Vorig jaar Philipsen, Pedersen, Coquard, Pog, Ving. Dat was met een sprint in Parijs. Nu is laatste sprint etappe 16, OS vlak na de Tour. Misschien dit jaar maar 1 of 2 sprinters in punten klassement voor ak renners. Maakt de sprinters toch een andere afweging dan normaal. Ben benieuwd naar de analyse op dit vlak, van... @nasibal !
Net als ieder ander jaar blijkt Scorito weer een dikke week te vroeg te zijn met hun Tourspel.
------
van Baarle en vooral Kruijswijk liggen er tegenwoordig zó vaak bij dat het haast gunstig is voor Visma dat het nu al gebeurt ipv 1e week Tour...
Mja best kans dat de vervanger Kelderman is. Die zal ook wel weer vallen tijdens de Tour.
Ook raar dat Bilbao geen hoogtestage en voorbereidingskoers doet. Vraag me dan af of hij wel op de definitieve lijst gaat staan.
Normaal gesproken neem ik hem wel vaak mee trouwens. Hij wordt wel eens onderschat en niet als kopman gezien om vervolgens naar plek 5 gc toe te rijden. Pakt zijn etappewinst vaak mee. Klasbak.
Iemand zei iets in de Giro of Klassiekers topic waarmee ik hard moest lachen maar ik begin het toch te geloven :D
"Jumbo heeft hun ziel verkocht aan de duivel om de 3 grote rondes vorig jaar en moeten daar nu voor boeten"
En lijkt me inderdaad dat Scorito minstens een weekje te vroeg het spel openzet.
En dan speelt sentiment ineens een rol. Heb hem ook wel eens gehad om deze reden, maar vind het zo'n kleurloze renner. Daar doe ik hem natuurlijk zwaar tekort mee en schiet mijzelf wellicht in de voet, maar merk dat ik dat toch meeneem in afweging als ik keuzes heb.
Ik zou toch nog even afwachten welke spurters er nog naar de Tour komen voor te roepen over een hoog budget. Want als er daar nog enkele kleppers bijkomen, Bennet Van Aert Ewan.... 🤡 (kidding) kan je in spurt best wat budget tekort bollen.
WVA moet er nog ingeklikt worden bv. als Vinegaard er inderdaad nt 100% staat en ze voor een plan "b" gaan. Is het msch wel alle ballen op WVA en kan die lekker zijn ding gaan doen elke rit.
Maar ik ga ermee akkoord los van deze Ronde zou ik het leuker vinden met lager budget. Zodat je alvast niet Pogi,Evenepoel,Vine en Roglic er blint kunt inklikken.
Mijn vraag nu is wie neemt MVDP mee. 2 miljoen, ploegpunten met Philipsen maar rijd die tot in Parijs?
Maar ik heb het parcours nog niet geanalyseerd. Dus geen idee of hij veel kans maakt om ritten te pakken.
Parcours bekeken en per rit bepaald welk soort renner nodig is, zouden jullie willen kijken of jullie het hiermee eens zijn?
1: Puncheur of sterke sprinter
2: Puncheur
3 Sprint
4 Klimmer (vlucht)
5 Sprint
6 Sprint
7 Tijdrit --> ga ik niemand specifiek voor selecteren. Veel AK mannen kunnen dit goed
8 Sprint
9 de gravel rit, ik verwacht een sterke sprinter of klassiekerman. Type de Lie
10 Sprint
11 Puncheur (vlucht)
12 Sprint
13 Sprint
14 AK
15 AK
16 Sprint
17 Klimmer/Puncheur (vlucht
18 Puncheur of sterke sprinter
19 AK
20 AK
21 AK
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.