Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 63 ... 161 162
Jean Dumas

Je kunt beter op Van Aert gokken dan op Bettiol denk ik, als het gaat om baroudeursritten. Ik zou ook Carapaz meenemen.

Imbatido
Dimitrofiets
#1546
Waarom duurt het zo lang met BORA dan?????? Is Roglic soms ineens ziek geworden en wordt er hevig ge...

Zal vast te maken hebben met de overgang en aankondiging van Bora naar RedBull.

bonsai7

AK  8

Pogacar, Vingegaard, A Yates, S Yates, Rodrigues, Almeida, Jorgenson, Buitrago 

Sprint 7

Philipsen, De Lie, Coquard, v d Berg, Bennet,  pedersen, Demare

Punch / aanval 5

Bettiol, Ciccone, Gee, Lenny M, Powless

met nog 1,25M over vind ik toch lastig want als ik het zo zie lijkt het me goed maar toch een beetje FOMO om geld op de bank te laten staan met een veel onzekerheid over hoeveel punten Almeida gaat halen en maybe rogla ookal heb ik niet genoeg cash om de transfer te doen zonder te snijden. 

heeft iemand idee waar met mij visie van een UAE clubkampioenschappen ik mijn geld beter kan uitgeven en of ik gewoon wat geld op de bank te laten staan? 

wil graag nog even sparren met iemand als iemand wilt ? 

 

Michielenwaaier
Behatzailea
#1547
Gekke vraag misschien. Ik zie Bettiol vaak voorbij komen. Is dat echt omdat er veel van verwacht wor...

Bettiol is wel een speciale, die kan op belangrijke momenten met de besten mee. Op het WK, Milaan - San Remo, Milaan - Turijn en pas nog Italiaans kampioenschap vond ik hem wel indruk maken 

Daan Brakenhoff
Behatzailea
#1547
Gekke vraag misschien. Ik zie Bettiol vaak voorbij komen. Is dat echt omdat er veel van verwacht wor...

Eerste twee ritten moeten Bettiol wel goed liggen normaal gesproken (in zijn regio). Hij hoeft maar 1 van deze 2 ritten echt uit te pakken en je hebt wellicht al zijn inkoopwaarde (1mil/100punt regel aanhoudend) er uit na 2 dagen. De rest van de ronde is dan 'bonus'. Maar zoals hier ook wel vaker gezegd is, zijn er heel veel renners die hetzelfde kunnen bereiken. En het zal uiteindelijk liggen aan de plannen van de klassementsmannen (vooral Pog), of de Bettiol's, S.Williams, Van Gils, Lapeira types eerste twee ritten meedoen om de knikkers. 

Behatzailea
Daan Brakenhoff
#1555
Eerste twee ritten moeten Bettiol wel goed liggen normaal gesproken (in zijn regio). Hij hoeft maar...

Achja en voor 500k inderdaad. Ik verwacht eigenlijk wel de klassementsmannen tbh.

Gauthier De Loof
bonsai7
#1553
AK  8 Pogacar, Vingegaard, A Yates, S Yates, Rodrigues, Almeida, Jorgenson, Buitrago  Sp...

VdBerg naar Bauhaus of Bennett naar Groenewegen lijken me al heel logisch. 

Harderijder

Ik zie hier weinig teams met Van Aert langskomen. Waarom?

Vrees voor zijn blessure? De Visma pech dit seizoen? Onzekerheid over zijn rol?

Normaliter zijn er zo 10 etappes waar je hem op kunt stellen en is hij vanuit zijn historie de 400 punten wel waard. 

John Bon
Harderijder
#1558
Ik zie hier weinig teams met Van Aert langskomen. Waarom? Vrees voor zijn blessure? De Visma pech d...

je beantwoord de vraag terwijl je de vraag stelt :) 

Safari de France

Heren, ik heb nog 1 vraag; welke klassementrenner voor 2M zouden jullie opstellen? Ik twijfel tussen Mas of Carapaz..help

Astarloa
Safari de France
#1560
Heren, ik heb nog 1 vraag; welke klassementrenner voor 2M zouden jullie opstellen? Ik twijfel tussen...

Beide nooit overwogen.

Poule d'Or

Bernal

Sambonhof

Ik heb mijn team nu zo goed als klaar met 7 AK en 6+1 sprinters, maar ik twijfel toch of dit niet te weinig is? Van de overige namen heb ik Ciccone (klimmen), Gee (klimmen), Onley (klimmen), Skujins (gravelrit), Bettiol (aanval) en Kragh Andersen (teampunten).

Zou ik een van deze namen als een AK kunnen beschouwen denken jullie? Of toch nog iets aanpassen zodat ik nog een extra AK of sprinter mee kan nemen?

martijncr

Weinig @nasibal deep-end analyses in de nog korte aanloop naar deze Tour... wat zou er aan de hand zijn?

Georgeske

Martin of Ciccone?

KV
martijncr
#1564
Weinig @nasibal deep-end analyses in de nog korte aanloop naar deze Tour... wat zou er aan de hand z...

Hij zal wel weer vrijdagavond tekeer gaan zodat iedereen zijn team terug overhoop haalt. 

ZK
martijncr
#1564
Weinig @nasibal deep-end analyses in de nog korte aanloop naar deze Tour... wat zou er aan de hand z...

Dit keer wil hij zelf weer een bekertje halen ipv deze aan de rest van het forum bezorgen en zelf misgrijpen 🏆

Sjasfriet

Zo mijn team staat er ook na lang twijfelen en puzzelen.

BERGTEAM:

8 AK (31milj) waaronder 2 uae teamgenoten

1 aanvaller/bollentruipakker (1milj)

SPRINTTEAM:

6 SPRINT (18milj)

Teamgenoot Philipsen (750k)

Opvulsprinter (500k)

Aangevuld met een trui/meerdere truipunten indien betere optie

OVERIGE:

Aanvaller heuveletappes/Gravelrit (750k)

Tijdrijder (500k)

Aanvaller/heuvelman (500k)

 

De volledige VLab ploeg laat ik thuis, gezien het zwaard van Damocles boven hun hoofden hangt.

Verder toch 5 van de grote 6 in m'n team kunnen puzzelen (zonder Vinni dus).

Voor m'n bergaanvaller twijfel ik enkel nog tussen Gee en Ciccone.

Bedenkingen over de verdeling mogen gerust worden meegedeeld ;)

JeroenBerg

Ik zit te twijfelen tussen Van Aert of De Lie + MvdP.

ik vind het een groot risico om Van Aert thuis te laten en MvdP stapt na 2 weken waarschijnlijk af. 

maar niemand weet op wat voor niveau Van Aert is. Wat verwachten jullie?

Laatst gewijzigd
Poffermeloen
martijncr
#1564
Weinig @nasibal deep-end analyses in de nog korte aanloop naar deze Tour... wat zou er aan de hand z...

Zou je mijn team nog willen bekijken en van commentaar willen voorzien? Dank is groot!!

HaagseHaas
Safari de France
#1560
Heren, ik heb nog 1 vraag; welke klassementrenner voor 2M zouden jullie opstellen? Ik twijfel tussen...

Met Mas weet je wat je krijgt. Een behoudende rijder die geen etappe zal winnen en niet zal aanvallen, maar alle bergetappes wel tussen plek 6 en 12 eindigt, en uiteindelijk 9e of 10e zal worden in het AK. Gezien het sterke veld zal hij minder punten halen dan in eerdere rondes.  Die gaat dus rond de 150 punten halen met niet veel potentieel voor meer. Bedenk of dat 2 miljoen waard is.   Carapaz misschien iets minder sterk, ziek geweest dus zal geen sterke eerste week hebben, maar veel meer een aanvallende renner die in de derde week vanuit achterstand wel voor ritwinst of misschien een bolletjestrui kan gaan en zich zo eventueel ook de top 10 weer in kan fietsen. Iets hoger puntenpotentieel met meer risico.

Laatst gewijzigd
martijncr
Poffermeloen
#1545
Wat denken jullie hiervan? AK  9 Pogacar, Evenepoel, Vingegaard, A Yates, S Yates, Rodrig...

Nette balans qua AK PN en SP zou ik zeggen! Mijn thoughts zouden zijn: de drie aanvallers lijken wel heel erg op elkaar. En met Pidcock heb je nog meer een aanvaller dan AK man. En je sprintteam is redelijk licht. De Lie, v.d. Berg, Waerenskjold zijn al drie namen die mogelijk niet overal zich gaan tonen. Zijn veel sprintetappes, dan ben je wel erg afhankelijk van vulling van truipunten daar. Ikzelf zou een Evenepoel of Vingegaard slachtofferen om in je sprintteam nog wat body te brengen. 

Eddix

Ik denk dat veel te veel forumsnuffelaars een beetje kort door de bocht denken en veel te graag de bekende supersterren (WvA, MvdP, Ving) willen opstellen. Natuurlijk trekken ze het asfalt van tijd tot tijd aardig uit elkaar, maar als er even een budgettechnische analyse op wordt losgelaten, rekeninghoudend met de rol binnen de ploeg en kleerscheurenleed, dan neemt men toch wel een behoorlijk risico op de schouders voor een paar denkbeeldinge 'sterren'.

Maargoed, het grabbelen uit de 500k ballenbak en zelfs ook de 750k euroknallers ben ik toch ook een te groot risico gaan vinden gezien de diversiteit in kwaliteit. Ik heb wel een trackrecord van net de verkeerde pakken. Tja de tactiek zal dus zijn Pogacar met de subtoppers, alleen zekere sprinters en teampunten.

Bvdree

Toch eentje waar ik mee worstel:

 

Spel waar daguitslagen alleen tellen:

 

Alexander Kristoff of Michael Mattthews met Mark Cavendish of Fernando Gaviria

 

Bedankt!

Nederlandsche

Ik zit zelf nog met 4 dubio's:

Pedersen 'downgraden' naar Van Aert om zo De Lie te upgraden naar Groenewegen.

Bilbao of Pidcock (in een team wat geklasseerd staat als 8 klassementsrenners)

Aranburu of Mohoric?

En moet ik die gehaaide Cav eruit knikkeren voor een van Poppel/ vd Berg

 

Wat betreft mijn sprintersequippe zit ik dus met de volgende vraag:

Pedersen + De Lie + Cavendish + 2mil sprinter  of Van Aert + Groenewegen + De Lie (voor 2mil sprinter) + Van Poppel/vd Berg.

Graag hoor ik van jullie! En je mag altijd een pb sturen om even te sparren.

1 2 ... 63 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.