Algemeen muziek topic

1 2 ... 50 ... 61 62
esims5.0

Ik wilde gisterenavond nog een paar uur gaan slapen voor het begin van de Top 2000 en zag om 21 uur pas dat er dit jaar een openingsshow van een uur was. Voorgaande jaren was het steeds een pakkende mashup van niet langer dan 10 minuten na middernacht. De wekker gezet en ik viel 10 minuten voor het einde middenin een hiphop act met My Name Is van Eminem eronder. Verkeerder kun je niet uit bed stappen. Naar aanleiding van eerdere discussies ben ik het wel eens met het feit dat hiphop overal is, maar ook hier als een soort stijlcliché bij gebrek aan een beter idee. Net zoals dragqueens op het Songfestival. Ik weet niet of hun echte speerpunt soul elders nog wel in de show zat, maar ook die zou geen recht doen aan de muziek in de Top 2000.

Overigens speelt hier ook mijn enorme hekel aan openingsceremonies van de Olympische Spelen. Maar ik lees op Twitter wel meer flinke kritiek.

kleomantre

Goed geslapen verder?

esims5.0
kleomantre
Goed geslapen verder?

Valt dit in de categorie afreageren?

Klootje Kriekeljon

Zuur man. Karma.

esims5.0
Klootje Kriekeljon
Zuur man. Karma.

Niet verder komen dan jij-bakken. Dít is zuur reageren omdat ik hiphop weer eens niet zo vleiend noemde. Verder denk jij dat dit soort reacties erg stoer zijn, net als die acteurs in jouw video's.

Il Leopardo della Primavera

Voor mijn linksdraaiende woke matties hier, merry chrysler!

Romāns Vainšteins

Verschrikkelijk, het lijkt gadverdamme wel kleinkunst. Tekst is wel ok'ish. 

Laatst gewijzigd
flip vla
Romāns Vainšteins
Verschrikkelijk, het lijkt gadverdamme wel kleinkunst. Tekst is wel ok'ish. 

zucht...zelfs tijdens kerst deze braaksels.

Klootje Kriekeljon
esims5.0
Niet verder komen dan jij-bakken. Dít is zuur reageren omdat ik hiphop weer eens niet zo vlei...

edit ivm kerst

Laatst gewijzigd
esims5.0

"Kon het maar eeuwig Kerstmis zijn"

Romāns Vainšteins

vandaag home alone voor de eindejaarsschoonmaak in huis, iemand nog passende luistertips voor tijdens deze rotklus? Graag albums en geen one day fly - bullshit.

Romāns Vainšteins

Of anders: wat is jouw favoriete album ooit? Bij meer inspiratie mag je er meerdere noemen. Ik trap af:

Weliswaar staan op de opvolger met Smbu, Breathe (dat nummer hou ik trouwens niet van) en Firestarter grotere hits, maar deze was revolutionair. 

Romāns Vainšteins

Voor de ware liefhebber van deze periode van The Prodigy : 2 tracks die het Jilted album niet gehaald hebben maar er wel op hadden kunnen komen qua feel en kwaliteit, doe jezelf niet tekort met ze overslaan!

esims5.0

Ede Staal staat met 'T Hoogelaand ook in de Snob 2000 zag ik gisterenavond (hij komt vanmiddag langs). Zullen al die Groningse hardcore fans op WF wel voor gezorgd hebben.

Romāns Vainšteins

Welke? Raul komt uit Gieten en ik uit de regio Arnhem. Weinig hardcore aan en al helemaal weinig Hoogeland. De streek die Ede Staal bezingt is daarbij heeeeeel anders dan Stad Groningen, ik ken het goed van mijn wielerritten, echt een vergeten gebied met vergeten inwoners. Schitterend om met de juiste wind door te zeilen maar om te wonen? Hmmmm.

Het is trouwens niet eens onaardig, meer chanson-achtig dan kleinkutst, die Ede.. Niettemin niet mijn ding, heb nog wel eens samen met 1 van zijn 6 (!) zoons een electronisch muziekfestival in de ORKZ te Helpman georganiseerd. Hoorde veel later pas dat dat zijn zoon was trouwens.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Meer Franse stijl dit, niks Nederpops aan, ik ken nagenoeg alles uit de video. Maar heb er amper een voet aan de grond gehad, doortrappen! En wind joh,.. je moet er niet uit vorm heen gaan.

Laatst gewijzigd
esims5.0
Romāns Vainšteins
Welke? Raul komt uit Gieten en ik uit de regio Arnhem. Weinig hardcore aan en al helemaal weinig Hoo...

Het was ook enigszins spottend bedoeld omdat juist de (import) Groningers eerder zeiden weinig te hebben met Ede Staal en/of 'T Hoogelaand. Ik zou er wel trots op zijn als ik een Groninger was. Ik hoorde Ede Staal ooit eens omschreven worden door een Groninger als de Paolo Conte van het Noorden.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Geen idee wie Paolo Conte is maar Ede Staal heeft vooral veel weg van Ede Staal. Waarom de f*ck moet alles de ... van de/het ... zijn? Beter zijn mensen zich/haar/hen zelf.

Zo was voor Groningen ooit wel eens 'het Milaan van het Noorden' in Schwung, wat een gelul joh. Er zijn steden die qua compositie of sfeer er op lijken maar het blijft Groningen en niks anders.

En nogmaals: Stad Groningen is iets volkomen anders dan het Hoogeland, Oldambt, Eemsdelta, Midden Groningen, Westerkwartier. Je hebt hier stad en achterland, de nabijgelegen Groningse en Drentse voorsteden hebben er raakvlakken mee, het achterland echt minder.

Laatst gewijzigd
esims5.0

Haha ken jij Paolo Conte niet? Ja geen artiest in het alternatieve popcircuit.

Romāns Vainšteins

Nee, ik ken hem niet nee. Zal er straks iets even van opzetten want ik sta wel open voor suggesties, eventueel vernietigend oordeel gratis inbegrepen.

esims5.0

Hij staat in de Top 2000, maar dat nummer (Max) is ondertussen zo afgezaagd. Deze (ex-Top 2000) vind ik beter.

Laatst gewijzigd
Puddingbenen

Ik begreep van Vainsteins dat ik me ook hier eens moest melden met mijn muzieksmaak. Maar ik weet niet of ik mee mag doen met MC Hammer als mijn eerste CD-tje dat ik ooit kocht.

Cassettebandjes kocht ik daarvoor ook wel eens, met name van de grote artiesten van mijn jonge jaren. Zoals Michael Jackson, Madonna, George Michael. Lekker mainstream destijds. 

Ik heb een tijdje de hiphop-fase gehad (met De La Soul en The 2 Life Crew (wie kent ze nog...)), daarna wat meer richting de gitaren (Bryan Adams en Bon Jovi), en nog veel later was mijn muzieksmaak "all over the place", uiteenlopend van Guus Meeuwis en Boudewijn de Groot via Beach Boys en Elvis tot Metallica en Tenacious D.

En nu luister ik veel Italiaanse lala; ook lekker vanalles, met "Ultimo" als 1 van mijn favorieten. Singer/songwriter met goede stem. Maar ook hier vind ik eigenlijk alles best, van Vasco Rossi en Zucchero tot Angelina Mango en Baby K (al heeft die laatste vooral andere pluspunten).

Ik ben dus niet makkelijk in 1 hoekje te plaatsen: hooguit in het hoekje smakeloos ;-)

Romāns Vainšteins

Ook wel in het hoekje mainstream hoor :) een beetje de A2 tussen Utrecht en Amsterdam zeg maar. Dan heb je dus extra baat bij dit topic volgen!

Romāns Vainšteins

Dit is dus een voorbeeld van een track waarvan ik verwachten zou dat ie in de 2000 staat maar die er waarschijnlijk niet in staat.

Zo gaaf gezongen,..

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

En hier nog een band die ik persoonlijk geweldig vind, lekker dramatisch.

1 2 ... 50 ... 61 62

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.