Verder nog opmerkelijk maar niet verrassend, in de landen die weten dat Poetin een bedreiging is scoren diens bevriende partijen niet zo goed. Polen en Finland zijn 2 van die voorbeelden. Lijkt er op dat Geert zijn grote vriend nu ook een echte concurrent heeft, Magyar komt vanuit het niets op 32%.
Wat het extra leuk maakt is de rol van de NOS hier, op basis van de percentages van de exit-poll was al duidelijk dat die zevende zetel van de PVV flinterdun was en dat de restzetel niet naar hen maar naar Volt zou gaan. Deze voorspelde mogelijkheid of de percentages melden? Nee hoor we gaan liever voor de frame dat het superspannend was wie de grootste partij zou worden. Terwijl ze al wisten dat dit niet het geval ging zijn.
Het aantal zetels nu is 720, waarom werkelijk niemand bij de NOS dit schijnt te weten is mij een raadsel. Dat ze die percentages niet noemden klopt maar is ook een rare keuze want dan kun je laten zien wat de onzekerheidsmarge is mbt restzetels en dergelijke. Echt een flop van de NOS. Verder, laat gewoon de uitslagen in Nederland zien, hoe stemden wij van Nijmegen tot Schubbekutterveen. Nu mogen we weer naar Wollaars kijken met een zinloos rondetafel gesprekje.
Hoe kom je erbij. Hooguit voor even, of voor een dag, of omdat pleite en mazzel mooie jiddische woorden waren voor m'n lulverhaal, als je daarop doelt. Zo mesjogge ben ik niet, al reageerde romans er direct op.
Maar dat jij het erkent is een mooie eerste stap.
En nu komt Wilders niet opdagen bij het debat. 😂🤡
EDIT: Hier staan trouwens de resultaten van alle landen (gratis tip voor NOS):
Vergelijkende tool | resultaten Europese verkiezingen 2024 | Europees Parlement (europa.eu)
Erkennen is voor jou altijd wat moeilijker maar ik neem aan dat je Frans wel gaat feliciteren. Al snap ik dat het pijnlijk is dat de aardverschuiving er niet is gekomen. Voor het laatste nieuws uit Hongarije, Magyar slaagt er in om Fidesz en Orban een behoorlijk blauw oog te bezorgen. Vanuit niets naar nu 31%. Was niet zo slim van Orban om een pedofiel gratie te verlenen.
Zwakker dan zwak. Maar ook niet verbazend, eens een slachtoffer altijd een slachtoffer. Wat is het argument nu? De NOS presentator is niet slaafs genoeg? Edit: het is zijn europese lijsttrekker maar dan nog.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.