Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 9 ... 161 162
Daan De Jager

Derk Gee wordt ook weer een interessante pic

RikLarssen
Daan De Jager
#201
Derk Gee wordt ook weer een interessante pic

Die is vooral zijn prijs flink omhoog aan het fietsen. Scorito kennende zal die nu opeens 1.5m gaan worden wat hem dan toch weer minder interessant gaat maken gok ik. 

martijncr

Waarom rijdt Mads Pedersen deze tijdrit als 131ste, zelfs twee plekken onder naamgenoot Casper? 

Sjasfriet
RikLarssen
#202
Die is vooral zijn prijs flink omhoog aan het fietsen. Scorito kennende zal die nu opeens 1.5m gaan...

Meer dan 750 geeft toch niemand voor Gee?

ZK
martijncr
#203
Waarom rijdt Mads Pedersen deze tijdrit als 131ste, zelfs twee plekken onder naamgenoot Casper? ...

Omdat hij in deze zeer heuvelachtige tijdrit geen kans had op top 10 notering, dus heeft gewoon rustig aan gedaan.

martijncr
ZK
#205
Omdat hij in deze zeer heuvelachtige tijdrit geen kans had op top 10 notering, dus heeft gewoon rust...

Had 'm zoals Jorgesson en Powless wel zien vlammen en misschien dan ergens rond plek 15 eindigen. Maar gelukkig niet ziek, zwak of gevallen dus!

Turbo T

Lafay is bij de meesten een No-Go lees ik. Ik merk ook net dat hij nog niks heeft gereden dit jaar. Is die op de sukkel ofzo?

VincentK
Turbo T
#207
Lafay is bij de meesten een No-Go lees ik. Ik merk ook net dat hij nog niks heeft gereden dit jaar....

Kijk naar zijn resultaten dit jaar. Die zijn er niet, knieklachten. Het zou mij  verbazen als hij dadelijk de Tour rijdt. Met ook Gall die problemen heeft worden andere renners van AGR misschien weer interessanter.  Godon wil ik wel voor 750K :)

Titivoeckler

Over knieklachten gesproken. Powless zat er weer lekker bij vandaag. Die is zich wel aardig in vorm aan het rijden 

lochem
martijncr
#203
Waarom rijdt Mads Pedersen deze tijdrit als 131ste, zelfs twee plekken onder naamgenoot Casper? ...

Even een understatement:

Na etappe 16 stappen veel sprinters af die niet hoog in het puntenklassement staan. Geen sprints meer en GEEN PARIJS !!

VincentK
Titivoeckler
#209
Over knieklachten gesproken. Powless zat er weer lekker bij vandaag. Die is zich wel aardig in vorm...

Zeker, die is goed op de weg terug na een gemist voorseizoen. Zal bij veel mensen op de zwarte lijst staan. Er zijn tegenwoordig ontzettend veel renners met knieklachten. Iemand een idee of je daar "aanleg" voor kunt hebben en dat het vaak een terugkerende blessure is of dat knieblessures vaker eenmalig zijn? Zal ook wel weer per blessure verschillen, maar er posten hier vast mensen met veel meer verstand van knieën dan ik.

floda

Is ook mijn zorg bij mads, die ook de olympische spelen echt een prima kans maakt. Dus als die zich kan sparen zal die dat mischien wel gaan doen.

floda
VincentK
#211
Zeker, die is goed op de weg terug na een gemist voorseizoen. Zal bij veel mensen op de zwarte lijst...

Behalve bij valpartijen zie je dat veel renners ook sleutelen aan zitpositie, cranklengte enz maar bijvoorbeeld ook trainingsvariatie waarin zeer zware versnellingen worden gebruikt ect. Dit alles leidt vaak tot net iets andere beweging/belasting van de knie waardoor er serieuze problemen ontstaan die al snel weken kunnen duren, waardoor je door dmv trainingsachterstand/ontbreken wedstrijdritme er soms maanden er last van hebt.

ZK
lochem
#210
Even een understatement: Na etappe 16 stappen veel sprinters af die niet hoog in het puntenklasseme...

Terecht punt, voor eindafrekening punten klassement moet je je niet al te rijk rekenen wanneer je de top 3 hebt, blijft er misschien maar 1 van in koers... Dit wordt een interessante afweging.

dr klaas

En qua bergklassement? Diegene na etappe 4 heeft hem wellicht nog 9 dagen toch ?

DaLuca23

Ben benieuwd of er sprinters zijn die een puntentrui podium in de Tour zo maar laten lopen.  

Kan we me wel voorstellen dat sprinters die in de laatste week niet meer in aanmerking komen voor dit podium er de brui aangeven.

ZK
DaLuca23
#216
Ben benieuwd of er sprinters zijn die een puntentrui podium in de Tour zo maar laten lopen. &nb...

2e of 3e in punten klassement is toch niet heel status verhogend? Heb het idee dat het bij dit klassement echt alleen om de winnaar gaat. Hoogstens dat het financieel interessant is qua prijzengeld, zeker voor sprinters van de kleinere ploegen...

Boem is Ho
ditisdavid
#189
6 jaar geleden won een 25-jarige Pierre Latour het wit in de Tour door als 13e in het AK te eindigen...

Ik denk dat dat meevalt. Het zijn er inmiddels veel te veel die al op jonge leeftijd erg goed zijn om het nog als een bijzondere generatie te zien. Verder zijn er denk ik ook plausibele verklaringen voor. Zoals Nasibal al begon over de begeleiding. Hier mag je denk ik aan toevoegen dat die talenten nu ook al gelijk hun eigen kansen krijgen. Vroeger was er veel meer een mentaliteit dat je eerst X jaar in dienst moest rijden en pas later voor eigen kans mocht. Tegenwoordig zijn er 19-20-21 jarige renners die maar sporadisch in dienst hoeven rijden (en terecht). 

In de onderste grafiek op deze pagina zie je ook dat deze ontwikkeling eigenlijk al vrij lang gaande is. Helaas ontbreekt born between 1991-1995 en born between 1996-2000, maar vrij zeker gaan die grafieken weer een stukkie verder naar links liggen dan de rest
https://www.procyclingstats.com/statistics/start/points-per-age

Boem is Ho
ZK
#217
2e of 3e in punten klassement is toch niet heel status verhogend? Heb het idee dat het bij dit klass...

Het levert wel UCI-punten op...

fysiokevin

Heren,misschien ook dames...

ik weet dat het niet het juiste forum is maar zou het leuk vinden om wat Scorito Die Hards mijn Ek subpoule te krijgen dus spam nog 1 keer mijn link naar de subpoule en dan stop ik:

https://www.scorito.com/subleague/714884/ek-voetbal-2024/em-meisterschaft/d9395136-f9e4-48c4-bfb1-99905b89ca3a?utm_source=league&utm_medium=copylink&utm_campaign=inv


Om toch maar even ook wat te droppen op dit forum puur op basis van gevoel als zekerheidjes voor mij ongeacht prijs: van gils, godon,roglic,hart. 

Boem is Ho
VincentK
#211
Zeker, die is goed op de weg terug na een gemist voorseizoen. Zal bij veel mensen op de zwarte lijst...

Vroeger waren er ook best veel knieblessures, alleen was het toen wat vaker een fictieve blessure om cortisonen te krijgen :p

ditisdavid
Boem is Ho
#218
Ik denk dat dat meevalt. Het zijn er inmiddels veel te veel die al op jonge leeftijd erg goed zijn o...

Vorig jaar deed er geen enkele renner van 19, 20 of 21 mee aan de Tour, waren er maar 9 renners geweest die hadden meegedaan voor het JK als je de leeftijdsgrens met 2 jaar had verlaagd, en nog steeds maar 18 als je hem met 1 jaar had verlaagd. Had Rodriguez niet meegedaan of was hij uitgevallen, dan was met een leeftijdsgrens van 1 jaar lager Pidcock op de 13e plek in het AK met een achterstand van 47 minuten glansrijk winnaar van het wit geworden, en met een leeftijdsgrens van 2 jaar lager Skjelmose op de 29e plek met een achterstand van 2 uur en 15 minuten.

martijncr

Meeus wordt klaargemaakt voor eventuele Tourdeelname door hem door de Zwitserse bergen heen te sturen. 

Boem is Ho
ditisdavid
#222
Vorig jaar deed er geen enkele renner van 19, 20 of 21 mee aan de Tour, waren er maar 9 renners gewe...

Nee klopt, die opmerking over 19, 20, 21 jaar was in zijn algemeen bedoeld om aan te geven dat jonge renners tegenwoordig door hun ploeg anders worden behandeld dan vroeger. Zulke jonge renners zie je inderdaad zelden in de Tour, daarvoor is de Tour te zwaar. Die beginnen vaak met een Vuelta (of Giro). Eventueel gevolgd door een Giro. En dan pas een keer de Tour. 

"Had X niet meegedaan" vind ik een wat gek argument. Daarnaast zou het kunnen dat jonge renners die nu hun klassement hebben laten lopen (omdat Pogacar het JK toch wel wint), dan wel hun best hadden gedaan. 

Maar jouw opmerking over geen 19-21 jarigen in de Tour bracht mij wel op een ander idee. Namelijk wellicht zou het het 'beste' zijn als de JK-regels niet overal hetzelfde zijn. In de Giro en Vuelta finishen ieder jaar ongeveer 40-45 renners die voor JK in aanmerking komen. In de Tour ligt dat aantal fors lager, namelijk een stuk of 25. 

Misschien zou je dus in de Tour de huidige regel moeten houden, maar in de Giro/Vuelta (+ de rest van de kalender) de grens een jaartje verschuiven. 

ZK

Nog 2 uur en 6 minuten en 15 seconden...

1 2 ... 9 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.