Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 64 ... 124 125
Ragnar Lolbroek

Benji zei sandbagging:

Pogacar, Vingegaard, Rodriguez, Yates, Buitrago, Yates, Almeida, Jorgenson, Lenny, Ciccone, Gee 

Philipsen, Pedersen, De Lie, Bennett, Coquard, Bauhaus, Kristoff

Bettiol, SKA 

Eddix
Nederlandsche
#1575
Ik zit zelf nog met 4 dubio's:Pedersen 'downgraden' naar Van Aert om zo De Lie te upgraden naar Groe...

Optie A met Pedersen zou ik doen. Hopelijk kun je nu met een gerust hart slapen vannacht!

Laatst gewijzigd
Teker

Hulp nodig! Niet erg tevreden, want team lijkt behoorlijk zwak. Tips zijn welkom:

Pogi, Roglic, A.Yates, Rodriguez, Pidcock, Jorgensen, Almeida, S.Yates, Buitrago

Philipsen, Van Aert, Groenewegen, De Lie, Matthews, Van Poppel, MvdP

Ciccone, Gee, Geschke, Lapeira

 

Op dit moment 9 AK, wat erg veel lijkt. Hierdoor minder sterke SP. 

Ingezet op sterk UAE, met downfall van VLB. Desondanks te risky om WvA niet mee te nemen. 

Laatst gewijzigd
lochem
martijncr
#1424
In mijn voorspellingen die ik heb gedaan met de (punch)sprinters, kom ik tot deze puntenvoorspelling...

Matthews...Kristoff...  ??

Pinot Grigio
Aanklampen
#1411
Misschien eerst jouw 9 noemen en dan vragen om verdelingen..    Ik zou geen Groenewegen...

Hoe kom je er bij dat Mozzato gaat sprinten en niet Demare?

Bring me the horizon

Ben d'r ook uit.

8 AK mannen. REV eruit gelaten als hij niet in vorm is scoor je ook weinig extra punten. VIN heb ik toch maar wel(gokje), visma stelt hem niet zo maar op en die kan ook extra punten pakken van Jorgenson en V Aert.(maar das ook een gokje.

Klim knecht de plus ivm sterke dauphine en 4 aanvallers waarvan Ciccone zo maar klassement kan rijden.

Helelaas geen Pederson, maar wel V Aert ivm teampunten, beter bergop en tijdrit.

Jasper als top sprinter en ook van De Lie verwacht ik veel.

1 knecht van Jasper en een 500k sprinter.

Astarloa
Pinot Grigio
#1580
Hoe kom je er bij dat Mozzato gaat sprinten en niet Demare?

Kijk van beide maar even de uitslagen van dit jaar. Hoeft niks te zeggen maar Mozzato kan best een leuke pick worden.

martijncr
lochem
#1579
Matthews...Kristoff...  ??

Matthews...Kristoff... !!

sprintgeit

Ik hoor veel mensen over een interview van Lenny Martinez tijdens de TdS waarin hij aangaf rust nodig te hebben. Ik kan dat zelf niet terugvinden. Iemand een link? Zou wel echt best bizar zijn..

Nederlandsche

Nog een twijfelgevalletje:

 

Mozzato & Groenewegen of Cavendish & Bauhaus. Welk koppel heeft het meeste puntenpotentieel?

BigMig

Deze Tour tikken de renners in twee etappes grote hoogtes aan, daarnaast zou warm weer de koers wel eens kunnen beïnvloeden met meerdere (zware) etappes in het zuiden. Zijn dit nog dingen die jullie meenemen in de overwegingen? Wordt een Bernal of Carapaz daardoor bijvoorbeeld interessanter, of Simon Yates minder interessant?

sprintgeit

Hoe denken jullie over de verdeling aanvallers na?

Zoals ik het zie heb je de types Bettiol, MvdP, Lapeira die op licht heuvelachtig terrein kunnen leveren (etappe 1, 2, 8, 9, 18), mannen als Lenny, Bardet, Ciccone (etappe 11,17, andere bergetappes) die toch wel iets meer geaccidenteerd terrein zoeken. Types als Pidcock, van Gils en Gee kunnen het wellicht allebei. Ogenschijnlijk lijken er de laatste jaren weinig kansen voor de Bardets en Ciccones door veelvraten als Pogacar, maar die hebben dan wel weer meer kans op bergpunten. Uitgaande van een team met 8 klassementsmannen en 8 sprinters/teamgenoten. Hoe kijken jullie naar een optimale invulling van de 4 aanvallers? Of pak je het heel anders aan en kies je voor een andere verdeling?

Laatst gewijzigd
kokkie1975

De puzzelvoorpret, wat eigenlijk het leukste is van het hele spelletje is alweer even in volle gang. 

De Gelukzoekers, komen hier even kort aanwaaien, droppen hun team in de hoop op feedback en die zie je daarna tot aan de volgende grote ronde niet meer. Andere hopen hier de pareltjes op te duiken om maar te kunnen shinnen in hun sub-league. En de diehards- scoritospelers die struinen het internet af op zoek naar nieuwtjes, luisteren zoveel mogelijk podcasts, bezoeken statestiekensites, wielersites, ploegpagina,s etc en appen of twitteren met renners om maar die kleine voorsprong te hebben om dat goudenbekertje te kunnen scoren. 

Ik heb met veel plezier de afgelopen dagen meegelezen met alle discussies, overpijnzingen, dillema's en het sandbacken, mensen op het verkeerde been proberen te zetten en de goed onderbouwde tips.

 

Ik zelf hang overal ergens tussen in . . . . . . . . . .en heb mijn team nu in hoofdlijnen wel staan.

De twijfels zullen blijven en mezelf kennende gooi ik ergens voor zaterdag nog een keertje alles eruit om uiteindelijk een zo goed als het zelfde team er weer in te klicken.

Als leidraad heb ik voor mezelf een lijstje gemaakt met de te verwachte punten van een aantal sprinters en AK mensen. De lijst is gebaseerd op in het verleden behaalde resultaten, huidige vorm, een btje fomo en wat natte vingerwerk :) 

Philipsen 500 ptn
Pedersen 450 ptn
van Aert 400 ptn
Coquard 250 ptn
Groenewegen 200 ptn
de Lie 200 ptn
Girmay 150 ptn
Bauhaus 150 ptn
Bennett 200 ptn
Ackermann 250 ptn
Cavendish 150 ptn
Jakobsen 100 ptn
Demare 100 ptn
Matthews 150 ptn
thijssens 100 ptn
Gaviria 150 ptn
van der Poel 150 ptn
kristoff 150 ptn
van den Berg 150 ptn
Mozzato 125 ptn

 

Pogacar 800  ptn
Vinegaard 550 ptn
Roglic 500 ptn
Evenepoel 500 ptn
Ayuso 400 ptn
A. Yates 350 ptn
Hindley 300 ptn
Almeida 350 ptn
Vlasov 275 ptn
Thomas 200 ptn
Mas 200 ptn
Carlos Rodriguez 400 ptn
Gall 250 ptn
Bilbao 175 ptn
S. Yates 200 ptn
Gaudu 200 ptn
Carapaz 300 ptn
Landa 175 ptn
Kelderman 200 ptn
Bardet 175 ptn
Pidcock 250 ptn
Jórgenson 225 ptn
Bernal 300 ptn
Sivakov 150 ptn
Buitrago 250 ptn

 

Zouden jullie je ligt hier eens over willen laten schijnen en daarna graag jullie ongezoute mening geven.

 

Veel puzzelplezier!!

floda
sprintgeit
#1587
Hoe denken jullie over de verdeling aanvallers na? Zoals ik het zie heb je de types Bettiol, MvdP, L...

Ik voorzie eigenlijk bij 1 en 2 toch de klassementsrenners plus sterke punchers en 8 wordt gewoon sprint met kleine groep omdat daar oa pedersen, de lie, girmay, matthews, WvA, MvP willen sprinten denk ik. 9 is groot vraagteken, maar daar kun je denk ik ook uit te voeten met de sterke sprinters en klassementsmannen. Blijft in mijn ogen 11, 17 en 18 over. En das toch meer voor de LBL mannen dan voor de vlaamse mannen. Dus zou niet te zwaar inzetten op de vlaamse mannen

VincentK
sprintgeit
#1584
Ik hoor veel mensen over een interview van Lenny Martinez tijdens de TdS waarin hij aangaf rust nodi...

OK, nieuw voor mij maar echt mooie klasseringen rijdt hij momenteel niet.  Interessante post.

BigMig
sprintgeit
#1587
Hoe denken jullie over de verdeling aanvallers na? Zoals ik het zie heb je de types Bettiol, MvdP, L...

Ten eerste denk ik dat je miscchien etappe 1 onderschat. Verder is het bij aanvallers volgens mij belangrijk dat je goed van tevoren kijkt wanneer je ze opstelt en wanneer je verwacht dat ze leveren. Een Bettiol zou bijvoorbeeld zeer kort kunnen eindigen in etappe 1, maar hoe groot schat je die kans in? En is het dan een plekje in je (dag)selectie waard? Er zijn elke grote ronde weer een paar aanvallers die er consistent bovenuit steken (Flip afgelopen Giro, Ciccone afgelopen Tour). Die gasten wil je hebben. Sommigen zijn lastig te voorspellen (denk aan Steinhauser afgelopen Giro), maar anderen niet, omdat ze bijvoorbeeld de intrinsieke kwaliteiten hebben, vorm tonen en uitspreken aanvallend te zullen koersen. Ciccone was vorig jaar volgens mij 1,5 miljoen in de Tour, maar voor die prijs wist je van tevoren wel ongeveer wat je er aan had. Dat is veel waard. Je zou extra kunnen investeren om zo'n renner te kiezen, en dan een extra plekje aan een bonus 500k'er geven, in plaats van je budget gelijker te verdelen over een die renners maar er misschien wel minder rendement uit te halen.

Ik denk dat je dus niet zozeer moet zoeken naar een heilige verdeling van x aantal klassement, x aantal sprinter x aantal aanvallende klimmer, x aantal heuvelaanvaller enzovoorts in je twintigtal. Ik denk dat je per etappe moet kijken wie je verwacht voor een korte klassering (meer dus dan alleen te kijken wie eventueel zou kunnen scoren, je wil een zo hoog mogelijke kans dat ze ook daadwerkelijk zullen scoren), en op basis daarvan je twintigtal opstellen. Anders zit je straks in een bergetappe met 8 klassementsrenners + 3 aanvallers en een puntentrui die je kan opstellen, en in een overgangsetappe met wel 13 renners die eventueel punten zouden kunnen opleveren maar je weet niet wie dan de meeste gaan opleveren. Oftewel: meer in etappes met verwachte uitslag kijken dan naar welke verdeling van types je twintigtal hypothetisch zou moeten hebben.

Edit: dit kan er dus bijvoorbeeld ook voor zorgen dat je een interessante klimmende aanvaller die je wel in 6 etappes zou kunnen opstellen thuislaat omdat je in die etappes al tot genoeg mensen komt om op te stellen, en hiervoor in de plaats een renner neemt die je maar 1 of 2 keer opstelt (bijvoorbeeld een goede heuvelaanvaller), maar wel in een etappe waar je nog mensen (en evt. een kopman) tekort komt.

Laatst gewijzigd
Symen De boer

Mas en Pedersen  of A Yates en Groenewegen 

Bas86
Symen De boer
#1592
Mas en Pedersen  of A Yates en Groenewegen 

Adam Yates sowieso meenemen

Bas86
Nederlandsche
#1585
Nog een twijfelgevalletje:   Mozzato & Groenewegen of Cavendish & Bauhaus. Welk koppe...

Ik verwacht weinig van Demare, zeker in de ritten met een lastig parcours voor de sprint dus dan is Mozzato een koopje als hij dan mag sprinten. Ik zou voor de combi Mozzato en Groenewegen gaan als ik moest kiezen.

Laatst gewijzigd
Vieds
dspiky
#1542
Emil Axelgaard heeft een transfer gemaakt naar TV2. Zijn analyse van het parcours is inmiddels gepub...

Goed gevonden, thx

Titivoeckler
Bas86
#1594
Ik verwacht weinig van Demare, zeker in de ritten met een lastig parcours voor de sprint dus dan is...

Sluit me hier helemaal bij aan. Zou er wel voor kiezen om mozzato de eerste sprint te skippen. Verwacht dat arkea toch tegen beter weten in Démare gaat uitspelen. Dat gaat niks worden en dan mag Mozzato zijn kans gaan.

Maarten Koning

 

 

Pog 

Yates

Almeida 

 

Iedereen heeft deze 3 volgens mij, nobrainers

 

Rodriguez, zeer constante rijder, jongerentrui, lijkt op tijd in topvorm te komen. Wellicht ook top 20 tijdrit maar dat is geen gegeven, bij de 2e tijdrit wellicht wat meer kans op een korte notering. 

 

Evenepoel, ik denk dat roglic hoger eindigt over 3 weken maar evenepoel heeft een hoger puntenplafond. Ook als het mis gaat in bijvoorbeeld de gravel rit herpakt hij zich gewoon zoals hij in de vuelta deed. Roglic punch is dan weer de nodige punten waard maar die is toch wezenlijk minder krachtig geworden de afgelopen jaren.

 

Bernal, beetje een gok maar zijn prestaties dit jaar liegen er niet om. Het hele jaar eigenlijk solide prestaties. Teampunten voor Rodriguez en pidock. De teampunten zijn uiteindelijk de deciding factor geweest, vlasov en yates waren de andere gegadigden. Vlasov heeft nooit een hoog puntenplafond gehad, die rijdt wel door maar die zie ik niet uit het niks opeens 300+ punten halen, dat heeft hij immers nooit gedaan. Hij rijdt wel vaker goed in rondes van een week. De vlasov hype die er bij sommige is is niet op veel gebaseerd in mijn optiek. Yates zal vast wel in orde zijn maar liever heb ik iets meer bevestiging in de vorm van recente resultaten, en hij heeft geen teampunten, althans niet waar ik hem opstel. Zijn plafond is wel hoog, dus ik vind het wel jammer.

 

Pidcock, er zijn echt heel veel etappes die hem liggen. Hij durft veel aan te vallen en kan dan ook korte klasseringen overbruggen. Als het AK niet lukt dan weet je zeker dat hij niet met de pakken erbij gaat zitten. Ook het trio van teampunten zoals gezegd. Ook een top3 kandidaat voor hoogste kans op geel op dag 1 in mijn optiek.

 

Buitrago, goedkoop voor een hoog puntenplafond. Redelijke resultaten dit jaar en heeft zich op de tour gefocust. 

 

Gee, los van de dauphine was hij in de giro vorig jaar ook geweldig. Ik neem hem mee als klassementman want ik denk dat hij gaat kijken hoever die kan komen, en ik denk best ver. Maar ook als hij gaat aanvallen is het helemaal prima

 

Ciccone kandidaat bollentrui en backup voor klassement/klimdagen, als hij de bollen haalt is het het waard maar, tenzij gee of iemand anders wegvalt of tegenvalt, dan stel ik hem in de regel weinig op. Zoveel kansen echt op ritwinst zijn er ook weer niet voor hem en hij rijdt vorig jaar ook maar 3x top 20 uiteindelijk. Toch een beetje zonde dat je op zo'n manier dan de bollentrui kan winnen.

 

Philipsen nobrainer

 

Pedersen, lang gekeken of er wellicht anderen zijn die samen meer punten opleveren maar pedersen is zo lekker stabiel, je weet gewoon dat hij niet gaat verzaken

De lie, beetje tricky met wat hij gaat doen op het echt vlakke werk. Intrinsiek vind ik hen te goed om niet mee te nemen en ik denk dat hij nog steeds meer punten als een bauhaus gaat pakken als hij niet alle vlakke sprints zou meedoen. Helemaal zeker ben ik ook weer niet maar hij zit er toch eigenlijk sinds het begin in

 

Coquard, garantie voor stabiele punten

 

Bennet, rijdt best goed dit jaar. Het alternatief was kristof die misschien wel beter rijdt. ik denk dat Bennet intrinsiek sneller is en dat dit in de tour er uit gaat komen. Ik houd wel van statistieken maar de keuze voor Bennet boven kristoff is niet gemaakt op basis van recente resultaten. Mijn gevoel zegt echt Bennet, ook op basis van zijn verleden en hoe hoog zijn plafond ooit was.

 

Van den Berg, 1m en gaat alles sprinten. Moet het waard zijn lijkt me.

 

Van aert, uiteindelijk er in geklikt. Ik zie vingegaard niet goed genoeg zijn. Dat geeft mogelijk meer kansen voor van aert. Ook als van aert niet gaat sprinten,wat ik ook verwacht, zijn er nog steeds een hoop etappes over waar je hem normaliter gewoon wilt hebben. In Noorwegen was het duidelijk dat hij nog een stap moet maken maar ik heb vertrouwen dat hij daar in de tour dicht bij is.

 

Bettiol, is in vorm, goede mogelijkheid voor geel op dag 1, ook goede optie voor overgangsritten.

 

Lapeira, is reeds genoeg over gezegd, gewoon heel solide 500k pick. Hij en bettiol zullen in veel teams zitten

 

 

Lampaert, teampunten en zal (denk ik) de eerste tt zelf ook hard willen rijden. Ben niet helemaal verkocht maar zie nog niet zo een betere optie. Wordt wellicht nog mozzato

 

Origineel had ik 4 UAE maar uiteindelijk is ayuso te lastig om in te bouwen en een te groot vraagteken. Hem eruit zorgt voor een iets gebalanceerder team 

*vlasov heeft natuurlijk in de giro een keer veel punten gehaald dus mijn statement was wat overdreven. In een sterk deelnemersveld als deze zie ik hem niet tot iets dergelijks in staat

 

Laatst gewijzigd
Daan De Jager

Laatste keuze 

Bettiol & waerenskjold of

Healy & mozatto?

 

Tot nu tot de 1e keuze maar twijfel 

 

Dottema11

Het heeft niets met teamkeuze of iets dergelijks te maken, maar voor degene onder ons die makkelijk geld willen verdienen, kijk eens naar de quotering op winst ploegenklassement UAE... Kan met zo'n team toch nooit misgaan... 

Maarten Koning
Dottema11
#1599
Het heeft niets met teamkeuze of iets dergelijks te maken, maar voor degene onder ons die makkelijk...

Ik heb oprecht geen idee hoe dit klassement is opgebouwd. Is het puur de ranking van je hele team opgeteld?

Meest nietszeggende klassement dat er is 

1 2 ... 64 ... 124 125

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.