Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 159 160 161 162
CAI

Het was weer een mooie tour. Bronzen beker ondanks Roglic en Pedersen is wel zo een beetje het maximale wat er in zat, subleague gewonnen, blij mee. Op naar Spanje. 

Ruderick
Papa Bart
#3982
Lieve allemaal: het is gebeurt!! Papa Bart heeft 0,7% goedgemaakt, eindigt daarmee op 99,1% en heeft...

Feli papa

wessel2105

Mooie tour was het weer zelf op 99,6% geëindigd (zonder Vingegaard en Girmay) en daarmee mijn eerste gouden beker behaald. Nu lekker genieten van de olympische spelen en daarna weer lekker meedoen met de Vuelta! Veel succes aan iedereen bij de volgende grote ronde!!

Laatst gewijzigd
dr klaas

Gefeliciteerd bekerwinnaars,    met of zonder vinegaard  wat boeit dat ? Zo belangrijk is hij uiteindelijk niet. Je Maakt hem nergens kopman. Dus voor 6 miljoen toch niet doorslaggevend geweest.  

Willempie94

Ai, net iets onder de 99% geëindigd, desondanks was het weer een mooie tour, ook dankzij dit forum weer. Dank allen en tot de vuelta!:)

Poule d'Or
dr klaas
#4004
Gefeliciteerd bekerwinnaars,    met of zonder vinegaard  wat boeit dat ? Zo belangrij...

De punten die een renner totaal scoort zijn doorslaggevend, met Vingegaard was je makkelijker hoog geeindigd. Kopman maken is maar een deel van de punten die je haalt.

Scoritop

Dank allen! Op brons geëindigd. Nog best tevreden mee. Evenepoel was het puntenkanon die als laatst m'n team niet haalde. Dan had het goud geweest. Tot de Vuelta! 

Behatzailea

Oef. Een dramatische tour. Onder de 80% geëindigd. Na het zilver in de giro blijkt dat je toch niet 2 grote rondes achter elkaar goed kan zijn. We gaan hier eens evalueren en zien of we sterker terug kunnen komen voor de vuelta. Standaard mijn slechtste ronde van het jaar...

Scratzz

Uiteindelijk nog op brons geëindigd. Net als in de Giro genekt door uitvallers. Toen Cian en Kooij, nu Roglic en Pedersen. 

Maar de potentie voor goud zit er in voor de volgende scoritos 

Bozenik

Gefeliciteerd Bart en de anderen die goud hebben! Zonet even een analyse proberen te maken van de goudenbekerteams. Dit heb ik gedaan door een steekproef van 50 te nemen, door de teams van de nummers 1 t/m 5, 101 t/m 105, 201 t/m 205 etc. t/m 901 t/m 905 te bekijken. Hieronder van een aantal bepalende renners de pickrates van Scorito in totaal en van de geselecteerde 50:

  Scorito Gouden beker
Pogacar 97% 100%
Roglic 70% 26%
Evenepoel 60% 100%
Vingegaard 59% 62%
Pedersen 59% 34%
A. Yates 58% 90%
Almeida 42% 98%
Ayuso 22% 4%
Girmay 9% 8%

Daarnaast leek het me interessant om te kijken hoeveel van de drie duurste uitvallers (Roglic, Pedersen, Ayuso) in een goudenbekerteam zitten:

Uitvallers Percentage
0 38%
1 60%
2 2%
3 0%

Een paar conclusies die ik uit deze beperkte steekproef haal:

1) Pogacar, Evenepoel en Almeida waren musthaves. Vingegaard niet, maar de teams zonder hem zag ik bijna alleen in het onderste stuk van de goudenbekerzone, die dit jaar erg ruim uitviel. 

2) Meer dan één dure uitvaller was eigenlijk niet op te vangen. De enige in mijn steekproef die er wel twee had, kon dat compenseren met Girmay.

3) Girmay kwam ik verder weinig tegen. Ondanks zijn enorme hoeveelheid punten lijkt hij een weinig doorslaggevende rol te hebben gehad voor de gouden bekers.

Daan Brakenhoff

@Bozenik Leuke analyse!!!

 

Zoals gewoontelijk even bij het winnende team gekeken. Toch een paar opmerkelijke keuzes. Page, Laporte (ja, echt), Stuyven (en dan in de 2 etappes waarin hij scoort nieteens opgesteld) en (tegen/uit vallers) Pidcock en Van Gils. 

'Maar' 8 scorende klimmers (wel de juiste) en al vanaf het begin opgevuld met de punten van het groen.

Als je mij dit team van te voren had voorgeschoteld had ik er zeker weten het een en ander over aantemerken. Zo zie je maar, je kan je stuk analyseren, maar je hebt ook gewoon een dosis geluk nodig. 

Op naar de Vuelta!

De Tourminator

Met 95,8% weer een bronzen bekertje er bij. Was een mooie Tour. Genoten van de Pogi show en van dit forum.

Op naar de Vuelta. Het Scorito Vuelta 2024 topic kan geopend worden.

Pim Todcock
Zitvlees
#3992
Ja eens, maar giro was dan al weer anders dan de Tour. Ik had trouwens in de giro wel veel aanvaller...

Achteraf mee eens, maar met alle sprintritten zat het erin dat Philipsen al veel punten binnen zou halen voor MvdP en als afzakkende leadout nog wat puntjes extra. Dan zijn die 200 punten snel verdiend. Dan is het gepiel in de marge of je 180 of 220 punten haalt met kans op een uitschieter omhoog. Ik weet niet of ik veel lering daaruit ga trekken.

De rest van de aanvallers waren de 750 en 500k mannen.

Voor mij is pech met het uitvallen van MPed en Ayuso veel belangrijker. Ik stond diep in goud totdat Ayuso wegviel :/. Met Roglic vind ik het een ander verhaal. Die valt elke 4e rit waar hij meedoet.

De Tourminator

Klein feitje. Dit jaar zitten we net over de 4000 berichten in dit forum. Vorig jaar waren dat er net meer dan 5000. Lijkt toch dat door het EK er minder mensen hier zijn geweest. Vooral de vele vragen vooraf was dit jaar veel minder dan vorig jaar. Dit jaar veel kennis die gedeeld is. 

Nu ongeveer gelijk aantal berichten als in het Scorito Giro 2024 topic!

dr klaas
Bozenik
#4010
Gefeliciteerd Bart en de anderen die goud hebben! Zonet even een analyse proberen te maken van de go...

Mooie analyse,  dit vermindert alleen wel een aantal discussies... 😉

Koekebakker
Bozenik
#4010
Gefeliciteerd Bart en de anderen die goud hebben! Zonet even een analyse proberen te maken van de go...

Heel tof, die analyse!

Ook heel relevante vragen, die je uitzocht, lijkt me. En terechte conclusies.

Verrassend dat Girmay in de gouden-beker-steekproef een lagere pickrate heeft dan in de algehele.

Zelf ben ik, met Pedersen als enige dure uitvaller, en zonder Vingegaard, maar met Girmay, Pogacar, Evenepoel en Yates & Almeida, op plek 62 overall geëindigd. Gelukkig reden Girmay, Coquard en De Lie alledrie uit, waardoor ik voldoende klassementspunten scoorde om m'n eerste gouden bekertje te halen.

Felicitaties aan @AbNormaal met zelfs plek 2 overall! Een reuzensprong op de slotdag, maar helaas net niet genoeg om het hele spel te winnen.

Laatst gewijzigd
martijncr

Toffe analyse Bozenik, lees met plezier en interesse zulke berichten! Top 10 van de subleague is ook bekend. Ben razendbenieuwd wie van deze top 10 nou wie is hier op het forum. Blijf dat jammer vinden dat de namen vaak verschillen! Wie zijn Koekebakker, Debons, Gauthier, Cycling Donkey, Alle ballen op bassie, Paling...?

En Tourdominator: ook een leuk feitje zeg. Had het idee dat we juist actiever waren, maar nee. 

Felicitaties voor hen die bekers hebben gewonnen! De Vuelta vind ik persoonlijk altijd de grootste uitdaging: veel onvoorspelbaarder, dus ga weer veel gebruik maken van de inzichten op dit forum.

 

martijncr

Ah daar is de Koekebakker! :) 

Ga je in het Vuelta-forum meer van je kennis en gedachtes delen? Of nog in dit forum hoe je tot jouw team bent gekomen en welke (last-minute) wijzigingen goed/niet goed uitpakte? 

Guido Maltempi

91 komma nogwat, duimpje gehaald. Hier en daar wel wat bankpunten verzameld maar een bekertje heeft er eigenlijk nooit ingezeten, met name dankzij mijn keuze voor Roglic boven Everpoel. Een krakkemikkig sprintteam met o.a. Cavendish, Dujardin en opvuller Vermeersch (plus Mads P) hielp ook niet mee.

Complimenten trouwens aan Ab Normaal met zijn tweede plaats, en ook winnaar Lance Beenstrong was regelmatig op dit forum te vinden.

@Bozenik mooie analyse! Ik vermoedde al dat Girmay relatief weinig invloed zou hebben in gouden bekertjesland. Simpelweg omdat hij op voorhand (ivm Thijssen) een behoorlijk onlogische keuze was als je dit spelletje een beetje serieus neemt.

abrahamolano

Samen met Julian weer het ideale team gezocht.

We komen uit op 8067 punten. Met de volgende 20 namen en dan ideaal opstellen en kopman maken:

AK: Pogacar, Vingegaard, Evenepoel, Almeida, Landa, A. Yates, Jorgenson, Gee, Buitrago 

Sprint: Girmay, Philipsen, Ackermann, Kristoff, Coquard,

Sprint/Aanval: Van Aert, Turgis

Extra: Abrahamsen, Van den Broek, Campenaerts, Carapaz

Van Aert scoort in de juiste etappes om toch zijn grote som geld te rechtvaardigen. Aranburu scoort ook goed, maar redt het niet. Rodríguez is te duur.
De Lie, Van den Berg redden het net niet en net als in de Giro valt Gaviria weer net buiten de boot.

 

Ecko
Bozenik
#4010
Gefeliciteerd Bart en de anderen die goud hebben! Zonet even een analyse proberen te maken van de go...

Mooi uitgezocht Bozenik (en Abraham)!

Geeft helder inzichtelijk waarom ik faalde ondanks de must haves: had twee dure uitvallers (Pedersen en Roglic), zonder Girmay en/of Vingegaard er tegenover te kunnen stellen. Daarnaast wel teveel domme of aartsluie (zogenaamde) aanvallers: Cort, Bettiol, Lapeira, Martinez, Matthews en ook Bardet (die de 'verkeerde' etappe koos). Na de eindafrekening bleek zelfs een 👍🏼 net te hoog gegrepen.

Op naar de Vuelta. Hup Koen!

Laatst gewijzigd
Sambonhof
Koekebakker
#4016
Heel tof, die analyse! Ook heel relevante vragen, die je uitzocht, lijkt me. En terechte conclusies...

Ik denk dat het feit dat Girmay niet vaker is gekozen in de top 99% komt doordat het totaal niet te voorspellen was dat hij het zo goed zou doen deze tour. Hierdoor hebben misschien veel mensen hem gekozen die verder niet veel kennis hebben van het spel en daardoor andere minder optimale keuzes hebben gemaakt.

Rikaya
Koekebakker
#4016
Heel tof, die analyse! Ook heel relevante vragen, die je uitzocht, lijkt me. En terechte conclusies...

Die nummer 2 echt een abnormale prestatie en dan te bedenken dat hij eerste had gestaan als hij in etappe niet Jorgensen capped maar Pogacar 😉

RappeEddy

Het was toch weer een mooie TdF. Zelf mijn vrienden subleague gewonnen en een score behaald van 97,6%, een mooie zilveren beloning. Jammer genoeg net te kort gekomen (oa. 1x vergeten Yates op te stellen met z'n 2e plaats en te cappen uiteraard). Daarnaast is het uitvallen van Pedersen een duur grapje geweest, maar mooi resultaat en tevreden! Op naar de Vuelta. 

Wicked Wout
Papa Bart
#3982
Lieve allemaal: het is gebeurt!! Papa Bart heeft 0,7% goedgemaakt, eindigt daarmee op 99,1% en heeft...

Gefeliciteerd Papa!

1 2 ... 159 160 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.