Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 8 ... 161 162
Hangtieniedanstaatie

Dit maakt de eventuele keuze voor Wout niet bepaald makkelijker...

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/we-doen-het-niet-zonder-wout-maar-wout-doet-het-ook-niet-zonder-ons-niermann-over-keuzetraject-touros-van-aert

valowitz

Nog maar één nachtje slapen 😂

Pim Todcock

Vreemd dat Froome bij PCS nog steeds bij de afvallers staat. Ook Bennet (edit: de Ier) staat nog niet in de lijst. Die hebben beiden toch wel duidelijk laten weten mee te doen, als ik het wel heb.

Even wat werk doen vandaag, want morgen zal dat wat lastiger gaan :p.

Laatst gewijzigd
RappeEddy

Even ter verduidelijking.

Witte trui: iedereen onder de leeftijd van 26 jaar.

Betekent dat Pogi (momenteel 25yr en 282d) nog mee mag doen met dit klassement, want einde tour is hij nog altijd niet 26 jaar. Klopt dit? Of mis ik iets. 

Almeida (25yr en 329d) valt er dan als eerste net buiten volgens huidige start lijst PCS (youngest competitors).

de Brabantse Wal
RappeEddy
#179
Even ter verduidelijking. Witte trui: iedereen onder de leeftijd van 26 jaar. Betekent dat Pogi (m...

Since 2000, the white jersey has again been awarded, open for all cyclists less than 26 years of age at 1 January of the year following that Tour.

Dus Almeida doet volgens mij nog gewoon mee voor de witte trui. 

Overigens vind ik door de verandering in het wielrennen dat dit naar 25 jaar en misschien wel 24 jaar verandert moet worden.

Pim Todcock
de Brabantse Wal
#180
Since 2000, the white jersey has again been awarded, open for all cyclists less than 26 years of age...

Almeida is al 26 op 1 junuari, want die is in Augustus jarig. Dan ben je dus te oud. De grens ligt op 1 januari 1999.

de Brabantse Wal
Pim Todcock
#181
Almeida is al 26 op 1 junuari, want die is in Augustus jarig. Dan ben je dus te oud. De grens ligt o...

Jaa klopt ik heb het verkeerd gelezen/begrepen 😤

DaLuca23
RappeEddy
#179
Even ter verduidelijking. Witte trui: iedereen onder de leeftijd van 26 jaar. Betekent dat Pogi (m...

Nee, het gaat erom dat je in 2024 maximaal de leeftijd van 25 mag bereiken. Pogacar wordt in september 26 en valt dus buiten deze categorie. Wat overigens in de Giro ook al het geval was.

RappeEddy

Oké duidelijk dus 1e rijder die niet meer voor wit strijdt is Axel Zingle (geboren op 19 dec 1998)

Laatst gewijzigd
DaLuca23
de Brabantse Wal
#180
Since 2000, the white jersey has again been awarded, open for all cyclists less than 26 years of age...

Welke verandering bedoel je? Het feit dat er nu/afgelopen jaar wat grote talenten zijn opgestaan die in deze categorie vallen?

Kan zo maar zijn dat deze talenten komende jaren de klassementen blijven domineren, dus dan is deze leeftijdsgrens in mijn ogen prima.

Guido Maltempi

Since 2000, the white jersey has again been awarded, open for all cyclists less than 26 years of age at 1 January of the year following that Tour.

Nodeloos ingewikkelde uitleg. Simpele versie: de witte trui is voor renners die in dit kalenderjaar hun (max) 25ste verjaardag vieren.

Lo Zar

Zou os Noadke morgen al weer een beetje in staat zijn om te puzzelen?

Boem is Ho
DaLuca23
#185
Welke verandering bedoel je? Het feit dat er nu/afgelopen jaar wat grote talenten zijn opgestaan die...

Nah, het is wel een ontwikkeling van langere tijd. Tegenwoordig is de piek-leeftijd (qua punten scoren) volgens PCS 26-28 jaar. 

Dan is op je 25e nog in aanmerking komen voor een 'jongeren'trui wat achterhaald. Daar kan volgens mij prima 1, of eventueel 2, jaar vanaf gesnoept worden. 

ditisdavid
Boem is Ho
#188
Nah, het is wel een ontwikkeling van langere tijd. Tegenwoordig is de piek-leeftijd (qua punten scor...

6 jaar geleden won een 25-jarige Pierre Latour het wit in de Tour door als 13e in het AK te eindigen met een achterstand van 22 minuten op Thomas. Het is te vroeg om te zeggen of de ontwikkelingen sindsdien structureel zijn, of dat het eraan ligt dat een hele bijzondere generatie is opgestaan.

Laatst gewijzigd
Georgeske

In een spel, georganiseerd door een vriend, mag ik 12 renners kiezen. Hier zit geen budget aan vast! Wat zou volgens jullie DE 12 renners die ik moet opstellen om zoveel mogelijk punten te verdienen? 

Ik hoor het graag! 😉

RikLarssen
Georgeske
#190
In een spel, georganiseerd door een vriend, mag ik 12 renners kiezen. Hier zit geen budget aan vast!...

Aaah aangezien we toch nog niet kunnen puzzelen bij scorito is dit wel even een leuke! Dit ligt er helemaal aan hoe je punten werken? Waarmee scoor je punten? Daguitslag, dagklassementen, eindklassementen, teampunten? 

Ervaan uitgaande dat je voor alles punten scoort en vergelijkbare weging als scorito dan zou ik iig gaan voor 

6 GC, 4 Sprinters die kunnen overleven en 2 (punchy) aanvallers. Lastig natuurlijk om dit in te schatten maar een random opstelling:

  • Pogi
  • Rogli
  • Jonas
  • REV
  • Rodriguez 
  • Ayuso
  • Pedersen
  • Philipsen 
  • De lie
  • Laporte (of WvA indien fit)
  • MvdP
  • Gregoire

Pim Todcock
ditisdavid
#189
6 jaar geleden won een 25-jarige Pierre Latour het wit in de Tour door als 13e in het AK te eindigen...

Je zou ook kunnen denken dat het met het "nieuwe" wielrennen te maken heeft. De doping is normaal gesproken niet meer zo'n grote factor als wat jaren terug. Het wielrennen loopt/liep nog wat achter qua professionalisering op andere sporten. Nu dat in sneltreinvaart gelijkgetrokken wordt, hebben jonge wielrenners een voordeel ten opzichte van de mensen die met het "oude" wielrennen zijn grootgebracht.

Of dat zo blijft op lange termijn is inderdaad de vraag.

Georgeske
RikLarssen
#191
Aaah aangezien we toch nog niet kunnen puzzelen bij scorito is dit wel even een leuke! Dit ligt er h...

Puntentelling is vergelijkbaar met Scorito... enkel teampunten tellen niet!

A.Yates niet boven Ayuso kiezen? 

 

Laatst gewijzigd
RikLarssen
Georgeske
#193
Puntentelling is vergelijkbaar met Scorito... enkel teampunten tellen niet! A.Yates niet boven Ayus...

Als teampunten niet tellen kan je je afvragen of een mas of Buitrago misschien zelfs handiger is, maar ik zou ayuso boven Yates doen ivm jongerenpunten en huidige resultaten. Pogi heeft dus wel aangegeven dat Yates z'n rechterhand is, dus als je daarvan uit wilt gaan dan is Yates misschien de slimmere keuze. 

nasibal
Pim Todcock
#192
Je zou ook kunnen denken dat het met het "nieuwe" wielrennen te maken heeft. De doping is normaal ge...

Het heeft denk ik ook te maken met het feit dat (bij sommige teams) de begeleiding bij de junioren veel professioneler is geworden. Vroeger kregen jonge talenten pas bij de profploeg te maken met die professionaliteit en gingen ze vanaf dat moment pas stappen zetten die ze nu pakweg 5 jaar eerder al maken.

Jonge talenten werden vroeger ook echt een stuk beter nog na hun debut. Nu lijkt het alsof ze direct hun niveau te pakken hebben. Juist de jongens die van kleinere en/of minder ontwikkelde ploegen komen zie je in hun carrière nog stappen zetten. 

ZK

REV wint de tijdrit, dus zal morgenochtend vlak voor het spel open gaat nog even 0,5 duurder worden. Roglic verliest 39 seconden, ayuso 1:27, TGH 1:38, Rodriguez 1:41, Vlasov 1:48, buitrago 2 min. Betekent dat REV met 2 tijdritten in de Tour al een ruime voorsprong heeft op alle renners buiten Pog, Rog, Ving. Dus plek 4 moet haalbaar zijn en dan is het podium altijd dichtbij.

Laatst gewijzigd
VincentK

benieuwd of we nog horen of Evenepoel vandaag nog 500K duurder is geworden. Zou me niets verbazen.

VincentK

ZK was sneller :)

Arne Riis
ZK
#196
REV wint de tijdrit, dus zal morgenochtend vlak voor het spel open gaat nog even 0,5 duurder worden....

En Roglic is dus ook dik in orde, zeker als je bedenkt dat hij misschien nog wat last heeft van de lichte verwondingen na zijn val. Als je een minuut pakt op Ayuso, zit het wel snor.

ZK

Kuss verliest 3:35. Dan ben je in de Tour geen podiumkandidaat, waar hij van droomt. Dan kan hij beter andere doelen die hij noemde nastreven: een etappezege en de bollentrui.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 8 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.