Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 39 ... 284 285
Thurau

Tusk verslaat de PIS partij opnieuw in Polen. Een politicus naar mijn hart.

Sunneklaas
coolietje
#949
Niks moeilijks aan : N-VA, CD&V en Vooruit.  En ook federaal lijkt het makkelijker te word...

Vlaanderen weer van ons de sossen met hun matrakken

Raul Alcala

De nationalistische retoriek van de SP staat natuurlijk niet op z'n netvlies.

Thurau
Sunneklaas
#952
Vlaanderen weer van ons de sossen met hun matrakken

Forse winst dien je te belonen, Luisteren naar de kiezer toch. Rousseau is een briljante politicus, hem terughalen was een geniale zet van Vooruit. De man weet als geen ander hoe campagne te voeren. Daarnaast is de veel linksere PVDA (blijf dit grappig vinden) een kracht van betekenis aan het worden, scoren als een malle in Vlaanderen en Wallonie.

Zit trouwens de uitzending van de NOS te kijken maar jezus hoe slecht zijn Hekster en Noorlander. Kysia weet zelfs niet eens het totaal aantal zetels van het Europees Parlement en Arjan doet dat het kan zus en het kan zo verhaal. Wat een waslap.

Thurau

Verder nog opmerkelijk maar niet verrassend, in de landen die weten dat Poetin een bedreiging is scoren diens bevriende partijen niet zo goed. Polen en Finland zijn 2 van die voorbeelden. Lijkt er op dat Geert zijn grote vriend nu ook een echte concurrent heeft, Magyar komt vanuit het niets op 32%.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Volt met Sophie in 't Veld heeft het met 0,1% van de stemmen niet gered in België. Europa en de rest van de wereld gaan haar missen, maar ze laat zich vast niet uit het veld slaan, deze corrupte krijger.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Deens-Links, hahaha. En dan wordt er steeds naar hen verwezen met dat hallucinante genuil over de 'opt-out'.

SprintMaster

PVV verliest nog een zetel aan uitgerekend de Eurofielen van Volt. 

Het zou wel wat zijn als BBB en NSC door het CDA gekielhaald worden en niet in de EVP komen. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Lekker man, PVV nog een zeteltje er af ipv er bij en die Volt-dame, die uitstraalt daar heel veel zin in te hebben, grist m weg. Nog een fijn tikje na. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik mag hopen dat ze dat groot-rechts gaan proberen, de cashewnoten zullen er schaars van gaan worden.

Thurau
Romāns Vainšteins
#959
Lekker man, PVV nog een zeteltje er af ipv er bij en die Volt-dame, die uitstraalt daar heel veel zi...

Wat het extra leuk maakt is de rol van de NOS hier, op basis van de percentages van de exit-poll was al duidelijk dat die zevende zetel van de PVV flinterdun was en dat de restzetel niet naar hen maar naar Volt zou gaan. Deze voorspelde mogelijkheid of de percentages melden? Nee hoor we gaan liever voor de frame dat het superspannend was wie de grootste partij zou worden. Terwijl ze al wisten dat dit niet het geval ging zijn.

Romāns Vainšteins

Het leukst was Wilders die 5 minuten zat te stamelen van 7, 8, 8, 7, misschien wij 8 zij 7

6 jongen, 6

hij maakte het zelf zo belangrijk

Laatst gewijzigd
SprintMaster

De vorige zetelaantallen kloppen echt niet. Dat waren er 705, ik tel 751. Het lijkt wel of ze er nog wat Britse zetels bij hebben zitten.

De NOS had bij de exit polls nooit de percentages, die had M. de Hond wel ...

Laatst gewijzigd
Thurau
SprintMaster
#963
De vorige zetelaantallen kloppen echt niet. Dat waren er 705, ik tel 751. Het lijkt wel of ze er nog...

Het aantal zetels nu is 720, waarom werkelijk niemand bij de NOS  dit schijnt te weten is mij een raadsel. Dat ze die percentages niet noemden klopt maar is ook een rare keuze want dan kun je laten zien wat de onzekerheidsmarge is mbt restzetels en dergelijke. Echt een flop van de NOS. Verder, laat gewoon de uitslagen in Nederland zien, hoe stemden wij van Nijmegen tot Schubbekutterveen. Nu mogen we weer naar Wollaars kijken met een zinloos rondetafel gesprekje.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Hopelijk werkt dit forum voor sommigen enigszins therapeutisch.

Thurau
Raul Alcala
#965
Hopelijk werkt dit forum voor sommigen enigszins therapeutisch.

Voor jou toch ook? Je was pleite meende ik en keert toch weer terug.

Raul Alcala
Thurau
#966
Voor jou toch ook? Je was pleite meende ik en keert toch weer terug.

Hoe kom je erbij. Hooguit voor even, of voor een dag, of omdat pleite en mazzel mooie jiddische woorden waren voor m'n lulverhaal, als je daarop doelt. Zo mesjogge ben ik niet, al reageerde romans er direct op.

Maar dat jij het erkent is een mooie eerste stap.

SprintMaster

En nu komt Wilders niet opdagen bij het debat. 😂🤡

EDIT: Hier staan trouwens de resultaten van alle landen (gratis tip voor NOS):

Vergelijkende tool | resultaten Europese verkiezingen 2024 | Europees Parlement (europa.eu)

Laatst gewijzigd
Thurau
Raul Alcala
#967
Hoe kom je erbij. Hooguit voor even, of voor een dag, of omdat pleite en mazzel mooie jiddische ...

Erkennen is voor jou altijd wat moeilijker maar ik neem aan dat je Frans wel gaat feliciteren. Al snap ik dat het pijnlijk is dat de aardverschuiving er niet is gekomen. Voor het laatste nieuws uit Hongarije, Magyar slaagt er in om Fidesz en Orban een behoorlijk blauw oog te bezorgen. Vanuit niets naar nu 31%. Was niet zo slim van Orban om een pedofiel gratie te verlenen. 

Thurau
SprintMaster
#968
En nu komt Wilders niet opdagen bij het debat. 😂🤡 EDIT: Hier staan trouwens de resultaten van all...

Zwakker dan zwak. Maar ook niet verbazend, eens een slachtoffer altijd een slachtoffer. Wat is het argument nu? De NOS presentator is niet slaafs genoeg? Edit: het is zijn europese lijsttrekker maar dan nog.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Thurau
#969
Erkennen is voor jou altijd wat moeilijker maar ik neem aan dat je Frans wel gaat feliciteren. Al sn...

Frans feliciteren? Haha, ik ken de menselijke equivalent van de toren van Pisa niet eens, laat staan dat ik z'n nummer heb.

Raul Alcala

Daarnaast,  er valt niet zoveel te  feliciteren

 

Thurau

250000 stemmen meer lijkt mij echt een reden tot felicitatie. Als Geert het kon, zij het schoorvoetend dan kun jij het ook.

Raul Alcala

Heb je z'n nummer voor me? Dan app ik van harte een van harte

Thurau
Raul Alcala
#974
Heb je z'n nummer voor me? Dan app ik van harte een van harte

Nee, Frans en ik zijn geen telefoonnummer vrienden LOL Maar wie weet volgt Frans dit medium ook. Al is hij meer voetbalfan dan wielren supporter. Echt een minpuntje voor mij.

1 2 ... 39 ... 284 285

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.