Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 65 ... 120 121
Sjasfriet
Maarten Koning
#1600
Ik heb oprecht geen idee hoe dit klassement is opgebouwd. Is het puur de ranking van je hele team op...

Ik veronderstel de beste 4 of 5 geplaatste in het klassement. Correct me if I'm wrong.

Fietsopa
Maarten Koning
#1597
    Pog  Yates Almeida    Iedereen heeft deze 3 volgens mij, nobraine...

Oei we hebben 16/20 dezelfde renners.

hetismewat

Voor het ploegenklassement wordt telkens de tijd van de drie best geklasseerden van een ploeg per etappe opgeteld.

 

Dus NIET op basis van AK.

Sjasfriet
hetismewat
#1603
Voor het ploegenklassement wordt telkens de tijd van de drie best geklasseerden van een ploeg per et...

Hoe komen ze dan op een totaal van 247u (Visma in de Tour van 2023).

Is dit dan de dagklassementen opgeteld? Ben hier wel even nieuwsgierig naar.

Maarten Koning
Fietsopa
#1602
Oei we hebben 16/20 dezelfde renners.

Dat klinkt alsof je het een solide team vindt, dankjewel! 😅

Er zijn veel keuzes maar ik denk dat er uiteindelijk toch zo'n 8 a 9 renners zijn die pakweg in 60-70% van de teams zitten.

Nu de tour gratis is op scorito zal dat percentage wellicht wat lager liggen bedenk ik me nu.

 

 

de Bruin
Maarten Koning
#1605
Dat klinkt alsof je het een solide team vindt, dankjewel! 😅 Er zijn veel keuzes maar ik denk dat e...

Ik zie Pello Bilbao heel weinig voorbij komen eigenlijk. Verwachten jullie hier niet veel van? 

Maarten Koning
de Bruin
#1606
Ik zie Pello Bilbao heel weinig voorbij komen eigenlijk. Verwachten jullie hier niet veel van? 

Ik heb hem er best lang ingehad en ik denk dat hij het wel waard gaat zijn.

Hij zegt hard aan zijn tijdrit te hebben gewerkt en daar was hij al goed in, en je kan hem ook opschrijven voor de gravelrit. Plus hij heeft een goede sprint.

Ik noemde vlasov en yates als andere opties maar bilbao zat daar eigenlijk ook lang bij. 

Die gaat het in normale doen wel waard zijn, 300 punten is best aannemelijk. 

Stiekem doet die 500k extra toch best wat en ik voel me goed over het ineos drieluik, die wil ik toch graag behouden. Anders was het eventueel - pidcock en bernal voor + bilbao en yates geweest. 

Ik denk dat mensen hem misschien zelfs expres weinig benoemen omdat hij wellicht wordt gezien als parel in plain sight 

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek
de Bruin
#1606
Ik zie Pello Bilbao heel weinig voorbij komen eigenlijk. Verwachten jullie hier niet veel van? 

Die mensen verwachten mogelijk meer van de veel goedkopere Buitrago.

Mittavic

Van welke sprinter van 1.5M verwachten jullie het meeste?

hetismewat
Sjasfriet
#1604
Hoe komen ze dan op een totaal van 247u (Visma in de Tour van 2023). Is dit dan de dagklassementen...

Exact. De dagklassementen worden bij elkaar opgeteld.

Stel je hebt op een dag 3 man in een vlucht die met een kwartier voorsprong wint, dan pak je dus in 1 klap 3 kwartier in het ploegenklassement. Ook als die gasten in het AK individueel geen rol spelen.

Maarten Koning
Mittavic
#1609
Van welke sprinter van 1.5M verwachten jullie het meeste?

Cav

ProScoritoManager

Lichtelijk off-topic maar toch ook weer niet: waar kan ik in godesnaam de etappe profielen van nationale kampioenschappen vinden? Om het wat meer ontopic te maken, ik ben op zoek naar 2 dingen, waarbij ik hoop dat deze recente profielen kunnen helpen:

1. De limieten van een zekere Italiaanse kampioen, vanaf welk soort klimwerk gaat een etappe te zwaar zijn voor hem? 
2. Ieder jaar is er wel een 500-750k pareltje die ik vooraf eigenlijk totaal niet op mijn radar had, maar die hier op het forum zo vaak genoemd wordt dat ik óf er vooraf niet meer omheen kan óf er achteraf achter kom dat ik er vooraf niet omheen kon. Dit jaar is dat Frankrijks hoogsteigen kampioen. Maar ik ben dus ook op zoek naar welke etappes hij nou precies interessant gaat zijn om op te stellen en ook vooral, wanneer niet?

Sjasfriet
hetismewat
#1610
Exact. De dagklassementen worden bij elkaar opgeteld. Stel je hebt op een dag 3 man in een vlucht d...

Moh dat is helemaal nieuw voor mij (en best wel een vreemde manier van tellen, maar soit :p )

Bedankt voor de uitleg!

Laatst gewijzigd
wessel2105
Behatzailea
#1547
Gekke vraag misschien. Ik zie Bettiol vaak voorbij komen. Is dat echt omdat er veel van verwacht wor...

Ik denk dat dit voornamelijk te maken heeft met de gravel etappe voor veel mensen en de hoop dat hij in een van de overgangsettappes vooruit blijft maar dan moet je hem uiteraard wel opstellen

Ouleh
Ragnar Lolbroek
#1576
Benji zei sandbagging: Pogacar, Vingegaard, Rodriguez, Yates, Buitrago, Yates, Almeida, Jorgenson,...

18/20 overeenkomend 😬

Daan Brakenhoff
Mittavic
#1609
Van welke sprinter van 1.5M verwachten jullie het meeste?

Als we puur praten over de renner die de meeste punten pakt in de 7(?) ritten die in een (iets gereduceerde) massasprint gaan eindigen, toch wel Gaviria denk ik. 

Cav heeft natuurlijk een veel hoger plafond (top3 in een rit moet lukken), maar zal zeker niet 7x top10 eindigen. Gaviria ook niet, maar wel 11e,8e,12e,14e,6e,9e (schatting he) en een keer buiten de punten verwacht ik.  

Meeste punten Gaviria, hoogste puntplafond Cav. Maar toch sla ik deze gehele categorie liever over ;)

Ouleh

Mijn enige dubio: Mohoric of Van Gils als laatste aanvaller?

Laatst gewijzigd
HaagseHaas
Mittavic
#1609
Van welke sprinter van 1.5M verwachten jullie het meeste?

Jakobsen. Niemand neemt hem mee, dus het perfecte moment voor hem om zich te hervinden en een paar keer top 5 te sprinten. Ik overweeg serieus om hem erin te klikken ipv Cav.

Laatst gewijzigd
wessel2105

Ik twijfel enorm over het meenemen van Vingegaard dus ik heb even gekeken wat ik kan upgraden als ik hem eruit haal en echter ben ik benieuwd of jullie denken dat de renners die ik ervoor in de plaats heb ingevuld hetzelfde aantal punten zullen gaan opbrengen.

Ik heb met het gewonnen budget van vingegaard heb ik van Gils geupgrade naar een extra klassements man in Bilbao. Ik heb Carlos Rodriguez er nu ook in gepuzzeld. De laatste upgrade is in mijn sprinters ploeg waar van den Berg naar Bennet is veranderd.

hierdoor kom ik op 9 AK mannen, 7 SP mannen, 1 TT man, 1 bollenkandidaat, en 2 aanvallers

de tijdrijder is Armirail maar ik denk dat hij nu overbodig is geworden door de twee toegevoegde AK mannen en zou ik misschien ook nog wel naar Bettiol willen veranderen ook met het oog naar het openingsweekend en de gravel etappe.

mocht er ook nog iemand willen sparren over de teams dan zie ik graag en pb tegemoet

Flowtosti

Even schaamteloos reclame maken nu er veel wielerliefhebbers meelezen!

Op Wielerklassiekers 2 zijn twee plekjes vrij! 

wil jij je wielerkennis eens wat langer inzetten dan drie weken Tour, maar dan zonder stress van dagopstellingen? Neem eens een kijkje op:

https://cyclingclassics.forumotion.com

Je speelt als teammanager het hele seizoen en 'jouw' renners scoren in alle koersen van .1 tm WT punten voor je. Met 29 andere managers onderhandel je over transfers en bied je op deadlines van neoprofs. Alle reallife profs zitten in het spel, echter kunnen ze maar voor één manager/team rijden!

Een langetermijnspel zoals geen ander!

Nieuwsgierig geworden? Kijk eens op het wielerklassiekersforum of pm met bekende forumleden als: Rawolf, KJP, Ceramiche Ariostea, kschifmacher, rawolf, Joske, Hartstikkebedankt en vele anderen!

KV
Daan Brakenhoff
#1616
Als we puur praten over de renner die de meeste punten pakt in de 7(?) ritten die in een (iets gered...

Cav wel een ziek treintje. Gaviria heeft ... niemand. 

Maarten Koning
Ouleh
#1617
Mijn enige dubio: Mohoric of Van Gils als laatste aanvaller?

Op basis van het seizoen is dat van gils, ook wel met enige afstand.

PowerPiet
Ouleh
#1617
Mijn enige dubio: Mohoric of Van Gils als laatste aanvaller?

Prijsverschil is OK denk ik.  Van Gils voor 1000 vs Mohoric 750 Beide intressante picks

ivo001

Lastige puzzel is het toch wel. Heb voorlopig geen Vingegaard, maar vind eigenlijk dat ik te veel sprinters heb aangezien ik daar nog makkelijk 2-3 plekjes kan opvullen met MvdP voor TP Philipsen of een Poga/Roglic/Jorgenson voor trui of teampunten afhankelijk van wie er aan kop gaat.

 

Zit de volgende drastische wijziging te overwegen:

OUT

  • Groenewegen 3m
  • S Bennett 2m
  • Buitrago 1.5m
  • Gee 1m

IN

  • Vingegaard 6m
  • 3x 500k (bijv Bisseger, Lapeira, Geschke ofzo)

Aan de andere kant, verwachten jullie dat Jorgenson nog veel punten gaat halen als Vingegaard goed blijkt te zijn?

 

Of iets minder heftig en Groenewegen + Carlos Rodrigues ruilen voor Vingegaard en een 500k renner. Dat klikt eigenlijk fijner.

 

Laatst gewijzigd
joris dor

Dag iedereen,

Was tof even de meningen te bekijken tot nu toe.

Zelf heb ik toch enkele andere renners opgesteld.

Ergens wel tevreden over team, alleen voelt het niet goed om geen enkele visma mee te hebben.

Alhoewel ik WVA of Vingegard wel goed acht, ontbrak het mij aan overtuiging voor men eigen team...

Verwacht namelijk veel uitvallers, veel sensatie en net zoals id Giro heel wat afwisselende renners id daguitslagen. 

 

Dit is momenteel mijn teamkeuze:

Normaal verander ik niet meer, afhankelijk als Visma mij toch nog in gedachten weet te sluipen....

 

 

Pogi: voor mij de absolute winnaar

A yates: lijkt me beste 2de UAE

REV: gaat zeker zen punten halen

CROD: Vol overtuiging in goed TDF

Pidcock: veelzijdig

Bernal: kan verrassen, alles of niks

Gaudu: geloof in goed TDF 

Hindley: stabiel en 3de week

 

Philips: beste sprinter

Pedersen: veelsprokkelaar

De Lie: topper die er voor zal gaan

Cocquard: normaal stabiel 

S Bennett: vlakke

Ackerman: vlakke

Matthews: altijd nuttig

Gaviria: altijd zen punten voor me

 

DGee: kan je niet omheen

JHirt: voor 3de week 

Wilder: punten Remco en miss TT

Lapeira: mja gok voor men 500K

 

Wees vrij mening te geven of mij te proberen overhalen een visma mee te nemen... maar wie voor wie ... 

1 2 ... 65 ... 120 121

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.