Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 126 ... 341 342
esims2.0
Raul Alcala
Je snapt het niet of je bent van kwade wil. Je liefde voor de palestijnen is een valse. Je haat naar...

Dat zegt iemand die voortdurend de hekel aan de bezettingspolitiek van Israël opzettelijk verwart met antisemitisme. Het is een truuk die niemand hier nog serieus neemt.

"Feit is dat dat strafhof in tussenvonnis genocide inmiddels heeft laten vallen."

Inktspotprijs 2004

Raul Alcala

Je lijkt wel een Turk met schotel!@#

Raul Alcala

Charlotte Dujardin mist Olympische Spelen door dierenmishandeling paard. Ik ben benieuwd wat hans teeuwen hiervan vindt.

Terug naar het hoofdonderwerp van Romance, Slappe Hap en de USA door de ogen van Stephen King. Schoof vindt dat de huidige privacywetgeving het werk van de AIVD belemmert.

Kamala ligt nu nipt voor op Donald. Is dat de tijdelijke euforie dat Joe van z'n welverdiende pensioen gaat genieten met die mooie vrouw van hem, of hadden we hier allemaal mis, en wordt Kamala de eerste, zwarte vrouw die de wereld gaat helen? 

Ze schijnt met een Joodse man te hokken en 2 Joods stiefkinderen te hebben. Had esims, toch gelijk dat je zonder de Joden geen president in de USA gaat worden.

Raul Alcala

Hans Teeuwen over paarden. Daarnaast, als het over man en paard benoemen gaat. Mishandeld Max Verstappen z'n stalen ros ook niet regelmatig?

Raul Alcala

Iemand een lachspiegel voorhouden, kent u die uitdrukking?

Omdat ik inmiddels door m'n Jordan Peterson filmpjes heen ben, er veel te weinig gelachen wordt hier, én migratie het dossier is van Minister Faber. Moeder van Maarten Ducrot, en nichtje van die linker.

Raul Alcala

Romans. In Doetinchem was er applaus voor premier Dick Schoof. Z'n eerste werkbezoek, in de regio, plat pratende mensen. Hoe mooi is dat. Bij de politie ging hij op bezoek, die ook daar tekorten heeft, en hij sprak met mensen op straat, waar de politie sinds de bezuinigingen op de GGZ een jaar of wat geleden, de handen meer dan vol aan heeft.

Hij wilde niet over geld praten, dat is er niet. We moeten meer met minder doen. Wel relaxed en empatisch gedrag vertonend.

Dan denk je, als er nu tóch wat meer geld naar de GGZ kan Dick, waardoor er overlast (en erger) gevende 'verwarde' mensen van straat gaan en opgenomen worden voor een behandeling in een GGZ instelling, dan heb je er niet alleen die persoon zelf mee geholpen, maar ook de samenleving die niet meer met hun gedrag geconfronteerd wordt, maar ook de politie die de vrijgekomen mankracht dan weer kan inzetten voor de echte boeven.

Dat geld betaalt zich dubbel en dwars terug.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Dat hele idee van politie weghouden bij verwarde personen en alles door de welzijnsorganisaties laten oplossen is misschien wel het grootste luchtkasteel van allemaal. Eigenlijk komt dat simpelweg neer op op meer mensen binnen zetten, naast goede redenen heb je je daar ook bakken geld voor nodig.

en overlast gevende verwarde personen 'in het wild' vangen is en blijft politiewerk. Dat gaat geregeld een hulpverlener flink het petje te boven.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Heb je soms de toename in overlast van deze groep gemist, Romans? En waar ze vandaan komen? Of lig je gewoon graag dwars als een biels?

Met de bezuinigingen destijds moesten er veel meer GGZ'ers op zichzelf gaan wonen, in wijken tussen de rest van de wereld. Met her en der wat begeleiding, maar een keiharde bezuiniging van Rutte en co, die je wel lijkt te pruimen. Voor een deel zal het gewerkt hebben. Voor een groot deel ook niet.

Mijn verstandelijk gehandicapte oom bv ging van Hendrik van Boeijenoord Assen naar een aangepaste woning in een normale woonwijk, met nog een handvol anderen en minimale begeleiding. Inmiddels woont hij weer tot volle tevredenheid in Hendrik van Boeijen Oord- dan beweegt hij heen en weer als een orthodoxe Jood in een mantra, kirrende geluiden makend - Hete koffie en gebakjes wegslurpend en etend alsof hij een loden pijp in z'n giegel heeft, en een vol gevoel niet kent. Overdag knutselen en wandelen binnen de perken. Afwassen en opruimen en dan met z'n allen muziek luisteren en tv kijken. 

Een groep was, is en zal niet zelfstandig in staat zijn te wonen en leven. Je kan niet van élk duppie een kwartje maken. Het lukt niet zelfstandig, nemen bv hun medicijnen niet meer in, de straat wordt hun huis, en de politie heeft er echt megaveel werk van. Kost bakken met geld/manuren. Minder overlastgevers, en goed voor hun welzijn. In een tijd dat de politie overal tekort komt, ook nog eens verder aangewakkerd door al die miljoenen euro's kostende klimaat en pro pallie demo's. 

Meer kan ik er echt niet van maken.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Mij geen woorden in de mond leggen. Ik ben juist niet blij met bezuinigingen op het sociaal domein maar het nieuwe kabinet gaat ook dat weer doen. Die zijn echt niet beter dan de voorgaande coalities, op dat vlak.

Daarbij denk ik dat zelfredzaamheid wel degelijk het streven moet zijn: juist dat bereiken kost nog meer dan binnen houden, als je het goed wil doen en niet met gekruisde vingertjes. Tenslotte bestaat er ook een reeel gevaar van pappen en conserveren, zoals dat ook bij veel andere groepen gebeurt.

Raul Alcala

Er komt niets langs wat ik niet al gezegd heb, al lijk je te doen alsof we verschillen van mening, terwijl ik denk dat het ene het ander niet uitsluit. Je kan prima een deel van die bezuinigingen van destijds terugdraaien.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Er komt niets langs wat ik niet al gezegd heb, al lijk je te doen alsof we verschillen van mening, t...

En dat terugdraaien doet het nieuwe kabinet dus niet. Sterker nog; ze bezuinigen nog meer

Il Leopardo della Primavera

Willen we meer of minder Tunesie-deals? Minder minder minder!

Romāns Vainšteins

Er gaan geheid meer van dit type deals komen: ultieme vorm van handen schoon wassen en later 'nicht gewusst' zeggen.

en inderdaad, Schoof mag in het veld zijn trouwe hondenblik opzetten maar dat weghalen bij politie en dumpen bij het sociaal domein IS de bezuiniging. Ze geloven dat het probleem zo weg is.

Romāns Vainšteins

Ondertussen is in the USA kamp Trump ietwat de draad kwijt: Harris gaat een campgane bouwen rond abortus en project 2025. Slimme strategie want hier zit het thema 'vrijheid in keuzes' en 'doen wat er gezegd wordt' achter. Het punt dat Trump beetje bij beetje opgepeuzeld wordt vanuit zijn eigen extreme flank is precies nop tijd aangebroken, dat een lone wolf zijn oor perforeerde is al wat vervaagd en ik zag die fight-shirts al tegen stevige korting aangeboden worden.

Klootje Kriekeljon

Ze zullen in ieder geval wel flink vaak over Willie Brown beginnen en hoe ze zich toen omhoog heeft laten penetreren.

Raul Alcala

God Leo, nogmaals. Dat was al bekend en gezegd. Daarom ook mijn 'oproep'. Jij en romans zitten hier vooral om af te geven, zoveel is wel duidelijk.

"maar dat weghalen bij politie en dumpen bij het sociaal domein IS de bezuiniging. Ze geloven dat het probleem zo weg'

Wat raaskal je nu romans?

Romāns Vainšteins

Zekers, wederzijds privé-moddergooien 100% gegarandeerd! tegenwoordig verkopen ze ook import-popcorn vanuit de USA. Als ik geen commie-klimaatwappie was zou ik die er bij halen!

Maar ik denk dat niet het thema gaat worden, dat persoonlijke: dat wordt echt 'als eigen baas je eigen keuzes' maken versus 'doen wat god en de staat van je verwacht': en díe specifieke battle gaan de republikeinen (met name in urbaan gebied) niet winnen, is mijn overtuiging. 

Romāns Vainšteins

Ik raaskal niet: wat ze in het akkoord gewoon zeggen is 'dat werk hóórt niet bij de politie, laat het sociaal domein het maar opknappen' met vervolgens geen enkele indicatie, idee of budget hóe. Ja, zó kan ik het ook natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Oh ja heb je daarvan een bron voor me? En wat ia het 'sociaal domein'?

Raul Alcala

Wel gek dat je net aangeeft dat dat de bezuiniging is terwijl je gisteren kuiet aangaf dat de ggz zorg juist bakken met geld kost. 

Raul Alcala

Wel gek dat je net aangeeft dat dat de bezuiniging is terwijl je gisteren kuiet aangaf dat de ggz zorg juist bakken met geld kost. 

Romāns Vainšteins

Nou kijk. Als je hulpverleners meer werk krijgen zonder extra geld is dat automatisch een bezuiniging natuurlijk. Je speelt daar zogenaamd ruimte bij de politie mee vrij die dan zonder werving eveneens meer werk kunnen doen (ook bezuiniging). 

Er is geen plan vanuit het kabinet, niks meer dan 'loslopende gekken horen bij de gezondheidszorg en niet de politie'. Op zich een punt maar zonder capaciteit?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Dus al die verwarde mensen op straat en overlast veroorzaken worden straks gratis in busjes bij de ggz instellingen gedumpt, voor nop?

Romāns Vainšteins

Dat is zo ongeveer wat het kabinet wil ja.

Zoals ik al vaker gezegd heb: Jimmy is jouw man Raul, die gaat dat geld ophalen bij de vermogenden en dat investeren in de gehele hulpbehoevende laag van de samenleving. De PVV die alle sociale standpunten weggegeven heeft tov van VVD niet.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
God Leo, nogmaals. Dat was al bekend en gezegd. Daarom ook mijn 'oproep'. Jij en romans zitten hier...

Ik ben geen God hoor, als snap ik dat het wel zo overkomt. Je mag me gerust zo blijven noemen natuurlijk.

1 2 ... 126 ... 341 342

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.