Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 124 ... 341 342
Raul Alcala

Met de nadruk op jodenhaat expliciet de nadruk op leggen wordt niet mee bedoeld strafrecht daarop aan te passen hoor, als dat de mogelijke kink in je kabel is. 

Oproep was naar de kamer, naar de minister om in gesprek te gaan met de universiteiten, cultuursector, gezag, gemeentes, de samenleving dit niet te accepteren en niet weg te kijken maar juist in te grijpen, veroordelen. En nog beter, te voorkomen 

Klootje Kriekeljon

Bernie Sanders was de enige die structureel zijn verstand gebruikt. Die werd het al snel niet, dat zegt heel veel over wat het meerendeel van de niet-republikeinen in de VS nou eigenlijk allemaal wel en niet willen.

Verder heb ik afg maanden alleen maar extreme opvattingen gehoord van beide kanten. Het is echt niet zo dat de democrats nu het redelijke alternatief zijn. Dan luister je niet naar die gasten. Het is voor de wereld wel de beste keuze, maar voor Amerika zelf zie ik alleen maar onrust de komende jaren. Wie het ook wordt. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Hoe is de opkomst in USA eigenlijk?

Kan je afhankelijk daarvan niet zeggen dat de mislukte moord aanslag op Trump er voor gaat zorgen dat de Republikeinse achterban meer dan ooit gemotiveerd zal zijn om naar de stembus te gaan in oktober?

Icm de huidige peilingen en de chaos bij de Democraten...kat in het bakkie dus.

Il Leopardo della Primavera

Israel en Joden uit elkaar halen blijft lastig voor sommigen hier. Net zoals dat een enkel los voorval nog niet betekenen dat iets een algemeenheid is. 

Raul Alcala

Zeker is het voor sommigen lastig Joden los te zien van de staat Israel. Je hebt Jodenhaat en Israelhaat (de zgn pro pallie demos). En legitieme kritiek.

Getuige het feit van de explosief toegenomen meldingen van jodenhaat, uit betrouwbare bronnen, is het evident dat het geen meldingen zijn die berusten op verwarring tussen de Staat Israel en antisemitisme. 

Het daarnaast wegkijken en niet optreden van de politie bij bepaalde meerdere demos, is geen algemeenheid, maar een trend. Ben blij dat de nieuwe coalitie er hetzelfde in staat.

Laatst gewijzigd
esims2.0

"Getuige het feit van de explosief toegenomen meldingen van jodenhaat, uit betrouwbare bronnen, is het evident dat het geen meldingen zijn die berusten op verwarring tussen de Staat Israel en antisemitisme. "

Wat onderbouw je nu helemaal hier? Ik zag onlang ook een bericht daarover op (waar anders) NOS Teletekst en het leek wel alsof het CIDI weer bezig was met de gebruikelijke propaganda. Want Russen in het buitenland zullen ook wel wat meemaken.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Slaapt Pamela Anderson op haar rug? Hoe drinkt Moses z'n koffie?

Op het gevaar af dat er niet op geklikt wordt 

Antisemitisme is terug in Groningen

Klootje Kriekeljon
Il Leopardo della Primavera

Hey Raul, heb jij het bombarderen van een opvanglocatie voor vluchtelingen in de Gazastrook eigenlijk al veroordeeld? Is enorm belangrijk vertelde iemand mij laatst, om dingen te veroordelen.

Raul Alcala

Voor diegenen die niet klikken

'Het had een vreedzame herdenking moeten zijn van de Kristallnacht en de Groningse slachtoffers van de Holocaust. Mensen, Joods en niet-Joods, staken kaarsjes aan op de Grote Markt en zongen gebeden. Maar toen ging het helemaal mis. 

Matan was erbij. ‘Iemand kwam voorbij fietsen en schopte de kaarsen omver. We zetten ze weer overeind, maar daarna escaleerde het’, zegt de derdejaars informatica uit Israël. Er kwamen meer mensen op af en er werd geschreeuwd. ‘En toen begonnen ze met stenen te gooien.’ 

Derdejaars economie Mihail uit Roemenië was er ook. ‘We waren heel bezorgd dat ze de ouderen zouden raken die erbij waren. Iemand trok zelfs zijn riem uit zijn broek, alsof hij ons ermee ging slaan. We belden de politie en in de tussentijd bleven die lui maar stenen gooien.’

Uiteindelijk vertrokken de aanvallers, maar niemand voelde zich nog veilig. 

Raul Alcala

Ik wil best onze strijdbijl begraven hoor Leo.

Dat Hamas zelfs het gore lef heeft zich te verschuilen in een vluchtelingen kamp geeft hun minachting voor de Gazanen aan.

Dat ze het nodig vonden een bom van ruim 900 kilo te werpen vind ik weerzinwekkend. Dat had wel met wat minder geweld gemogen op zo'n plek.

De tactiek van Hamas zorgt helaas wereldwijd voor nog meer afkeer richting de staat Israel en jodenhaat. Dat laatste vanzelfsprekend ten onrechte.

Laat dat vredesaccoord er maar snel komen. Dat is het beste wat de gehele wereld vandaag kan overkomen. 

esims2.0
Raul Alcala
Voor diegenen die niet klikken 'Het had een vreedzame herdenking moeten zijn van de Kristallnacht e...

Tja, niemand zal ook betwijfelen dat er een toename is van dit soort incidenten. En mijn vergelijking met Russen in het buitenland gaat ook grotendeels niet op, omdat alle joden verantwoordelijk worden gehouden voor de ellende in het Midden-Oosten, niet alleen de Israëlische regering. Maar de schijnheiligheid waarmee je iedere keer maar weer komt, hoe zielig die arme joden zijn, is te kinderachtig voor woorden.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ouwe provocateur van me. Anders vraag je de redactie wat video's van me te verwijderen ☺️

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Ik wil best onze strijdbijl begraven hoor Leo. Dat Hamas zelfs het gore lef heeft zich te verschuil...

Israel zegt dat er Hamas zou zitten, maar zoals we ondertussen weten liegen ze daar wel vaker over (of hebben ze hele slechte intel, wat ik me niet kan voorstellen). Israel heeft ook al een aantal akkoorden afgeslagen waar Hamas wel akkoord mee was, dus we weten ook prima waardoor het komt dat er helaas nog geen wapenstilstand is. De Israelische militairen doen overigens net zulke ranzige shit als Hamas: gehandicapte kinderen voor ogen van familie mishandelen met honden, gewonde burgers vastbinden op jeeps en ermee rondrijden, dat soort ongein. Dan hebben we het nog geeneens over de duizenden Gazanen die in Israel vastzitten, effectief gegijzeld zonder dat ze wat verkeerd hebben gedaan. De Israelische regering is wat mij betreft geen haar beter dan Hamas. Beide naar de maan deporteren, mogen ze het daar uitvechten.

Raul Alcala

Het zijn de kleine dingen die het hem doen.

"Het antisemitisme waar hij in Groningen mee te maken kreeg voor de oorlog tussen Israel en Hamas noemt hij ‘kinderachtig’, en gebaseerd op oude stereotypes. ‘Er kwam bijvoorbeeld een keer een man op me af omdat ik een keppeltje droeg. Hij vroeg of ik Joods was en toen ik dat bevestigde, vroeg hij me waarom ik dan geen haakneus had.’ 

Nu heeft dat kinderachtige antisemitisme plaatsgemaakt voor volwassen antisemitisme, zegt hij, en Natalia bevestigt dat. ‘Een Joodse vriendin van me werd weggestuurd bij de kapper, en er zijn tatoeëerders die weigeren om tatoeages in Hebreeuwse letters te zetten’, vertelt ze. Dat soort incidenten halen de statistieken vaak niet, legt ze uit. ‘We hebben allemaal een leven; we hebben geen tijd om mensen aan te klagen voor alles wat er gebeurt.’

esims2.0
Raul Alcala
Het zijn de kleine dingen die het hem doen. "Het antisemitisme waar hij in Groningen mee te maken k...

Kom je weer met je gebruikelijke drama. De oorlog van de Israëlische regering heeft de steun van de meerderheid van de bevolking. En als joden elders er al een andere mening op nahouden, dan is dat natuurlijk niet te zien.

Il Leopardo della Primavera

Het weigeren om tattoos in hebreeuws te zetten is geen antisemitisme joh. Tattooshops mogen sowieso zelf bepalen wat ze wel of niet doen, ik ken hele ladingen shops die uberhaupt niet andere alfabetten tattooeren omdat ze niet het risico willen lopen dat er iets anders staat dan wat de klant wil dat er staat.

Raul Alcala

De bevolking van Israël of Joden wereldwijd ergens anders woonachtig?

Je zit weer op je 'ik veroordeel de haat, intimidatie en geweld naar Joden, maar ik begrijp het wel' stoel? Gaan we die discussie hier nogmaals overdoen? 

Aan dat niet zichtbare moeten we idd over nadenken. In Amsterdam zijn ze naar verluidt bezig met de oprichting van een nieuwe Joodse Raad. Wellicht een idee een symbool met een opvallende kleur op kledij van 'slechte' Joden te naaien? Klittenband mag ook.

Om op m'n vraag terug te komen hoe Moses z'n koffie drinkt.

Hebrews it.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Leo, fijne dag verder.

esims2.0
Raul Alcala
De bevolking van Israël of Joden wereldwijd ergens anders woonachtig? Je zit weer op je 'ik ve...

We hadden het over antisemitische incidenten buiten Israël. Misschien wordt het voor jou eens tijd om de principes van Een Ander Joods Geluid door te nemen, want jij (Raul) gedraagt je als een ultraorthodoxe jood.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Leo, fijne dag verder.

Raul Alcala

Als het met esims over Israël en Joden gaat wordt het heel eng.

 

Raul Alcala

Leo. Thanks. Altijd lekker, Stickert de lauwste.

"Gisteren is gisteren. Vandaag is vandaag."

Raul Alcala

Dat was een dubbele reactie ivm de internethik.

Doe ik deze naar Leo. En Klootje natuurlijk. Wellicht kan Romans het ook bekoren.

Laten we horen, en luisteren naar de monotoon style van Guru. Credits volop, hij steelt de show. Mensen fluisteren erover, ik zeg een masterclass. Ik ga nu hangen met Mo,  take two and pass.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Had ik al gezegd dat het experiment met overheidsweed een doorslaand succes is? Standaard betaal je 7,50 euro voor een gram. Anders 10-15 euro. En de kwaliteit is dikke prima. En de marges voor de koffieshophouder zijn hetzelfde als via de achterdeur. Wellicht wat weinig keuze en nog te weinig bedrijven die kweken. Maar dat valt nog wel te regelen.

Laat het nieuwe nivelleren maar beginnen. De dagelijkse boodschappen worden beetje bij beetje al minder duur olv kabinet Wilders 1.

1 2 ... 124 ... 341 342

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.