Je bent zelf een zielig klein kind zodra het over Israël gaat. Volgens mij stond er zelfs een tweede bericht op NOS Teletekst toen die kinderen begraven werden, en dat leek me propaganda. Dit soort feiten bepalen niet wie goed of slecht is in dit conflict, maar jij gebruikt ze maar al te graag om de aandacht af te leiden van waar het echt om gaat. En dat is de bezettingspolitiek van Israël. Ook de Golanhoogte is bezet gebied, veroverd op Syrië.
Inmiddels is de tyfus-ehhh polio uitgebroken in Gaza. Kinderverlamming wordt dat ook wel genoemd.
Maar om die Gazaanse kindjes geeft Netanyahu niet zoveel, dat is inmiddels al wel gebleken. Maar als er een paar slachtoffertjes met een keppeltje vallen, dan is de wereld te klein. Ook bij Alpaca.
Ik ken helaas de gemiddelde Israelier niet. Maar eerlijk gezegd heb ik geen hoge pet meer op van dit volkje. Want nog altijd vallen er gewoon bommen en raketten op Gaza, terwijl "het volkje" al lang genoeg in de gelegenheid is geweest om de koers te veranderen.
Maar ja, als je dat zegt ben je al heel snel een jeweetwel...
' "het volkje" al lang genoeg in de gelegenheid is geweest om de koers te veranderen. '
Mwwwwwwoah, ze zitten gewoon met eenzelfde issue als nu ook hier, hardliners vs gematigden in ongeveer gelijke volumes. Zo zit de helft gekidnapt in de grillen van de ander. In Polen had je een vergelijkbare situatie, het is gewoon tijd voor verkiezingen. En dat zal niet snel gebeuren want ze hebben 'geen tijd' vanwege hun smerige oorlogen.
Bang zijn om overheidskosten van een kabinet. Maar datzelfde kabinet dat opgezadeld is met een miljardentekort door jullie partijtjes hebben we het niet over. Om nog maar te zwijgen over heulen met Hamas. Houd verkiezingen, en de papa's van die kindertjes stemmen gewoon weer Hamas.
Misschien eens een discussie houden over wie er nu schuldig is aan bijv. een verdronken kind in de Middellandse zee of een overleden kind dat de oversteek door de Darien Gap niet haalt. Wij de Westerse wereld, of verantwoordelijken over het kind, de ouders. Of misschien is het niet zo zwart wit. Zeg het maar.
O en ik heb ook gymnasium gedaan. Kunnen we die wegstrepen bij elkaar.
Ik mis het individueel verantwoordelijkheidsgevoel bij de vluchtelingen zelf. Wat de achtergrond ook is, ik vind het niet sympathiek om het Westen op te zadelen met het collectieve probleem van migratie. Individuen hebben daar geen boodschap aan, dus gaat het maar door. Een beetje hetzelfde als onze zorgen over het klimaat. Omdat weinigen denken dat een eigen inspanning zin heeft, gebeurt er collectief niets. Vliegen we bijvoorbeeld meer dan ooit.
Israel gaat ondertussen ook loco op Beirut, die oorlogspijpenkrullen hebben de smaak te pakken
https://nos.nl/artikel/2530983-israel-voert-aanval-uit-op-beiroet-doelwit-was-hoge-hezbollah-commandant
EDIT: ik zie dat esims dat ook al had gepost, maar blijft bijzonder.
'Ik mis het individueel verantwoordelijkheidsgevoel bij de vluchtelingen zelf.'
Ja, zo'n Angolees moet wat meer denken 'In Nederland hebben ze het ook niet altijd makkelijk, laat ik uit ethische overwegingen maar beter hier wegrotten'.
En Netanyahu is natuurlijk volledig doorgedraaid, 2 oorlogen tegelijk starten, wat een imbeciel. Dit kan toch niet goed gaan.
"Ja, zo'n Angolees moet wat meer denken 'In Nederland hebben ze het ook niet altijd makkelijk, laat ik uit ethische overwegingen maar beter hier wegrotten'."
Van iemand die van mening is dat de boeren wel kunnen oprotten om plaats te maken voor asielzoekers, kon je zo'n onbenullige reactie verwachten.
'En voor de zekerheid 10 veilige landen doorkruisen om zeker veilig te zijn'
Tuurlijk zijn er zat die een nieuwe toekomst zoeken en niet zozeer uit veiligheidsoverwegingen 'vluchten'. Maar dat is iets anders. Esims denkt echt dat die lui Nieuwsuur kijken en weten van Ingrid en Henk die Lieselotte en Bob op hun neus hebben wonen. Dan ben je best wereldvreemd.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.