Hoe kom je erbij. Hooguit voor even, of voor een dag, of omdat pleite en mazzel mooie jiddische woorden waren voor m'n lulverhaal, als je daarop doelt. Zo mesjogge ben ik niet, al reageerde romans er direct op.
Maar dat jij het erkent is een mooie eerste stap.
En nu komt Wilders niet opdagen bij het debat. 😂🤡
EDIT: Hier staan trouwens de resultaten van alle landen (gratis tip voor NOS):
Vergelijkende tool | resultaten Europese verkiezingen 2024 | Europees Parlement (europa.eu)
Erkennen is voor jou altijd wat moeilijker maar ik neem aan dat je Frans wel gaat feliciteren. Al snap ik dat het pijnlijk is dat de aardverschuiving er niet is gekomen. Voor het laatste nieuws uit Hongarije, Magyar slaagt er in om Fidesz en Orban een behoorlijk blauw oog te bezorgen. Vanuit niets naar nu 31%. Was niet zo slim van Orban om een pedofiel gratie te verlenen.
Zwakker dan zwak. Maar ook niet verbazend, eens een slachtoffer altijd een slachtoffer. Wat is het argument nu? De NOS presentator is niet slaafs genoeg? Edit: het is zijn europese lijsttrekker maar dan nog.
Hoe dan ook is Ruk-Rechts de aankomende 5 jaar bij verre niet zo sterk geworden als iedereen gehoopt had. Voor meerderheden of plannen doordrukken heb je ze, evenals de verre linkerzijde en groenen trouwens, niet nodig. Deze coalitie hier is de lul want ze hadden absoluut een ander type europa nodig.
Nog even de analyse tov van de NL uitslag.
PVV van 1 naar 6, waarvan ze er dus eentje hadden + allen wier prachtdromen door doordraaiende Thierry in fijnstof verpulverd waren.. plus dan nog een zeteltje. Eigenlijk de standaard tegen!-meute. Weinig tot niks daar bovenop.
je kan het wijten aan een te slappe 'gasten, nog een keer!'-campagne maar ik denk eigenlijk dat de stemmers van 22-11 NU AL teleurgesteld zijn en het niet meer volgen: 'huh ik kreeg toch meer geld?' 'Huh ze gingen toch het land uit?'. Die kunnen er geen touw aan vastknopen en zijn nu de draad al weer kwijt.
Interessanter: tegenpolen BBB en VOLT waar WEL berdeneerde stemmen heen gaan, bewegingen vertegenwoordigend die naar mijn idee binnen dit land groeien gaan. Dat wordt een interessante factor straks bij de verkiezingen begin januari.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.