Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 155 ... 390 391
Il Leopardo della Primavera

Je weet dat esi dit niet gaat lezen he raul? te veel tekst, dat kan ie niet aan.

Raul Alcala

Geef jij me dan maar een reactie Leo, esi zal het er wel grotendeels mee eens zijn.

Romāns Vainšteins

Zo op het oog is dit eerder een soort van column dan wetenschappelijk artikel.

Ook geen enkele info over waar 'lappie tekst' vandaan komt. Dat alle vormen van hernieuwde energie beter secuur gemonitord, bijgestuurd en ontkleed van winstbejag moeten worden: zijn kabouters klein en hebben ze een puntmuts?

Het is overigens een parallel proces NAAST dat mensen anders moeten gaan vreten en daar overheidshulp bij nodig hebben. Niet alles met klimaat en groen is hetzelfde.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ja jammer joh. Als je geen linkjes en video's wenst, moet je het hier mee doen. Ok, hij is homoseksueel en hij studeerde aan de University of Georgia en behaalde zijn doctoraal Politieke Wetenschappen in het Deense Aarhus.

Slaapt Pamela Anderson op haar rug? Schijten beren in het bos?

Nee

Ja

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ik krn jullie. De boodschap bevalt jullie niet he? En nu de naam willen weten voor een nieuwe fakkeltocht.

Internationaal Energieagentschap doet Europa het met 12 procent uit hernieuwbare energie en slechts 1,5 procent uit zonne- en windenergie - kan je toch opzoeken?

Center for Global Development laat de kosten zien die worden gemaakt door het aandringen op het gebruik van hernieuwbare energiebronnen. Een uitgave van 10 miljard dollar aan hernieuwbare energie in Afrika kan 20 miljoen mensen uit de armoede halen. Een uitgave van 10 miljard dollar aan gas zou echter hetzelfde betekenen voor 90 miljoen mensen - kan je toch opzoeken?

Laatst gewijzigd
esims2.0

Zeer zwak, een artikel zonder bronvermelding.

Er moet bij mensen een knop om wat gedrag betreft. Ik heb het al eerder gezegd, toen de overheid met spotjes kwam om je thermostaat op 19 graden te zetten, dacht ik eerst 'ga weg', maar ik voelde me later een watje dat ik het niet deed. Volgens mij een zeer goed voorbeeld wat ook echt zoden aan de dijk zette.

Raul Alcala
Ik krn jullie. De boodschap bevalt jullie niet he? En nu de naam willen weten voor een nieuwe fakkel...

Maar hoe oud is dit artikel precies? Heb je een linkje? Ik klik daar wel op itt RV ;)

Zo lang je geen linkje hebt ga ik er derhalve maar vanuit dat je artikel enorm gedateerd is en/of niet onderbouwd is, dus ga ik er ook niet serieus op reageren. Lijkt me logisch.

Het artikel is in ieder geval flink gedateerd, want in 2022 was het aandeel hernieuwbare energie al 23 procent. 

En wij lopen in Nederland met 15% gewoon achter dus wij mogen best een versnelling bijsteken inzake hernieuwbare energie

esims2.0

Het artikel van Raul komt van een Deense politicoloog en is uit 2014. Geen wetenschap dus.

Raul Alcala

Een uitgave van 10 miljard dollar aan hernieuwbare energie in Afrika kan 20 miljoen mensen uit de armoede halen. Een uitgave van 10 miljard dollar aan gas zou echter hetzelfde betekenen voor 90 miljoen mensen. De drang naar hernieuwbare energie betekent dat er 70 miljoen mensen opzettelijk aan hun lot worden overgelaten. 

Raul Alcala

Bjorn Lomborg. Hij pút uit de wetenschap en bronnen die relevant zijn

Leo gaat nu los op de persoon en zal helaas niet op de inhoud ingaan. Net als esi

Oprichter van

Laatst gewijzigd
kraamhol

hoop dat de gevulde speculaas snel weer in de suup ligt, snel vergeten de zomer.

Er is geen inhoud om op in te gaan, gezien ik het dik verouderde artikel niet eens heb. Kan dus ook moeilijk op de man spelen.

Wel jammer dat je weer met dezelfde stokpaardjes komt in plaats van dat je zelf eens op onderzoek uit gaat naar of de dingen die zij zeggen daadwerkelijk kloppen of niet.

esims2.0

Een politicoloog die een economisch sommetje maakt waarbij de effecten van klimaatverandering gemakshalve maar helemaal niet meegenomen worden. In 2014 dachten ze nog niet in termen van voedselzekerheid. Wij zijn hier deze zomer aardig aan de extreme temperaturen ontsnapt, maar wereldwijd moet de klimaatschade als gevolg van extreme temperaturen volgens mij enorm zijn. Ik snap ook niet zo goed waarom je het klimaatprobleem of oplossingen daarvoor wilt ontkennen.

Raul Alcala

Ja, jammer hé dat jij twijfelt aam cijfers van gerenommeerde instanties.

Raul Alcala
esims2.0
Een politicoloog die een economisch sommetje maakt waarbij de effecten van klimaatverandering gemaks...

Wie ontkent wat?

esims2.0
Raul Alcala
Wie ontkent wat?

Jij bent graag lui en wil je gedrag niet aanpassen. Met als excuus dat het volgens jou toch niet helpt.

Raul Alcala
Ja, jammer hé dat jij twijfelt aam cijfers van gerenommeerde instanties.

enorm gedateerde cijfers, zoals ik al liet zien.

Raul Alcala
esims2.0
Een politicoloog die een economisch sommetje maakt waarbij de effecten van klimaatverandering gemaks...

Hetere zomers zal de eerste plusminus 30 jaar als gevolg hebben dat er per jaar minder mensen dood gaan aan overlijden door de temperatuur. Daarna liggen we allemaal op de gril 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
enorm gedateerde cijfers, zoals ik al liet zien.

Je pikt er eentje uit waardoor je het niet meer nodig vindt op de rest in te gaan. Daarom heb je ook niet gereageerd op m'n waterstof voorbeeld?

Laatst gewijzigd
esims2.0
Raul Alcala
Hetere zomers zal de eerste plusminus 30 jaar als gevolg hebben dat er per jaar minder mensen dood g...

Ik geloof dat je weer wat nieuws aan het roken bent. Totaal zinloze discussie.

Raul Alcala
esims2.0
Ik geloof dat je weer wat nieuws aan het roken bent. Totaal zinloze discussie.

Leo zal het beamen. Er sterven per jaar wereldwijd meer mensen aan kou dan door hitte 

Laatst gewijzigd
esims2.0

Je strooit met allerlei beweringen die door niemand te controleren zijn. En als dat zou kloppen, dat meer mensen sterven aan kou dan aan hitte, wat is de relevantie voor de discussie om maar geen moeite te doen voor het klimaat?

Wat voor mij maatgevend is, is dat de natuur in de wereld op peil blijft, ook voor volgende generaties. Jij levert met je berichten geen enkele zinnige bijdrage aan de discussie in hoeverre de huidige inspanningen toereikend zijn.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 155 ... 390 391

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.