Bij het Voetbalcoachspel krijgen je bankzitters de helft van de punten van die ze gehad zouden hebben als ze wel in de basis opgesteld waren.
Als ze dat zouden doorvoeren in de wielerspellen dan zijn die bankpunten zoveel dragelijker.
Dat heb ik hier ook wel eens geopperd. Een renner op de bank hebben die in de top 20 zou rijden indien hij was opgesteld, is tenslotte betere prestatie dan er eentje hebben die niet in de top 20 rijdt. Dat mag best beloond worden met een paar troostpunten.
Ook 7 man top 12 en 20e 368p
En op het laatste moment toch Healy gewisseld voor Williams...10 bankpunten maar tot 4km van nee he niet weer..die man stijgt boven zichzelf uit, 9e tijdrit, 5e gravel en nu bijna berg etappe 16e. En heb m alle 3 niet opgesteld maar andere aanvallers. Wel de heuvel etappes waar hij niet in het plaatje voorkwam#slechtekeuzes🙈
Maarja dat is ook wel weer het leuke aan het spelletje, het gokken op..🤪
Niet mee eens. Dit maakt het voor de "casual" speler nog makkelijker. Iemand die zich meer verdiept in parcouranalyse en zijn team bij elkaar puzzelt op een scenario die hij denkt dat gebeurt, zou beloond moeten worden. Als je 13 keuzes in een bepaalde etappe hebt is je team misschien niet helemaal in balans. Volgens mij heeft nasi zich hier voor deze ronde zich ook over uit gelaten.
Verwacht S. Yates morgen gewoon in de ontsnapping, die het waarschijnlijk gaat halen. Probeerde vandaag ook al een paar mee te komen. UAE hoeft niet meer en Visma gaat de ploeg niet oproken om vluchters te achterhalen.
Zonder Vingegaard een gouden beker halen is mogelijk, maar gezien zijn hoge pickrate wordt het wel heel erg lastig als het zo doorgaat. Helemaal met de eindafrekening als hij ook nog in de top van het bergklassent staat. Spelers met hem zullen ook relatief weinig in de bak met Roglic, Ayuso en Pedersen hebben gegraaid. Heb zelf 10 man in de top-13 vandaag maar zonder Vingegaard blijf ik nog steeds op brons.
Valpartijen
afsnijden in sprint
corona
knap dat je alles vantevoren kunt voorspellen
bekertjes schijnen hier heilig te zijn
gewoon puur geluk hebben dat jouw renners niet slachtoffer worden van wat ik hier noemde (roglic buiten beschouwing gelaten; dat kon iedereen voorspellen)
pog vin even Philip Girmay zit in winnende team
Dat is wel zo maar over een langere periode kun je die kansen wel verkleinen. Het blijft een spel met een geluksfactor maar net zo als bijvoorbeeld met poker kun je door zorgvuldige keuzes de odds beter maken voor je.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.