Algemeen muziek topic

1 2 ... 46 47 48 49
kleomantre

Dat vond ik een licht vervelend en cheesy nummer dat mijn ervaring van een of andere Fifa versie ook niet bepaald beter maakte. Was het Fifa 97 of 98?

Smells Like Teen Spirit van Nirvana vind ik wat dat betreft qua hele energieniveau wel tof. Lekker rauw.

Ben nu wat 'ouder'' muziek ook anders gaan beoordelen. Minder op de vorm (dit is mn genre) maar meer op gebied van energie of thematiek (gevoel). Waar ik vroeger Nirvana straal genegeerd had, vind ik sommig werk nu wel leuk en komt het wel eens voorbij. Sta in ieder geval de laatste 5 jaar veel meer open voor een breed scala aan genres.  

Laatst gewijzigd
esims5.0
kleomantre
Dat vond ik een licht vervelend en cheesy nummer dat mijn ervaring van een of andere Fifa versie ook...

Haha ga jij Song 2 een cheesy nummer noemen na al jouw 'achtergrondmuziek voor gearriveerden'? Ik zou er ook niet snel op stemmen, want te vaak te horen, maar cheesy kun je het bepaald niet noemen. Defensie van de VS heeft zelfs gevraagd om het te gebruiken, maar daar heeft Blur voor bedankt.

kleomantre
esims5.0
Haha ga jij Song 2 een cheesy nummer noemen na al jouw 'achtergrondmuziek voor gearriveerden'? Ik zo...

Defensie had beter dit kunnen kiezen

Zegt ook niet veel als een of andere overheidsinstantie met een artiest in zee gaat. We herinneren vast nog wel de glorieuze samenwerking van onze overheid met Famke Louise. 

Romāns Vainšteins

Song 2 is een gimmick die Blur van Grunge gemaakt heeft. En dat geven ze zelf toe ook.

Geweldige band verder hoor maar met grunge hebben ze reet te maken natuurlijk, dat is Amerikaans.

Doe mij dit type werk dan liever (hier hoorde je Gorillaz al ietsie aankomen)

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Wat Nirvana betreft : Nevermind en Unplugged zijn natuurlijk klassiekers maar voor mij blijft het ge...

Ik was die plaat glad vergeten, die gaat nu op. Thanks!

Gorillaz vind ik echt tof ook. Heerlijk hoe ze alle kanten op gaan.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Welke was je kwijt? Nevermind of Unplugged?

Dat zijn allebei kampvuuruitspelers, luister je van A tot Z. Ik vind Unplugged denk ik de mooiste.

EDIT: ah, je bedoelt Dirt?! Ja dat is simpelweg grofffff.

Laatst gewijzigd
esims5.0

Ik denk dat je parodie bedoelt in plaats van gimmick, hoewel gimmick tegenwoordig overal te pas en te onpas gebruikt wordt. Een gimmick is eigenlijk een grappig bedoeld kenmerk. Acts op het Songfestival zitten er vol mee, want makkelijker te onthouden dan de melodie van songs.

Romāns Vainšteins

Weet je wat Esims, ja, ik bedoelde parodie, ja, je hebt gelijk dat dat tegenwoordig véél te véél door elkaar gegooid wordt. Nu doe ik het ook zelfs. Je hhebt volkomen gelijk, waar ik gimmick schreef bedoelde ik eigenlijk parodie, die zaken moet je natuurlijk niet zomaar op één hoop gooien!

esims5.0

Stop. Wil je nog een joker inzetten?

Romāns Vainšteins

Nee, dit was het volledige tegemoetkomingskrediet voor 2024, 2025 én 2026. Ik hoop dat het je iets van genoegen gebracht heeft.

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Welke was je kwijt? Nevermind of Unplugged? Dat zijn allebei kampvuuruitspelers, luister je van A t...

Ja Dirt bedoel ik natuurlijk, heerlijk

Romāns Vainšteins

Dirt is ook een kampvuurspeler maar komt drie x harder aan wat mij betreft,.

Dat is geen pubermuziek meer :P

esims5.0

Ik zag dat de stemmers van de Snob 2000 het me eens zijn, of andersom. Dit is trouwens een tussenstand, de lijst is bekend tot 1560. Ja dat is toch echt 1650 plaatsen gezakt, en niet afkomstig van 1650.

Out Of Time draaien ze over een uurtje.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

In die Snob staan wat leuke juweeltjes die ik ken (en vaak live gezien heb)

esims5.0

Hier de Snob 2000 op mijn eigen website. Het blauwe pictogram zijn nummer die ik met een 6,5 of hoger beoordeel. Niet erg veel dus.

https://www.esims.nl/fm/playlist/pinguin/lijsten/snob2000/lijst.aspx

Romāns Vainšteins

Of deze! Electronische muziekhebbers spits uw oren, het hele album BICEP- BICEP is geweldig, die ga ik vanvond weer eens opzetten. Glue is de allervetste track er op

esims5.0

Je hebt het nu over de keuzelijst. Deze nummers hebben de lijst niet gehaald (of dat is nog niet bekend).

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Tuurlijk heb ik het over de keuzelijst, daar staan veel meer nummers in, wat kan mij het in godsnaam verotten in welke volgorde een stelletje tentvechtnerds dit willen hebben staan?

esims5.0

Alsof dat een algemene mening is en dat iedereen dat ook maar moet vinden. De Snob 2000 bestaat onder anderen uit liedjes die zitten weg te kwijnen in de keuzelijst van de Top 2000. Met jouw visie is deze lijst daarvoor niet nodig.

kleomantre

@esims: Wat bedoel je met 'achtergrondmuziek voor gearriveerden' ?

esims5.0
kleomantre
@esims: Wat bedoel je met 'achtergrondmuziek voor gearriveerden' ?

Dat was niet zo vleiend, maar een titel in de keuzelijst van de Snob 2000 (ik heb geen idee hoe dat nummer gaat). Maar ik moest er wel aan denken toen je met James Holden aankwam. Dat vind ik muziek voor in de wacht. Ik kende die artiest niet maar hij blijkt wel in mijn muziekbestand te staan met verschillende nummers. Maar geen van allen afkomstig van radiostations of keuzelijsten van die stations, maar allemaal van stemmers op sociale media.

Als ik soms naar achtergrondmuziek luister, dan is het klassiek en niet elektronisch. Ik hoorde vandaag Royksopp nog voorbij komen in de Snob 2000. Die hebben er op een gegeven moment ook een zangeres bijgehaald (Suzanne Sundfor) voor sommige nummers.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'Alsof dat een algemene mening is en dat iedereen dat ook maar moet vinden'

Iedereen mag vinden wat hij/zij/hen/het wil, maar ik vind het maar onnzoel om 2000 (subjectief) gerangschikte nummers te verkiezen tussen 10000 alfabetisch gesorteerde. Dat tweede is tegelijk meer en makkelijker terug te vinden.

esims5.0
Romāns Vainšteins
'Alsof dat een algemene mening is en dat iedereen dat ook maar moet vinden' Iedereen mag vinden wat...

Is ook hartstikke subjectief. En dan die jingle 'De beste 2000 nummers ooit gemaakt', dat slaat werkelijk nergens op met onder anderen The Pokemon Theme hoog in de lijst. Maar een paar honderdduizend mensen stemmen omdat ze hopen dat hun muziek toch die lijst haalt.

Romāns Vainšteins

Ga niks over Royksopp zeggen Esims.

Die hebben altíjd zangers er bij gehad, heel veel verschillende met oa Karin Dreyer (die ook The Knife en FeverRay), Erland Oye, Robin, Jamie Irresispeble, Alison GoldFrapp en ook inderdaad Susanne Sundfor.

esims5.0

Die Snob 2000 is een goed initiatief maar soms een beetje amateurisme. Daarnet begaf het nummer Four Out Of Five van Arctic Monkeys het. "Nou dit was One Out Of Five" merkte iemand op de website gevat op. In het volgende uur presenteert iemand die in de gangkast lijkt te zitten.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 46 47 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.