Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 127 ... 228 229
Raul Alcala

Je kletst uit je nek romans. Big time

Raul Alcala

Met klootje kan ik hier een goed gesprek voeren. Ook met esims meestal, nu de kou uit de lucht lijkt ook wel met Leo, maar met jou is geen normaal gesprek te voeren hier, Romans 

Romāns Vainšteins

Overigens komen er nu berichten dat Pritzker gepland staat als running mate, daarmee zou ook Harris kiezen voor een soort van hardliner aan haar zijde. Hmmmmmmm. 

Romāns Vainšteins

Ik klets helemaal niet uit mijn nek, en dat jij me niet begrijpt is niet mijn probleem natuurlijk.

Raul Alcala

Nee joh. Tis jouw forumpje. Doe lekker je ding, ik haak af bij jou

Romāns Vainšteins

Prima, vrijheid blijheid.

Wanneer jij niet snapt dat meer werk zonder meer geld een bezuiniging is valt er verder ook niet veel uit te leggen natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Laat eerst maar eens je bron zien dat dit kabinet al die verwarde mensen van straat haalt, ze in ggz instellingen dumpt en zegt "red je er maar mee, extra geld en mensen krijg je niet van ons."

Dat moet voor jou vast geen enkele moeite zijn

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#3153
Overigens komen er nu berichten dat Pritzker gepland staat als running mate, daarmee zou ook Harris...

Opzich niet gek, die knakker heeft een vermogen van 3,5 miljard. Dat zal zeker meespelen. Overigens zijn er 13 miljardairs in de Pritzker familie, vrij bizar

Il Leopardo della Primavera

Ik denk overigens dat Beshear de juiste keuze is. Met 46 jaar nog jong, twee keer gouverneur van Kentucky als dem, en relatief conservatief voor een dem, waarmee je hopelijk een hele bak klassieke reps aan je kan binden die Trump verafschuwen. Maar we gaan het zien

Romāns Vainšteins

Wellicht ja. Pritzker is nogal een fel type, ik had wellicht eerder voor een verbinder gekozen zoals die ex-astronaut uit Arizona of die Shapiro. Beshear was ook een goede keuze geweest idd.

Maar goed: als ze Pritzker nemen wordt het écht hard-tegen-hard en is de tegenstelling 'vrijheid' versus 'meedoen' iig haarscherp.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#3160
Wellicht ja. Pritzker is nogal een fel type, ik had wellicht eerder voor een verbinder gekozen zoals...

Ja en dat is opzich ook geen gekke keuze. Je ziet in veel landen (waaronder NL) dat als je je (zoals de VVD) als een soort radicaalrechts-light neerzet het je uiteindelijk de kop kost. Dus juist radicaal er tegenover gaan staan is misschien toch wel de juiste keuze. Helemaal bij een Trump. 

Raul Alcala

Wat ik al dacht

Romāns Vainšteins

Ik haak ook een beetje af bij wat jij 'al' dacht, 'nu' denkt en/of 'zal' denken. Gek genoeg combineer ik dat met acceptatie van 'andersdenkenden'. Ze denken er maar op los allemaal.

Romāns Vainšteins

@ Leo : is ook een uitleg ja. Misschien ook geïnspireerd door Trumps keuze voor J.D. hè. En ook een halluf miljardje aan campagnegeld is best lekker.

Raul Alcala

Dat je je geraaskal over die zgn bezuinigingen op geen enkele manier kan onderbouwen met bronnen.

Romāns Vainšteins

Die pareer ik maar even fijn met dat jij lekker geen bronnen kan vinden dat ze er investeren gaan.

Spoieler : Veel verder dan een vol mededogen uit zijn kokkerds koekeloerende Schoof gaan ze niet komen.

Raul Alcala

Ze gaan ook niet investeren,  dat is wat juist ik gisteren al aangaf hier - geld is op, we moeten meer met minder doen

Wow, een nieuw dieptepunt in je oeuvre Romans 

Romāns Vainšteins

'geld is op'

Jij bent ook niet erg moeilijk te overtuigen hè? Als iemand je iets belooft en vervolgens zielig aankijkt van 'Is op'? 'OK, is goed'.

Er is geen geld op, ze kiezen gewoon om het hier niet aan uit te geven. Deze coalitie heeft schijt aan hulpbehoevenden.

Raul Alcala

Verheugd te vernemen dat je toegeeft een uit je nek kletser te zijn.

En doe wat aan de leesbaarheid en begrijpelijkheid van je bijdrages, dat heeft Marik bv je gisteren ook al eens verzocht 

Romāns Vainšteins

Ik doe lekker wat ik zelf wil. Het is niet aan mij wat je wel of niet begrijpt. Dat vraag ik ook niet van jou toch?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Je doet me wat denken aan die cliniclown. Als verlamde Appie hoort dat morgen de cliniclown op bezoek komt, kan hij ineens weer lopen. En mag dezelfde dag godzijdank naar huis

Romāns Vainšteins

Ja, denk jij dat?

Romāns Vainšteins

Overigens begint het vaag te worden of Trump nou wel of niet met Harris in debat durft te gaan, hij wíl wel maar dan wél bij FOX,.. Wat een opmaat tot afzegging kan worden.

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#3173
Overigens begint het vaag te worden of Trump nou wel of niet met Harris in debat durft te gaan, hij...

Harris maakt Trump ongenadig af. Dan lijkt Trump opeens de seniele oude man - wat ie ook gewoon is.

esims2.0

Een tijdje geleden vroeg SprintMaster zich af waarom het kiessysteem in Amerika niet afstapt van het winner-takes-all principe. Wat ik toen nog slordig las en eerst begreep als overstappen op het one-man-one-vote principe. Vandaag vroeg ik me ook nog eens af waarom het kiessysteem daar nu zo werkt. Want het komt steeds weer neer op een paar staten beïnvloeden; de rest is toch wel ongeveer beslist.

Geen uitgebreide studie gedaan maar dit artikel gelezen.

"Sinds 2000 [dit artikel is uit 2004, red.] zijn in 29 staten wetsvoorstellen gedaan om van het winner-takes-all-principe af te komen. Niet één van deze voorstellen heeft het gehaald."

Het lijkt een combinatie te zijn van eigenbelang dat die wetsvoorstellen worden weggestemd, en spektakel: 

"Net als een bokswedstrijd zijn Amerikaanse verkiezingen volledig gericht op het spektakel van een knock-out. Zonder een winnaar met de armen omhoog en een verliezer hopeloos verloren op de grond is de wedstrijd eigenlijk mislukt."

Laatst gewijzigd
1 2 ... 127 ... 228 229

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.