Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 128 ... 399 400
Romāns Vainšteins

Ja, is Amerika ontworpen op basis van een bosatlasmodel?

esims2.0
Romāns Vainšteins
Ja, is Amerika ontworpen op basis van een bosatlasmodel?

Iedereen mag zelf nagaan waar dat op slaat. Ik heb alleen de geografische kaart (de grenzen) overgenomen, niet de inhoud (kleuren etc.)

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala

12 dode kindertjes op de Golan hoogte. De stilte van Leo, Esims en Romans is al een paar dagen een pijnlijke 

Oh wacht, ik ben het grote uitspreken vergeten natuurlijk! Ik spreek me uit tegen alles wat slecht is bij deze!!!!!!

Raul Alcala

Je bent er altijd als de kippen bij om dode Palestijnse kindertjes onder de aandacht te brengen hier. En dan bijkans eisen dat anderen dat ook vreselijk vinden.

Hier lees je gewoon overheen denk ik. Het raakt je niet. Je moet nog een boel leren. Om te beginnen van Jacco

esims2.0
Raul Alcala
Je bent er altijd als de kippen bij om dode Palestijnse kindertjes onder de aandacht te brengen hier...

Je bent zelf een zielig klein kind zodra het over Israël gaat. Volgens mij stond er zelfs een tweede bericht op NOS Teletekst toen die kinderen begraven werden, en dat leek me propaganda. Dit soort feiten bepalen niet wie goed of slecht is in dit conflict, maar jij gebruikt ze maar al te graag om de aandacht af te leiden van waar het echt om gaat. En dat is de bezettingspolitiek van Israël. Ook de Golanhoogte is bezet gebied, veroverd op Syrië.

Raul Alcala

Ach jochie toch. Is je sollicitatie voor de vacature bij de Joodse Raad nog gelukt?

Romāns Vainšteins

Zonder kabinet Netanyahu geen tyfuszooi op de Golanhoogte, Raul. Kan niet wachten tot ze die misdadiger vastzetten, hij komt fit genoeg over om nog jaren te kunnen wegkwijnen in een cel.

kleomantre
Romāns Vainšteins
Zonder kabinet Netanyahu geen tyfuszooi op de Golanhoogte, Raul. Kan niet wachten tot ze die misdadi...

Zo'n zelfde isoleercel als ze die verklikker over het nucleaire programma toen hebben gegeven als landverrader, dat zou nog eens mooi en overigens volledig verdiend zijn. 

Wijsgeer

Inmiddels is de tyfus-ehhh polio uitgebroken in Gaza. Kinderverlamming wordt dat ook wel genoemd. 

Maar om die Gazaanse kindjes geeft Netanyahu niet zoveel, dat is inmiddels al wel gebleken. Maar als er een paar slachtoffertjes met een keppeltje vallen, dan is de wereld te klein. Ook bij Alpaca.

Romāns Vainšteins

Uiteindelijk gaat hij voor de bijl, in eigen land. Denk je dat de gemiddelde Israeliër zit te wachten op 2 oorlogen tegelijk en zo'n oude knarrenkabinet vol bloeddorstige oorlogshavikken en doorgedraaide pijpenkrulmormonen? Kwestie van tijd.

Wijsgeer

Ik ken helaas de gemiddelde Israelier niet. Maar eerlijk gezegd heb ik geen hoge pet meer op van dit volkje. Want nog altijd vallen er gewoon bommen en raketten op Gaza, terwijl "het volkje" al lang genoeg in de gelegenheid is geweest om de koers te veranderen.

Maar ja, als je dat zegt ben je al heel snel een jeweetwel...

esims2.0

As we speak. NOS Teletekst wilde ook nog wel even wat context geven die sommigen hier niet goed uitkomt.

Romāns Vainšteins

' "het volkje" al lang genoeg in de gelegenheid is geweest om de koers te veranderen. '

Mwwwwwwoah, ze zitten gewoon met eenzelfde issue als nu ook hier, hardliners vs gematigden in ongeveer gelijke volumes. Zo zit de helft gekidnapt in de grillen van de ander. In Polen had je een vergelijkbare situatie, het is gewoon tijd voor verkiezingen. En dat zal niet snel gebeuren want ze hebben 'geen tijd' vanwege hun smerige oorlogen.

Klootje Kriekeljon

Bang zijn om overheidskosten van een kabinet. Maar datzelfde kabinet dat opgezadeld is met een miljardentekort door jullie partijtjes hebben we het niet over. Om nog maar te zwijgen over heulen met Hamas. Houd verkiezingen, en de papa's van die kindertjes stemmen gewoon weer Hamas.

Misschien eens een discussie houden over wie er nu schuldig is aan bijv. een verdronken kind in de Middellandse zee of een overleden kind dat de oversteek door de Darien Gap niet haalt. Wij de Westerse wereld, of verantwoordelijken over het kind, de ouders. Of misschien is het niet zo zwart wit. Zeg het maar.

O en ik heb ook gymnasium gedaan. Kunnen we die wegstrepen bij elkaar.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Ik mis het individueel verantwoordelijkheidsgevoel bij de vluchtelingen zelf. Wat de achtergrond ook is, ik vind het niet sympathiek om het Westen op te zadelen met het collectieve probleem van migratie. Individuen hebben daar geen boodschap aan, dus gaat het maar door. Een beetje hetzelfde als onze zorgen over het klimaat. Omdat weinigen denken dat een eigen inspanning zin heeft, gebeurt er collectief niets. Vliegen we bijvoorbeeld meer dan ooit.

Israel gaat ondertussen ook loco op Beirut, die oorlogspijpenkrullen hebben de smaak te pakken

https://nos.nl/artikel/2530983-israel-voert-aanval-uit-op-beiroet-doelwit-was-hoge-hezbollah-commandant

EDIT: ik zie dat esims dat ook al had gepost, maar blijft bijzonder.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'Ik mis het individueel verantwoordelijkheidsgevoel bij de vluchtelingen zelf.'

Ja, zo'n Angolees moet wat meer denken 'In Nederland hebben ze het ook niet altijd makkelijk, laat ik uit ethische overwegingen maar beter hier wegrotten'. 

En Netanyahu is natuurlijk volledig doorgedraaid, 2 oorlogen tegelijk starten, wat een imbeciel. Dit kan toch niet goed gaan.

Laatst gewijzigd

"hmmm laat ik mezelf martelen en vermoorden door het dictatoriale regime omdat ik een keer boeh ipv bah zei, of ga ik naar het westen om zo collectief iedereen daar op te zadelen met migratieproblemen? Weet je wat: vermoord mij maar!"

esims2.0

"Ja, zo'n Angolees moet wat meer denken 'In Nederland hebben ze het ook niet altijd makkelijk, laat ik uit ethische overwegingen maar beter hier wegrotten'."

Van iemand die van mening is dat de boeren wel kunnen oprotten om plaats te maken voor asielzoekers, kon je zo'n onbenullige reactie verwachten.

esims2.0
"hmmm laat ik mezelf martelen en vermoorden door het dictatoriale regime omdat ik een keer boeh ipv...

O wacht, het zijn allemaal politieke vluchtelingen die hier komen. Dat had ik niet begrepen.

Klootje Kriekeljon
"hmmm laat ik mezelf martelen en vermoorden door het dictatoriale regime omdat ik een keer boeh ipv...

En voor de zekerheid 10 veilige landen doorkruisen om zeker veilig te zijn. 

Romāns Vainšteins

Menen dat (economische) vluchtelingen wat meer aan 'die arme Nederlanders' zouden moeten denken: en dan iemand anders onbenullig noemen. Wat ben jij dan? Nihilnullig of zo?

Romāns Vainšteins

'En voor de zekerheid 10 veilige landen doorkruisen om zeker veilig te zijn'

Tuurlijk zijn er zat die een nieuwe toekomst zoeken en niet zozeer uit veiligheidsoverwegingen 'vluchten'. Maar dat is iets anders. Esims denkt echt dat die lui Nieuwsuur kijken en weten van Ingrid en Henk die Lieselotte en Bob op hun neus hebben wonen. Dan ben je best wereldvreemd.

1 2 ... 128 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.