Algemeen muziek topic

1 2 ... 51 ... 61 62
esims5.0

Tim Op het Broek, dj van Kink die daar nu weg is en vermoedelijk naar R2 gaat, is ook helemaal idolaat van de stem van Chris Cornell. En ik ken er nog een. Ik vind het niet verkeerd of zo, maar ik hoor dat hele bijzondere niet.

Laatst gewijzigd
Puddingbenen

Om te illustreren waarom ik graag naar Baby K "luister"....

Romāns Vainšteins

Zo idolaat ben ik niet, maar deze song stript hij tot op het merg.

ik ben geen stemdweper an sich, het gaat me om de combinatie met de track. Stemmen gaan maar naar the Voice, andermans shit zingen

Laatst gewijzigd
esims5.0

Daarnet kwam Runaway van Ye (Kanye West) voorbij in de Snob 2000. En in de afkondiging: "Je verbaast je erover dat deze man nog stemmen krijgt. Gelukkig is het zijn enige notering." Dat hoor je niet veel, zo'n uitgesproken mening.

Romāns Vainšteins

Altijd zo'n bullshit vind ik, de persoon op de muziek betrekken. Kennelijk heeft Axl Rose een model anaal verkracht in de 80ies, verandert dat iets aan Sweet Child of Mine? De akkoorden, zang, lyrics etc zijn nog steeds hetzelfde hoor. 

Ik begrijp het wel maar ga er niet in mee. Muziek is muziek.

Kanye West vind ik algemene zin overgeproduceerd gedoe, maar dat vind ik min of meer van alle grote hiphoptracks na de 90ies, meer mijn probleem misschien.

Laatst gewijzigd
Puddingbenen

Ik zit een beetje in beide kampen.

Tegen Ye zeg ik nee. Maar dat heeft ook gewoon te maken met zijn kutmuziek. Net als tegen Puff daddy. Michael Jackson heeft misschien ook vanalles uitgevreten met zijn aap en wat kinderen, maar die muziek draai ik ook nog gewoon. 

Muziek is muziek, maar een verkrachter is ook gewoon een verkrachter

kleomantre

Ye of Kanye West kon er als artiest zelf geen kloot van en heeft daarbij grootheidswaanzin, daarom dat het zowat niet te pruimen is.

Madonna is ook zo'n artiest die er weinig van kan en ook weinig goeds van is geworden. Nog wel wat catchy pop werk achtergelaten dat goed voor der geproduceerd is. 

esims5.0
kleomantre
Ye of Kanye West kon er als artiest zelf geen kloot van en heeft daarbij grootheidswaanzin, daarom d...

Met dat eerste ben ik het eens. Ik heb nooit iets begrepen van de hype rond Kanye West. Bij Madonna ligt dat toch wat genuanceerder. Haar muziek beklijft niet in de Top 2000 en dat heeft denk ik te maken met dat het ook bij haar voor een groot deel draaide om imago. Maar zij kon echt wel wat, daar zijn serieuze recensenten het wel over eens. Onder anderen dat latere album Confessions on a Dance Floor uit 2005 werd zeer goed ontvangen, zie Wikipedia bij critical reception. Hung Up, Sorry en Jump zijn goede nummers die nog vrij regelmatig te horen zijn op de radio. Natuurlijk mag iedereen zijn/haar eigen mening hebben, maar sommigen hier hebben zo'n star beeld van mainstream en zo'n hoge dunk van hun eigen muzieksmaak dat ze soms niet meer weten hoe er in het algemeen tegen bepaalde muziek aangekeken wordt.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Was het niet ook West die op een gegeven moment door Aerodynamic aan het heenlullen was? Hou je godvergeten waffel, makker!

Romāns Vainšteins

Tijdens onze meivakantie opperde 1 van de dames (de vrouw van mijn kameraad) om eens Madonna te spelen, als je dat rondom andere muziek heen hoort valt enorm op hoe verschrikkelijk knakuh dat eigenlijk is, ze zal wel een tof wijf zijn geweest dan.

Romāns Vainšteins

Wat ik trouwens WEL een goede notoire top2000 band vind is Supertramp, een beetje psychedelische opo avant la lettre, af en toe. Dat live Parijs album luister ik wel 1-2 x per jaar volledig.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ha! Hoe schrijf ik 'opo' ipv 'pop', zal wel met opborrelende, negatieve ardrenaline rondom Madonna's muzikaliteit te maken hebben.

je hebt simpelweg verschillende typen mainstream waarbij er, net zoals in het alternatieve circuit, goede en slechte tussen zitten. Enkel vallen de slechte mainstreamartiesten veel meer op en wekken zij ergernis, omdat het namelijk WEL bekend maar NIET echt goed is.

Laatst gewijzigd
esims5.0

Allemaal super subjectief. Ik zette mij in mijn tienerjaren ook af tegen Madonna, maar jullie hebben gewoon geen goed beeld van hoe er door mensen in het vak tegenaan gekeken worden. Op zijn minst zou dat je eigen mening moeten relativeren. Ruud de Wild heeft nog Power Of Goodbye van haar in zijn Top 2000 lijstje, Paul Rabbering Frozen, Corné Klijn Hung Up en Jeroen Grueter (bijna Slimste Mens) Ray Of Light. Bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Gast, die namen zeggen mij geen hol. Ik luister geen radio maar muziek. Hou eens op met dat vermoeiende namen strooien om krampachtig je eigen mening te versterken.

Nu nog Flip Vla die huilt dat ik je zo pest en het cirkeltje is weer rond, dat gezegd hebbende heb ik een schurfthekel aan Elton John's muziek trouwens. Een smaakding is dat.

esims5.0
Romāns Vainšteins
Gast, die namen zeggen mij geen hol. Ik luister geen radio maar muziek. Hou eens op met dat vermoeie...

En dat is het ook bij Madonna. Je zit zelf op Musicmeter en haalde ook al een mening aan van RYM. Maar als het jou niet uitkomt, dan stellen meningen van anderen ineens niks voor. Dat deze namen van dj's en Paulo Conte jou niks zeiden, zegt ook wel wat over jezelf.

Puddingbenen

Ik vind Madonna gewoon 1 van de grootste artiesten die er ooit is geweest. Ze is in staat geweest om zichzelf keer op keer opnieuw uit te vinden. Niet met het talent van een Michael Jackson, maar ik weet eigenijk niet welke vrouwelijke artiest qua grootheid bij haar in de buurt komt. Beyonce misschien. Of bij de huidige generatie Taylor Swift, al vraag ik me af of men zich over 50 jaar nog Swift herinnert, of toch Madonna...

Wat iedereen van de muziek vind mag ie verder zelf weten.

flip vla
Romāns Vainšteins
Was het niet ook West die op een gegeven moment door Aerodynamic aan het heenlullen was? Hou je godv...

indeed, hou je godvergeten waffel gee!

esims5.0
Puddingbenen
Ik vind Madonna gewoon 1 van de grootste artiesten die er ooit is geweest. Ze is in staat geweest om...

Ik dacht ook al aan Taylor Swift. Volgens mij is dat een grote zeepbel, maar dat moet je natuurlijk nog afwachten. Madonna is sowieso een jaren 80 icoon. Of je dat nu toeschrijft aan haar muziek of niet.

flip vla

Iemand die Paolo Conte niet zegt te kennen, en muziekgericht is, is een tyfusleugenaar of een nitwit die niets in in een muziektopic te zoeken heeft.

Edit: -in

Laatst gewijzigd
Puddingbenen
esims5.0
Ik dacht ook al aan Taylor Swift. Volgens mij is dat een grote zeepbel, maar dat moet je natuurlijk...

Ik denk sowieso dat de grootsheid van de artiesten van vroeger eigenlijk niet meer wordt geevenaard. Artiesten als Michael Jackson, Prince, Springsteen. Bands als de Stones, U2 of Queen. Of iemand als Madonna. 

Ik heb het idee dat bijna alle artiesten een stuk vluchtiger zijn. Komen heel snel, hebben heel veel views, en verdwijnen dan ook weer heel snel van de aardbodem. Benieuwd welke artiesten van nu uiteindelijk in het rijtje komen van de allergrootsten, en kunnen gaan wedijveren met Jackson, Madonna of Queen. Ik zou ze zo eigenlijk niet kunnen opnoemen.

Romāns Vainšteins

Hangt van je definitie van 'groot' af, genoeg bands die festivals ondersteboven zetten maar het grote publiek niet kent.

Romāns Vainšteins

En grootste verschil, de muziek zelf bepaalt een minder aandeel in het totaal 

Romāns Vainšteins

Ben nu even aan het leren wie Paolo Conte is, dat Via con me nr kende ik wel maar ik wist niet hij de artiest was. Ik vind het zeker niet onaardig allemaal, niet mijn stijl maar wel cool. Wat is een aan te raden album? Is er een geweldige best of of zo?

Volgens musicmeter zou ik deze moeten hebben : https://www.musicmeter.nl/album/13112, binnenkort eens doen, altijd leuk om buiten de comfort zone te gaan. Derhalve bedankt, Esims.

Laatst gewijzigd
esims5.0

Ik begrijp dat Paulo Conte veel te commercieel is voor een SP'er.

Romāns Vainšteins

Vraag me wel af wat er gaat komen als ik er een heel album van opzet,.., het is niet uit te sluiten dat ik er halverwege genieg van krijg, het toch stug uitluister en daarna nooit meer. Soit, dan weet ik voortaan wel wie het is, tenminste.

1 2 ... 51 ... 61 62

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.