Algemeen muziek topic

1 2 ... 8 ... 18 19
esims2.0

Kwam gisteren toevallig voorbij in de voorgestelde video's op YouTube. Er zit nog een verborgen grap in met die uitgestoken hand. Zag ik ook pas via de reacties.

Klootje Kriekeljon

Het was goed druk van de week, bij Youssouf in Dour. Nooit geweten dat daar zo'n enorm festival was. 

Jacco van Stierop

Vorige week had je in Rotterdam een festival, trad deze gast op.

esims2.0

Mijn een na laatste bericht heeft weer een paar mensen uit de tent gelokt. In mijn Tourspel topic zijn twee berichten van kraamhol verwijderd, en als Wielerflits op zou letten, zouden ze dat ook doen met laatste hier van Jacco, Klootje en Raul. Geen ander doel dan provoceren.

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#165
Mooi plek, radio Kootwijk. In mijn dwars door de Veluwe tours probeer ik er altijd te passeren, waan...

Ik heb er ooit mogen overnachten, waanzinnige ervaring.

esims2.0

"Het is trouwens geen zwarte muziek. Het is muziek. En dat ik en klootje en jacco de zwarte machocultuur hiermee promoten, is natuurlijk van de zotte"

Hier maar even de discussie uit het verbeterpuntentopic voortzetten. Ik had sowieso gezegd dat Jacco een andere insteek heeft. Maar je zegt zelf dat dit muziek is waar je als tiener posters van aan de muur had hangen. Ik vind hiphop al geen hoogstaand muziekgenre en het lijkt ook nog eens allemaal op elkaar. Nu draait het in de popmuziek voor een groot deel om imago (waarom zou zangeres Felly van de Technotronic hit een andere zijn dan degene die is afgebeeld, bijvoorbeeld), maar bij hiphop lijkt dat bijna het enige te zijn dat telt.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

Ik vind hiphop wel een hoogstaand muziekgerne en het lijkt absoluut niet allemaal op elkaar.

esims2.0
Il Leopardo della Primavera
#182
Ik vind hiphop wel een hoogstaand muziekgerne en het lijkt absoluut niet allemaal op elkaar.

Je hebt gelijk. De ene keer kijkt een zwarte meneer boos, de andere keer een witte meneer.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
esims2.0
#183
Je hebt gelijk. De ene keer kijkt een zwarte meneer boos, de andere keer een witte meneer.

Teksten ontgaan je snel als je hiphop luistert blijkt.

Romāns Vainšteins

@Klootje : 2 x geweest. Dour is echt een chaosfestival, je weet werkelijk niet wat je meemaakt qua (des)organisatie, uitwassen en bizarheden. Werkelijk gestoord.

 

Klootje Kriekeljon

Flink terrein daar. Ja Wallonie he, fraaie vergankelijkheid. Toffe omgeving.

Esims, het komt er dus eigenlijk op neer dat je:

  • zelf nieuwe topics opent wanneer de inhoud je niet aanstaat. Dat is spammen. 
  • je ook als er geen enkele aanleiding voor is herhaaldelijk rap en zwarte muziek blijft beledigen. Dat is kwetsen en provoceren. 
  • het maar moeilijk vindt om de mening van een ander te respecteren en op verschillende manieren probeert die andere meningen geen plek te gunnen. Alsof het allemaal om jou draait. Dat is de sfeer verzieken.

Het taalgebruik van anderen is verkeerd. Hun muzieksmaak is niet goed genoeg. De topics zijn niet goed genoeg. Je hebt geen zelfspot zodat discussiemomenten met even gezellig doen afgewisseld kunnen worden om weer ff tot elkaar te komen. Je laat je nergens iets aanpraten wanneer je anders denkt, geen cm. Je meldt de enige mensen die op je reageren aan bij de redactie als je er ff zelf niet uitkomt, kennelijk om nog liever alleen over te blijven in zelfgeopende topics. 

 
Enjoy the silence dan maar? Eerlijk is eerlijk, erg goed nummer. Met een tekst om over na te denken.
 

Laatst gewijzigd
esims2.0
Klootje Kriekeljon
#186
Flink terrein daar. Ja Wallonie he, fraaie vergankelijkheid. Toffe omgeving. Esims, het komt er dus...

De brutaliteit kent hier geen grenzen meer.

1. Zelf nieuwe topics opent wanneer de inhoud je niet aanstaat. Dat is spammen.

Je had kunnen lezen dat ik gisteren een nieuw topic geopend heb omdat Romans mij eerder verzocht met een grapje in het politiek topic ergens anders naartoe te gaan. Ik heb dat betreffende bericht daarna ook verwijderd, want als niet iedereen het grappig vindt, dan schiet het zijn doel voorbij. Ook ben ik eerder dat nieuwe muziektopic begonnen, om niet steeds in herhaling te vallen met mijn mening dat dat bestaande topic beheerst wordt door zwarte muziek afkomstig van enkele 'zwarte' forumgebruikers. Een soort Schilderswijk hier op Wielerflits. Ik zoek daarmee juist de confrontatie niet op, wat jullie wel doen. 

2. Je ook als er geen enkele aanleiding voor is herhaaldelijk rap en zwarte muziek blijft beledigen. Dat is kwetsen en provoceren. 

Hierboven al besproken. Jullie zoeken de confrontatie nadrukkelijk in het door mij geopende muziektopic en ook mijn Tourspel topic. Wel degelijk een aanleiding. Je probeert ook net als SprintMaster dat provoceren goed te praten, maar het is gewoon in strijd met de huisregels. Heel simpel. Als je op jouw beurt vindt dat mijn gedrag ergens in strijd is met de huisregels, dan kaart je het maar aan bij Wielerflits. Zoals ik ook gedaan heb.

3. Het maar moeilijk vindt om de mening van een ander te respecteren en op verschillende manieren probeert die andere meningen geen plek te gunnen. Alsof het allemaal om jou draait. Dat is de sfeer verzieken.

Volgens mij is er tussen ons nooit iets voorgevallen, totdat jij er in dat Israël-Palestina topic inkwam met "dikke autisten". Daar is de toon gezet. Ik ga niet alle meningsverschillen daarna bespreken maar toen ik onlangs zei dat ik in mijn dorp nog geen hoofddoekjes achter de kassa had gezien, begon jij over "afgerichte bleke meisjes". Andermaal een voorbeeld van jouw manier van discussieren. Wees er maar trots op. En mij met Enjoy The Silence proberen monddood te maken? Ik dacht het niet.

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Speciaal voor Esims, kijk es in de spiegel:

(For the last time)
It's me, hi, I'm the problem, it's meAt tea time, everybody agreesI'll stare directly at the sun but never in the mirrorIt must be exhausting always rooting for the anti-hero

Il Leopardo della Primavera

voor al m’n kattenboys en girls

 

Fifteen years taking prescriptionsNow a shrink like, "I don't know, maybe get a kitten"

 

Raul Alcala
esims2.0
#181
"Het is trouwens geen zwarte muziek. Het is muziek. En dat ik en klootje en jacco de zwarte machocul...

God wat een treurnis. Ik had posters van MJ boven m'n bed hangen, niet van LL Cool J

Wat wil je nou bereiken joh macho esims

Romāns Vainšteins

Daar wilde ik nog even op teugkomen trouwens, die MJ posters.

Persoonlijk vind ik Off the Wall een schijtalbum, veel te funky voor mijn smaak. Ontegenzeggelijk erg goed maar niet voor mij.

Thriller, Bad en (toch ook) Dangerous (minder maar toch) vind ik daarentegen alle 3 helemaal super maar dat is een totaal nieuwe stijl, eerder iets dat anderen daarna na gingen doen. Heel nieuw genre dat ik niet eens zwart of wit (hoe toepasselijk haha) kan noemen.

Na dangerous stortte hem als een plumpudding ineen waarvan de hoes van single hail the world, een tank met pleister er op, symbool stond en het vreselijke earth song qui geluid de vaandeldrager is. Alleen met 'care about us' toont hij in die periode nog even zijn pure klasse.

my 2 cents on Michael.

Romāns Vainšteins

Dus mijn vraag aan fanboy Raul: hoe begon het en hoe eindigde het? Dit fanboyschap? Of gooi ook jij er vandaag de dag, net zoals ik, op de meest onverwachte momenten nog wel eens een hee-hee uit?

esims2.0

In de achterlijke tienerkamer van esims.

Raul Alcala

Romans, Ik heb dat al eens uitgelegd hier volgens mij. Inclusief het verhaal dat ik de free record shop smeekte om de promo kartonnen MJ van Bad die jarenlang naast m'n bed stond. Toen ik erbij aangaf dat ik anno 2024 met witte handschoenen masturbeer en dat dat me achteraf niet verbaasd na al die Neverland kinderfeestjes van Michael, reageerde Esims vol walging naar me.

Na Bad was het niet veel soeps meer, hij werd een blanke met een kleineus. Dus zocht ik verder en daar was de hiphop 

Raul Alcala

Hee hee, wooe hoe, tastinkruis

Klootje Kriekeljon

RV dat heb je wel eens eerder gezegd. Dat is precies tegenovergestelde van hoe ik muziek luister. Ook met veel muziek dat ik wel respecteer is het meestal: maar ik mis dat beetje funk of soul. Wat niet letterlijk betekent dat het funk of soul moet zijn. Het is een groove.

Veel blanke muziek is gewoon niet spannend. Het is heel erg binnen de lijntjes, zelfs al noemt het zichzelf progressief. Het zijn vaak de broertjes van bleke meisjes aan de kassa. Overigens heeft dit niets met huidskleur te maken, wel met het type muziek. Genoeg blanken die donkere muziek doen en donkere meese die blanke muziek doen. 

Maar even. Je vindt Thriller wel goed? Dat is toch een behoorlijk funky album. Wat dat betreft was die tijd zo goed qua popmuziek, dat je daarna alle kanten op kon. Was je meer van rock? Prima. Was je meer van funk? Cool. Was je meer van RnB? Got you covered. Was je meer van synths? Er stond je een mooie tijd te wachten. Om nog maar te zwijgen over drumcomputers.

 

Klootje Kriekeljon

Ook probleem met veel muziek nu. Het is zelden nog een revolutie. Het borduurt te vaak voort op iets dat scoort op dat moment. Eenheidsworst. Door ontwikkelingen in de maatschappij is creativiteit een steeds kleinere factor in hoe muziek ontstaat want we zijn niet zo creatief meer. De drempel is verlaagd en de middelen maken het toegankelijk voor velen. Waardoor er niet echt meer een survival of the fittest is. 

Raul Alcala

Herkenbaar Klootje. Met de autotune als meest gehate onderdeel van hedendaagse muziek. Een Jeffrey op een fatbike, nonchalant strak voor zich uitkijkend, Ronnie Flex uit z'n rugtas pompend. Het ultieme kwaad.

Het was een natuurlijk proces, eerst Michael Jackson, daarna de hiphop, en stiekem rnb. Ik kocht eerst Bad, daarna pas Thriller. Die swingt de pan uit. Ben van 78, en Bad kwam uit in 1987. Een jaar later werden we Europees Kampioen. Esims gaf eerder aan dat rond je 14 15de je muzikale smaak begint te smaken, maar het kan ook eerder. Zolang het maar imponeert.

Dat ik daarna in de hiphop(en rnb) ben uitgekomen, via soulvolle acts als Gang Starr, Pete Rock & CL Smooth, the Pharcyde, Snoop Dogg etc, lag misschien wel voor de hand en aan MJ. Justin Timberlake en die krullebol waren ook dol op MJ, als je hun muziek beluistert.

Na de eeuwwisseling luisterde ik ook veel naar Paolo Nutini, Joss Stone, Amy Winehouse. En heel veel Opgezwolle natuurlijk. Legendarische gasten. Onovertroffen anno 2024 als je het mij vraagt. Maar ook Basement Jaxx en Moloko. Jamie Lidell.

Een goede track zit pit in laat m'n nek én voeten bewegen, terwijl m'n vingers op de maat snappen. Lippen licht getuit.

Klootje Kriekeljon

Bruno Mars, dat is ook heel veel MJ.

Romāns Vainšteins

@klootje : grootste probleem zijn de enorme mogelijkheden die als muzikant hebt, daarmee sterft creativiteit tenzij je echt schijt hebt of 'per ongeluk' een band formeert.

ik ken genoeg leuke bands van nu maar waar zulks in de 90er jaren tegen 'mainstream' aanhangen kon is het nu meer obscuur en alternatief. Maar ook dat is prima voor mij.

1 2 ... 8 ... 18 19

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.