Lady Gaga met Madonna vergelijken is ook onzinnig. De meesten zullen het er wel over eens zijn dat Lady Gaga de betere zangeres is. Maar Madonna als vakvrouw en iemand met een sterke persoonlijkheid wordt ook door Pudding onderschat. Die tijdmachine verwachting is ook maar speculatie. Ik ben het er wel mee eens dat tijden veranderen en dat het talent van toen misschien niet genoeg is voor nu.
Ja, je gaat me nu als een honingdas met Conte stalken net zoals je dat bij Leo met Bachanalus doet. Zo'n sukkeltje ben je wel. Het maakt me echt geen reet uit dat ik die Italiaanse JazzChansonneur niet kende hoor, net alsof ik alles moet/kan kennen, iedere dag hoor ik weer nieuwe dingen.
Ik vind juist Gaga de artieste die eigenlijk het dichtst aan leunt tegen Madonna. Qua imago, het periodiek veranderen, en zelfs ook een beetje qua muziekgenre en kledingkeuze. Het randje opzoeken tussen smakeloos en extravagant.
Pruim overigens ook Gaga gewoon prima.
Waar het eerder nog "om er iets tegenover te zetten dat goed te vergelijken is" was. Ik ben het hier met Romans eens: twee onvergelijkbare nummers. Een vergelijking met als reden om het nummer van Jana Mila af te troeven met een ander nummer waar meer productie tegenaan gegooid is. Ook al ontkent kleomantre dat met een lulverhaal over opbouw.
Hier hebben we het ook over gehad. De betreffende bewering in de comments (meerdere keren) wordt nergens betwist. En al zou dat zo zijn, er hing niets van af in die discussie.
Vandeweek was trouwens die documentaire op TV over "last Christmas" van Wham. En niet lang daarvoor ook nog een andere biografie gezien over George Michael. Wat mij betreft ook 1 van de grootheden van de popmuziek, of het nu je smaak is of niet. Zit ook in mijn doos met oude cassettebandjes...
Iets wat anders. Ik ben gestart met het maken van een playlist met de niet bijster originele term "uplifting" omdat ik dacht dat ik eindelijk genoeg muziek gevonden had waar wel een playlist van een nummer of 10 tot 15 van te maken. Eentje waarin een goede flow zit. Bleek ik na een nummer of 5 vast te lopen en op het moment alleen een voorlopige no. 6 gevonden
1. Faux Tales - Atlas (Accoustic version)
2. Ben Lukas Boysen - Love
3. Alice Russel - Things
4. RY X - Dark Room Dancing
5. Hammock - Love In The Void
6. Lana del Rey - Love
Zoek nog verder naar muziek dat goed binnen dergelijk thematische benadering kan passen. Sta open voor suggesties. Ben niet thuis in de opverende muziek.
Wil niet teveel naar (cliche-matige) ambient / filmmuziek gaan neigen evenals teveel dance edm-muziek. Een nummer als GalaxyTones - Synesthesia zou er ergens in nog wel kunnen maar zulks ga ik niet 3 nummers achter elkaar doen. Na nummer 2, dat duidelijk zo'n elektronische productie is zonder zang, kies ik bij voorkeur ook voor iets anders om het afwisselend genoeg te houden zonder afbreuk te doen aan de opbouw tussen de nummers. Zoek dus ook niet allemaal zwaar euforische hoogtepunten na elkaar.
Vluchtige greep uit mijn 'duizend papers na te kijken met een glimlach' en 'ooit maak ik een film met een opbeurend einde' lijstjes:
Phil France - Circle reprise
The Slow Show - Mountbatten
Jacob Yoffee - With Resolve
Keegan DeWitt - Everyting Most Go Pt.2 Frank Collage
Moest bij dat derde nummer op je playlist enigszins aan Aslaug denken. Wellicht heeft zij nog iets wat aansluit.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.