Algemeen muziek topic

1 2 ... 54 ... 61 62
Puddingbenen

Misschien hebben jullie allemaal even wat Otis Redding nodig:

esims5.0

Lady Gaga met Madonna vergelijken is ook onzinnig. De meesten zullen het er wel over eens zijn dat Lady Gaga de betere zangeres is. Maar Madonna als vakvrouw en iemand met een sterke persoonlijkheid wordt ook door Pudding onderschat. Die tijdmachine verwachting is ook maar speculatie. Ik ben het er wel mee eens dat tijden veranderen en dat het talent van toen misschien niet genoeg is voor nu.

Romāns Vainšteins

Ja, je gaat me nu als een honingdas met Conte stalken net zoals je dat bij Leo met Bachanalus doet. Zo'n sukkeltje ben je wel. Het maakt me echt geen reet uit dat ik die Italiaanse JazzChansonneur niet kende hoor, net alsof ik alles moet/kan kennen, iedere dag hoor ik weer nieuwe dingen.

kleomantre

"Nogmaals EDIT : Die Kingsley lijkt totaal andere muziek joh, waarom wordt dit met elkaar vergeleken?"

Misschien een onhandige keuze mijnerzijds. Het past beide onder de parapluterm pop maar wel heel ander geluid, toegegeven.   

Laatst gewijzigd
Puddingbenen
esims5.0
Lady Gaga met Madonna vergelijken is ook onzinnig. De meesten zullen het er wel over eens zijn dat L...

Ik vind juist Gaga de artieste die eigenlijk het dichtst aan leunt tegen Madonna. Qua imago, het periodiek veranderen, en zelfs ook een beetje qua muziekgenre en kledingkeuze. Het randje opzoeken tussen smakeloos en extravagant.

Pruim overigens ook Gaga gewoon prima.

S. Morgenstern

Wat is overigens het einddoel esims? Als straks iedereen af is, wat dan?

Puddingbenen
S. Morgenstern
Wat is overigens het einddoel esims? Als straks iedereen af is, wat dan?

Waarschijnlijk Esims 6.0 of versie 7.0

esims5.0
kleomantre
"Nogmaals EDIT : Die Kingsley lijkt totaal andere muziek joh, waarom wordt dit met elkaar vergeleken...

Waar het eerder nog "om er iets tegenover te zetten dat goed te vergelijken is" was. Ik ben het hier met Romans eens: twee onvergelijkbare nummers. Een vergelijking met als reden om het nummer van Jana Mila af te troeven met een ander nummer waar meer productie tegenaan gegooid is. Ook al ontkent kleomantre dat met een lulverhaal over opbouw.

Il Leopardo della Primavera
esims5.0
Haha nadat je Paolo Conte niet kende heb je op dit gebied je geloofwaardigheid wel verloren.

Haha nadat je youtube comments klakkeloos gelooft heb je op dit gebied je geloofwaardigheid wel verloren.

En dan nu nog even met een nummer van Conte afsluiten die ik wel kan waarderen (ik denk dat jij deze ook nog wel pruimt Romans), en dan kunnen we het weer over muziek gaan hebben zonder elkaar continu de maat te nemen, oke?

esims5.0
Haha nadat je youtube comments klakkeloos gelooft heb je op dit gebied je geloofwaardigheid wel verl...

Hier hebben we het ook over gehad. De betreffende bewering in de comments (meerdere keren) wordt nergens betwist. En al zou dat zo zijn, er hing niets van af in die discussie.

Puddingbenen

Vandeweek was trouwens die documentaire op TV over "last Christmas" van Wham. En niet lang daarvoor ook nog een andere biografie gezien over George Michael. Wat mij betreft ook 1 van de grootheden van de popmuziek, of het nu je smaak is of niet. Zit ook in mijn doos met oude cassettebandjes...

esims5.0

Het is hard werken om alles te volgen, met die toplijsten. Bij The KLF ging de radio wel even wat harder.

Klootje Kriekeljon

Kleo, zie nu pas je PB. Btje druk laatste weken. Excuses. 

Klootje Kriekeljon

Even een positief stukje vaardigheid.

Puddingbenen

Ik was meer van de nachttrein... jeugdsentiment

Klootje Kriekeljon
Puddingbenen
Ik was meer van de nachttrein... jeugdsentiment

Holy shit. Jeugdherinnerings. KLF idem.

kleomantre

Iets wat anders. Ik ben gestart met het maken van een playlist met de niet bijster originele term "uplifting" omdat ik dacht dat ik eindelijk genoeg muziek gevonden had waar wel een playlist van een nummer of 10 tot 15 van te maken. Eentje waarin een goede flow zit. Bleek ik na een nummer of 5 vast te lopen en op het moment alleen een voorlopige no. 6 gevonden

1. Faux Tales - Atlas (Accoustic version)
2. Ben Lukas Boysen - Love
3. Alice Russel - Things
4. RY X - Dark Room Dancing
5. Hammock - Love In The Void
6. Lana del Rey - Love

Zoek nog verder naar muziek dat goed binnen dergelijk thematische benadering kan passen. Sta open voor suggesties. Ben niet thuis in de opverende muziek. 

Wil niet teveel naar (cliche-matige) ambient / filmmuziek gaan neigen evenals teveel dance edm-muziek. Een nummer als GalaxyTones - Synesthesia zou er ergens in nog wel kunnen maar zulks ga ik niet 3 nummers achter elkaar doen. Na nummer 2, dat duidelijk zo'n elektronische productie is zonder zang, kies ik bij voorkeur ook voor iets anders om het afwisselend genoeg te houden zonder afbreuk te doen aan de opbouw tussen de nummers. Zoek dus ook niet allemaal zwaar euforische hoogtepunten na elkaar. 

Laatst gewijzigd
Puddingbenen
kleomantre
Iets wat anders. Ik ben gestart met het maken van een playlist met de niet bijster originele te...

Ben ik een barbaar als ik van dat lijstje alleen ooit heb gehoord van Lana del Rey?

Zal wel eens een keer luisteren naar wat van die lijst, kijken of ik nog wat weet

S. Morgenstern

Vluchtige greep uit mijn 'duizend papers na te kijken met een glimlach' en 'ooit maak ik een film met een opbeurend einde' lijstjes:

Phil France - Circle reprise

The Slow Show - Mountbatten

Jacob Yoffee - With Resolve

Keegan DeWitt - Everyting Most Go Pt.2 Frank Collage

Moest bij dat derde nummer op je playlist enigszins aan Aslaug denken. Wellicht heeft zij nog iets wat aansluit.

Romāns Vainšteins

Deze misschien?

kleomantre
Romāns Vainšteins
Deze misschien?

Ja, die past wel goed binnen het thema. Die heb ik een tijd uit het oog verloren. Leuk om weer eens te horen.  

Romāns Vainšteins

Veel hoger dan dit kan je niet komen, leuke clip is het toch.

flip vla
Romāns Vainšteins
Ja, je gaat me nu als een honingdas met Conte stalken net zoals je dat bij Leo met Bachanalus doet....

Hou toch eens op joh met die onzin...

Is dit nog wat voor in je lijstje Kleo?

1 2 ... 54 ... 61 62

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.