Morgen rustdag
Overmorgen sprintje!
Ik twijfel tussen het amsterdammertje of de la flamme du jambon
nu loopt de finish 33'm naar beneden over de laatste km, en heeft iedereen een rustdag gehad maar weet iemand toevallig wie er beter uit een rustdag komt?
is dat Jasper omdat hij de hoogte van de vorige knotsgekke etappe beter verteert of het amsterdammertje die op gewicht en snelheid het er uit gaat halen.
Ik bash Nasibal zeker niet
Als je terugleest zul je zien dat ik zijn kennis al geprezen heb
Ik maakte grapje over feit dat hier mensen zijn die zijn zegen willen hebben over keuzes en opstellingen
Over mijn kennis heb ik al gezegd dat ik zeker geen pro ben
Ben al giga trots dat ik op 92,8 % sta
maar heb geluk gehad dat ik deze tour voor redelijk safe ben gegaan en alleen Pedersen (en Bettiol)kwijt ben
heb in bergetappes gewoon Healy nog op de bank
Heb A Yates genomen ipv Almeida, waarmee ik 1M had gehad om iets verstandigere keuzes had kunnen maken dan Mozzato en J Stewart (lach niet) Dan snapt iedereen wel dat ik geen pro ben ( hoewel ik ervan uitging dat Roglic inzetten weer (hooi)balen zou worden)
Dus ik zie echt wel dat de echte kenner hier gaan winnen...
Maar waar zouden zij zijn als wij "losers" niet mee zouden doen hahaha
Ik ben liefhebber van oude stempel Vroeger moest je elke dag nog handgeschreven lijstjes inleveren bij de Telegraaf. Van Merckx/Hinault/Zoetemelk/Lemond/Indurain e.d. Ik heb Armstrong nog 7x moeten aanzien als winnaar En Pereiro bijna 14 minuten zien pakken waarmee hij (bijna... en later met terugwerkende kracht) de tour won. Ik heb gezien hoe Virenque van talent tot bergtruitjes rijdertje verwerd bla bla bla
Ik geniet van de game, dit forum en van de Tour zelf
Jullie zijn allemaal heel aardig en hartelijk; dank voor de gezelligheid en ik wil echt niemand voor het hoofd stoten
(en ik sta 1% voor op mijn broer, yes yes yes)
Rustdag, bivakkeer nog steeds rond de 90%. Gezien de uitvallers tevreden.
De 2 / 3 UAE knecht taktiek gaat toch zijn vruchten afwerpen in de laatste 10 dagen. Grappig dat de huidige nummer 1, 5x500k renners heeft. Vaak besproken taktiek hier.
Abrahamsen en Turgis de goedkope lucky shots waren en er weinig 750-ers goed uitpakken.
De miljoeners Gee Ciccone en vd Berg liggen presteren naar verwachting.
Ik zou de sprinters opstellen. Laatste kans dus iedereen zal na de rustdag alles willen geven voor een plekje in de top 10. Bijna een helemaal vlakke etappe dus ik zie daar ook geen problemen. Cavendish zag er wel erg kapot uit na gisteren. Dat wel.
Vingegaard is tot nog toe zeker geen musthave. Ik denk dat veel teams mét Vingegaard bijvoorbeeld géén Evenepoel hebben, die momenteel wel een musthave is lijkt me. De teams die wél Pogacar, Vingegaard én Evenepoel hebben lijken me een mooie kans te hebben op goud.
Het verschil wordt in ieder geval meer bepaalt door de klassementsrenners dan door de sprinters. Enkel teams met Girmay kunnen daar verschil maken, de rest van de diversiteit in sprintteams is om het even, ervanuit gaan dan vrijwel iedereen Philipsen heeft.
Achteraf denk ik dat het toch goed was geweest om bijvoorbeeld ipv S Yates een 4de UAE'er te hebben, ondanks de UAE'ers naast Yates en Almeida geen eigen punten halen, staan die nu al boven elke andere klassementsrenner van 2 mil en dan moet de 3de week nog beginnen + eindafrekening.
De enige must haves tot nu toe zijn denk ik Evenepoel en Pogacar. En zonder Yates en, met name Almeida, wordt het denk ik ook een moeilijk verhaal. Je moet in elk geval wel UAE teamgenoten hebben en dan zijn Yates en Almeida daarin de logische picks.
De rest kun je denk ik nog steeds omheen werken. Girmay is denk ik ook geen must have omdat hij zo'n lage pickrate heeft. Hoe meer mensen een renner hebben die goed presteert, hoe meer hij noodzaak gaat zijn omdat je dan meer teams met een overperformer in de breedte moet verslaan.
Momenteel op 98,5% zilver dus. Nog 8 sterke mannen waar ik deze week nog veel punten van verwacht : Pogacar, Evenepoel, Vingegaard, A yates, Almeida, Buitrago, Rodriguez en Van Aert (sprint en tijdrit). Enigste tegenvaller is opgave Pedersen en geen Girmay, met enkel Philipsen, Van Aert, Cocquart en De Lie een minder sprintteam . Voor de rest geluk dat ik geen Roglic of Ayuso gekozen heb.
Je moet dus ook redelijk geluk hebben natuurlijk dat er niet te veel dure uitvallers zijn
Momenteel sta ik op 96,2%. Zonder Vingegard en Girmay en met vijf uitvallers: Roglic, Pedersen, Bettiol, Pidcock & SKA. Toch moet een beker nog mogelijk zijn omdat er gelukkig nog maar 1 sprintetappe is.
vingegard gaat zijn punten nog wel opleveren verwacht ik komende week, maar een must have is het niet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.