Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 6 ... 289 290
Raul Alcala
Marik
#122
Om mijzelf nog even te verduidelijken, ik zal enkel reageren op gebruikers die ik serieus neem en re...

Ik heb ook 0 respect voor jou Marik. Al jaren.

Bevalt mijn analyse over Schoof je niet? Of mijn bewondering voor Ellian? Of mijn bedenkingen over het huidige klimaatbeleid? Kan je niet tegen filmpjes vak intellectuelen als Peterson en Lomborg? 

Zeg het me. Maar je hebt gewoon geen inhoudelijke repliek.

Laatst gewijzigd
Sunneklaas
Wijsgeer
#106
Zouden jullie, ipv die stomme plaatjes en filmpjes of simpele linkjes met teksten van anderen, gewoo...

Journalistiek is doorgaans enorm links, dat blijkt wel uit de woorden die ze gebruiken, maar ook door het ontslaan van personeel wanneer die er op X of in stukken over schrijven. De Telegraaf is nog enigszins rechtsig, en mag zich, als eenoog in het land der blinden en tegelijkertijd het laatste bastion, dan ook meteen het best verkopende blad noemen.

De islam is niet slechts een geloof, maar juist veel meer een ideologie. En geen fraaie. En degene die jij probeert te demoniseren weet dondersgoed wie hier voor de problemen zorgen, zoals dat blijkt uit alle statistieken. Dáár onstaat de 'brede onvrede' waar jij het over hebt. Bij vrijwel elk statistiekje roept Wilders dat we daar godverdegloeiendegodverdomme wat aan moeten doen, terwijl links mompelt dat heus niet iedereen zo is (of de rapporten in de la laten liggen). En dat klopt, maar het lost het probleem niet op. Het 'discrimineren' van een ideologie die juist bekend staat om het discrimineren doet mij denken aan een citaat van Ayaan Hirshi Ali: 'De tolerantie van intolerantie is lafheid'.

Soms moet je gewoon op de statistieken het land besturen, en/of mensen geloven wanneer ze zeggen dat ze hier de sharia in willen voeren etc. Want als ik het goed begrijp moeten we bang zijn voor Geert, maar niet voor hetgene waartegen hij strijdt. Ome Geert wil geen sharia, het homohuwelijk verbieden of vrouwen onderdrukken. Geert wil gelijkheid en accepteert niet dat iemand dat bedreigt. In 2001 was NL het eerste land dat het homohuwelijk invoerde, hoe staat het sentiment tegenwoordig denk je? Zijn er bepaalde wijken waar men geen gaybrapaden en regenboogbankjes neer ploft? Waarom niet en wat is dan de demografie van zo'n wijk? Allemaal PVV-stemmers? 

Had de enorme zetelwinst eigenlijk iets te maken met het feit dat joodse scholen beveiligd moesten worden en dat gekkies 'from the river' stonden te schreeuwen? Mensen zijn het zat dat bij links iedereen een slachtoffer is, tenzij er een daadwerkelijk slachtoffer is, dan gaat alle aandacht uit naar de arme dader. 

EDIT: oja, Sunneklaas heeft dan ws een wachttoren franchise.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Raul Alcala
#126
Ik heb ook 0 respect voor jou Marik. Al jaren. Bevalt mijn analyse over Schoof je niet? Of mijn bew...

Raul, ik moet zeggen, wij delen niet dezelfde standpunten inzake bv politiek en klimaat, toch zie ik je als een mattie. Waarom? Omdat je fokking oprecht bent, geen spelletjes speelt, althans dat wat ik van je ken op wf. Etc...nu ben ik niet iemand die op de man speelt, maar ik heb bv oprechtheid nog nooit kunnen ontdekken bij Marik. En nogmaals, helemaal prima, iedereen doet maar wat ie niet laten kan, maar not my cup of tea. 

Laten we gewoon focussen op diegenen die hier eerlijk en oprecht zijn, wat voor standpunten het ook zijn. Er zijn er genoeg van op wf.

Raul Alcala

Volgens mij gaf Maillot dat ook ooit een keer aan, mbt oprechtheid, Kraam.

En ik denk dat je versteld zal staan over onze zgn verschillen mbt klimaat. Is niet zo, ik zit op de lijn Lomborg, luister maar gewoon eens naar hem. Bv over afschaffen fossiel. Miljoenen mensen in 3de wereld landen gaan elk jaar dood door rook ivm open vuur koken in huis. Zij zouden een moord doen voor fossiel.

In het algemeen is zijn boodschap dat er problemen met klimaat en milieu maar dat er meer belangrijke problemen zijn die nu ondersneeuwen. Plus, het wordt zo onbetaalbaar als we zo doorgaan. Is het extreem rechts van mij me zorgen te maken over dat de middenklasse dan arm wordt en de armen nog armer?

 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#121
Reageer eens inhoudelijk op mijn bijdrages, of is dat teveel gevraagd voor je?

Over inhoudelijk reageren gesproken.

kraamhol

Ik denk dat er geen groter probleem is Raul (op wereldniveau, op microniveau, en alle niveau's daartussen) dan die van klimaatverandering. En we staan pas aan het begin daarvan. Nou ja, misschien sommige flitsers die af en toe eens uit de spelonken komen:). Maar het is te groot, te alles omvattend, en behoorlijk lastige materie. Vind persoonlijk dat dat zich dan niet zo goed leent voor discussies op het internet. Het verzand vaak in hetzelfde. Dus blijf ik daar graag van weg.

Blijven zat topics over om gezellig of ongezellig te discussieren:). 

Raul Alcala
kraamhol
#131
Ik denk dat er geen groter probleem is Raul (op wereldniveau, op microniveau, en alle niveau's daart...

Dat betekent niet dat je maar rucksichloss je geld daaraan uitgeeft, Kraam. Ook aan maatregelen die nauwelijks wat opleveren of als je niet weet wat het exact oplevert.

Je kan het maar 1 keer uitgeven, efficiency is alles in deze tijd met problemen van hier tot Tokio.

kraamhol
Raul Alcala
#132
Dat betekent niet dat je maar rucksichloss je geld daaraan uitgeeft, Kraam. Ook aan maatregelen die...

Ja op zich wel eens Raul. Geeft ook het punt aan, dat het probleem op alle niveau's zich afspeelt, maar de maatregelen (of pogingen daartoe) niet. Dat gaat ook never happenen. 

Sunneklaas

Ik moest net nog even aan dit denken, en de professoren die toestemming vragen om aan boord te gaan van een imaginaire kano. Dit is precies waarom de sommige partijen woke buiten de scholen willen houden. Zijn 3 delen en het is echt fascinerend wat daar gebeurde.

Raul Alcala

Nee klopt nanana

Raul Alcala
Sunneklaas
#134
Ik moest net nog even aan dit denken, en de professoren die toestemming vragen om aan boord te gaan...

Ga ik kijken Truc. Dank.

Wijsgeer
Marik
#117
Dit topic begon prima gisteren, en dan ontdekken de usual sucpects dit topic en die voelen wederom d...

Marik,

Ik heb hier welgeteld 4? bijdrages geplaatst. Normale, fatsoenlijke, onderbouwde bijdrages. Zonder kutfilmpjes of dat soort dingen erin. Ik vind het heel jammer dat je het vervolgens nodig vindt om mij weg te zetten als iemand die "dit topic zou kapen". 

Doe mij eens een plezier, en zeg even heel onderbouwd en met redenen omkleed welk van deze bijdrages niet in dit topic zou passen. En als je tot de conclusie komt dat je mijn naam hebt genoemd in een rijtje waar ik niet bij hoor, dan hoop ik ook dat je kerel genoeg bent om daar gewoon "sorry" voor te zeggen. 

Wijsgeer
Sunneklaas
#127
Journalistiek is doorgaans enorm links, dat blijkt wel uit de woorden die ze gebruiken, maar ook doo...

Sunneklaas,

Het is ook welke statistieken je wilt zien. En de vraag of ze uiteindelijk het gevolg zijn van een ideologie, of van een plek op de sociale ladder...

En om het meer duiding te geven. Ik kan ook prima negatieve statistieken oplepelen waar de blanke, christelijke man op 1 staat. Belastingontduiking via schimmige BV's en verenigingen, bovenmatig bijdragen aan de vervuiling van de aarde door een veel te grote CO2 footprint, uitbuiten van arbeidsmigranten in de land- en tuinbouw, omkoping in de top van het bedrijfsleven, belangenverstrengeling en ga zo maar door. 

Crimineel zijn is niet het alleenrecht van de islam; integendeel zou ik bijna zeggen. Maar waar de partijen die schreeuwen over strenger straffen en een harde aanpak vooral oog hebben voor de straatcriminaliteit, laten ze de "witteboordencriminaliteit" ongemoeid. Simpelweg omdat een man of vrouw met een kleurtje of een hoofddoek die gebrekkig Nederlands praat nou eenmaal een gemakkelijker zondebok is dan de witte man die hoog in de boom zit.

En dat is wat mij stoort aan de partijen op rechts, maar ook aan veel van hun kiezers. Ze nemen het zelfs heel vaak op voor die fraudeur in het overhemd, want "ze zorgen voor veel werkgelegenheid" en dat soort argumenten. Slaat natuurlijk nergens op, maar wordt heel vaak geroepen en overgenomen door anderen. En juist dit soort criminaliteit, en het feit dat ze daar niet op aangepakt worden, ondermijnt in mijn ogen veel meer de solidariteit in de samenleving dan de aanwezigheid van een andere religie.

Thurau
Wijsgeer
#137
Marik, Ik heb hier welgeteld 4? bijdrages geplaatst. Normale, fatsoenlijke, onderbouwde bijdrages....

In dit geval zeker met je eens, snap niet waarom Marik hier in jouw bijdrages iets ontoelaatbaars ziet. Voor de rest zijn dit soort onderwerpen gedoemd om binnen 4 a 5 pagina's te ontsporen omdat fatsoenlijke moderatie kennelijk te duur is.

Voor wat betreft Schoof is natuurlijk de enorme ironie dat deze 4 partijen, maar dan met name BBB, PVV en NSC altijd zitten te jammeren over de ambtenarij maar vervolgens op de toppositie de vleesgeworden Sir Humphrey neerzetten. Yes Minister in de polder.

Raul Alcala

Ik houd nu eenmaal van kutfilmpjes met interessante gesprekken. Vooral als m'n maat Timon de hoofdrol speelt.

Sunneklaas
Wijsgeer
#138
Sunneklaas, Het is ook welke statistieken je wilt zien. En de vraag of ze uiteindelijk het gevolg z...

Tuurlijk speelt sociale ladder mee, maar je kunt de gevangenen corrigeren op bijv. inkomen en concluderen dat autochtonen en allochtonen even crimineel zijn, dan nog verandert er niets aan de samenstelling van de gevangenis. Asielzoekers zijn nou eenmaal veel vaker arm en spreken de taal niet. Het probleem is dan ook niet dat ze relatief crimineler zouden zijn, maar dat ze in hoge mate hier arm komen en daar niet gauw verandering in komt en dat door een andere taal het imburgeren niet snel gaat, waardoor ze vaker voor gedonder zorgen. Daarnaast speelt cultuur een enorme rol.

De blanke christelijke man heeft vrijwel altijd de NLse of een Europese nationaliteit, waardoor je deze niet weg kunt sturen. Bij allochtonen kun je proberen ze hier weg te houden door financiele middelen weg te halen. Er is immers een reden waarom ze door al die veilige landen struinen. Ik waag toch echt te betwijfelen dat rechtse stemmers het voor fraudeurs opnemen. Dat men eerder roept om strenger straffen bij gewelds- of zedendelicten is nou eenmaal omdat men daar veel meer een beeld voor ogen heeft en het slachtoffer sowieso een persoon is. Van wittebordencriminaliteit heeft men vaak geen idee, en zijn de slachtoffers toch vaak de Belastingdienst of het bedrijfsleven (wat uiteraard doorsijpelt naar de burger).

Als het aan mij ligt wordt iedereen verbannen die bepaalde misdaden pleegt, maar je kunt nou eenmaal mensen met een Europees paspoort niet verbannen, waardoor je je moet richten op de groep waar je wel wat mee kunt. Komt nog bij dat er te weinig huizen zijn en scholen enorm veel extra werk hebben aan kinderen die de taal niet spreken. Daardoor zakt ook het niveau van de andere leerlingen. De financiele prikkels hier weghalen en veel strengere eisen stellen zal er voor zorgen dat ze eerder voor een ander EU land kiezen. Dat zijn gewoon veilige landen, dus zoveel is er niet aan de hand.

Raul Alcala

Dank Truc. Sluit er mooi bij aan

Rijke wijken, arme wijken en gemengde wijken, en moord.

In een minuutje uitgelegd 

Armoede veroorzaakt geen criminaliteit.  Relatieve armoede wel.

Laatst gewijzigd
SprintMaster

@Raul: ik begrijp hieruit dat je voor een gesegregeerde samenleving bent. Want dan wordt er veel minder gemoord. Zie je zelf niet in hoe stuitend dit is?

Sunneklaas
SprintMaster
#143
@Raul: ik begrijp hieruit dat je voor een gesegregeerde samenleving bent. Want dan wordt er veel min...

Waarom is minder moorden stuitend? :P
Het is wel heel negatief wat je er uit wil halen, Raul doelt ws op dat nieuwkomers vaak arm zijn, terwijl de gemiddelde burger hier toch wat meer heeft. Mogelijkheden om snel financieel in te lopen zijn er doorgaans niet echt, en dan is de situatie toch wat uitzichtloos. Sommige mensen willen altijd meer en dan krijg je problemen.

Raul Alcala
SprintMaster
#143
@Raul: ik begrijp hieruit dat je voor een gesegregeerde samenleving bent. Want dan wordt er veel min...

Sprintmaster. Nee hoor, eerder een feitelijke constatering. Plus, het gaat niet sec om moord, ook criminaliteit breder. Ik heb half m'n leven PvdA gestemd en ook daar doorgebracht. En het klassieke linkse mantra dat armoede criminaliteit veroorzaakt heb ik altijd gehoord. En die is dus onjuist. 

Armoede is dat je niet voldoende geld hebt om te eten. Relatieve armoede dat je buurman een auto bezit, en jij niet. Afgeleid uit de Gini coefficient. Google zelf maar, linkjes en kutfilmpjes zijn hier immers verboden. 

Dit geldt dan nog specifieker voor geweld gerelateerde criminaliteit dan andere criminaliteit. Tel daarbij op dat in bepaalde culturen status belangrijker is dan in andere...

Wat dat betreft hanteer ik anno 2024 nog steeds het niet echt (extreem) rechtse motto dat je moet zorgen de inkomensverschillen in je land zo klein mogelijk te houden. En niet focussen op armoede, door bv te roepen dat voedselbanken een schande zijn voor een rijk land als Nederland. Die zijn er júist voor de echte armen. 

Laatst gewijzigd
Sunneklaas

Ook daarom Geertje. Kon de verkiezingen wel eens beinvloeden bij de Duitsers.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Wijsgeer
Sunneklaas
#146
Ook daarom Geertje. Kon de verkiezingen wel eens beinvloeden bij de Duitsers.

Misschien een hele gekke vraag: waarom zou je hierdoor op Geertje stemmen? Wat kan Geertje hieraan doen?

Ik denk dat we inmiddels anti-islam genoeg hebben. Daarbij; het doelwit van de aanslag was een groot bewonderaar van Duitsland in WWII. Dus als Geertje staat voor soortgelijke gedachtes als Duitsland in die tijd, dan zou ik allesbehalve mijn stem aan Geertje toevertrouwen.

Ik mag hopen dat de Duitsers geleerd hebben van hun verleden... 

Raul Alcala

Gewoon een kwestie van door lullen, dan kom je er vanzelf wel. En met Truc als een soort kampcommandant voel ik me in ieder geval veilig. Wat ik nog zeggen wilde voor het slapen gaan.

Vanuit meer en meer activisten vandaag de dag, en ook op links, hoor je dat ongelijkheid komt door het kapitalisme. Milieuactivisten verdenk ik er trouwens soms ook van meer een afkeer van het kapitalisme te hebben dan de liefde voor de natuur. Anyway, alleen is dat ook óók onjuist. 

Het Pareto principe geldt immers niet alleen bij mensen, je ziet het zelfs in de natuur terug. Kijk bv naar de hoogte van bomen in de Amazone.

Hoe ging dat spreekwoord ook alweer.

Laatst gewijzigd
Sunneklaas
Wijsgeer
#148
Misschien een hele gekke vraag: waarom zou je hierdoor op Geertje stemmen? Wat kan Geertje hieraan d...

haha probeer je nou echt de gedachtes van het doelwit in de schoenen van Geertje 'warme gedachten aan zijn kibboetstijd in Israel' Wilders te schuiven? En dat op basis van een artikeltitel over een gedode agent. Eerder probeerde je hem al bijna een snor aan te smeren. Je weet best waarom het een reden is om op de PVV te stemmen. Nu ben je nog wat naief, maar in elke linkse stemmer schuilt een latente rechtse stemmer. Eens kom je erachter dat links idd slechts mompelt dat niet iedereen zo is, maar dat dat het probleem niet verhelpt. Des te eerder men zichzelf de vraag stelt 'Welke partij zorgt voor minder aanslagen?' des te eerder we er wat aan kunnen doen.


1 2 ... 6 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.