Algemeen muziek topic

1 2 ... 49 ... 65 66
Il Leopardo della Primavera

Achtergrondmuziek voor gearriveerden is echt een heerlijke EP. Kunststukje van Yous en Yay.

Faberyayo

· Yous & Yay: Achtergrondmuziek voor Gearriveerden

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Trouwens, Esims, ik heb een leuk klusje voor je.

Zoek ALLE nummers op die zowel in TOP als SNOB staan en rangschik die naar eigen voorkeur ZONDER Depeche Mode of NL-talig te gebruiken. Ik wacht met spanning.

esims5.0
Romāns Vainšteins
Trouwens, Esims, ik heb een leuk klusje voor je. Zoek ALLE nummers op die zowel in TOP als SNOB sta...

Die zijn er wel maar heel weinig, omdat de nummers van de Snob 2000 niet in de Top 2000 mogen staan. Dan blijven alleen nummers over die er toevallig dit jaar in gestemd zijn. Uit mijn hoofd zijn dat Good Luck, Babe van Chappell Roan. En gisteren viel me ook Walking On A Dream van Empire Of The Sun op. Een nummer uit 2007 dat dit jaar nieuw is in beide lijsten. Daar moet een verklaring voor zijn. Gebruik in een reclame of zo.

esims5.0

Ik ben het nu even nagegaan: het zijn er tot nu toe drie. Behalve de twee genoemde ook nog As van Stevie Wonder.

esims5.0

Haha I Fink U Freeky van Die Antwoord is de ontdekking van de dag in de lijst. Ik hoor nu bekend geworden door Hans Teeuwen in Zomergasten.

Laatst gewijzigd
esims5.0

Tweede Kamer van Sophie Straat ft. Goldband heeft de Snob 2000 gehaald zie ik. Ik was de enige stemmer op 119 lijstjes op X.

flip vla
Romāns Vainšteins
Duscz,... Muziek dan maar weer (waarvoor we hier zijn uiteindelijk):  

het brein van romans gevisualiseerd.

esims5.0

Ik las even terug en zie nu dat ik vanmorgen berichten van Robertje en Romans door elkaar gehaald heb met betrekking tot die overleden zanger van The Dutch Boys. Het verbaasde me eigenlijk dat Romans er een punt van maakte, want mijn spot haakte duidelijk aan bij zijn eigen kritiek op WF.

flip vla
esims5.0
Ik las even terug en zie nu dat ik vanmorgen berichten van Robertje en Romans door elkaar gehaald he...

Ik zou romans maar niet al te serieus nemen, dat is een rare piemel, probeert altijd anders te zijn dan wat ie is.

Klootje Kriekeljon

Nirvana natuurlijk heel tof. Maar eigenlijk vind ik een hoop van die grunge enorme zeikmuziek qua zang. Smashing pumpkins brrr. Of Eddie Vedder met Pearl Jam.. hand me the knife pls.

Romāns Vainšteins

Ten is gewoon een geweldig album, daarna viel het wat mij betreft wat stil..

Pearl Jam leeft misschien wel wat boven zijn muzikale 'standaard', als ik zo het aantal diehardfans die ik alleen al tegenkwam bekijk.

Ik denk dat men die hele Eddie wat idoliseert, .. ,

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
Ten is gewoon een geweldig album, daarna viel het wat mij betreft wat stil.. Pearl Jam leeft missch...

Er zal ook wat solowerk van into the wild naar into the top 2000 en terug into the wild zijn gegaan, de afgelopen jaren.

esims5.0

Dit zijn tot nummer 1262 mijn favorieten in de Snob 2000. Een paar kende ik nog niet. Dat nummer van Mono is misschien een beetje standaard filmmuziek (of achtergrondmuziek voor gearriveerden), maar vanmorgen viel hij echt op tussen de rest, waardoor het meer glans had dan bij het terugluisteren zojuist.

1. Howard Jones - Hide And Seek
2. Blur - Out Of Time
3. Depeche Mode - A Question Of Lust
4. Kavinsky & Lovefoxx - Nightcall
5. Sophie Straat ft. Goldband - Tweede Kamer
6. Chappell Roan - Good Luck, Babe
7. The Orb - Little Fluffy Clouds
8. Mono - Silent Flight, Sleeping Dawn
9. Tom Petty - A Face In The Crowd
10. Associates - Breakfast

esims5.0

Mijn stemlijstje. De Snob 2000 lijst is bekend tot 975, dus ik verwacht nog wel een paar hits.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

We wachten met spanning af Esims.

esims5.0
Romāns Vainšteins
We wachten met spanning af Esims.

Maar niet heus. De hits in dit lijstje zijn in ieder geval in de lijst gestemd door meerdere mensen. Jouw superieure muzieksmaak is een beetje het verhaal van 10 vogels in de lucht.

Romāns Vainšteins

Welke meerdere mensen precies?

Romāns Vainšteins

esims5.0
Romāns Vainšteins
Welke meerdere mensen precies?

De stemmers op de Snob 2000. Of weet jij beter hoeveel dat er zijn dan ik?

Romāns Vainšteins

Top, Snob, Flop, Hop, kabouter Plop...

Ik ben meer van de muziek.

Romāns Vainšteins

En vooral ook van wie hier geboekt worden, als het iets heeft ga ik normaal gesproken. Ik heb een paar goede maten met wie ik hier resideer.

https://www.vera-groningen.nl

Blijf poptempels bezoeken, mannen, je wordt er een rijker mens van.

esims5.0

Eentje erbij, Bad Kingdom van Moderat.

En dat poptempels je muzieksmaak verrijken, is ook maar jouw orthodoxe mening. Jij hebt onder anderen helemaal niks met Nederlandstalig en ik had het er vanmiddag op een chat nog over dat het voor veel artiesten erg gemakkelijk is om je achter slechte Engelse teksten te verschuilen. En dan heb ik het nog niet eens over kleinkunst, daar spuug jij helemaal op. Normaal gesproken ook niet mijn ding maar dat nummer Red Mij Niet van Maarten van Roozendaal wordt toevallig gewaardeerd door de vakjury (want een prijs gewonnen) en door het publiek (in de Top 2000, waar je hem absoluut niet verwacht). Wie ben jij dan om daar een vernietigend oordeel over te hebben?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Mijn 'vernietigend oordeel' is een smaakkwestie, ik vind muziek(stijlen) pruimbaar of niet. En daarin laat ik me niet leiden door lijstjes of anderen.

Kleinkunst vind ik tenenkrommend en kneuterig, ik kan het niet helpen. Sorry.

Romāns Vainšteins

En wat poptempels + livemuziek betreft: dat is gewoon een passie van me. Ik ben gek op livemuziek en alles dat dat met zich meeneemt, kan er niet genoeg van krijgen. Staan al iets van 10 gigs in de boeken voor 2025, van zeer wisselende kwalitatieit en origine. 

Romāns Vainšteins

Naar deze in de 013 kijk ik enorm uit, misschien proberen als het in de buurt is? Show gegarandeerd!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 49 ... 65 66

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.