Algemeen muziek topic

1 2 ... 7 ... 27 28
Wheely

esims2.0

Daar had ik vorig jaar toevallig ook iets van voorbij zien komen op een alternatief radiostation. Helemaal niet zulke verkeerde muziek.

Raul Alcala

Arabieren die het leven vierden. De minirok mooi in de mode. Nu dragen ze een andere code. Van hetzelfde laken een pak, is het geen gezicht, dan toch wel voor het gemak.

esims2.0

Ik ga nog een keer nerden wat DM betreft. Mijn favoriete nummer van ze is Stripped, maar dan moet het per se de albumversie zijn. Ik dacht dat die niet op YouTube stond, maar dat blijkt toch wel zo te zijn. Alleen knalt die niet goed genoeg, zoals in het korte fragmentje.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Die Tinarowen heb ik live op Noorderzon gezien tig jaar terug, enorm spooky. Ze hadden de hele, normaal  luidlallende boel, muisstil daaro.

Romāns Vainšteins

Shantel, die in de <3 joden <3 arabieren <3 kluts belandde afgelopen pagina is een etnisch Roemeense Duitser en daarmee geen van allen. Hoe hij folk degradeert tot een stuurloze potpurrie is voor mij redelijk schokkend.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Is dat positief?

Wheely

Voor Shantel zelf wel.

Raul Alcala

Ach zo 🤠

De enige Shantel die ik ken is Roxanne Shanté

esims2.0

Nou daar hebben ze vast ook een thema vanaf 19.00 uur..

esims2.0

Rapper he, met twee p's.

esims2.0

Starring Joe Biden.

esims2.0

Ik schrik hier eigenlijk nog meer van dan van de aanslag op Trump. Wat een nare geschiedenis. De serie 90210 niet gevolgd, maar zij was echt wel een grote ster in het begin van de jaren '90. Haar rol in Het kleine huis op de prairie had hier ook genoemd kunnen worden.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Het mooiste lied (niet het origineel) dat ik van Wieteke van Dort ken is Hallo Bandoeng. Ik dacht dat het op waarheid gebaseerd was, maar dat durf ik niet meer te zeggen.

Wikipedia:
The song tells the story of an old woman, who spends the last of her money at Radio Kootwijk so that, for the first time in years, she can hear the voice of her son, who lives in Bandoeng with his "little brown wife" and their children. In the refrain, the son greets his mother and, with a sob, she greets her dearest boy. The son asks how she's doing ("how are you, old woman"), but her answer is only that she misses him so much. When the woman asks about his wife, her son tells her that they talk about her every day and that the children pray for the grandmother they've never met each evening and kiss her portrait before going to sleep. In only four more years he'll be back in Holland and will hug her. He then tells her that his youngest son is with him and the boy greets her: "dear grandmother, tabe, tabe" (a greeting in Indonesian). Upon hearing this the woman thanks the Lord for allowing her to have heard her grandsons voice and collapses crying. The last version of the refrain is modified. The son calls his mother again, but only hears a sob. The last sentence has the woman dead and the child calling "Tabe".

Romāns Vainšteins

Mooi plek, radio Kootwijk. In mijn dwars door de Veluwe tours probeer ik er altijd te passeren, waanzinnig imposant stuk steen is dat.

kraamhol

Bijpassend deuntje bij de veluwe:

Robertje

Romāns Vainšteins

Wat is het toch een troep, die Nederhop van vandaag de dag.

esims2.0

En dat vind ik dus ook. Nederhop is als een grap begonnen, omdat - volgens Wikipedia - het rechtstreeks vertalen van clichés een komisch effect opleverde. Ik vind het nog steeds een grap, het Marco Schuitmaker niveau niet ontstijgend.

Robertje

Boomers.

esims2.0

Vanmorgen Walking In My Shoes op NPO Radio 2. Die ze zelden draaien en dan bijna altijd als verzoek van luisteraars. Ook dit keer, en het zal het ongetwijfeld te maken hebben met de 4Daagse. In de playlist niet de singlehoes maar de albumhoes, en dat deed me nog eens denken aan een webpagina met de beste albumhoezen van Anton Corbijn. Althans volgens die website. Dat hier voor Songs Of Faith And Devotion is gekozen en niet voor Violator, is wel origineel, maar heeft misschien ook te maken met dat het stilleven van Violator uit de toon zou vallen.

Laatst gewijzigd
esims2.0
Robertje
Boomers.

Ik denk dat mijn muzieksmaak niet te karakteriseren is als boomermuziek, maar als je toch de wereld zwart-wit wilt indelen in liefhebbers van nederhop en liefhebbers van boomermuziek, dan hoor ik het liefst bij de laatste groep.

esims2.0

Wat hoort hier nu voor muziekje bij..

Raul Alcala

esims2.0

Bovenstaande video viel voor mij ook in de categorie provoceren. Maar ook al is dat werkelijk niet het geval, dan nog kun je op je klompen aanvoelen dat zoiets niet goed valt. Alsof iedere 'witte' video meteen gecounterd moet worden door een 'zwarte'. Ik ben dit topic begonnen omdat in dat andere topic hoofdzakelijk zwarte muziek gedeeld wordt. Het verband met de nieuwsberichten op Teletekst ontging en ontgaat me ook. Volgens mij woon je ook op het verkeerde continent wanneer jouw fascinatie bijna uitsluitend de zwarte Amerikaanse wereld is.

1 2 ... 7 ... 27 28

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.