Achtergrondmuziek voor gearriveerden is echt een heerlijke EP. Kunststukje van Yous en Yay.
FaberyayoDie zijn er wel maar heel weinig, omdat de nummers van de Snob 2000 niet in de Top 2000 mogen staan. Dan blijven alleen nummers over die er toevallig dit jaar in gestemd zijn. Uit mijn hoofd zijn dat Good Luck, Babe van Chappell Roan. En gisteren viel me ook Walking On A Dream van Empire Of The Sun op. Een nummer uit 2007 dat dit jaar nieuw is in beide lijsten. Daar moet een verklaring voor zijn. Gebruik in een reclame of zo.
Dit zijn tot nummer 1262 mijn favorieten in de Snob 2000. Een paar kende ik nog niet. Dat nummer van Mono is misschien een beetje standaard filmmuziek (of achtergrondmuziek voor gearriveerden), maar vanmorgen viel hij echt op tussen de rest, waardoor het meer glans had dan bij het terugluisteren zojuist.
1. Howard Jones - Hide And Seek
2. Blur - Out Of Time
3. Depeche Mode - A Question Of Lust
4. Kavinsky & Lovefoxx - Nightcall
5. Sophie Straat ft. Goldband - Tweede Kamer
6. Chappell Roan - Good Luck, Babe
7. The Orb - Little Fluffy Clouds
8. Mono - Silent Flight, Sleeping Dawn
9. Tom Petty - A Face In The Crowd
10. Associates - Breakfast
Eentje erbij, Bad Kingdom van Moderat.
En dat poptempels je muzieksmaak verrijken, is ook maar jouw orthodoxe mening. Jij hebt onder anderen helemaal niks met Nederlandstalig en ik had het er vanmiddag op een chat nog over dat het voor veel artiesten erg gemakkelijk is om je achter slechte Engelse teksten te verschuilen. En dan heb ik het nog niet eens over kleinkunst, daar spuug jij helemaal op. Normaal gesproken ook niet mijn ding maar dat nummer Red Mij Niet van Maarten van Roozendaal wordt toevallig gewaardeerd door de vakjury (want een prijs gewonnen) en door het publiek (in de Top 2000, waar je hem absoluut niet verwacht). Wie ben jij dan om daar een vernietigend oordeel over te hebben?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.