"Hoogleraar overheidsfinanciën Bas Jacobs oordeelde hard in EW: 'Dit begrotingsbeleid destabiliseert de economie en veroorzaakt onnodige welvaartsverliezen.' Maar wie zit op zulke expertise te wachten? Het onbehagen van de kiezer moet gevoed, in dat licht is het allemaal zo weird nog niet."
Als zelfs het rechtse EW (brotha ewwww) het begrotingsbeleid totaal sloopt weet je dat een stel muppets beleid hebben zitten maken.
Speciaal voor Raul met links (het zijn er zelfs twee!)
Om nog even wat dieper er op in te gaan: hoe gaat een belastingverlaging op vermogen (box 2 en 3) en op bedrijfswinst Henk en Ingrid precies helpen? De accijnzen op benzine en diesel gaan omlaag, maar Henk en Ingrid willen vooral dat het OV buiten de randstad weer goed functioneert toch? Maar gelukkig wordt het eigen risico gehalveerd, al duurt dat nog 2,5 jaar. En vergeet vooral niet wat voor extra druk dat op de zorg meebrengt, die chronisch onderbezet is.
En de gemeenten nóg minder geld geven om nóg meer te doen, want dat gaat al zo goed. En doodleuk dik 200 miljoen op het hoger onderwijs bezuinigen, ook weer zo'n goed idee. Nu kan Delano (de zoon van Henk en Ingrid) al helemaal geen fatsoenlijke opleiding meer doen straks, en hoe komen we in godsnaam nog aan goed zorgpersoneel als we gaan bezuinigen op die opleidingen?
Maar hey, gelukkig is er iemand aan de leiding die roept dat de grenzen dicht moeten, dat zal ze leren!!!
Denk dat de tijd van verbinden wel zo'n beetje voorbij is. Zie ook een klootje die het over demoniseren heeft, over links-fascisme. Uiteindelijk gaat het niet om links of rechts, maar gaat het over de keuze tussen common sense (normaalland), of iets anders. En dit 'iets anders' heeft vele gedaanten, maar komt altijd op hetzelfde neer. Het is niet nieuw, en gaat altijd weer voorbij, vanzelfsprekend met de bijbehorende schade.
Helaas de grootste schade bij de weerlozen, de onschuldigen. Totdat er in de schappen geen plofkip meer ligt natuurlijk, dan begint het gegil in tokkieland.
Sommige mensen leven gewoon in een totaal andere perceptie. Dat is het hele probleem. Alsof iemand tegen je zegt dat een zwarte muur wit is.
Maar goed, het is al mijn schuld lees ik hier. Wekenlange pogingen tot laten we alle kanten kritisch bekijken gedaan te midden van 1 grote aanklacht tegen the supposed tokkies van rechts. Maar ik moet me zeker niet aangevallen voelen?
Vandaag openen we de ochtend met kritiek op de begroting. We zijn gvd de financiële ellende ingestort door de kabinetten hiervoor. Mevrouw nieuw bestuur Kaag heeft er een teringzooi van gemaakt, en het demissionaire kabinet heeft nog even met geld lopen smijten alsof dat moreel gezien nog kon. Maar laten we weer hunnie schreeuwen. Hypocriete lui.
Ik heb met zowel het huidige als ook de vorige kabinetten niks Klootje, dus geen idee waarom ik hypocriet zou zijn.
daarnaast besluit het huidige kabinet eerst nog ff 2 jaar extra geld uit te geven voordat ze echt gaan bezuinigen. Dus ook daar ligt schuld. Je hoeft de belasting op vermogen en bedrijfswinst niet te verlagen hè.
Marktwerking heeft hele land kapot gemaakt. Laten we daar duidelijk over zijn. En de VVD is als de bijnaam van Danny Blind: scholletje. Glijden overal doorheen maar zijn vaak de grote motor achter alle ellende.
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen klootje? Want al wat ik lees is roeptoeteren, en een versimpeling van normaalland (Kaag maakt er een teringzooi van, links fascisme, demoniseren). Heb je het nog wel gezellig in het dagelijks leven?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.