Algemeen muziek topic

1 2 ... 9 ... 18 19
esims2.0

De rencensies van Joost, de cultheld uit het NPO Radio 2 gastenboek, laten me nooit in de steek.

2017-04-14 Joost
Ik heb nou Sublime FM aan maar dat is na een dag of drie ook niet te harden, voortdurend Macy Gray met dat heliumgeluid, zojuist die nepjazz van Jamie Cullum, Joss Stone met dat ellendige Anouk-gekrijs, Caro Emerald, Amy Winehouse, Waylon, en ga zo maar door.
2017-06-15 Joost
Twee CD's van gekocht in een vlaag van verstandsverbijstering, maar wat is dat een enorme k u t zangeres die Joss Stone. Volkomen overbodig, net als die andere schreeuwlelijk Melissa Etheridge.

Raul Alcala

Voor Kraam

esims2.0

Soms lijkt iets te toevallig. Omdat het er hier gisteren nog over ging.

Raul Alcala

Dat was niet hier, maar bij die leuke disco 'youaskweturn' aan de overkant. De disco, waar ze voorheen bijna alleen maar hiphop, rnb en caribisch achtige latin muziek draaiden. Maar de laatste tijd draaien ze daar nagenoeg van alle markten thuis. Lekkere house muziek, of hoe noem je dat. Jaren 60 en 70's rockabilly en dergelijke, motown, funky jazz, mooi nederlandstalig, 90's rnb, hiphop, jaren 80 pop, Michael Jackson, zelfs Depeche Mode wordt zonuendan gedraaid door de dj. Een potpourri van diversiteit is het daar, vol met mooie meiden, sinds ene Joost de toegang werd geweigerd, en sindsdien met een toegangsverbod in z'n achterzak in één of ander leeg café z'n emoties los laat op de niet werkende jukebox in de hoek.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Probeer maar een beeld te schetsen wat totaal niet klopt. Jullie proberen daar een zwarte Amerikaanse cultuur op te dringen. Gedragen je als een stel Turken die hier wonen maar hun schotel op Ankara hebben gericht. Dat topic is waarom de multiculturele samenleving niet werkt in het klein.

Romāns Vainšteins

Hoe krijg je dit soort bullshit toch je roomblanke bakkes uit Esims?

 

esims2.0

Jij bent ook niet helemaal objectief he? Ik vergat volgens Raul nog iemand.

Raul Alcala

Ahahahaha

Een derde hiphophead vergat je eeder idd. En dat was niet Romans 

Doe je de groeten aan Joost

Jacco van Stierop

Inderdaad Raul, vogels van diverse pluimage daaro. Iedereen is welkom en het maakt niet uit wie je bent of waar je vandaan komt. Mooi man.

Die Joost ken ik dan weer niet, is dat errug?

 

Raul Alcala

Ha Jacco, m'n muzikale held. Altijd warm en ritme rond de lendenen.

Nee is niet erg. De mensen met wie hij op stap gaat hebben altijd een kutavond. Hij scheldt de bedelende muzikale zwerver op straat de tyfus, en in de club staat hij steevast naast de dj om hem elk nummer duidelijk te maken wat voor een kutmuziek hij draait.

Beter ga je op stap met mij, ondanks dat ik uit m'n bek stink

esims2.0

"With the volume down"

Precies een jaar geleden zag ik Exploring The Blue voorbij komen op (opvallend genoeg) NPO Radio 5 en toen het album The Acoustic Motorbike nog eens beluisterd. Destijds in 1992 viel het me niet op, maar het eerste nummer is misschien wel het beste van dit album.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Bah wat goedkoop scoren weer, met die grappen over hiphop.

esims2.0

Ik zag het vandaag pas, maar vorige week maandag gedraaid op NPO Radio 5 in het programma van Henkjan Smits. Maar alleen omdat er een Portugees nummer gedraaid moest worden, want je hoort hem anders nooit. Een mooi nummer waar ik altijd op stem bij de Snob 2000, omdat hij daar in de keuzelijst staat.

esims2.0

"San Francisco (Be Sure to Wear Flowers in Your Hair)", in sommige landen uitgegeven als "San Francisco (Be Sure to Wear Some Flowers in Your Hair)", is een liedje van Scott McKenzie.
-- Wikipedia

Ik moet daar altijd aan denken bij dat nummer.

esims2.0

Naar aanleiding van een ander topic. Met deze humor kom ik de frustratie in december altijd wel weer te boven.

esims2.0

We are not there yetWe have not evolvedWe have no respectWe have lost control

Ik had hem al eens genoemd, maar wel toepasselijk gezien de toestanden in Engeland. Niet de officiele video, maar wel een veel betere productie dan de versie op het album.

kraamhol

even klein samenvattinkie van wat oldies, voor esi the white:

kraamhol

en een tweede deel, voor als je de smaak te pakken krijgt. Wees niet bang om te vragen hoor...

esims2.0

Ik ben geen luisteraar van 538, maar zag dat ze ook een lijst met muziek van Nederlandse bodem hebben, waarvan de stemming twee dagen geleden geopend is. Eens een lijstje bij elkaar stemmen dacht ik, maar na 5 nummers was het maximum al bereikt. Dan moet je dus kiezen welke 5 en het zit allemaal redelijk dicht bij elkaar.

 

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Ik zie Oscar Harris er niet tussen staan. Kijk ik er overheen?

esims2.0

Oscar Harris stond niet in de keuzelijst. En hoewel het wel mogelijk was om vrije keuzes in te vullen, doe ik dat met dit soort lijsten niet. Maar vind je het niet een beetje kinderachtig om met dit soort berichten, die niet anders bedoeld zijn dan afreageren, de sfeer te bederven?

Op dit moment is de Soul Night op NPO Radio 2 gaande. Ik had een muziekwebsite die vanwege soortgelijke acties als die van Thurau om zeep is geholpen. Maar daar was ik samen met nog iemand anders degene die de zwarte muziek nog hoog hield. Anderen stemden het demonstratief weg in een totaalbeoordelingslijst.

Laatst gewijzigd
kraamhol

Hier een echt lijstje, westcoast, effe lekker voor de marathon begint:

esims2.0

Stelletje sneue figuren. Dit ging over muziek van Nederlandse bodem, sluit dan daar op aan. Maar als je liever in de kont - of in jouw geval hol - van de VS zit, flikker dan lekker op naar dat andere topic.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
kraamhol
#222
Hier een echt lijstje, westcoast, effe lekker voor de marathon begint:

Je hebt zojuist de soundtrack van mijn tienerjaren opgezet. Tyvm.

esims2.0

Achterlijke lamlendige muziek voor nikspresterende talentloze sukkels.

1 2 ... 9 ... 18 19

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.