Het zijn de kleine dingen die het hem doen.
"Het antisemitisme waar hij in Groningen mee te maken kreeg voor de oorlog tussen Israel en Hamas noemt hij ‘kinderachtig’, en gebaseerd op oude stereotypes. ‘Er kwam bijvoorbeeld een keer een man op me af omdat ik een keppeltje droeg. Hij vroeg of ik Joods was en toen ik dat bevestigde, vroeg hij me waarom ik dan geen haakneus had.’
Nu heeft dat kinderachtige antisemitisme plaatsgemaakt voor volwassen antisemitisme, zegt hij, en Natalia bevestigt dat. ‘Een Joodse vriendin van me werd weggestuurd bij de kapper, en er zijn tatoeëerders die weigeren om tatoeages in Hebreeuwse letters te zetten’, vertelt ze. Dat soort incidenten halen de statistieken vaak niet, legt ze uit. ‘We hebben allemaal een leven; we hebben geen tijd om mensen aan te klagen voor alles wat er gebeurt.’
Kom je weer met je gebruikelijke drama. De oorlog van de Israëlische regering heeft de steun van de meerderheid van de bevolking. En als joden elders er al een andere mening op nahouden, dan is dat natuurlijk niet te zien.
Het weigeren om tattoos in hebreeuws te zetten is geen antisemitisme joh. Tattooshops mogen sowieso zelf bepalen wat ze wel of niet doen, ik ken hele ladingen shops die uberhaupt niet andere alfabetten tattooeren omdat ze niet het risico willen lopen dat er iets anders staat dan wat de klant wil dat er staat.
De bevolking van Israël of Joden wereldwijd ergens anders woonachtig?
Je zit weer op je 'ik veroordeel de haat, intimidatie en geweld naar Joden, maar ik begrijp het wel' stoel? Gaan we die discussie hier nogmaals overdoen?
Aan dat niet zichtbare moeten we idd over nadenken. In Amsterdam zijn ze naar verluidt bezig met de oprichting van een nieuwe Joodse Raad. Wellicht een idee een symbool met een opvallende kleur op kledij van 'slechte' Joden te naaien? Klittenband mag ook.
Om op m'n vraag terug te komen hoe Moses z'n koffie drinkt.
Hebrews it.
We hadden het over antisemitische incidenten buiten Israël. Misschien wordt het voor jou eens tijd om de principes van Een Ander Joods Geluid door te nemen, want jij (Raul) gedraagt je als een ultraorthodoxe jood.
Dat was een dubbele reactie ivm de internethik.
Doe ik deze naar Leo. En Klootje natuurlijk. Wellicht kan Romans het ook bekoren.
Laten we horen, en luisteren naar de monotoon style van Guru. Credits volop, hij steelt de show. Mensen fluisteren erover, ik zeg een masterclass. Ik ga nu hangen met Mo, take two and pass.
Had ik al gezegd dat het experiment met overheidsweed een doorslaand succes is? Standaard betaal je 7,50 euro voor een gram. Anders 10-15 euro. En de kwaliteit is dikke prima. En de marges voor de koffieshophouder zijn hetzelfde als via de achterdeur. Wellicht wat weinig keuze en nog te weinig bedrijven die kweken. Maar dat valt nog wel te regelen.
Laat het nieuwe nivelleren maar beginnen. De dagelijkse boodschappen worden beetje bij beetje al minder duur olv kabinet Wilders 1.
Dan moeten die ongelofelijke sufkutten als de gesmeerde bliksem meer reguliere opvang opwerpen. Dus dat wordt 'Ring, Ring, Ring, Ha, Ha, Hey' voor Faber richting alle xenofobe burgermeestertjes 'zonder mandaat vanuit de burger'. Maar nee hoor, ze dokken liever meer dan het dubbele per hoofd alleen om een punt te maken dat ze tégen zijn.
Regelrecht gevolg van het verkeerd om aanvliegen opvang goed regelen (met oa spreidingswet) > instroom beperken. Wat ze nu doen is eerst de plee doorspoelen en vervolgens knetterhard gaan schijten en weglopen, het is van een ongeziene debielheid die iedereen in dit land geld kost.
Lang leve het populisme: het kóst wat, maar dan heb je tenminste wel leed en chagerijnige bekken overal.
'Maar alsof die kosten wel meevallen'
Ben je goed in sommetjes? Er staat er eentje in je TT-retweet.
In de States gaat Hairy Camelis een snuggere 'grab 'm @ the lurven-strategie' toepassen: a-bor-tus !!!
2/3e vindt dat (volkomen terecht trouwens, want het hangt met veel andere zaken samen) een belangrijk, wellicht keuezebepalend thema.
En daar staat trump dan met zijn jonge 'new born pro life christian' hond alsrunning mate, gebackedup door doorgeschoten baardaaplovers, rode petjes met sympathyhiepleisters, brugerwachten met bazooka's en allemaal dat soort lui die jou willen vertellen wat jij wel en niet mag. Daar tegenover iemand die je vrijheid gunt, hmmmmmmmmmmmmmmm.
Leukste is nog dat Trump zelf natuurlijk harder in zijn eigen reet dan welke god dan ook gelooft. Ook abortus vindt ie gewoon prima en mag iedereen best homo zijn van m'. Wat kan dat een egoïstische zakenman nou schelen, schijt toch diep van binnen overdwars over dat soort conservatieve losers?
Moet kortom in debat om iets te verdedigen waar hij niet eens achter staat, dat wordt kassa.
En jazekers. Je moet rekening houden met een bepaalde instroom. Slimmer van wel. Uiteindelijk is wat overcapaciteit op dat vlak lucratiever dan er schreeuwend een tyfuszooi van maken. Reken maar dat Slappe Hap dat ook als feeback/huiswerk vanuit Europa meekrijgt.
Boeren staan hier los van, misschien dat je verwardheid zou helpen om niet alles op één hoop te gooien? Zoals Snoop Doggy Dog al eens wijs sprak: 'woaw, woaw, woaw, jippy-yo, jippy-jee'
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.