Algemeen muziek topic

1 2 ... 47 ... 65 66
Romāns Vainšteins

Duscz,... Muziek dan maar weer (waarvoor we hier zijn uiteindelijk):

esims5.0
Romāns Vainšteins
'Beetje vreemd om een bericht belachelijk te maken waarin iemand zijn overlijden bekend wordt gemaak...

Precies dezelfde nepverontwaardiging als over de asielboot. Het lijkt me met name ook voor jou duidelijk dat ik hier iets anders belachelijk maak dan deze zanger of deze hit. Overigens moet je onder een steen geleefd hebben als je het nummer niet kent.

Romāns Vainšteins

Reken maar dat ik op de juiste momenten onder een steen schuil, NL-talige muziek, brrrrrrr.

Doe Maar vind ik wel een goede band, dat was het.

Laatst gewijzigd
esims5.0
SprintMaster
Esims: "maar ik probeer die tenminste wel zuiver te houden, en ga niet zoals jij met het bord en de...

Pruimentijd volgend jaar valt vroeg dit jaar.

1. Stropopredenering
2. Het gaat hier om hypocrisie van Leopardo. Het is zeker niet raar om daar iets over te zeggen, mits het geen jij-bak wordt. Leopardo had hier überhaupt geen punt, wat ik twee berichten geleden ook al gezegd heb. Ook al zouden de beweringen in de reacties over die David Sinclair Whitaker als componist van het strijkersstukje van BSS niet kloppen, dan maakt dat niets uit voor mijn punt in de discussie.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

Welke hypocrisie precies? Vertel me anders nog even waarom je mij en anderen zo graag dingen in de mond legt, ik wacht namelijk al even op het antwoord. 

esims5.0
Welke hypocrisie precies? Vertel me anders nog even waarom je mij en anderen zo graag dingen in de m...

De hypocrisie sloeg op jouw verwijt dat je eerst iets moet verifiëren voordat je het als een feit presenteert. Het feit van die componist wordt nergens betwist en mijn punt draaide er ook niet om. Anders had ik het wel nagetrokken.

Over Bacchusgate ga ik het niet meer hebben, ook omdat me dat op kritiek van anderen komt te staan. Jacco was degene die als eerste zag dat je zat te blunderen, en ook hij noemt het geen lidwoordfoutje, jouw voortdurende uitvluchtverhaal smoes.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
Duscz,... Muziek dan maar weer (waarvoor we hier zijn uiteindelijk):  

Dan doe ik deze.

Romāns Vainšteins

Dat is een Killer Kloot,.., Toen mijn dochter 3 was draaide ik dit nummer vaak onder het koken. Toen ze ineens onder een fietstochtje '♪I'm a looser babyyy, so why don't you kìlllllll mee?!?♪' zong was mijn vriendin daar niet niet onverdeeld blij mee :P

Dit nummer is dermate toegankelijk dat het zomaar eens die kut-top 2000 zou kunnen halen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

En wie on-topic blijft krijgt een hybride pleaser van me! (kende je dit al?)

esims5.0

Ik dacht gisteren nog wel dat er hier zeer waarschijnlijk ook genoeg handen voor op elkaar gaan. Sowieso zijn lange nummers ook een ergernis in de Top 2000. Daar gaat het meestal om progrock.

Romāns Vainšteins

Ja, je was weer eens lekker ruzie aan het zoeken ja?

Progrock en fans van het genre is een apart iets. Persoonlijk vind ik een aantal bands binnen het genre leuk en ben ik afgelopen juni naar een festival 'midsummer prog' geweest waar Karnivool optrad. Sommige acts waren erg vermakelijk waar andere het bloed onder de nagels vandaan haalden, de worship-shirtjes waren ongeveer gelijk verdeeld, bij bijna elke act had je wel fans die het hele concert aan het meedrummen waren. Ze hadden patatje stoofvlees en lokaal bier, het was best zwoel weer. De dagen ervoor hebben we grote ritten over het terrein van LBL gemaakt,.

Laatst gewijzigd
esims5.0
Romāns Vainšteins
Ja, je was weer eens lekker ruzie aan het zoeken ja? Progrock en fans van het genre is een apart ie...

Alleen als ik jouw muziek onderuit kan halen.

SprintMaster
esims5.0
Pruimentijd volgend jaar valt vroeg dit jaar. 1. Stropopredenering2. Het gaat hier om hypocrisie va...

Opnieuw geen zelfinzicht dus en vragen ontwijken. Doei!

esims5.0
De hypocrisie sloeg op jouw verwijt dat je eerst iets moet verifiëren voordat je het als een fe...

Ook Jacco kan mijn gedachten niet lezen Esims, en jij zeker niet. Maar ik snap dat het voor je eigen ego heel fijn is om je eigen verhaal als waarheid aan te nemen, ook als je weet dat het uit jouw of Jacco's duim is gezogen. Maar als jij zo goed weet dat het géén lidwoordfout was, mag je mij best even laten zien waaruit je dat dan kan herleiden. Ik wacht hier.

Ik kom nogmaals op mijn vraag terug: waarom leg je mij en anderen zo vaak woorden in de mond? 

Heerlijk nummer trouwens, Loser. Die gaat even op repeat, thanks Klootje!

Laatst gewijzigd
esims5.0
Ook Jacco kan mijn gedachten niet lezen Esims, en jij zeker niet. Maar ik snap dat het voor je eigen...

Kende je Loser van Beck nog niet dan? 36 keer op R2 dit jaar en ook Top 2000 geweest. Ik dacht dat mensen hier hun neus ophaalden voor dit soort mainstream muziek.

https://www.esims.nl/fm/playlist/r2/historie.aspx?id=2055

Romāns Vainšteins

Ik haal mijn neus op voor het begrip top 2000 en de (al dan niet als hysterische relnichten op elkaar vittende) volgers ervan. 

Beck de schuld geven dat ie er met een supertrack in staat is f*cking victimblaming, daar doe ik niet aan, ik trek onkruid er bij de wortel uit. Wroeghahahahaa!

kleomantre

@Klootje: Vandaag een Throwback naar de techtrance wereld van Oliver Lieb. Hij was volstrekt uniek in zijn crossover tussen techno, het voortstuwende ritme en melodielijnen ala trance, vaak met dieper karakter. Destijds had hij vaak zo'n kenmerkend paardenhopje beat (je weet wel als je als kind een paard nadoet). 

Het mooie was dat Oliver onder zijn eigen naam remixes uit commerciel perspectief maakte waarin hij zijn gevraagde stijl op een nummer losliet, maar daarnaast tig andere aliassen had waarin hij gewoon door bleef experimenteren. In de vroege internettijd wist je daar bijna niks van. Later is dat natuurlijk mede door Discogs en Youtube verandering in gekomen. Sindsdien is het allemaal opzoekbaar.

Zelfs de wat commercieel ingegeven remixes onder zijn eigen naam waren overigens vaak behoorlijk de moeite. Ik was zelf het meest gecharmeerd van zijn hoofdproject L.S.G. Hij maakte meestal een thuisluisteralbum en van de versies die hij daarvoor maakte kwam dan vaak ook nog een compleet andere clubversie uit. Ik raad het ietwat ambient maar ook diep ingestelde Into Deep aan, zijn absolute meesterwerk uit die tijd in mijn optiek. 

Minpunten zijn er ook. Oliver besteedde niet zoveel moeite aan de intro en outro van z'n platen. 

@Robertje: De eerste twee zijn ook voor jou

Techno

*Deze versie is totaal opgefokt, Limelight II is iets milder 

Techtrance: (zijn typische style onder andere aliassen)

Zijn bekendste classic uit 1997

Voorbeeld van zo'n clubversie van een eigenlijk ambientnummer van het album

* The Ambush Mix is wat meer Tech en net zo goed de moeite waard. 

Werk op eigen titel:

*Ook de Preach remix is de moeite.

Remixes (vaak trancier)

Remix van z'n eigen werk. 

Een echt pareltje, hoewel de Paul van Dyk mix ook klassieker op zichzelf is

Eveneens een klassieker

Niet mijn favo, wel best grote tune toen. Dezelfde sound als hieronder is ook gebruikt voor zijn remix van Warrior - Voodoo

Als je van de Ferry Corsten sound houdt, zal je origineel beter vinden wellicht.

Ietwat minder bekende remixes wel de moeite waard

Plus twee remixen van Duitse gekheid

Wanneer je het georakel dat hier gebruikt wordt interessant vindt, zoek dan eens de docu op die over de bewuste voorstelling van Klaus Kinski is gemaakt. Dat zorge voor nogal wat oproer, de monoloog die hij hield.

Laatst gewijzigd
esims5.0

Als je bulknummers wilt delen, dan zou je dat ook met gewone links kunnen doen in plaats van embedded.

Romāns Vainšteins

Doe eens voor met Depeche Mode?

Natuurlijk kende ik Loser al, hoe kom je erbij dat ik die niet zou kennen? Vandaag hier verder veel Nirvana aan, dit blijft een heerlijk nummer.

Laatst gewijzigd
esims5.0

Het leek me ook stug dat je Loser niet zou kennen, want dan kende je Beck ook niet. Loser moet haast wel het meest gedraaide nummer op 3FM in de jaren 90 zijn, toen 3FM nog relevant en de grootste was.

Romāns Vainšteins

@ Kleo : Oliver Lieb neigt veel meer naar de techno, ik weet dat Darko (destijds programmameur Doornroosje) heel hard bezig was met hem naar Nijmegen krijgen maar dat was blijkbaar erg lastig. Ik heb hem althans daar niet gezien.

kleomantre
Romāns Vainšteins
@ Kleo : Oliver Lieb neigt veel meer naar de techno, ik weet dat Darko (destijds programmameur Doorn...

Dat klopt, L.S.G. - The Black Album is voorbeeld van de techno. Maar bewoog door de interesse in melodie met veel van z'n eigen werk wel in de richting van trance, en maakt z'n eigen niches. In die hoek zijn zn bekendste producties denk ik gemaakt. 

In de club kreeg je echter wel een techno mix voorgeschoteld. Is ook nog best een aardig mix album van hem in de techno. Ergens in minimal tijdperk ging hij met z'n nieuwe alias Solieb ook die kant op. Circus Maximus vind ik desondanks ook aardig en met name Angular Momentum toont dan aan hoe onderscheidend je nog kan zijn als je maar wat meer in je mars hebt. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Wat Nirvana betreft : Nevermind en Unplugged zijn natuurlijk klassiekers maar voor mij blijft het gevoel van een onthoofde, onvolgroeide band hangen. Ben altijd al van Alice in Chains geweest op grungegebied die wat mij betreft mijlen verder kwamen in nagenoeg dezelfde periode.

Dit is voor mij dé plaat binnen het genre : https://www.musicmeter.nl/album/784/

Laatst gewijzigd
esims5.0
Romāns Vainšteins
Wat Nirvana betreft : Nevermind en Unplugged zijn natuurlijk klassiekers maar voor mij blijft het ge...

Blur heeft met Song 2 het grunge genre op de plaats gezet waar het hoort.

1 2 ... 47 ... 65 66

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.