Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 160 ... 390 391
Raul Alcala

Nou, stel je voor.

Romāns Vainšteins

Achterlijke kutpretparken moet juist een extra, hogere btw box voor komen. Zinloos en stompzinnig.

Raul Alcala

Nee hoor. Is prima zo. Wellicht wordt voor sportgerelateerd nog ern uitzondering gemaakt. Daar waar Henk en Ingrid graag heen gaan, blijft de btw intact.

Jij en de jouwen kunnen wel wat meer betalen voor jullie hobbies.

SprintMaster

Overal waar patat, kroketten en hamburgers worden verkocht blijft de BTW laag. Om de boeren te steunen. 

Raul Alcala

Sonny Kroket 

kraamhol

Tijdens de huldiging vandaag: "Schoof denkt dat je ‘best een beetje somber’ kan worden van de verdeeldheid in het land, zeker ook in de politiek. Maar, ,,het wordt allemaal opzijgeschoven als de olympische vlam is aangestoken. Dan gaat het over ónze sporters.”

Nee meneer schooft, 'een beetje somber' worden we van die ultra rechtse draai, teveel wappies en tokkies met hun plofbuiken. Willen we meer of minder? MINDER MINDER MINDER!!!

esims2.0

*te veel

kraamhol

nee zelfstandig naamwoord, teveel. Weet je zeker dat je een bul hebt?

esims2.0

Hier was het niet in de betekenis van zelfstandig naamwoord. Ezelsbruggetje: als je het kunt vervangen door 'te weinig' dan wordt het los van elkaar geschreven. Ik vind wel dat dit kabinet moet waken dat er geen taalachterstanden ontstaan in de kraamgrot.

kraamhol

Wel degelijk als zelfstandig naamwoord bedoeld. 'Het teveel aan wappies en tokkies vormt een probleem voor het functioneren van de gemeenschap. Een teveel hiervan is alleen op te lossen met rigoreuze maatregelen'.

esims2.0

Precies, in die zin heeft het de betekenis van zelfstandig naamwoord. Maar dat is na herschrijven.

Raul Alcala
kraamhol
Wel degelijk als zelfstandig naamwoord bedoeld. 'Het teveel aan wappies en tokkies vormt een problee...

Ben ik een wappie of tokkie, Kraam?

Geen sorry dat ik het zeg, maar zorg jij ook niet voor verdeeldheid?

kraamhol
Raul Alcala
Ben ik een wappie of tokkie, Kraam? Geen sorry dat ik het zeg, maar zorg jij ook niet voor verdeeld...

Een wokkie? (ipv een wokie). In normaalland is geen verdeeldheid, we zijn wel ietwat afgedreven.

Klootje Kriekeljon

Normaalland. Werkelijk wat een slap geouwhoer. Het land is enorm verdeeld, overal mensen die denken aan de goede kant te staan ofzo. Het is geen voetbal, met je tribalisme.

kraamhol
kraamhol
Klootje Kriekeljon
Normaalland. Werkelijk wat een slap geouwhoer. Het land is enorm verdeeld, overal mensen die denken...

Is het ooit anders geweest dan? Zullen we de geschiedenisboeken maar weer even afstoffen? Met normaalland bedoel ik: de normaal (het goede) tegenover het niet-normale (het slechte). In dit opzicht betekent 'slecht' het ondermijnen van de rechtstaat en democratie, het verarmen van cultuur, landschap en common sense. Het vergroten van tegenstellingen, het uitsluiten van bevolkingsgroepen, het zaaien van haat, etc. De rest kun je wel invullen toch?

Klootje Kriekeljon

Ja. Het voortdurend demoniseren en ontmenselijken van medeburgers. En het monddood willen maken van het andere geluid en gedachtengoed. Het bekende links-fascisme. 

SprintMaster

Na Fortuyn moesten we vooral gaan luisteren naar de 'gewone' man. Dus gingen de journalisten de straat op om allerlei mensen te vragen wat ze van bepaalde thema's vonden. De politiek is sindsdien, overdreven gezegd, afgegleden naar een soort cabaret/satire waarbij het er vooral om gaat om met de beste one-liners in het nieuws te komen waarbij de inhoud ondergeschikt is. Wat heeft ons dat opgeleverd?

esims2.0

Als het op NOS Teletekst staat dan is het wereldnieuws. Ik vind Brusselmans hier authentieker overkomen dan Grunberg. Dat zullen anderen wel weer koppelen aan mijn Israël-standpunt, maar dat zeg ik toch echt in alle oprechtheid.

Klootje Kriekeljon
SprintMaster
Na Fortuyn moesten we vooral gaan luisteren naar de 'gewone' man. Dus gingen de journalisten de stra...

Klopt. Bitter weinig. Maar is het niet juist midden en links dat toen mee gegaan is? Het waren toch echt mensen als Hans Dijkstal die een periode lang hamerden op zaken als 'Jip-en-Janneke-taal'. Is het niet daar waar het goede tegenverhaal verloren begon te gaan? 

Fortuyn was ook een verschuiving van het politieke landschap. Eén enorme schop onder de reet van vooral het arrogante en regenteske PvdA. Remember Ad Melkert.

Hetzelfde is nu gebeurd. En weer dezelfde reactie vanuit links. Demonisering en jezelf nog meer verwijderen van een groep Nederlanders die miljoenen mensen groot is. Ook in dit topic geen enkele verbinding of proberen te verplaatsen in... alleen maar grote woorden, harde taal, veroordeling. We zijn er nog lang niet. 

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Klopt. Bitter weinig. Maar is het niet juist midden en links dat toen mee gegaan is? Het waren toch...

Verbinding moet van twee kanten komen.

esims2.0

esims2.0

Schaamteloos. Volgens mij lees ik dat ook tussen de regels door, maar dat kan aan mij liggen.

1 2 ... 160 ... 390 391

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.