Hallo kroket! Een bromance tussen Kraam en Esi. Dat was in het politiek topic toch even anders. Principes smelten bij Kraam blijkbaar als sneeuw voor de zon wanneer Marik of Romans bezeikt kunnen worden.
Houd het bij muziek.
Er is -zou een normaal opgevoed mens weten- een verschil tussen politieke discussies en elkaar daarmee om de oortjes slaan, en het constante pogen om flitsers de grond in te boren. Ik zeg hier bewust 'pogen', want het is vooral sneuneuzerig, en zorgt voor de teloorgang van het forum. Maar goed, al eerder gezegd, zolang wf niets doet aan het handhaven vd huisregels, tja. Merkwaardige is natuurlijk dat ze nog niet zo lang geleden nieuwe huisregels hebben opgesteld, en zouden gaan handhaven.
Maar goed, gebed zonder eind dit, ik verdwijn weer...
"Houd het bij muziek."
Misschien eerst even goed teruglezen waar het gezeik begon. Je doet met je naam al geen poging om serieus genomen te worden, en met dit soort ongenuanceerde berichten ook niet.
Gisteren de NPO Radio 5 Evergreen Toplijst van de Jaren 60. Wel gestemd, geen tijd gehad om te luisteren. De twee nummers (1 en 2) in mijn lijstje die er voor mij echt toe doen hebben de lijst niet gehaald. Muziek van voor mijn tijd overigens.

Schitterend om The 7th Element hier te zien voorbij komen. Ik ontdekte het een paar weken geleden in een thread over slechte muziek en was er meteen gefascineerd door. Heel leuk nummer wat mij betreft. :D
Beetje understated productie.
In principe het geluid van eurodance/trance van eind jaren negentig met een minimal c.q. deep house approach die volgens mij pas jaren later op gang zou komen. Het is nu best nog te doen en klinkt minder oud dan je zou vermoeden, hoewel het qua act natuurlijk enorme kitsch is. Zou perfect in het circus (met hoog travestiegehalte) van het songfestival hebben gepast.
Understated, minimal, approach, daar komt een beetje muziekrecensent niet mee weg. En wat een star beeld van het Songfestival. Dat het evenement lange tijd gekaapt was door de gay scene klopt, maar tijden veranderen en met zo'n karikatuur geef je blijk daar niet goed van op de hoogte te zijn.
Als er 5 goede songs in een editie zitten is het veel. Landen als Cyprus, Azerbaijan en Griekenland sturen bijna traditioneel een schaars geklede dame die zich door een pseudo-bombastisch nummer heen blèrt. Dat doen per toerbeurt overigens meer landen. Dan heb je altijd wel weer een of enkele onvermijdelijke suffe ballads. Maar goed scoort altijd nog de vreemde act: een kip nadoen, een vrouw met een baard in baljurk of een bijna dwerg verkleed als groene hulk. Het is nog steeds een feest van rariteiten en kermisacts en dat NL het met Joost Klein ook over die boeg probeerde te gooien met is er bewijs van. Wat wel klopt is dat afgelopen decennium de wat serieuzere song wel aan invloed heeft gewonnen en kansrijk is.
Ik ben met drie goeie nummers op het Songfestival al tevreden, maar dat is het verhaal van tegenwoordig: alles is al gedaan en gemaakt en lijkt op alles. Ik ben al tevreden met drie goeie songs in een heel jaar. Het gaat me nu niet om het verdedigen van het Songfestival maar om die verheven houding, alsof het allemaal wel heel interessant is wat jij hier deelt. Dit Songfestival nummer uit het jaar van Duncan Laurence is wat mij betreft beter dan ieder nummer dat ik hier van jou heb beluisterd.
Die verheven houding is jou niet vreemd @esims, alleen is jouw blikveld een heel pak nauwer.
Daarbij bedien je je vaak van sneren naar anderen toe om enig ongenoegen te laten blijken. Dat is vrij armoedig.
Het delen van mij gaat er niet om dat ik vind dat anderen het interessant moeten vinden, het gaat er om dat er misschien iemand is die het interessant kan vinden en dan misschien iets leuks aan zn playlist kan toevoegen of geprikkeld wordt om verder op zoek te gaan.
Dat denk ik helemaal niet, dat mijn blikveld een pak nauwer is. Romans noemde jou nog een niche vogel. Wat is nu het nut van muziek delen die je later generieke shit noemt? De Volkskrant had vorig jaar een Nederlandstalige Top 100. Wat ik een vreselijk slechte lijst vond, waarna ik er vervolgens zelf een gemaakt had. Maar ik vroeg me toen af hoe ver anderen met hun zogenaamd brede blik zouden komen.
En hoe leuk het is om positieve feedback te krijgen over iets waar jouw hart ook sneller van gaat lopen. Als elkaar dat gegund wordt dan door iedereen, ipv wat stom wat stom wat stom ieuw wat stom.
Bewonderenswaardig dat er nog mensen behoefte hebben om het gesprek in dit topic aan te gaan. Of een vorm van masochisme.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.