Ben je gefrustreerd? Normale reactie hoor. Ik denk ook wel eens dat t allemaal puur geluk is als t niet wil vlotten.
Als je natuurlijk steevast boven een bepaald percentage eindigt ... met een uitzondering daar gelaten (pech kan altijd), dan lijkt me dat dit spelletje niet alleen om geluk draait.
Tot voor kort dacht ik ook dat dit spelletje enkel om wielerkennis draaide en lukte het af en toe wel eens, maar vaker niet dan wel. Toen dacht ik ook: "dit is toch geluk". Eens te meer omdat ik het wielerspel op Sporza altijd win (zonder uitzondering) in mn vrienden poule en op scorito meestal middenin draai. Met uitzondering van t voorjaar, maar dat is een gans andere spel (en daar haalde ik ook 98,8% (net niet) Ik ben gedreven in wat ik doe en moest weten wat er verkeerd was. Toen kwam ik dit forum tegen en besefte ik gaandeweg meer en meer dat koers kennis uiteraard wel belangrijk is, maar dat "het spel" snappen minstens even belangrijk is (teampunten, trui punten, 9/20 opstellen per etappe, ...). Geluk speelt uiteraard mee (je moet de juiste renners kiezen en pedersen is hier ook uitgevallen, wat jammer is. Ik heb zelfs maar 5 sprinters meer sinds dan), maar toch sta ik nu eindelijk bovenaan mn vrienden poule met een redelijke voorsprong en 95,x%. Is dat top? Nee, maar ik ben er wel van overtuigd dat tips van oa nasibal (die je lijkt te bashen, wat je goed recht is - moei ik me niet mee) me op de juiste weg hebben gezet. Dus nee; niemand heeft een glazen bol, maar je kan wel nagaan wat de beste tactiek is en die finetunen en testen. Ik ben er van overtuigd dat het meer met kennis en inzicht, dan met geluk te maken heeft. Bewijs daarvan is iemand met meerdere gouden/zilveren/bronzen bekertjes. 1 keer is mss geluk, 2 keer "hoerechance", maar als je er al 5-10- ... hebt, dan heeft het mijns inziens echt niet meer met geluk te maken, maar met spelinzicht.
Just my two cents
Mijn buur heeft dit jaar gouden beker behaald in het klassiekerspel. Dit is echter nog steeds niet te zien bij zijn naam, zoals bij anderen die ooit een gouden beker gehaald hebben. Hoe komt dat?
Hoewel het af en toe ook wel eens minder voelt maakt dat Scorito ook zo mooi, de emotie die er bij komt kijken. Ben er dan ook niet voor om de reserve renners de helft van de punten te geven, de juiste keuze van de renners (voor de teamsamenstelling) voorkomt al behoorlijk wat bankpunten. Natuurlijk moet je ook wat geluk/weinig pech hebben, maar Scorito is nu ook een beetje een tactisch spelletje. Daarom ben ik er ook niet voor om b.v. renners (die al dan niet uitvallen) te kunnen vervangen, dit maakt de voorsprong van spelers die wel de juiste renners hebben gekozen weer ongedaan. In de huidige situatie zou dit dan weer leiden tot b.v. massale wissels naar renners als Girmay, Ackermann en wellicht ook Vingegaard. Minder leuk voor degene die wel al de juiste keuzes hebben gemaakt en teams gaan teveel op elkaar lijken. En ja, dit jaar heb ik ook pech met het uitvallen van Roglic en Mads Pedersen maar dat is "all in the game". Winnen en verliezen gaan hand in hand.
Doe persoonlijk voor het eerst in jaren weer mee en lijk eindelijk kans te maken op mijn vierde bekertje. Heb vrijwel alle toppers die hoog in het klassement en de daguitslag van gister verschenen, maak me alleen serieuze zorgen over het ontbreken van A. Yates.
Verwacht vandaag een sterkere kopgroep dan gister, met een beetje mazzel zit de broer van de bovengenoemde zorg er dan bij haha.
AK kan toch niet elke dag alles claimen? Maar Pogi is nu eenmaal heel sterk en hongerig. Waar men ook wel veel respect voor verdient uiteraard.
Ik had voor de tour eigenlijk veel meer vluchtetappes verwacht. Het oude patroon van 2x koers in 1 rit is jammergenoeg aan het verdwijnen. Ja had toen een grote groep met een kleine 10minuten voorsprong die streed om de zege. Daarna kwam de elitegroep die streed om de seconden/minuten. De strijd om de bollen is hiermee dan ook gelijk voor AK.
Gisteren wel een hele mooie koers gezien daar niet van, maar enorm frusterend voor de kleinere ploegen en de goeie renners in een minder welstellend team. Ik had het Healy zo gegund..
Goed bezig! Met het uitvallen van Roglic, Ayuso en Pedersen zit het dan natuurlijk niet tegen, maar de eerste twee hebben tot vrij recent nog hun punten kunnen pakken. Dus dan hebben jullie over de hele linie goede keuzes gemaakt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.