Algemeen muziek topic

1 2 ... 53 ... 61 62
Il Leopardo della Primavera

Als het enige woordje wat je uit die teksten haalt 'niggaz' is, dan is hiphop inderdaad niet aan je besteed. Hiphop ís trouwens zwarte cultuur, dus als je zwarte cultuur storend vindt zou ik het inderdaad zeker niet luisteren. ;)

Puddingbenen

Is dit hele muziek thema zo'n jij-bak? Of is dat omdat ik me heb gemeld?

Er is inmiddels zoveel muziek op de hele wereld dat iedereen wel zijn ding gaat vinden. Zeker nu je ook nog eens op internet alles terug kunt vinden, en niet meer naar obscure platenzaken hoeft om daar in bakken te snuffelen. 

Ik heb gemerkt dat ik lekker mainstream ben. Wel breed, maar wel mainstream. Gewoon omdat ik me niet echt verdiep in wat er omheen nog allemaal is. Bij mij staat gewoon de radio aan, de TV op MTV 80's, 90's of 00's, of een standaard playlist op Spotify. Vaak iets Italiaans, maar soms ook gewoon "zwemmen in bacardi lemon". 

Met de boze niggah muziek heb ik zelf heel erg weinig. Ook niet met RnB. Vroeger nog wel geluisterd naar De La Soul, 2 Live Crew, McHammer. En het nummer van Tone Loc (wild thing) vond ik wel leuk. En ook rond die tijd de Turn up the Bass, waar je ook heel veel zwarte stemmen in samples hoorde.

Voor de rest vind ik het leuk om te zien waar anderen naar luisteren, maar elkaar de maat proberen te nemen op muzieksmaak is net zoiets als voor elkaar bepalen welk eten je lekker moet vinden...

Romāns Vainšteins

Over brede mainstream gesproken Pudding, pruim jij de Red Hot Chili Peppers?

Ik gebruik ze om mijn dochter en vriendinnetjes/vriendjes die komen spelen te leren wat het verschil tussen muziek en kinderen voor kinderen is. Dit is een gitaar, die lage is de bas, die drummer kan alles, die kerel zingt maar praat tegelijk, dit is een band.

Puddingbenen

Peppers pruim ik prima. Niet alle nummers overigens. Maar ze pasten destijds in het "What's up" genre, waar ik dan weer een paar CD's van in de kast heb. Met ook bijvoorbeeld Ugly Kid Joe en de Spin Docters erop. Was een beetje mijn muziek in die tijd.

esims5.0
Puddingbenen
Is dit hele muziek thema zo'n jij-bak? Of is dat omdat ik me heb gemeld? Er is inmiddels zoveel muz...

"Er is inmiddels zoveel muziek op de hele wereld dat iedereen wel zijn ding gaat vinden."

En dat is hier best wel doorgeschoten, als je Madonna in een adem meent te moeten noemen met Kanye West als een artiest die er niks van kan. Of als je Paolo Conte niet kent. Ik vind dat in beide gevallen echt wereldvreemd.

Ik moest hierbij ook nog denken aan ABBA, waarvan de muziek lange tijd (ik denk tweede helft jaren 80/begin jaren 90) best wel fout gevonden werd. Maar op een gegeven moment kwam er een (terechte) herwaardering, waardoor ze ook bij de serieuze journalistiek serieus genomen werden. Ook al vind je ABBA helemaal niks, dit moet je in de gaten hebben als je ze helemaal afkraakt. Wat kleomantre bij Madonna deed.

Laatst gewijzigd
Puddingbenen
esims5.0
"Er is inmiddels zoveel muziek op de hele wereld dat iedereen wel zijn ding gaat vinden." En dat is...

Ach Eddy, laat het lekker gaan. 

Ik vreet ook liever bij de lokale frituur dan bij de librije. Maakt me dat beter of slechter dan een ander, omdat ik iets "afkraak" wat heel veel sterren heeft gekregen en wereldberoemd is? Ik vind eten bij de Librije of dat soort restaurants commerciele shit; heel veel geld voor heel weinig eten op je bord, en naderhand met honger naar huis zodat je nog even door de McDrive gaat om er een hamburger bovenop te gooien. 

Daar ga je nooit uitkomen, dus heeft het ook weinig zin om dat te proberen.

esims5.0
Puddingbenen
Ach Eddy, laat het lekker gaan.  Ik vreet ook liever bij de lokale frituur dan bij de librije....

Kleomantre gedraagt zich als een boer die bij de Librije zegt dat je bij de McDonalds tenminste een bord vol krijgt. Dat is wat ik probeerde te zeggen.

Romāns Vainšteins

Neuh. Kleo stelt het eerder andersom, wat Pudding al zegt.

Wat jij doet is : 'Als er zo veel mensen naar de McDonalds gaan, dan moet het toch wel goed zijn?' JIJ bent de boer hier :P

Puddingbenen
esims5.0
Kleomantre gedraagt zich als een boer die bij de Librije zegt dat je bij de McDonalds tenminste een...

Nogmaals, laat lekker gaan ipv te verzanden in jijbakken. Probeer vooral je eigen mening te voorzien van argumenten, en probeer vooral niet om een ander te veroordelen om zijn mening of smaak.

Ik heb zelf ook niks met boze niggah muziek, maar als iemand anders daar gelukkig van wordt dan is dat toch ook fijn. 

En om de stemming terug te brengen eentje uit de ouwe doos die we waarschijnlijk allemaal goed vinden:

esims5.0
Romāns Vainšteins
Neuh. Kleo stelt het eerder andersom, wat Pudding al zegt. Wat jij doet is : 'Als er zo veel mensen...

Nee in het geheel niet. Ik heb al gezegd dat Taylor Swift mij een zeepbel lijkt.

Romāns Vainšteins

Een beetje deze tijd is dat ja , ik was enigszins te jong om er helemaal een mening over te hebben : Achteraf vind ik deze periode wel grappig met die semi-electro beats etc, nagenoeg alle artiesten bedienden zich ervan destijds.

Laatst gewijzigd
Puddingbenen

Het was in de tijd dat CD's nog te duur waren. En ik dus CD's bij de bieb ging halen, en dan overzetten op een cassettebandje. Zo heb ik Turn up the Bass 1 t/m 6 nog op tape staan...

kleomantre

Madonna is naar mijn mening een beperkte zangeres die op andere punten (attitude) misschien wel een hele madam was, geholpen door een industrie die wil opdringen uit geldelijke overwegingen wat belangrijk / goed / interessant of cool is. 

"Tot slot vind ik echt dat je nogal vol bent van je eigen muzieksmaak die ik net zo saai vind als je beroep (accountant). Dat je dat nummer van Sarah Kinsley beter vond dan dat van Jana Mila laat mijns inziens goed zien dat je een blinde vlek hebt voor waar het in een nummer echt om draait."

Het blijft wonderbaarlijk hoe niet goed je kan lezen en hoe persoonlijk je dingen die niet eens relevant zijn meent te moeten melden. 

Ik heb mijn eigen muzieksmaak nog maar heel beperkt gedeeld, heb nergens een perspectief geschetst dat ik de wave die ik deelde als hoogstaande muziek zie (volgens mij zei ik meer iets in de trant van binnen deze stroming zijn dit voorbeelden van enige kunde die niet meteen door een computer(generiek) afgeleverd zijn). De andere muziek waren enkel nummers die ikzelf mooi vind en die anderen misschien eens een kans kunnen geven. Niet met de intentie om mijn muziek op te dringen maar een ander er kennis mee te laten maken, waarbij ik niet eens feedback of een compliment terug verwacht. Zo geef ik de muziek van anderen ook een kans. Zo heb ik uit jouw lijstjes Falcons opgevist en ben ik nog 2 leuke nummers van dezelfde artiest rijker geworden.

Zoiets zie ik niet zo van jouw kant gebeuren en ik denk niet dat ik iets vreemds zeg als jouw aanwezigheid in dit topic richting anderen en hun muziek wat vaak van negatieve aard is. Ik gok erop omdat je dwarsverbanden legt die er niet zijn.

Klaarblijkelijk moet je ook nog even melden als overtreffende trap dat je waarschijnlijk wel weet waar het in een nummer om draait in tegenstelling tot mij. Daarmee pretendeer je een verhevenheid die je anderen soms kwalijk neemt.

Ter info Sarah Kinsley is geen favoriet van mij, vond enkel Lovegod een fijn nummer toen ik er eens tegenaan liep. Iets dat ik liever hoor dan dat van Jana Mila. Dat is geen afkraken van jouw muzieksmaak of kennis, meer een persoonlijk smaakding en waarbij ik gebaseerd op mijn smaak een ander popnummer tegenover zette dat me meer aanspreekt.

esims5.0
kleomantre
Madonna is naar mijn mening een beperkte zangeres die op andere punten (attitude) misschien wel een...

Je gaat onverstoorbaar verder en geeft Madonna echt niet het respect dat ze verdient, niet gehinderd door enige kennis. Eerder "Madonna is ook zo'n artiest die er weinig van kan en ook weinig goeds van is geworden" en nu "geholpen door een industrie". Dat is eigenlijk ontwijken van wat Etika beweerde, dat ze haar nummers mede schreef en mede produceerde. Jij probeert haar neer te zetten als een verlengstuk van de muziekindustrie, en dat is totaal misplaatst.

Ik vind Madonna ook niet de beste zangeres en dat is mijns inziens het best te horen op Ray Of Light als ze de hoogte in gaat. Toch is dat allemaal nog relatief. Whitney Houston wordt alom geprezen als een technisch zeer goede (of misschien de beste) zangeres, maar ik heb in het verleden al eens gezegd dat ze voor mij te veel als een Tefal pan klinkt. Wat uiteindelijk maakt dat een stem je aanspreekt, zit niet in de techniek.

Wat dat nummer van Sarah Kinsley betreft, je maakte zelf een vergelijking tussen twee nummers die wat mij betreft helemaal niet te vergelijken zijn. Jij probeerde toen te zeggen dat een minimalere (is dat een woord?) productie ook een minder goed nummer oplevert. Waar ik het totaal mee oneens ben.

Om er iets tegenover te zetten dat goed te vergelijken is, is voor mij dit nummer, weliswaar van een jaar eerder, toch een slag beter.

Laatst gewijzigd
Puddingbenen

Ik denk dat Madonna in deze tijd niet meer geweest zou zijn dan het zoveelste youtube sterretje. Ze zou denk ik het niveau van Lady Gaga niet gehaald hebben, daarvoor is haar zang uiteindelijk te beperkt.

Is ze talentloos? Nee, absoluut niet. Ze heeft een boel goede nummers geschreven, kon goed performen, en ook wel een klein beetje zingen. Zonder talent zou ze nooit bereikt hebben wat ze heeft bereikt.

Maar ze had ook haar tijd mee. Juiste mensen om zich heen, op het juiste moment het juiste ding doen, en op de goede golf kunnen surfen. Juiste imago creeren, en met haar tijd mee gaan. Ik vergelijk het een beetje met de Spice Girls: muzikaal gezien geen hoogvliegers, maar door de juiste dingen op het juiste moment te doen een heel groot publiek bereikt.

Ik luister overigens graag naar haar nummers. "Live to tell" vind ik haar mooiste nummer, al heb ik me nooit echt verdiept in waar het over gaat.

kleomantre

Hmm neen dat zit 'm niet in het minimalere qua productie. Het is meer de vorm van Mila's nummer dat zich wat makkelijker heeft laten uitschrijven en daardoor creatief gezien wat minder aansprekend is. Begint aardig maar in deel 2 van het nummer zit weinig verrassends en heb je vooral een herhaling van het voorgaande, zo meen ik me te herinneren.

esims5.0
kleomantre
Hmm neen dat zit 'm niet in het minimalere qua productie. Het is meer de vorm van Mila's nummer dat...

Alsof dat nummer van Sarah Kinsley ook maar iets van originaliteit in opbouw, structuur of (mijns inziens helemaal afwezig) catchy stukjes (hooks, haakjes) heeft. Ik hoorde I Wasn't Gonna van Jana Mila een keer op de radio en zag later pas dat ze door NPO Radio 2 "doorbraak-ster" genoemd werd. Bij Sarah Kinsley moeten we het doen met de mening van iemand die Madonna als een prutser ziet.

Romāns Vainšteins

Radio dit, Radio dat, Radio GoeGoe, Radio GaGa ...

Ik ken beide nummers binnen jullie battle niet, zal zo eens nagaan waar het nou allemaal zo verhit over gaat hier.

EDIT : Middle of the road Country, niet mijn ding. Die Jana. Een beetje zoals die Twentse CountryChick.

Nogmaals EDIT : Die Kingsley lijkt totaal andere muziek joh, waarom wordt dit met elkaar vergeleken?

Wat is sowieso de impact en betekenis van 'topsong pakken op Radio 2' , trouwens

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wanneer Jana Mila inderdaad doorbraak ster is genoemd door NPO Radio 2 dan moet kleo het wel fout hebben en zou dat nummer hem dus gewoon aan moeten spreken. Onbegrijpelijk dat hij dat zit te ontkennen. 

kleomantre

Nou enlighten me dan hoe zit het met het aantal streams van beide nummers?

esims5.0
kleomantre
Nou enlighten me dan hoe zit het met het aantal streams van beide nummers?

Haha een nummer van een jaar eerder gaan vergelijken? Streams als criterium in de strijd gooien vind ik sowieso een no-go.

Romāns Vainšteins

Mooie inschatting/analyse tov Madonna die met een tijdscapsule in het hier & nu afgevuurd zou worden trouwens, pudding. Ik denk dat ik het helemaal met je eens ben.

Puddingbenen

Ik heb net even twee streepjes toegevoegd aan de streams. Maar ik vind het beide niet mijn ding. Geef mij maar Baby K ;-)

Romāns Vainšteins

'Streams als criterium in de strijd gooien vind ik sowieso een no-go'

Hoe allerlei vage figuren op internet er over denken daarentegen...

esims5.0
Romāns Vainšteins
'Streams als criterium in de strijd gooien vind ik sowieso een no-go' Hoe allerlei vage figuren op...

Haha nadat je Paolo Conte niet kende heb je op dit gebied je geloofwaardigheid wel verloren.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 53 ... 61 62

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.