Die Zola Blood track is meer EuroSONIC dan EuroVISION, ik heb best veel van dit type bands geluisterd/zien en het, electronische pop, is een bijzonder lastig genre om in te excelleren. Vooral wanneer je voor de combi zwoel/diep gaat.
En Eurovision is een muzikale lachspiegel, het draait daar alleen om onzin.
Dat ik muziek in niches zoek en waardeer, wil niet zeggen dat ik het andere niet hoor of per definitie niks vind. Maar misschien neem ik nu wel onterecht aan dat jouw blikveld bestaat uit dat wat op nationale muziekzenders gedraaid wordt of bands/artiesten die je daar hoort en aanstaan verder gaat uitdiepen.
Bij het Wave genre (de elektronische variant) is verreweg het meest generieke shit inderdaad, dat heb je goed onthouden. Echter heb ik niet gezegd dat elk nummer dat per defenitie is. Ik deelde er een paar die dat niveau w.m.b. ontstijgen en ik zelf lekker vind qua geluid. Maar die nuance plaats je dan weer niet.
Eurovisie werd erbij gehaald vanwege dat The 7th Element op pagina 63. Daar ben ik het mee eens, zou het goed doen op het Songfestival. Daarna dat nummer van Zola Blood ook even beluisterd. Niet slecht maar het beklijft ook niet.
Eerlijkheidshalve kan ik ook niet direct succesnummers aanduiden van bands die duidelijk electro gedreven zijn. Eigenlijk schiet mij alleen M83 te binnen. Een paar van jullie (zeker jij Romans, maar ook esims) zijn beter geinformeerd op het gebied van bands dus jullie zullen dit beter kunnen invullen dan ikzelf.
Heeft een van jullie ooit onderstaande nummer zien passeren? Voor mij nieuw, maar zou destijds wel enige buzz hebben veroorzaakt. Volgens mij kan die ook wel onder de categorie van Romans geschaard worden. Qua stijl en emotie past dit heel erg bij mij en ben ik blij dat ik er tegenaan gelopen ben.
De rest van het werk lijkt niet te kunnen tippen aan Loveless. This is It vind ik nog wel aardig van het debuutalbum en Carried Away en Stop van A Modern Life in 2022.
Zojuist in het programma van Leo Blokhuis, waar ik trouwens niet naar zat te luisteren. De kans is groot dat dit in het kader van de rubriek 'Wereldhit' is, waarbij de luisteraar wordt gevraagd om een favoriet nummer van een bepaald land. Sommigen hier zouden bij de naam Paolo Conte hebben gekeken alsof ze het in Keulen hoorden donderen.

Mister wit voetje halen. Wat ben jij toch altijd onzuiver bezig. Dit is puur afreageren van eerdere discussies die jij niet naar je hand kunt zetten en waarin je zelfs zit te liegen om je gelijk te halen. En het is niet de eerste keer dat je om die reden pleit om topics te sluiten, om daarmee anderen een hak te zetten. Blijf in ieder geval weg uit dit topic.
Ah Mister Fake News is ook weer aan het klootviolen ... Hou toch eens op met proberen dit topic naar je hand te zetten. Dat lukt je toch niet zoals je keer op keer wel ziet.
Vanmiddag een appje van een luisteraar die een nummer gemist had in de 80s lijst: Master And Servant. Dat was ik duidelijk niet.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.