qmusic keuzelijst: Magic van Coldplay. Verder ken ik alleen The War On Drugs, dus ik ga me niet meteen schamen dat ik er maar weinig ken.

esims4.0
Klootje Kriekeljon
Ik weet heel goed waarom. Omdat jij moeite hebt met andere meningen en smaken. Hoe je dat voor jezel...

Even wat vuurwerk door de brievenbus en dan snel wegrennen.

Jouw muzieksmaak is superieur, mijn lijstjes is alleen maar meuk.
Toenadering zoeken helpt niet.

De samenvatting van de dag.

kleomantre
Romāns Vainšteins
Ken er een flink aantal, je hebt een redelijk duistere smaak. Leuk. Mij net te flimisch maar toch....

Muziek is voor mij ook vaak een filmische beleving. Eigenlijk ben ik vooral een schemering figuur vandaar dat 'duistere' dat je terecht oppikt uit de nummers die je kent, beetje nachtelijk, beetje romantisch, beetje dromerig, beetje stemmig, beetje gevoelig, beetje eenzaam. Ik hou ook heel erg van het donkere contrast van boomtoppen tegen de nachtelijke hemel de uurtjes na zonsondergang. Of anders bij maanlicht.

Heb veel met wat muziek met een emotionele lading, treurigheid of sentimenteel, maar ook met mysterieus, bombastisch en euforisch. Er moet altijd wel iets in gebeuren of iets dat je meeneemt. Grappig genoeg vind ik treurige nummers heel vaak erg bevredigend. Het middenveld (bland/niet al te uitgesproken), lichtere gevoelens, oppervlakkigheid alsmede depressief stilzitten heb ik weinig mee. Die Sleep Party People op m'n lijst is wel een beetje de uitzondering mbt depressief.  

Plaid ken ik eigenlijk niet, ben ook niet direct een kenner van allerlei hoeken van het muzikale spectrum zelfs niet in hoekjes waarin ik zelf zou moeten of kunnen bivakeren. Eerst indruk is dat het wel aardig kan wezen. Boards of Canada heb ik zeker geluisterd, maar mis daar te vaak de songstructuur, een progressie, een verhaal een avontuur. Het zijn snippets, ideeën, wat te abstract voor mijn gevoel. Behalve dan Kid for Today en Everything You Do is a Balloon. 

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

RV: Metal of country zijn ook geen genres waar ik opgewonden van raak, maar kan er vaak nog wel een zekere mate van oprechtheid, muzikaal vakmanschap en ongekunsteldheid in ontdekken. Met smaak heeft het dus niet direct te maken.

Dat zingen met die akelige pathos wat ze daar aan de andere kant van Het Kanaal doen, joh, van wie moet dat? Al die instrumentale lagen over elkaar gekwakt als een dichtgeslibte hartspier: dat kan toch nooit gezond zijn?

Enfin, deze komt nog wel door de ballotage:

 

kleomantre
esims4.0
Om precies te zijn een uit de Qmusic keuzelijst: Magic van Coldplay. Verder ken ik alleen The War On...

Ik kreeg van iemand recent te horen, nadat ik even een nummer van Active Child had aangehaald wat dan volgens hem (bij spotify?) nou net het minst beluisterde nummer van het album zou wezen, dat ik echt anti-mainstream ben. Nou is Active Child niet bepaald een onbekende artiest en de Romans kent blijkbaar ook wel wat van de nummers in mijn lijst, maar de typering is misschien niet zo ver bezijden de waarheid. 

Maar misschien zit er nog wel een gem tussen. Die Falcons van Bergman in jouw lijst was een mooie toevoeging voor mijn muziekbibliotheekje. 

Laatst gewijzigd
esims4.0
kleomantre
Ik kreeg van iemand recent te horen, nadat ik even een nummer van Active Child had aangehaald wat da...

Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Bij de commerciëlen snap ik dat nog wel, maar bij de publieke omroep zou je toch op zijn minst wat meer inspiratie verwachten in de playlist. Maar het is bij R2 dag in dag uit de best geteste plaatjes draaien. Vaak zijn mijn ontdekking ook nog eens suggesties van luisteraars. Zoals dat nummer van Amanda Bergman dat ik gisteren deelde.

kleomantre
esims4.0
Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Bij de commerciëlen snap ik dat nog wel, maar bij de...

Der worden ook een bak pulpartiesten gepushed en creatieve armoe wordt rijkelijk omarmd.

Het trucje van de afgelopen 3 jaar is om van eind jaren negentig / begin zeros bekende trance/dance thema's te gebruiken in popnummers en daar een song omheen te bouwen. Het treurige is dat meestal enkel het thema dat ze gejat hebben nog boeit en de rest niet al te best is. Oftewel gewoon makkelijk meeliften op een hype zonder zelf iets te hoeven doen. Je kunt beter gewoon Kernkraft 400 - Zombie Nation opzetten dan die rip off die geloof ik vorig jaar de wereld in is geholpen. Sam Smith & Calvan Harris is er ook een voorbeeld van.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Top2000 en Q-Music. Het is freaking popmuziek man. Niks om bijzonder over te doen. Maar misschien moet je minimaal blokfluitles hebben gevolgd om daar iets over te mogen zeggen. Of in de 21e eeuw zijn gekomen met je technologie. 

In Japan draaien ze klassieke muziek voor hun wagyu-vee. Ik hoop dat de boeren in jouw buurt kippen houden of geluidsdichte stallen hebben. Je zou je als vaars nog eerder op een prikstok werpen dan onder begeleiding van die grafsmaak van jou naar de slachtbank te willen gaan. 

1 2 ... 22 23 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.