De rencensies van Joost, de cultheld uit het NPO Radio 2 gastenboek, laten me nooit in de steek.
2017-04-14 Joost
Ik heb nou Sublime FM aan maar dat is na een dag of drie ook niet te harden, voortdurend Macy Gray met dat heliumgeluid, zojuist die nepjazz van Jamie Cullum, Joss Stone met dat ellendige Anouk-gekrijs, Caro Emerald, Amy Winehouse, Waylon, en ga zo maar door.
2017-06-15 Joost
Twee CD's van gekocht in een vlaag van verstandsverbijstering, maar wat is dat een enorme k u t zangeres die Joss Stone. Volkomen overbodig, net als die andere schreeuwlelijk Melissa Etheridge.
Dat was niet hier, maar bij die leuke disco 'youaskweturn' aan de overkant. De disco, waar ze voorheen bijna alleen maar hiphop, rnb en caribisch achtige latin muziek draaiden. Maar de laatste tijd draaien ze daar nagenoeg van alle markten thuis. Lekkere house muziek, of hoe noem je dat. Jaren 60 en 70's rockabilly en dergelijke, motown, funky jazz, mooi nederlandstalig, 90's rnb, hiphop, jaren 80 pop, Michael Jackson, zelfs Depeche Mode wordt zonuendan gedraaid door de dj. Een potpourri van diversiteit is het daar, vol met mooie meiden, sinds ene Joost de toegang werd geweigerd, en sindsdien met een toegangsverbod in z'n achterzak in één of ander leeg café z'n emoties los laat op de niet werkende jukebox in de hoek.
Ha Jacco, m'n muzikale held. Altijd warm en ritme rond de lendenen.
Nee is niet erg. De mensen met wie hij op stap gaat hebben altijd een kutavond. Hij scheldt de bedelende muzikale zwerver op straat de tyfus, en in de club staat hij steevast naast de dj om hem elk nummer duidelijk te maken wat voor een kutmuziek hij draait.
Beter ga je op stap met mij, ondanks dat ik uit m'n bek stink
"With the volume down"
Precies een jaar geleden zag ik Exploring The Blue voorbij komen op (opvallend genoeg) NPO Radio 5 en toen het album The Acoustic Motorbike nog eens beluisterd. Destijds in 1992 viel het me niet op, maar het eerste nummer is misschien wel het beste van dit album.
Ik zag het vandaag pas, maar vorige week maandag gedraaid op NPO Radio 5 in het programma van Henkjan Smits. Maar alleen omdat er een Portugees nummer gedraaid moest worden, want je hoort hem anders nooit. Een mooi nummer waar ik altijd op stem bij de Snob 2000, omdat hij daar in de keuzelijst staat.
Naar aanleiding van een ander topic. Met deze humor kom ik de frustratie in december altijd wel weer te boven.
Ik ben geen luisteraar van 538, maar zag dat ze ook een lijst met muziek van Nederlandse bodem hebben, waarvan de stemming twee dagen geleden geopend is. Eens een lijstje bij elkaar stemmen dacht ik, maar na 5 nummers was het maximum al bereikt. Dan moet je dus kiezen welke 5 en het zit allemaal redelijk dicht bij elkaar.
Oscar Harris stond niet in de keuzelijst. En hoewel het wel mogelijk was om vrije keuzes in te vullen, doe ik dat met dit soort lijsten niet. Maar vind je het niet een beetje kinderachtig om met dit soort berichten, die niet anders bedoeld zijn dan afreageren, de sfeer te bederven?
Op dit moment is de Soul Night op NPO Radio 2 gaande. Ik had een muziekwebsite die vanwege soortgelijke acties als die van Thurau om zeep is geholpen. Maar daar was ik samen met nog iemand anders degene die de zwarte muziek nog hoog hield. Anderen stemden het demonstratief weg in een totaalbeoordelingslijst.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.