Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 123 ... 228 229
Raul Alcala

Mr aanname gaat moeilijk doen. Als je de bijdrages van van vandaag gewoon had gelezen, man roept israel, krijgt trap in z'n rug...dan had je geweten dat het over hetzelfde ging.

Romans jongen 

Marik
Il Leopardo della Primavera
#3036
Ja, de huidige 'republikeinse' Trump-partij is vrij eng aan het worden. We gaan een serieus probleem...

Exact dit. Wat mij betreft is de Democratische Partij het aan hun stand verplicht om de Senator te kiezen die het beste ligt bij het volk. Leuk hoor, dat Harris alle steun krijgt, maar die ligt helemaal niet goed bij het volk. Alsnog kansloos tegen Trump. Of ze moeten een Marketing stunt met haar uithalen die zijn weerga niet kent. Maar dan mag ze wel heel snel naar de nonnen in New Haven om acteerlessen te nemen.

Romāns Vainšteins

Ok, randzaak dus. Wanneer je zo anaal op dat soort individuele kutzaakjes duikt ben je wat mij betreft een convergente voetzoeker en niet geschikt voor echte politieke discussies.

Is niks anders dan 'man roep Ajax' of man roept 'homo!' en krijgt trap in de rug, qua strafrecht. Je mag niet iemand in de rug schoppen en dat vèèèr-óóóór-déééél ik dan ook, ik vèèèr-óóóór-dééél het! Lekker de standaardstraf opleggen. Zomaar iemand in de rug trappen kan natuurlijk niet.

 

Raul Alcala

Aldus lulletje rozenwater die het gisteren nog géén randzaak vond.

Ik neem m'n woorden naar Leo terug, jij bent de grootste draaikont. Met 0 gevoel en kennis voor de rabiate jodenhaat en israelhaat sinds 7 oktober. Waarvan de politiek het gelukkig wel een belangrijk onderwerp vindt.

 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Terug naar er toe doende zaken dan maar:

Zojuist even door de mogelijke kandidaten running mates gescrolld: 2 vrouwen (whitmer) lijkt me wat linke soep, het blijft natuurlijk een 'er zit wél een baardaap in de wolken ergens'-land. We zonde want zij nkan als geen ander 'Trump triggert losgeslagen rednecks' verkopen. Mooiste keuze 'prodigy' Wes Moore (2 van kleur): ook wat lastig en misschien wat te grof tov de te overtuigen. Die Newson lijkt me teveel de eigen kant op geredeneerd, is een democratische California-hipster, lijkt geen investering richting het midden en de swing states te zijn. Pritkzker is te fel en polariserend, die moet je niet nemen.

Buttigieg, Kelly of toch Moore, zou ik zeggen.

Leuk ook dat het nu daar over gaat en poefgate nu al van 'huh, zit daar nou wat op ze oor?' geworden is !

Romāns Vainšteins

'Aldus lulletje rozenwater die het gisteren nog géén randzaak vond'

Wat zeur je nou? Ik vèèr-óór-déél het toch? Wat wil je nou nog meer?

En las ik het geen randzaak noemde neem ik dat graag terug hoor. Mannetje a roept wat op plein waar mannetje B boos om wordt en iets agressiefs doet. Lijkt me nou niet echt macroniveau.

 

Raul Alcala

Wel als het massaal en wereldwijd gebeurt 

Raul Alcala

Macro niveau problemen.

100 planten krijgen nieuwe naam, want racistisch, besloot men op een internationaal topcongres. 

Aldus de nieuwslezeres op het 11 uur journaal.

Gelukkig blijven de Fucksia en Vingerplant onveranderd van naam.

🔊

Romāns Vainšteins

'Wel als het massaal en wereldwijd gebeurt'

Inderdaad, overal dient stom geweld aangepakt te worden, ongeacht de oorzaak. Als je iemand helemaal per ongeluk aanstoot bij een biertje in de kroeg halen is dat geen vrijbrief om er maar op los te slaan. Net zoals dat iedereen gewoon voor de club mag zijn die hij/zij/hen supporteert.

Raul Alcala

Wat zeg ik, hónderden!

'Honderden planten krijgen een andere naam, omdat die ze nu hebben racistisch is. Dat hebben plantkundigen besloten op het Internationaal Botanisch Congres in Madrid. Het gaat om planten die verwijzen naar het woord 'kaffer', dat een discriminerend scheldwoord is. In Zuid-Afrika is het woord een beledigende aanduiding voor zwarte mensen.

 

Onder meer de kafferboom en de kafferbraam worden vanaf 2026 in hun Latijnse naam niet meer aangeduid met 'caffra', maar met 'affra'. Dat is een verwijzing naar Afrika.

 

De naamswijziging van 218 planten en algen kon rekenen op een krappe meerderheid. Met 63 procent van de stemmen werd de vereiste meerderheid van 60 procent nipt behaald. "Een grote aardverschuiving", zegt botanicus Rogier van Vugt in het NOS Radio 1 Journaal. "Ik kan me niet herinneren dat dit ooit eerder is gebeurd om dit soort menselijke redenen, en al zeker niet op deze schaal."

Hitlerkever

Biologen debatteren al jaren over namen die verwijzen naar dubieuze personen of woorden die nu als racistisch worden beschouwd. Zo is er veel te doen om de hitlerkever. Ook de struik hibbertia is omstreden. Die is vernoemd naar George Hibbert, een slavenhouder die in de 18de eeuw het verzet leidde tegen de afschaffing van de slavernij.

Het veranderen van namen is niet populair bij wetenschappers. Dan gaat het vooral om de wetenschappelijke naam, aangeduid in het Grieks of Latijn. "De reden dat is gekozen voor deze 'dode' talen is omdat ze niet meer veranderen. Dat geeft een zekere vorm van stabiliteit die belangrijk is voor de eenheid in de wetenschap. Het wijzigen van deze namen gaat voor verwarring zorgen", zegt Van Vugt.

Naast de wetenschappelijke naam hebben soorten ook een gebruikersnaam. Die ligt vaker minder gevoelig. Zo wordt de hibbertia door de Australiërs 'guineebloem' genoemd. Ook de kafferboom heeft een synoniem: de koraalboom. Maar nu verandert dus ook de wetenschappelijke naam: Erythrina caffra wordt Erythrina affra.

Sensitiviteitscommissie

De wetenschappers op het congres stemden ook voor de oprichting van een sensitiviteitscommissie. Deze commissie beslist welke namen nieuw ontdekte planten, schimmels en algen krijgen. Normaal gesproken worden deze organismen vernoemd naar de ontdekker die ze voor het eerst beschrijft in de wetenschappelijke literatuur. Maar die namen kunnen nu terzijde worden geschoven als ze door de commissie als discriminerend worden beschouwd.'

Bloemen houden van mensen.

❤️

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#3059
'Wel als het massaal en wereldwijd gebeurt' Inderdaad, overal dient stom geweld aangepakt te worden...

Dat klinkt als de reactie op oproepen en moties van politieke partijen om op te staan en maatregelen te treffen tegen de explosief toegenomen jodenhaat in Nederland sinds 7 oktober.

Denk en anderen vonden het nodig daar alleen mee in te stemmen als er werd toegevoegd in de oproepen en moties dat  dan ook  islamafobie,  transfobie enz benoemd moeten worden 

Dan begrijp je het niet of heb je kwade wil wmb.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#3059
'Wel als het massaal en wereldwijd gebeurt' Inderdaad, overal dient stom geweld aangepakt te worden...

Daar komt nog bij Romans, dat bij dit 'stomme geweld' in Leiden, de politie wegkijkt en niet de dader aanspreekt, maar het slachtoffer. Het is een trend. Dat maakt dit issue zo belangrijk en urgent.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik vind dat DENK daar gewoon een valide punt heeft en ik zou het zelfs nog wel breder willen trekken.

Maar wie denk jij dat de democraten nu het beste als running mate nemen?

Romāns Vainšteins

Mbt tot die naamsveranderingen: daar ben ik om dezelfde reden als de wetenschappers aandragen níet voor. Hou gewoon de originele Latijnse namen intact.

Raul Alcala

Niet als op dat moment een ongeveer van vertienvoudiging is opgetreden mbt jodenhaat in de praktijk, van intimidatie tot geweld.

Van een paar honderd per maand naar een paar duizend per maand. Op een populatie van minder dan 50000 joden in Nederland.

Vandaag de dag zijn er stabiel al jaren gemiddeld een paar honderd meldinge per maand mbt moslimhaat. Hier en daar wat pieken. Op een populatie van 1 miljoen moslims in NL.

Als jullie dan gaan jengelen dan snap je het niet, of ben je van kwade wil zoals Van Baarle

Jodenhaat moet in deze tijd helaas ook apart benoemd worden.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Het gaat er niet om wat ik denk. Al denk ik dat ze  gewoon Harris aanwijzen. De rest ken ik eerlijk gezegd niet of nauwelijks. Ja die ene kerel die na de eerste clash deed of hij de pr man van Biden is, eoa senator met een grote (woke) bek. Die zal het niet worden denk ik. Te vroeg gepiekt

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Nee. Een gezonde samenleving gaat juist níet alles in aparte hokjes wegzetten maar trekt gelijk. Zeker op het gebied van strafbare zaken. De één kan niet iemand harder of minder hard in de rug trappen om een kutreden en de ene wegblokkade is niet sympathieker of geoorloofder dan de ander. Juist het overal 'ja maar..' etc op toepassen ontregelt de hele mikmak. Vandaar ook dat het straks helemaal mis gaat met dit überpartijdige kabinet, het huidige politieke klimaat schreeuwt om een landsbestuur vanuit het midden.

Raul Alcala

Ik ben verheugd te lezen dat je het gewoon niet snapt en niet van kwade wil bent. 

❤️

Romāns Vainšteins

Maar goed, zo'n Schoof zou juist uitermate geschikt moeten zijn om dit type shit te monitoren en oplossen zónder teveel naar Wilders te kijken en luisteren.

Raul Alcala

En dat de politie steeds meer wegkijkt en niet de dader maar het slachtoffer aanspreekt, vind je blijkbaar ook niet bepaald relevant. Terwijl dát juist de rechtstaat ondermijnd.

Ken je dat boek van Stephen King? The Canarie in the Colemine?

Romāns Vainšteins

'Ik ben verheugd te lezen dat je het gewoon niet snapt en niet van kwade wil bent'

Sorry gast, van jou heb ik hier nog werkelijk niets gezien dat er op duidt dat je je wijsheden ergens anders vandaan haalt dan rare linkjes en filmpjes. Dat is dus een klassieke welles-nietes. Alleen lijkt jij dit er steeds maar weer in te gooien wanneer je het even niet meer weet.

Maar terug dan maar: welk type running mate zou Harris het beste moeten kiezen om de verkiezingen tóch nog te winnen? 

Romāns Vainšteins

'En dat de politie steeds meer wegkijkt en niet de dader maar het slachtoffer aanspreekt'

Algemene, niet toestbare opmerking die als feit geponeerd wordt. Kan ik niks mee.

Raul Alcala

Bullshit. Nietes dus. Als een kleine minderheid te maken krijgt met een explosieve toename van haat en geweld is het statistisch onderbouwd niet meer dan logisch dat je daar dan ook expliciet even de nadruk op legt. Genoeg andere momenten uit het verleden en in de toekomst te bedenken waar je ook andere haat kan benoemen. Daar heb ik geen Jordan Peterson voor nodig. Als het over wiskunde en of rekenen gaat, kan je gewoon altijd op me rekenen.

1 plus 1 maakt 3, bro.

Uit het verhaal van de betreffende fotograaf kwam juist naar voren dat het slachtoffer (israel) een standje krijgt en de dader met rust werd gelaten. Feit. Leiden in last.

Nog een feit, tijdens de anti Israël protesten op de UvA werden journalisten die belaagd werden door gemaskerde kwezels niet door de politie ter plekke geholpen, maar verzocht met de persvoorlichter contact op te nemen.

You neem more?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Geen idee wb die running mate. We gaan het wel zoen

Raul Alcala

Voor iemand reageert, ik zie 2 woorden van mij verkeerd gespeld.

Neem zoen.

Dat is een teken van God. Van geloof, hoop en vooral liefde. Want liefde is het belangrijkste. En dat is ook voor mij nog wel eens lastig op dit ouwehoertopic.

De moraal van het verhaal is. Neem die zoen van me aan, Romance.  

❤️

1 2 ... 123 ... 228 229

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.