Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 159 160 161 162 »
Wicked Wout
Bozenik
Gefeliciteerd Bart en de anderen die goud hebben! Zonet even een analyse proberen te maken van de go...

Thanks! Mooi overzicht!

(En stelt me gerust dat ik met o.a. Roglic en Pedersen tevreden mag zijn met mijn 👍)

Ab Normaal
Jommelb
@AbNormaal, balen man!! Sommige mensen missen net een bekertje, maar jij bent wel op de zuurste plek...

Nou. Ondanks dat ik blij moet zijn, ben ik dat nu nog even niet. 
Zo dichtbij....

Eddix

Bedankt allemaal! Mooie scores hier op het forum, altijd leuk om te lezen. Ben zelf op 96,6% geeindigd. Jammer dat ik niet net zilver heb gehaald, komt vooral door opstelfoutjes. Zilver is de enige kleur die ik nog niet heb in mijn kastje. Hopelijk lukt het in de Vuelta, al zeg ik ook geen nee tegen goud. Fijn dat we niet heel lang hoeven wachten voor de Vuelta. Tot snel allemaal!

Ruderick

Hahaha Eddix

DHL kwam net mijn bronzen bekertje brengen, ben het nu aan poetsen

 

LucaCoppi

Gefeliciteerd allemaal! Was mijn eerste keer dat ik meedeed aan de scorito poule, maar ik ben helemaal om. Wat een leuk, dynamisch spel. De voorpret, het analyseren en elke keer de etappe opstellen. Totaal niet te vergelijken met een EK poule waar toch veel meer geluk bij komt kijken. Geëindigd op 95% erg tevreden voor mijn eerste keer. Dank voor alle tips en op naar de Vuelta! 

Wim Peters
Ab Normaal
Nou. Ondanks dat ik blij moet zijn, ben ik dat nu nog even niet. Zo dichtbij....

Echt zuur! Zag dat je in de TT Rod had opgesteld ipv S. Yates (wellicht na z'n waardeloze uitslag in etappe 20...), weet niet of dat verschil had goedgemaakt... Begrijp de teleurstelling maar plek 2 is grandioze prestatie, gefeliciteerd! 

dr klaas

 Abnormaal, jeetje je had al een spel gewonnen dit jaar!!, wat een statistieken voor alle sporten  knap!

wessel2105
martijncr
Toffe analyse Bozenik, lees met plezier en interesse zulke berichten! Top 10 van de subleague is ook...

Present op de 8ste plek vooral de klassementspunten van een aantal mannen hebben me geholpen voor dat laatste spurtje. Met uitzondering van alleen Vingegaard en Landa verder de gehele top 10 binnen de selectie gehad en op Girmay zijn groene trui na ook de andere 3 truien dus dat heeft me aardig de goeie richting in gebracht.


Voor mij was het overigens ook de eerste keer op dit forum en heb het erg interessant gevonden om hier af en toe eens te sparren met met jullie.

martijncr
wessel2105
Present op de 8ste plek vooral de klassementspunten van een aantal mannen hebben me geholpen voor da...

Leuk te horen! Op naar de Vuelta? 

Ted de la course

Hele mooie tour gezien met een geweldige Pogi. Op het eind was de spanning er natuurlijk wel vanaf (op alle fronten) Ben fan van Pogi, maar dit moet zo geen 3 tours op rij gaan want dan gaat het snel vervelen.

Iedereen die een mooie scorito prestatie heeft neergezet van harte gefeliciteerd!

Bozenik, bedankt voor de geposte analyse. Zelf ook wat teampjes bekeken. In de top 50 heeft zo’n beetje iedereen wel Vingegaard (en bijna niemand Pedersen). Zonder Vingegaard was een topscore dus niet of nauwelijks mogelijk. Een gouden beker wel, maar dan is er een stuk minder marge voor ‘foutjes’ in de rest van je team.

Vingegaard meenemen was het makkelijkst te realiseren door Pedersen thuis te laten.  Teams die ze allebei hadden en hoog zijn geëindigd hebben in veel gevallen een Ackerman of Girmay als verschilmakers en/of precies de goede AK namen. Uitvallen van Pedersen heeft het dus voor de teams met hem echt een stuk lastiger gemaakt om een beker in de wacht te slepen. Hetzelfde geldt voor teams met Roglic (al was zijn uitvallen voorspelbaarder) en in mindere mate Ayuso (want goedkoper en nog een behoorlijk aantal punten gehaald).

Zelf had ik wel Pedersen en geen Vingegaard, Roglic en Ayuso. In totaal wel 6 uitvallers. Met de eindafrekening dan ook 0,5% gezakt naar 98,8%.

Puntenpakkers in mijn team: Pogi, REV, Almeida, A. Yates, Philipsen, Jorgenson, Gee, Coquard

Naar verwachting/redelijk: Carlos R, Bauhaus, Gaviria, S. Yates, Skujins

Teleurstellend: Pedersen, Pidcock, Groenewegen, Bennett, Johannessen, Onley, Bettiol

Pedersen is domme pech. Pidcock vind ik lastig. Had ik mee als kopman voor een aantal specifieke etappes. Dat heeft in de gravelrit ook opgeleverd. Etappe 17 en 18 was hij er niet meer bij. Maar het had ook goed zonder hem gekund.

Grootste misser om niet mee te nemen was Buitrago. Die heeft net iets beter gepresteerd dan ik had verwacht en daarmee toch mooie punten opgeleverd. Landa heeft het nog beter gedaan, maar die heb ik nooit overwogen. 

Akkerman i.p.v. Bennett was ook wel iets voor te zeggen gezien zijn track record in grote rondes. Als je hem had gekozen vind ik dat wel echt een mooie pick! Girmay heb ik echt nooit overwogen, zelfs zijn eigen team zag dit niet aankomen.

Tot slot heeft de ploegleider een grote fout gemaakt door op de vlucht in te zetten in etappe 11. Als ik daar iets conservatiever was geweest dan was goud alsnog een feit geweest. Helaas nu voor de 7e keer zilver. Daarmee voel ik me een beetje de Joop Zoetemelk van Scorito.

Op naar de Vuelta. Ik klik Mas er alvast in!

wessel2105
martijncr
Leuk te horen! Op naar de Vuelta? 

Ja bij de vuelta ben ik zeker weer van de partij! Gaat wel wat lastiger te voorspellen worden denk ik. 

Dottema11

Uiteindelijk 95 punten tekort gekomen voor een gouden beker, erg zuur omdat dit echt onnodig was. Teveel bankpunten door verkeerde keuzes en daarnaast 2 x te gretig gespeeld met de capkeuze.

Paar dagen wachten en dan kan de voorpret met de Vuelta weer beginnen.

Iemand een idee waar Nasibal is geeïndigd en wat zijn belangrijkste hersenspinsels zijn? 

martijncr

Ben bang dat Nasibal ons is ontvallen... en balen van die 95 punten, turbofrustrerend zoiets! 

Dekkerony

Als eerste toch gefeliciteerd AbNormaal. Hoe zuur ook, een 2e plek is om trots op te zijn!

Had als ik mijn team vergelijk met de top ook heel hoog kunnen eindigen maar door totaal de verkeerde keuzes te maken in het begin met mn dagopstellingen moeten gokken, vooral op de vlucht. En voor mij is het dan alles of niks en hopen op n beetje geluk. A. Yates die mee zat e.d. en vooral de honger van Pogi. En elke keer maar hopen dat ze het toch rustiger aan zouden doen. Maar logisch na de afgelopen 2 jaar. Wat een geweldenaar. Maar You win some you lose some. Bedankt allemaal voor de soms super uitgebreide spread sheets en analyses. Op naar de Vuelta😀

Laatst gewijzigd
Bozenik
Wim Peters
Echt zuur! Zag dat je in de TT Rod had opgesteld ipv S. Yates (wellicht na z'n waardeloze uitslag in...

Hoe is het met jou en je zoon afgelopen? Allebei goud kunnen behouden?

BigMig

Hier net een bronzen beker misgelopen. Maar een duimpje is een prima resultaat na een hele matige start. Gefeliciteerd met de mooie resultaten en bedankt voor de mooie analyses. Tot bij de Vuelta!

Zitvlees
Dottema11
Uiteindelijk 95 punten tekort gekomen voor een gouden beker, erg zuur omdat dit echt onnodig was. Te...

Hi, hoe kan je zien bij hoeveel punten de grens ligt?

Eindig zelf op 98,4. Tevreden mee, eerder zilver en brons gehaald, maar nooit goud. 

Keshi
Zitvlees
Hi, hoe kan je zien bij hoeveel punten de grens ligt? Eindig zelf op 98,4. Tevreden mee, eerder zil...

Ben zelf nooit verder gekomen dan scrollen met vorige / volgende 10. Hopeloos karwei, tenzij je kort op een grens staat, zoals Dottema11. Als iemand wel wat weet?

dr klaas
Keshi
Ben zelf nooit verder gekomen dan scrollen met vorige / volgende 10. Hopeloos karwei, tenzij je kort...

Klikken op een scorito deelnemer in je poule dan kun je kijken wat voor scores hij heeft gehaald. 5990 is iig 99,0%.

Laatst gewijzigd
Zitvlees
dr klaas
Klikken op een scorito deelnemer in je poule dan kun je kijken wat voor scores hij heeft gehaald. 59...

Dank hiervoor. dus gewoon handmatig?

Zou leuke optie zijn als scorito dit zelf weergeeft.

Zelf geëindigd op 53 punten van die grens, wel balen zo..

Dank voor alle nuttige inzichten hier!

De Coltrui

Met het gratis zijn van het spel was het halen van een beker wel gemakkelijker. Mijn eerste gouden, maar als ik bij radio scorito kijk van de 2954 op 155, 94,8% dus en dat zou net geen beker zijn. Maar ik koester 'm daarom niet minder om hoor 🤣

John Bon

Goed begonnen deze tour constant geflirt rond de 95% maar tijdens het laatste weekend helaas terug gevallen naar een dikke 92%. Niet slecht maar ik had toch op meer gehoopt. 

Dan maar dat bekertje in de Vuelta halen wat altijd mijn beste ronde is. 

1 2 ... 159 160 161 162 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.