Dat vond ik een licht vervelend en cheesy nummer dat mijn ervaring van een of andere Fifa versie ook niet bepaald beter maakte. Was het Fifa 97 of 98?
Smells Like Teen Spirit van Nirvana vind ik wat dat betreft qua hele energieniveau wel tof. Lekker rauw.
Ben nu wat 'ouder'' muziek ook anders gaan beoordelen. Minder op de vorm (dit is mn genre) maar meer op gebied van energie of thematiek (gevoel). Waar ik vroeger Nirvana straal genegeerd had, vind ik sommig werk nu wel leuk en komt het wel eens voorbij. Sta in ieder geval de laatste 5 jaar veel meer open voor een breed scala aan genres.
Haha ga jij Song 2 een cheesy nummer noemen na al jouw 'achtergrondmuziek voor gearriveerden'? Ik zou er ook niet snel op stemmen, want te vaak te horen, maar cheesy kun je het bepaald niet noemen. Defensie van de VS heeft zelfs gevraagd om het te gebruiken, maar daar heeft Blur voor bedankt.
Defensie had beter dit kunnen kiezen
Zegt ook niet veel als een of andere overheidsinstantie met een artiest in zee gaat. We herinneren vast nog wel de glorieuze samenwerking van onze overheid met Famke Louise.
Weet je wat Esims, ja, ik bedoelde parodie, ja, je hebt gelijk dat dat tegenwoordig véél te véél door elkaar gegooid wordt. Nu doe ik het ook zelfs. Je hhebt volkomen gelijk, waar ik gimmick schreef bedoelde ik eigenlijk parodie, die zaken moet je natuurlijk niet zomaar op één hoop gooien!
Hier de Snob 2000 op mijn eigen website. Het blauwe pictogram zijn nummer die ik met een 6,5 of hoger beoordeel. Niet erg veel dus.
https://www.esims.nl/fm/playlist/pinguin/lijsten/snob2000/lijst.aspx
Dat was niet zo vleiend, maar een titel in de keuzelijst van de Snob 2000 (ik heb geen idee hoe dat nummer gaat). Maar ik moest er wel aan denken toen je met James Holden aankwam. Dat vind ik muziek voor in de wacht. Ik kende die artiest niet maar hij blijkt wel in mijn muziekbestand te staan met verschillende nummers. Maar geen van allen afkomstig van radiostations of keuzelijsten van die stations, maar allemaal van stemmers op sociale media.
Als ik soms naar achtergrondmuziek luister, dan is het klassiek en niet elektronisch. Ik hoorde vandaag Royksopp nog voorbij komen in de Snob 2000. Die hebben er op een gegeven moment ook een zangeres bijgehaald (Suzanne Sundfor) voor sommige nummers.
'Alsof dat een algemene mening is en dat iedereen dat ook maar moet vinden'
Iedereen mag vinden wat hij/zij/hen/het wil, maar ik vind het maar onnzoel om 2000 (subjectief) gerangschikte nummers te verkiezen tussen 10000 alfabetisch gesorteerde. Dat tweede is tegelijk meer en makkelijker terug te vinden.
Is ook hartstikke subjectief. En dan die jingle 'De beste 2000 nummers ooit gemaakt', dat slaat werkelijk nergens op met onder anderen The Pokemon Theme hoog in de lijst. Maar een paar honderdduizend mensen stemmen omdat ze hopen dat hun muziek toch die lijst haalt.
Die Snob 2000 is een goed initiatief maar soms een beetje amateurisme. Daarnet begaf het nummer Four Out Of Five van Arctic Monkeys het. "Nou dit was One Out Of Five" merkte iemand op de website gevat op. In het volgende uur presenteert iemand die in de gangkast lijkt te zitten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.