Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 39 ... 161 162
DennisdeMenniss

Paar dagen offline geweest en meteen 10 pagina's gemist.. heerlijk om zometeen terug te lezen bij een kop koffie. Heb voor jullie ook wat leesvoer, keer wat anders dan wielrennen. Vandaag eindelijk aangekomen in Corsica, eergisterenavond de boot niet kunnen halen door een auto die kapot ging in Zwitserland.. en ik altijd die Nederlanders maar uitlachen langs de snelweg met een kapotte auto. Karma is a.... Enfin, ketting van de motor gesprongen, te veel schade, auto afgeschreven, na lang, heel lang, echt heeeel lang heen en weer gebeld te hebben met de complete klantenservice en verhuurauto afdeling van de ANWB een vervangende auto kunnen regelen. Nee vandaag lukt niet meer, morgen eind van de ochtend op zn vroegst en of we hem dan konden ophalen.. tuurlijk doen we dat... waar moeten we naartoe, blijkt het 65!! km verderop te zijn. Nee meneer er zit niets dichterbij.. maar we vergoeden het openbaar vervoer volledig en tot €75 taxi kosten. 4 taxibedrijven gebeld, no no to far, nummer 5, yes possible, €400 Zwitserse Frankies en houdoe he. Kortom, volgende ochtend eerst 20 minuten met de taxi naar het treinstation, toen de trein gepakt die enigszins in de buurt kwam.. 2e klas kaartjes gekocht want 1e klas mag niet van de ANWB.. blijkt het een of andere speciale langzame Gotthard pass trein te zijn.. prachtige grote ramen erin zodat je alles kunt zien, uhm monsieur, ticket no good. Wat nu weer. Special train no second class tickets aloud, weer even bij betalen.. tuurlijk. Zeg de volgende keer tegen die ticket automaat dat 2e klas niet mogelijk is dan.. pff. Uur later op het station aangekomen, toen 25 minuten met de benenwagen want nergens was een taxi te vinden, eindelijk aangekomen bij de garage. Alles geregeld, hageltje nieuwe Volvo XC40 mee gekregen (hulde aan de anwb dat ze dat aandurven) toen weer 50 minuten terug naar het hotel om wat overnachtings spullen op te halen, 20 minuten rijden naar onze kapotte auto om alles over te laden en toen konden we eindelijk naar de boot. Ownee, mevrouw was dr kussen vergeten in het hotel.. kussen opgehaald en toen bescheiden naar de boot gereden.

Ik zal jullie het stukje wachten langs de snelweg, garages die geen tijd hadden voor inspectie, het zoeken naar een hotel en de sleepdienst die ons vervolgens daar moest brengen maar achterwege laten. 

Nu al een vakantie om nooit te vergeten.

Vandaag hier bij de supermarkt nog even wat boodschappen gedaan en een prachtige originele made in China bolletjestrui rugzak met trekkoord gewonnen. Mooi aandenken voor later 🤣😂

Zo dat was het wel weer. Nu even de berichten teruglezen en de komende dagen wat parcour en rennerkennis op doen.

Oerdewai
DennisdeMenniss
#951
Paar dagen offline geweest en meteen 10 pagina's gemist.. heerlijk om zometeen terug te lezen bij ee...

Foei, leest lekker weg maar kan me zo voorstellen dat het avontuur wat minder soepeltjes verliep. Veel (lees)plezier gewenst 

Bring me the horizon

Best veel interessante teams zie ik voorbij komen, maar zo te zien weinig die voor de grote 3: pogacar, vingegard en Roglic in.1 team gaan en nog minder voor de grote 4 waar envenepoel er ook bij komt.

Roglic oogde niet slecht in de dauphine. Dus ik ga denk ik.wel voor de grote 3.

Ik twijfel wel erg aan vlasov en Simon yates.

Vlasov reed een goede dauphine, maar ik vrees dat hij als knecht minder punten gaat pakken dan een almeida.

En Simon Yates heeft amper een koers of goed resultaat genoteerd de laatse maand. Misschien dat hij volgend jaar rijdend voor visma lease a bike een betere keus is...

 

Pim Todcock

Vlasov zou ik ook bijna overwegen. Haalt normaal genoeg punten en kan aardig met de tweede tijdrit mee. Als Roglic weer selfies van zijn bips aan het maken is kan Vlasov ook nog invallen als kopman.

snoek1974

Vooral benieuwd wie er gaan rijden bij de jumbo s en wat de rolverdeling wordt , als bijv van Aert meedoet mag die gaan rijden zoals oorspronkelijk bedoeld was in de giro , dus alles meesprinten , aanvallen in de heuvels en vol voor de tijdrit gaan .

 

Astarloa

Vlasov inderdaad amper wat over gelezen hier tot nu toe maar voor een schamele 2 miljoen neem ik hem zeker mee. Heeft een meer dan prima tijdrit ontwikkeld en buiten het knechten om zie ik hem zelf ook genoeg voor een hoop anderen eindigen. En mocht Roglic weer eens op zijn muil gaan zullen de punten alleen maar toe nemen. 

 

Ongeveer hetzelfde verhaal als Almeida. Zijn allebei veel te goed om maar te gaan knechten en gaan beide denk ik zeker top 10 eindigen.

tol100
Astarloa
#956
Vlasov inderdaad amper wat over gelezen hier tot nu toe maar voor een schamele 2 miljoen neem ik hem...

Vlasov gaat max 250 pt halen denk zelf eerder rond de 170 pt

Spakeloos
NielsH97
#937
Verwachten jullie iets van Van den Berg dit jaar?

Ja in etappe 8, maar hij gaat m niet winnen :-)

Astarloa
tol100
#957
Vlasov gaat max 250 pt halen denk zelf eerder rond de 170 pt

Fijn om dat zo even bevestigd te krijgen.

Alucard

Ben zeker onder de indruk van. Vlasov dit jaar. Net zoals van Jorgenson, Adam Yates en Almeida. Maar een klassementsploeg vol knechten voelt toch ook niet helemaal lekker. 

Astarloa

Normaal ben ik helemaal niet van de toppers opsplitsen naar 2 of 3 renners uit dat middensegment waar je eigenlijk weg moet blijven aangezien ze niet voor niks zo geprijsd zijn. Maar de toppers geven erg veel onzekerheid voor de knaken die ze kosten en dat 'middensegment' vind ik zeer gunstig geprijsd voor de namen die in die categorie vallen. 

Bring me the horizon

Ben ook wel benieuwd welke prijs De plus gaat krijgen.

Reed ook sterk en de dauphine en lijkt me bergop in betere doen dan pidcock.

Oerdewai

Wat zijn jullie verwachtingen van Sam Bennet? Ik twijfel tussen hem en Bauhaus voor de vlakke etappes

khelden
Oerdewai
#963
Wat zijn jullie verwachtingen van Sam Bennet? Ik twijfel tussen hem en Bauhaus voor de vlakke etappe...

ik zou gaan voor bauhaus. Heeft zichzelf ook al bewezen in wat grotere wedstrijden.

Mindless

Ja Bennett heeft nooit iets laten zien in grote wedstrijden.

John Bon
Bring me the horizon
#962
Ben ook wel benieuwd welke prijs De plus gaat krijgen. Reed ook sterk en de dauphine en lijkt me be...

Msch wel maar in een ploeg met
Rodriguez, Bernall, Pidcock en Thomas gaat die zich moeten kapot rijden als knecht en geen eigen punten nemen. 

John Bon
Mindless
#965
Ja Bennett heeft nooit iets laten zien in grote wedstrijden.

Wie de beste keuze is laat ik in het midden maar niks bewezen? 
Bennett: 7 ritten in 4 grote rondes + groen in 2020 (ik weet het lang geleden :)) +3/4 uitgereden
Bauhaus 0 ritten 1/3 grote ronde uitgereden

Klopt het is al effe geleden bij Bennett maar BAuhaus kiezen boven hem omdat Bennett nog niks heeft bewezen in grote wedstrijden zou ik nu toch ook niet doen :) (andere redenen kunnen wel terecht zijn natuurlijk)

Laatst gewijzigd
Hay
John Bon
#967
Wie de beste keuze is laat ik in het midden maar niks bewezen? Bennett: 7 ritten in 4 grote ron...

Je zou ze ook beide kunnen overwegen. Ik schat ze beide in op ongeveer plaats 5 in ranking van sprinters. Als je verwacht dat ze 7 keer toe komen aan sprinten, kunnen dit beide goede opties zijn. En wellicht meer punten dan Pedersen en een 500K renner.

Safari de France

Vorig jaar dacht ik met Zingle een parel te hebben. Dat zegt misschien meer iets over mij... Kan ik dit jaar meer verwachten van hem, wat vinden jullie van hem? Zie hem niet genoemd worden.

Laatst gewijzigd
KV
Safari de France
#969
Vorig jaar dacht ik met Zingle een parel te hebben. Dat zegt misschien meer iets over mij... Kan ik...

Zingle + WT koersen = afblijven

Zeker met Le Coq in zijn team.

Pirata

Zingle gaat geen Tour rijden.

tol100
Safari de France
#969
Vorig jaar dacht ik met Zingle een parel te hebben. Dat zegt misschien meer iets over mij... Kan ik...

Waneer wil je m opstellen

Laatst gewijzigd
Sjasfriet
Safari de France
#969
Vorig jaar dacht ik met Zingle een parel te hebben. Dat zegt misschien meer iets over mij... Kan ik...

Hij mag niet meespelen met de andere kindjes in Frankrijk, dus hoef je je er niet druk om te maken ;) 

Tom Harding
Bring me the horizon
#953
Best veel interessante teams zie ik voorbij komen, maar zo te zien weinig die voor de grote 3: pogac...

Simon Yates was ziek in het voorjaar. Ik lees net een artikel dat hij voor rit en podium gaat. 't is wel iemand die er ook wel voor gaat. Als je zijn tour van vorig jaar bekijkt dan neem je hem toch altijd mee voor 2K.

We gaan toch elke klassementsrit met bergen Pogacar als kopman pakken, dus moeten onze andere klassementsmannen/dure renners hun miljoenen kunnen opbrengen. Zijn we dan niet beter met een Simon Yates voor 2M en een Carapaz voor 2M? 

Astarloa

Yates volg ik wel maar Carapaz zie ik meer als rittenkaper, daar ga ik dan geen 2 miljoen voor aftikken.

1 2 ... 39 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.