Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 15 ... 112 113
RikLarssen
ZK
#346
Volgens AS Gaat Ayuso morgen niet meer van start, ernstige heup en knie blessures

In dezelfde bron staat dat het is om geen risico te nemen richting tour, lijkt dus idd mee te vallen. 

 

 

bonsai7

heeft iemand al een mooi excel documentje gemaakt die hij of zij wilt delen over het parcour?

BramZola
bonsai7
#352
heeft iemand al een mooi excel documentje gemaakt die hij of zij wilt delen over het parcour?

Even terug lezen bonsai7 ben er al zeker 2 tegen gekomen op pagina 2

Laatst gewijzigd
bonsai7
martijncr
#42
Komt redelijk overeen met mijn sheet! Ik richt het alleen net wat anders in, ik bekijk per etappe wa...

prachtige sheet kudo's naar jou!

Valvuillerdemoz

Ayuso hopelijk weer fit bij de Tour. Maar zijn prijs blijft een probleem..Hij is het vast waard met ook nog witte trui punten erbij enzo, maar hem.nemen betekent wel één of twee van de grote vier thuislaten.  

What about Goewauew Almeida. Misschien een goed alternatief als UAE - knecht. Maar aan de resultaten tot nu toe dit jaar lijkt er iets aan de hand te zijn met hem. Weet iemand wat?

floda

Het nemen van een extra uae hangt voor mij sterk af of ving mee doet. Want ook al heeft oog vanaf dag 1 het geel, dan zijn het nog maar steeds 8 teampunten. Bergtrui zal door etappe 1 en 4 wel poos bij andere renner zijn en daarmee zijn die 8 punten prima op te vangen tijdens sprint en vlucht etappes door andere renners. Als ving meedoet dan verwacht ik dat hij op eind goed genoeg zal zijn want anders start hij niet. En dat is normaal al het mindere stuk van oog met die lange en hoge bergen (tov van van ving dan) en nu hij giro heeft gereden zal het nog wat moeilijker zijn om op eind top te zijn. En hier zouden juist de teampunten (door etappe winst en bergklassement) een rol gaan spelen. 

martijncr
bonsai7
#354
prachtige sheet kudo's naar jou!

Thanks! Nu nog kijken of het ook daadwerkelijk helpt in goede keuzes haha 

KV
floda
#356
Het nemen van een extra uae hangt voor mij sterk af of ving mee doet. Want ook al heeft oog vanaf da...

Goed punt.

Als Pogi natuurlijk als eerste bovenkomt op de Galibier (een niet heel ondenkbaar scenario) in 4 is de kans wel bestaande dat hij dan gewoon de bergtrui pakt én dit dan houdt tot 11 of zelfs 14, wat een rit is die hij dan ook weer kan winnen... Natuurlijk afhankelijk of iemand veel kan sprokkelen in 1 én eventueel dezelfde renner dan op de eerste bergen in 4. 

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager

Het is me gelukt om een redelijk uitgebalanceerd team met 'de grote 6' (ik reken de 2 sprintzekerheidjes daar ook even bij) bij elkaar te klikken. Het enige hieraan wat me niet lekker zit is dat dit zonder Ayuso (die kan er door zijn prijs m.i. echt niet bij naast die 6) en Rodriguez is. Vooral die laatste zit me niet lekker, maar als ik die mee wil dan ben ik voor de rest van mijn team echt enkel op 1 miljoeners en minder aangewezen. 

floda

En nu komt volgende week er WvA bij voor 4 miljoen.... en dan weer terug naar de tekentafel met zijn allen ;-))

valowitz
KV
#358
Goed punt. Als Pogi natuurlijk als eerste bovenkomt op de Galibier (een niet heel ondenkbaar scenar...

Heel goed punt. Ik zie echt niemand in de buurt komen van Pogi of UAE deze Tour, ook Bingo en VLAB niet. Pogi pakt het geel en de berg trui in de eerste etappe en houdt die beide tot aan Nice. Ik neem daarom 3 ploegmaten van Pogi mee. 
PS. Als Pogi ook de Vuelta zou rijden(helaas doet hij dat niet naar zijn zeggen) dan zou hij die ook winnen. Hij heeft nu het niveau van Merckx berijkt en wint alles waaraan hij meedoet,tenzij hij pech heeft of ziek is.

Willempie94

Verkiest iedereen Ayuso ipv yates op basis van eigen trui punten? Of ook omdat de verwachting is dat hij hoger in het klassement eindigt? Dat laatste vind ik echt nog niet zo'n zekerheid.

Pim Todcock

Je zou bijna een 10+10 taktiek overwegen.

UAE: Pogi, Ayuso, A. Yates

AK: Ving, REV, Rog, C-Rod

Sprint: Philipsen, Pedersen, S. Bennett (mits dat past)

Overig: Bettiol, Burgaudeau, Izagirre, Abrahamsen, Zimmermann, Kirsch en nog een paar Lidl en Alpecin mannen

RikLarssen
Pim Todcock
#363
Je zou bijna een 10+10 taktiek overwegen. UAE: Pogi, Ayuso, A. Yates AK: Ving, REV, Rog, C-Rod Sp...

Ben je niet bang dat je hiermee veel te weinig punten pakt in de sprint etappes? 

Titivoeckler
Willempie94
#362
Verkiest iedereen Ayuso ipv yates op basis van eigen trui punten? Of ook omdat de verwachting is dat...

De twee tijdritten en de jongentrui tikken wel aan natuurlijk, ik krijg hem er alleen ook niet ingepuzzeld voor deze prijs.

ZK
Willempie94
#362
Verkiest iedereen Ayuso ipv yates op basis van eigen trui punten? Of ook omdat de verwachting is dat...

Wie zegt dat ayuso wordt verkozen in plaats van Yates? Kan ook beide. Moet je Pedersen wel wisselen voor een 1,5 of 2m sprinter.

Pim Todcock
RikLarssen
#364
Ben je niet bang dat je hiermee veel te weinig punten pakt in de sprint etappes? 

Voor de goede orde, dit is slechts een proefballonnetje als je extreem het middensegment uitholt. Met bijvoorbeeld S Yates ipv één van de AK of UAE-mannen is vast een veel gebalanceerder team te maken.

Maar als we er vanuit gaan dat Pedersen, Philipsen en Bennett de sprints verdelen en vanaf de eerste sprints groen pakken, dan kun je met 3, 4 sprinters en wat AK en teammaats van groen al wat punten pakken.

KV
valowitz
#361
Heel goed punt. Ik zie echt niemand in de buurt komen van Pogi of UAE deze Tour, ook Bingo en VLAB n...

Denk niet dat Pog bollen pakt in rit 1. Dat zal voor iemand van de vlucht zijn die veel kan sprokkelen tot (vermoedelijk) aan de voorlaatste berg. 

KV
Pim Todcock
#367
Voor de goede orde, dit is slechts een proefballonnetje als je extreem het middensegment uitholt. Me...

Is Bennett plots terug een A-topsprinter geworden omdat hij in Duinkerke Sasha Weemaes en Capiot erop gelegd heeft?

Forever Blowing Bubbles

WvA gisteren toegevoegd op Cycling Startlists...nu wordt het interessant

ProScoritoManager
Pim Todcock
#363
Je zou bijna een 10+10 taktiek overwegen. UAE: Pogi, Ayuso, A. Yates AK: Ving, REV, Rog, C-Rod Sp...

Als Bennett 1,5M kost dan kan je de laatste 10 plekjes met 500k-ers vullen.

Zelf heb ik op dit moment een íets minder top-heavy team staan waarin ik ook nog plek heb voor Ciccone, Buitrago, S. Yates & van Gils (allen erg interessant voor de eerste twee etappes imo) en een plekje voor Girmay omdat die in de Giro (al was het kort) goede vorm liet zien.

ZK

Als WvA tour rijdt, dan worden de interviews heel belangrijk. Gaat hij zich wel in de sprints mengen? Wie weet alleen beetje knechten en tijdritten vlammen? En ergens nog keertje voor de dagzege en daarnaast hoop 0 punters?

Pim Todcock
KV
#369
Is Bennett plots terug een A-topsprinter geworden omdat hij in Duinkerke Sasha Weemaes en Capiot ero...

Terecht punt. Heeft inderdaad weinig op Groenewegen, Meeus, etc. Maar die passen sowieso al niet meer in het budget als 10e man. VD Berg is ws een betere steal.

ZK
ProScoritoManager
#371
Als Bennett 1,5M kost dan kan je de laatste 10 plekjes met 500k-ers vullen. Zelf heb ik op dit mome...

Girmay is voor bij een zekerheidje wanneer Thijssen niet zou starten. Nu heb ik toch wat twijfel. Gaan ze sprints verdelen? girmay leadout bij vlakke aankomsten? Als girmay wel alle sprints zelf doet, dan staat hij top 3 puntentrui

valowitz
KV
#368
Denk niet dat Pog bollen pakt in rit 1. Dat zal voor iemand van de vlucht zijn die veel kan sprokkel...

KV ik denk dat Pogi in de vlucht zit 😂

1 2 ... 15 ... 112 113

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.