Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 141 ... 161 162
Maarten Koning
kevinraar
wie heb je dan wel ?

Hij maakt een grapje

valowitz

Vandaag viel eindelijk alles op z'n plaats met 456 punten. Bronzen bekertje nu zilver. Morgen copy-paste en dan misschien wel naar een gouden bekertje. 

valowitz
Ruderick
1 2 3 4 5 6 7 9 10  Healy op de bank maar ja geen Girmay En dan nog maar 466 in daguitslag...

Wat raar dat je 8 niet had vandaag 😂🤣

Sjasfriet
Ruderick
Valpartijen afsnijden in sprint corona   knap dat je alles vantevoren kunt voorspellen &nb...

Ben je gefrustreerd? Normale reactie hoor. Ik denk ook wel eens dat t allemaal puur geluk is als t niet wil vlotten. 

Als je natuurlijk steevast boven een bepaald percentage eindigt ... met een uitzondering daar gelaten (pech kan altijd), dan lijkt me dat dit spelletje niet alleen om geluk draait.

Tot voor kort dacht ik ook dat dit spelletje enkel om wielerkennis draaide en lukte het af en toe wel eens, maar vaker niet dan wel. Toen dacht ik ook: "dit is toch geluk". Eens te meer omdat ik het wielerspel op Sporza altijd win (zonder uitzondering) in mn vrienden poule en op scorito meestal middenin draai. Met uitzondering van t voorjaar, maar dat is een gans andere spel (en daar haalde ik ook 98,8% (net niet) Ik ben gedreven in wat ik doe en moest weten wat er verkeerd was. Toen kwam ik dit forum tegen en besefte ik gaandeweg meer en meer dat koers kennis uiteraard wel belangrijk is, maar dat "het spel" snappen minstens even belangrijk is (teampunten, trui punten, 9/20 opstellen per etappe, ...). Geluk speelt uiteraard mee (je moet de juiste renners kiezen en pedersen is hier ook uitgevallen, wat jammer is. Ik heb zelfs maar 5 sprinters meer sinds dan), maar toch sta ik nu eindelijk bovenaan mn vrienden poule met een redelijke voorsprong en 95,x%. Is dat top? Nee, maar ik ben er wel van overtuigd dat tips van oa nasibal (die je lijkt te bashen, wat je goed recht is - moei ik me niet mee) me op de juiste weg hebben gezet. Dus nee; niemand heeft een glazen bol, maar je kan wel nagaan wat de beste tactiek is en die finetunen en testen. Ik ben er van overtuigd dat het meer met kennis en inzicht, dan met geluk te maken heeft. Bewijs daarvan is iemand met meerdere gouden/zilveren/bronzen bekertjes. 1 keer is mss geluk, 2 keer "hoerechance", maar als je er al 5-10- ... hebt, dan heeft het mijns inziens echt niet meer met geluk te maken, maar met spelinzicht.

Just my two cents

Canyon72
Martijn Sollie
Boven de 95% is brons, boven de 97% is zilver en boven de 99% is een gouden beker.

Mijn buur heeft dit jaar gouden beker behaald in het klassiekerspel. Dit is echter nog steeds niet te zien bij zijn naam, zoals bij anderen die ooit een gouden beker gehaald hebben. Hoe komt dat?

Kanarie
Canyon72
Mijn buur heeft dit jaar gouden beker behaald in het klassiekerspel. Dit is echter nog steeds niet t...

Die zie je alleen terug bij het klassiekerspel zelf omdat dit een ander spel is dan een grote ronde.

Canyon72
Kanarie
Die zie je alleen terug bij het klassiekerspel zelf omdat dit een ander spel is dan een grote r...

Ok, thanks 👍

Wim Peters
Bozenik
Zonder Vingegaard een gouden beker halen is mogelijk, maar gezien zijn hoge pickrate wordt het wel h...

Geen Vini en sta 99.7, gisteren zelfs 0.2 gestegen. Zoonlief ook geen vini en staat 100%. Maar inderdaad geen roglic ayuso en pedersen. 

wirret

Wauw 100% staat hij in de top10 algemeen? Netjes hoor. Sommigen hebben echt pech met 7 uitvallers. 

Wim Peters
wirret
Wauw 100% staat hij in de top10 algemeen? Netjes hoor. Sommigen hebben echt pech met 7 uitvallers.&n...

43ste. En helaas 2x Van Aert niet opgesteld omdat hij zich niet goed voelde maar dan wel top 3 sprint. Maar goed zo heeft iedereen wel wat. 

Willempie94

Ben benieuwd of de vluchters het gaan halen vandaag, vermoed van wel. Maarja wie dan:) s yates gaat in elk geval mee, kijken of ik richting het zilveren bekertje kan stijgen vandaag. 

Oerdewai

Door het uitvallen van Ayuso veroordeeld tot het selecteren van Mas. Hopelijk kan hij mee in de ontsnapping, maar heb er weinig vertrouwen in. Hij rijd voorlopig rond als een krant 

Hay
Sjasfriet
Ben je gefrustreerd? Normale reactie hoor. Ik denk ook wel eens dat t allemaal puur geluk is als t n...

Hoewel het af en toe ook wel eens minder voelt maakt dat Scorito ook zo mooi, de emotie die er bij komt kijken. Ben er dan ook niet voor om de reserve renners de helft van de punten te geven, de juiste keuze van de renners (voor de teamsamenstelling) voorkomt al behoorlijk wat bankpunten. Natuurlijk moet je ook wat geluk/weinig pech hebben, maar Scorito is nu ook een beetje een tactisch spelletje. Daarom ben ik er ook niet voor om b.v. renners (die al dan niet uitvallen) te kunnen vervangen, dit maakt de voorsprong van spelers die wel de juiste renners hebben gekozen weer ongedaan. In de huidige situatie zou dit dan weer leiden tot b.v. massale wissels naar renners als Girmay, Ackermann en wellicht ook Vingegaard. Minder leuk voor degene die wel al de juiste keuzes hebben gemaakt en teams gaan teveel op elkaar lijken. En ja, dit jaar heb ik ook pech met het uitvallen van Roglic en Mads Pedersen maar dat is "all in the game". Winnen en verliezen gaan hand in hand.

Zugzwang

Doe persoonlijk voor het eerst in jaren weer mee en lijk eindelijk kans te maken op mijn vierde bekertje. Heb vrijwel alle toppers die hoog in het klassement en de daguitslag van gister verschenen, maak me alleen serieuze zorgen over het ontbreken van A. Yates. 

Verwacht vandaag een sterkere kopgroep dan gister, met een beetje mazzel zit de broer van de bovengenoemde zorg er dan bij haha. 

Laatst gewijzigd
Turbo T

AK kan toch niet elke dag alles claimen? Maar Pogi is nu eenmaal heel sterk en hongerig. Waar men ook wel veel respect voor verdient uiteraard.

Ik had voor de tour eigenlijk veel meer vluchtetappes verwacht. Het oude patroon van 2x koers in 1 rit is jammergenoeg aan het verdwijnen. Ja had toen een grote groep met een kleine 10minuten voorsprong die streed om de zege. Daarna kwam de elitegroep die streed om de seconden/minuten. De strijd om de bollen is hiermee dan ook gelijk voor AK.

Gisteren wel een hele mooie koers gezien daar niet van, maar enorm frusterend voor de kleinere ploegen en de goeie renners in een minder welstellend team. Ik had het Healy zo gegund..

 

Bozenik
Wim Peters
Geen Vini en sta 99.7, gisteren zelfs 0.2 gestegen. Zoonlief ook geen vini en staat 100%. Maar inder...

Goed bezig! Met het uitvallen van Roglic, Ayuso en Pedersen zit het dan natuurlijk niet tegen, maar de eerste twee hebben tot vrij recent nog hun punten kunnen pakken. Dus dan hebben jullie over de hele linie goede keuzes gemaakt. 

Kanarie
NiekPro2005
mijn selectie valt in als een kaartenhuis al 20 miljoen aan uitvallers. Dat is toch niet anders dan...

Dat is wel enorm belachelijk veel inderdaad. Dan heb je er waarschijnlijk 5 van het rijtje Pedersen, Roglic, Ayuso, Pidcock, Bilbao, Vlasov.

Kanarie
NOAD1912
Bij het Voetbalcoachspel krijgen je bankzitters de helft van de punten van die ze gehad zouden hebbe...

Dat zou nergens op slaan. De noodzaak om een gebalanceerde selectie te maken wordt dan minder. Een goede opstelling maken us daarnaast onderdeel van het spel.

Kanarie
Bozenik
Zonder Vingegaard een gouden beker halen is mogelijk, maar gezien zijn hoge pickrate wordt het wel h...

Ik sta sinds gisteren op goud zonder Ving. Zonder kan zeker, met Jonas wordt het een makkie :-)

Kanarie

Met alleen Roglic en Bettiol als uitvallers mag ik mijn handjes al dichtknijpen. Naast geen Vingegaard heb in trouwens ook geen Girmay. Knap gepiekt na een matige giro.

Maarten Koning
Kanarie
Met alleen Roglic en Bettiol als uitvallers mag ik mijn handjes al dichtknijpen. Naast geen Vingegaa...

Nou matig.. hij begon gewoon goed en viel toen uit. Dat is meer als pech te omschrijven dan matig.

bdebouwer

Cappen jullie pogi of een vluchter vandaag?

Laatst gewijzigd
albert n

Verleden jaar een gouden bekertje.  Dit jaar heeft mijn team corona en vallende ziekte,

Vuelta hopelijk beter.  Maar ik geniet wel van de Tour, vandaag weer.

Succes allemaal met jullie poule.

Maarten Koning

Gee of healy vandaag?

NOAD1912
bdebouwer
Cappen jullie pogi of een vluchter vandaag?

Ik ga voorlopig niet meer voor vluchters. Laf of niet, 9 van de 10 keer zit ik met een kater na afloop. Heeft me bekertjes, ook qua kleur, gekost 

1 2 ... 141 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.