Gisteravond nog zitten te puzzelen en nu zit ik in 1x met JP, MP en WvA. En dan iets minder tevreden met mijn aanvallers en breedte van sprint maar kan wel iedere dag nu mooi team opstellen waarbij er ook altijd nog logische vervanger is bij 1 uitvaller. Hopelijk komt er nog interview met wout over sprinten....
hier precies hetzelfde vanwege dit interview https://www.wielernieuws.be/news/14489/ploegleider-lost-gevoelige-informatie-over-wout-van-aert
“Of de openingsweek van de Tour hem al kansen biedt? Ik doe de Ronde van Frankrijk niet, dus ga ik daar geen uitspraken over doen”, lacht hij vervolgens. “Maar voor Wout dienen zich altíjd mogelijkheden aan. En als er gesprint wordt, weet je dat hij meedoet”, besluit Wynants.
Ik ben redelijk tevreden, wat denken jullie? :-) Heb er zin in joh!
AK: Pogi, Vin, Rog, Yates, Rodriguez, Hindley, Almeida, Buitrago
SP: Philipsen, De Lie, Coquard, Bauhaus, Bennet, v/d Berg
PN / aanval: MVDP, Gee, Ciccone, Aranburu Mohoric, Bettiol
Twijfel nog een beetje over aantal 'echte' sprinters. Wil echter niet voor Pedersen gaan (te duur) en Groenewegen.... Tja
6 aanvallers is echt teveel als je mij vraagt. Ik weet niet of je elke etappe hebt ingetekend met je selectie, maar waarschijnlijk zul je zien als je dat doet, dat je bepaalde niet of nauwelijks in je dagselectie hebt opgenomen.
Ja, dat was ook een twijfelpunt inderdaad. Dus nog een sprinter ipv een aanvaller? Probleem is dat ik dan wel een dark horse / goedkope sprinter moet hebben die het leuk KAN doen. Tips?
Sprinters heb je aan de lage kant vind ik, dus ik zou een aanvaller eruit halen en een sprinter brengen.
Vanwege het beschikbare budget wat gezien je wissel waarschijnlijk niet groter gaat zijn dan 750k zou ik de keuze maken tussen Waarenskjold en Mozzato. Verwacht in beide gevallen dat Kristoff en Demare er niets van bakken en dat ze eigen kansen krijgen, het voorjaar van Mozzato was extreem goed dus hij kan er ook in de moeilijke sprints bij blijven.
Andere renner waarvan je met zekerheid kan zeggen dat hij voor eigen kansen mag gaan in de sprint, Sandy Dujardin. Gaat waarschijnlijk geen top5 eindigen maar kan wel een aantal keer top 15 finishen verwacht ik. In het voorjaar beschikte die ook nog eens over veel inhoud, waardoor hij ook de lastigere sprints inzetbaar is
Juist meer voorspelbaar! Hij wil de gele trui pakken en zegt meer risico's te kunnen nemen nu. Dus volle bak in de eerste twee etappes en als hij 'm dan nog niet heeft dan kun je er donder op zeggen dat hij volle bak de afdaling van de Galibier ingaat.
Mijn team staat ook:
Pogacar
Roglic
A. Yates
Rodriguez
Jorgenson (wellicht is hij wel het konijn uit de hoge hoed bij TJV?)
Almeida
S. Yates
Buitrago
Philipsen
Pedersen
Groenewegen
De Lie
Coquard
Bauhaus
Cavendish
Ciccone
Van Gils
Gee
Bettiol
Mozzato
Wat denken jullie van deze verdeling? Is WVA én Vini achterwege laten verstandig?
Ik zelf zou evenepoel boven roglic zetten qua punten potentie maar verder is het een heel solide team
En Bardet is natuurlijk intrinsiek beter dan ciccone maar ik verwacht van ciccone een stabielere factor in de bollentrui. Sowieso stel je in principe Gee op boven Bardet in de klassementsetappes. Dan heb ik liever de grootste favoriet op de bollen op de bank.
Die zijn er niet echt voor weinig geld. Dujardin als C-sprinter, Mozzato is afhankelijk van Démare, dus dat blijft gokken. Zelfde geldt voor Degenkolb i.c.m. Jakobsen. Je kunt MvdP er gewoon uithalen voor een extra sprinter.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.