Raul, goed nieuws
https://nos.nl/artikel/2523640-israelische-leger-vier-gijzelaars-levend-uit-gaza-gehaald
hoe ze haar vader omhelst...
Beste mensen, ik heb hier geen zin in.
Hier zijn de 22 migratiemythen van Hein de Haas, wetenschappelijk onderbouwd:
- We leven in tijden van ongekende massamigratie
- Illegale migratie loopt uit de hand
- De wereld kampt met een vluchtelingencrisis
- Onze samenlevingen zijn diverser dan ooit
- Ontwikkeling van arme landen remt migratie af
- Emigratie is een wanhopige vlucht uit ellende
- We hebben geen arbeidsmigranten nodig
- Immigranten pikken banen in en drukken lonen
- Immigratie ondermijnt de verzorgingsstaat
- De integratie van immigranten is mislukt
- Massamigratie leidt tot massasegregatie
- Immigratie doet de criminaliteit stijgen
- Emigratie leidt tot een braindrain
- Immigratie is goed voor iedereen
- Immigratie is een oplossing voor de vergrijzing
- De grenzen gaan steeds verder dicht
- Links is pro-migratie, rechts is anti-migratie
- De publieke opinie heeft genoeg van migratie
- Mensensmokkel is de oorzaak van illegale migratie
- Mensenhandel is een vorm van moderne slavernij
- Immigratierestricties reduceren immigratie
- Klimaatverandering zal tot massamigratie leiden
Zou verplichte kost moeten zijn voor alle politici. Hier vind je een uitleg over 5 van deze punten:
Vluchtelingenstroom 2e wereldoorlog gebruiken om te stellen dat de vluchtelingenstroom nu niet groot is. Er is wel een vluchtelingenindustrie aan de andere kant van de meditteranee, maar dat is onze schuld. En vluchtelingen zijn helemaal niet veel vertegenwoordigd in misdaadcijfers (maar hun kinderen). Maar het zijn politici die cijfers oneerlijk gebruiken. Eerste dat me opvalt na wat googelen.
Ik had de 1e wereldoorlog gebruikt in zijn standpunt. Toen vingen we 1 miljoen Belgen op. Misschien kunnen we Noorwegen vragen om extra huizen. Mijn overleden maat woonde in zo'n Scandinavische woning in Raamsdonksveer. Geschonken na de watersnoodsramp.
Politici zouden voldoende moeten hebben aan:
https://nieuwrechts.nl/95325-migratie-expert-berekent-hoeveel-belastinggeld-n-asielzoeker-kost
Nieuw beeld van daders seksuele uitbuiting: bijna 90 procent heeft migratieachtergrond en ze vallen na straf terug in oud gedrag | Binnenland | gelderlander.nl (archive.is)
Politici die het vervolgens nog hebben over culturele verrijking hebben het dan beslist niet over de schatkist of veiligheid.
https://nos.nl/artikel/2523618-complotdenker-verkoopt-bezittingen-om-families-te-betalen-in-sandy-hook-zaak
Heerlijk nieuws, 1 van de allerslechtste schepsels op de aardbol die rijk werd door te beweren dat ouders van vermoorde kinderen acteurs waren kan nu huilie huilie doen wat hij wil maar betalen zal ie. Overigens een slechte kop van de NOS weer, Jones geloofde nooit in de complotten die hij rondstrooide maar was cynisch genoeg om rijk te worden van de talloze dummies die dit wel deden.
Het gaat hier over aminozuren naar aanleiding van dat ik Romans regelmatig zie afgeven op religie. Nu gaat dat over godsdienst, maar op de vraag of ik nog mag twijfelen reageerde hij ongeveer als: ga gerust je gang, maar de hele evolutie is allemaal wetenschappelijk bewezen. Terwijl hij nauwelijks kennis van zaken heeft.
En nu het toch over kennis van zaken gaat. Jij haalde in het kader van de stikstofcrisis ook het landbezit van de boeren aan, alsof het bezitten van land alleen een belasting voor het milieu vormt. En megastallen erbij halen is ook zo'n makkelijke stok.
"Het meest bizar zijn nog wel degenen die vinden dat het oneerlijk is dat de boeren zoveel land bezitten. Moet het land niet ‘eerlijker’ verdeeld worden? Je vraagt je af of dergelijke lieden het ook terecht vinden dat de oorspronkelijke bewoners van Noord-Amerika hun land kwijtraakten aan Europese immigranten en veroordeeld werden tot reservaten. Veel ‘eerlijker’ natuurlijk. Wat moesten die indianen met al dat land? Hadden die immigranten dan geen rechten?"
(Rond publicatie tegengekomen, dus niet recent gegoogeld)
@Sunneklaas: bij de grootste groep, de Syriers, zit het probleem vooral bij de vrouwen. Zij zitten vaak ook vast aan zorgtaken. Van de mannen had in 2022 69% betaald werk, bij de vrouwen maar 26%.
https://nidi.nl/demos/syrische-vrouwen-en-de-hordes-op-weg-naar-werk-en-succes
Ik heb dat debat niet gezien, maar het doet er eigenlijk niet toe met welke aanleiding je het grondbezit van de boeren opvoerde. Je zei dat het 50% van Nederland is (heb ik niet nagetrokken) en dat het best wat minder kon. En voedselzekerheid was volgens jou al helemaal geen thema, we produceren zat.
https://nos.nl/artikel/2512318-milieuagentschap-europa-onvoldoende-voorbereid-op-klimaatrisico-s
(Eveneens niet recent gegoogeld)
Ik ken haar alleen van dit artikel, maar ik heb daar iets meer vertrouwen in dan de gemiddelde borrelpraat in dit topic. Zij lijkt me niet het type dat droogte en misoogsten als gevolg van CO2-uitstoot verwart met het stikstofprobleem, wat jij deed.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.