Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 161 ... 391 392
Il Leopardo della Primavera

"Hoogleraar overheidsfinanciën Bas Jacobs oordeelde hard in EW: 'Dit begrotingsbeleid destabiliseert de economie en veroorzaakt onnodige welvaartsverliezen.' Maar wie zit op zulke expertise te wachten? Het onbehagen van de kiezer moet gevoed, in dat licht is het allemaal zo weird nog niet."

Als zelfs het rechtse EW (brotha ewwww) het begrotingsbeleid totaal sloopt weet je dat een stel muppets beleid hebben zitten maken.

Speciaal voor Raul met links (het zijn er zelfs twee!)

Om nog even wat dieper er op in te gaan: hoe gaat een belastingverlaging op vermogen (box 2 en 3) en op bedrijfswinst Henk en Ingrid precies helpen? De accijnzen op benzine en diesel gaan omlaag, maar Henk en Ingrid willen vooral dat het OV buiten de randstad weer goed functioneert toch? Maar gelukkig wordt het eigen risico gehalveerd, al duurt dat nog 2,5 jaar. En vergeet vooral niet wat voor extra druk dat op de zorg meebrengt, die chronisch onderbezet is. 

En de gemeenten nóg minder geld geven om nóg meer te doen, want dat gaat al zo goed. En doodleuk dik 200 miljoen op het hoger onderwijs bezuinigen, ook weer zo'n goed idee. Nu kan Delano (de zoon van Henk en Ingrid) al helemaal geen fatsoenlijke opleiding meer doen straks, en hoe komen we in godsnaam nog aan goed zorgpersoneel als we gaan bezuinigen op die opleidingen? 

Maar hey, gelukkig is er iemand aan de leiding die roept dat de grenzen dicht moeten, dat zal ze leren!!!

kraamhol

Denk dat de tijd van verbinden wel zo'n beetje voorbij is. Zie ook een klootje die het over demoniseren heeft, over links-fascisme. Uiteindelijk gaat het niet om links of rechts, maar gaat het over de keuze tussen common sense (normaalland), of iets anders. En dit 'iets anders' heeft vele gedaanten, maar komt altijd op hetzelfde neer. Het is niet nieuw, en gaat altijd weer voorbij, vanzelfsprekend met de bijbehorende schade.

Helaas de grootste schade bij de weerlozen, de onschuldigen. Totdat er in de schappen geen plofkip meer ligt natuurlijk, dan begint het gegil in tokkieland.

Klootje Kriekeljon

Sommige mensen leven gewoon in een totaal andere perceptie. Dat is het hele probleem. Alsof iemand tegen je zegt dat een zwarte muur wit is.
Maar goed, het is al mijn schuld lees ik hier. Wekenlange pogingen tot laten we alle kanten kritisch bekijken gedaan te midden van 1 grote aanklacht tegen the supposed tokkies van rechts. Maar ik moet me zeker niet aangevallen voelen?

Vandaag openen we de ochtend met kritiek op de begroting. We zijn gvd de financiële ellende ingestort door de kabinetten hiervoor. Mevrouw nieuw bestuur Kaag heeft er een teringzooi van gemaakt, en het demissionaire kabinet heeft nog even met geld lopen smijten alsof dat moreel gezien nog kon. Maar laten we weer hunnie schreeuwen. Hypocriete lui. 

Ik heb met zowel het huidige als ook de vorige kabinetten niks Klootje, dus geen idee waarom ik hypocriet zou zijn. 

daarnaast besluit het huidige kabinet eerst nog ff 2 jaar extra geld uit te geven voordat ze echt gaan bezuinigen. Dus ook daar ligt schuld. Je hoeft de belasting op vermogen en bedrijfswinst niet te verlagen hè. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
"Hoogleraar overheidsfinanciën Bas Jacobs oordeelde hard in EW: 'Dit begrotingsbeleid destabili...

Heerlijk blad EW. Ik heb er hier 2 liggen

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
kraamhol
Een wokkie? (ipv een wokie). In normaalland is geen verdeeldheid, we zijn wel ietwat afgedreven.

Wokkel dan maar, al ken ik lekkerder chips

Romāns Vainšteins

Het is niet zozeer Kaags uitvoering maar de vvd filosofie die het verneukt heeft. Hoe meer de markt de beslissing neemt, des te meer de zwakkeren vertrapt worden. En dit kabinet gaat daar vrolijk mee door.

Klootje Kriekeljon
Ik heb met zowel het huidige als ook de vorige kabinetten niks Klootje, dus geen idee waarom ik hypo...

Goed dat je dat ook even benoemd dan. 

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3773801/joods-echtpaar-wil-na-antisemitisme-weg-uit-rhenen

De Joden zijn de nieuwe Joden

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
https://nos.nl/artikel/2533095-denen-manen-zweden-tot-actie-om-overgewaaid-bendegeweld-en-ingehuurde...

Wollah

Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
Het is niet zozeer Kaags uitvoering maar de vvd filosofie die het verneukt heeft. Hoe meer de markt...

Marktwerking heeft hele land kapot gemaakt. Laten we daar duidelijk over zijn. En de VVD is als de bijnaam van Danny Blind: scholletje. Glijden overal doorheen maar zijn vaak de grote motor achter alle ellende.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Ik heb met zowel het huidige als ook de vorige kabinetten niks Klootje, dus geen idee waarom ik hypo...

Je hebt eigenlijk niet zoveel met politiek.  Snap ik

Raul Alcala

Marktwerking is prima, maar niet in de zorg 

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
Sommige mensen leven gewoon in een totaal andere perceptie. Dat is het hele probleem. Alsof iemand t...

❤️

Klootje Kriekeljon
Raul Alcala
Marktwerking is prima, maar niet in de zorg 

Of in de post, openbaar vervoer, energie, en ga zo maar door.

Klootje Kriekeljon
Goed dat je dat ook even benoemd dan. 

Nu nog even inhoudelijk reageren ipv schreeuwen dat links hypocriet is. Je bent zelf ook goed in hunnie schreeuwen trouwens. 

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Nu nog even inhoudelijk reageren ipv schreeuwen dat links hypocriet is. Je bent zelf ook goed in hun...

Op wat?

Vast. Ik houd me nog in ook. Maar mijn houdbaarheidsdatum in dit topic is voorlopig ook ten einde gekomen. 

kraamhol
Raul Alcala
Wokkel dan maar, al ken ik lekkerder chips

kaasflips?

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
Of in de post, openbaar vervoer, energie, en ga zo maar door.

Energie ook idd. Ov en post loopt t0ch redelijk op rolletjes?

Raul Alcala
Nu nog even inhoudelijk reageren ipv schreeuwen dat links hypocriet is. Je bent zelf ook goed in hun...

Echt vreselijk,  hoe jij discussieert 

Raul Alcala
kraamhol
kaasflips?

3 chocolade ijs van Hertog 

kraamhol
Raul Alcala
3 chocolade ijs van Hertog 

hm, rare chips wokkel

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
Op wat? Vast. Ik houd me nog in ook. Maar mijn houdbaarheidsdatum in dit topic is voorlopig ook ten...

Ik waardeer je aanwezigheid hier enorm. Wat tegenwicht richting de dwazen hier.

Tot snel hoop ik maar dan

Raul Alcala
kraamhol
hm, rare chips wokkel

Rare kronkels in m'n hoofd ook

kraamhol
Klootje Kriekeljon
Sommige mensen leven gewoon in een totaal andere perceptie. Dat is het hele probleem. Alsof iemand t...

Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen klootje? Want al wat ik lees is roeptoeteren, en een versimpeling van normaalland (Kaag maakt er een teringzooi van, links fascisme, demoniseren). Heb je het nog wel gezellig in het dagelijks leven?

1 2 ... 161 ... 391 392

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.