Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 38 ... 392 393
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Raul aanschouwt Marik zoals ik dat met linkjes doe.

Ik vind hem nu eenmaal een linkmiegel. Zal hij wel weer gaan klagen over schelden, ik vind het wel een mooi gekozen Jiddisch woord met een dus impliciete link naar het ultrakort besproken onderwerp.

Marik
Raul Alcala
Ik vind hem nu eenmaal een linkmiegel. Zal hij wel weer gaan klagen over schelden, ik vind het wel e...

En dat mag in Nederland. Is toch heerlijke dames mijne heren? Erger je, verbaas je, geniet en dan weer door. Zolang je maar niet een topic gijzelt met (passieve) agressie vind ik het best hoor.

Raul Alcala

Ik ben nu eenmaal een bolleboos, althans op de lagere school bereikte ik m'n piek met de citotoets. En hoteldebotel op m'n gabber Kraam. Hij is een goeie gozer. We zijn allebei een beetje mesjogge, maar dat we veel gein met elkaar hebben maakt veel goed. Sommigen snappen daar geen jota van, maar dat geteisem met hun kapsones laat ik inmiddels links liggen. Wat een gotspe, de hele tijd stennis schoppen op Romans z'n geweldige forum. Terwijl ze eigenlijk geen sjoege hebben. Laat ze maar de rambam krijgen, al zal ik dat niet snel hardop zeggen. Uiteindelijk gaan we toch allemaal naar de gallemiezen. Dus beter niet teveel gedoe en kinnesinne voor het zover is.

Ik ben pleite. De mazzel.

Raul Alcala
Marik
En dat mag in Nederland. Is toch heerlijke dames mijne heren? Erger je, verbaas je, geniet en dan we...

Voor ik echt pleite ben wil ik via Via (de zus van Ria) ,en de voorzitter, Marik meegeven dat ik me alleen aan microagressie schuldig maak. En dat alleen Hamas aan gijzelen doet.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Mensen die zichzelf als beetje gek bestempelen zijn meestal vrij normaal.

Raul Alcala

Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg.

Thurau
SprintMaster
Het liegen bij de VVD over migratie blijft maar door gaan. Jammer dat de presentatrice niet ingrijpt...

Presntatoren falen gewoon, dat je 1x mist dat de VVD over dit onderwerp staat te liegen of het gedrukt staat snap ik nog maar na 34 keer mag je verwachten dat je ze kan corrigeren met de feiten. Veel journalisten zijn echter te lui om dit live recht te zetten. En soms bekruipt je het gevoel dat ze een dealtje hebben. Dilan was nog niet zo lang geleden bij Pauw om over antisemitisme te praten, prima en een belangrijk onderwerp maar om dan als gespreksleider niet de aandacht te vestigen op haar leugens over nareis op nareis is plichtsverzuim en kennelijk ingegeven door de angst om ingangetjes kwijt te raken. Nog zo een voorbeeld, de veelbejubelde Kockelmann had in een OP1 uitzending Roel Maalderink te gast die begon over Angry Bert Huisjes, dat vond Sven niet zo leuk en ipv serieus er op in te gaan ging hij compleet in het defensief om zijn baas en zichzelf te beschermen. Al vaker opgemerkt, journalisten kunnen slecht tegen kritiek op zichzelf en hun werkwijze.

Thurau
kleomantre
Ik las hier iets over bronnen, dat iets mogelijk 'lukraak' wordt overgenomen van Hamas.Wat mij altij...

Ter verdedigng van het journaille, in 90% van die gevallen claimde de genoemde beweging ook de verantwoordelijkheid en deden de daders dat ook middels schriftelijke en of video bewijzen vooraf. Dan kun je natuurlijk zeggen dat dit fake is maar dat vind ik een brug te ver. Over de slachtoffers die in Gaza vallen is de consensus dat die grotendeels kloppen, zelfs de IDF heeft toegegeven zich op die cijfers intern te baseren.

Romāns Vainšteins

Rechtse ruk blijft vooralsnog: hoewel aanwezig toch mild.

afd niet de wereldschok die men verwacht had: daar komen de aankomende jaren nog wel wat ss kostuums en hakenkruizen de kast uitvallen komt goed. In Griekenland geen Wildersachtig figuur oid.

Laatst gewijzigd
Thurau
Romāns Vainšteins
Rechtse ruk blijft vooralsnog: hoewel aanwezig toch mild. afd niet de wereldschok die men verwacht...

Meest opvallend is Vlaanderen waar VB niet de grootste wordt en ipv daarvan NVA deze positie houdt en daarmee Tom Van Grieken weer voor wat jaartjes naar de oppositie schuift. Verder valt op dat links, het in heel Belgie goed doet. Van de gematigden bij Vooruit tot de veel linksere PVDA. In Vlaanderen haalt het (centrum) linkse blok rond de 30% van de stemmen. Ook in Wallonie zie je die trend. In Duitsland is de CDU heer en meester al scoort de AFD natuurlijk veel te hoog. Ben benieuwd naar Hongarije en Polen vooral om te zien of Orban en de adequaat genaamde PIS partij wat weerwerk krijgen.

Thurau

Daarnaast explodeert het Front National natuurlijk. Macron krijgt die geest maar moeilijk meer in de fles. Le Pen scoort mede zo hoog omdat ze gematigder is geworden in haar publieke uitspraken en links en rechts in Frankrijk verder hopeloos verdeeld zijn. 

Romāns Vainšteins

Frankrijk heeft natuurlijk ook, niet zozeer vanwege immigratie maar vooral hun eigen ongebreidelde kolonielust, zowel absoluut als relatief, het hoogste aantal burgers van anderssoortige afkomst die in de lagere regionen van de maatschappij bivakkeren. 

Raul Alcala
Thurau
Ter verdedigng van het journaille, in 90% van die gevallen claimde de genoemde beweging ook de veran...

Ik ben bang uitvoeriger er op in te gaan, gezien een eerder ontspoord topic. Maar ik zou er een moord voor doen dat het wel kan.

Kort.

Zelf cijfers produceren is voor Israël en de rest van de wereld erg moeilijk, zo niet ondoenlijk 

Het Hamas ministerie maakt nooit een onderscheid tussen Hamas/Islamic Jihad strijders en de Gazaanse burgerbevolking.

Er is een onverklaarbare, sterke, negatieve correlatie tussen het aantal gedode mannelijke burgers en vrouwen, terwijl je juist een positieve correlatie zou verwachten.

Als nu ook al een Al Jazeera journalist wordt verdacht een van de bevrijde gegijzelden in huis te hebben gehad, in hoeverre is hij en eventuele medeplichtigen dan nog een onschuldig burgerslachtoffer....

Hamas is daardoor en hun schuiltactieken op z'n minst medeplichtig aan vele onschuldige burgerslachtoffers.

Beter hebben we het inderdaad over de Europese verkiezingen, waar landen als Frankrijk en Duitsland veel stoeltjes bezetten in het Europees Parlement.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Totale prognose laat niet meteen zien dat er nou peroxidekoppen met de scepter gaan zwaaien. Het wordt allemaal wel een tik conservatiever. De groenen verliezen flink omdat ze nu overal de pijn voelen van het moeten veranderen, een lafheid die men graag verdoezelt met ontkenning van de feiten.

Raul Alcala

In Frankrijk is de partij van Marine Le Pen volgens de exitpoll zoals verwacht veruit de grootste partij geworden. In reactie daarop riep president Macro voor 30 juni nieuwe parlementsverkiezingen uit. Hij noemde de opkomst van extreemrechts een bedreiging van Frankrijk en Europa. Daarom heeft hij besloten het Franse parlement te ontbinden. Zelf blijft hij wel aan.

Tis me er eentje hoor,  die Napoleon 2.0

Romāns Vainšteins

Agressieve kaart speelt hij zo, om alvast het ergste ver achter de rug te hebben voordat ze pas over 3 jaar echt een vuist kunnen maken. Wellicht de juiste move?

Raul Alcala

Hoogheidswaan van een klein menneke

SprintMaster

De vorming voor een Vlaams parlement lijkt me heel ingewikkeld als N-VA blijft weigeren met VB samen te werken. Zou dan gek genoeg een wat minder rechtse regering worden omdat Open-VLD flink verloor. Dat Vlaamse volkslied aan het eind na de speeches van de Wever en Van Grieken...

Wat betreft Frankrijk: voor het parlement is het de 'winner takes it all' per kiesdistrict, eventueel via twee rondes. Denk dat Macron er op rekent dat de kiezers nu hun gal gespuwd hebben en dan weer wat gematigder gaan stemmen.

Eerste voorspelling voor het EU parlement:

EVP - 181 (+5)
S&D - 135 (-4)
Renew - 82 (-20)
ECR - 71 (+2)
I&D - 62 (+13)
Groenen/EVA - 53 (-18)
GUE/NGL - 34 (-3)
Niet-ingeschreven- 51 (-11)
Overig/nieuwe partijen - 51

Laatst gewijzigd
Wijsgeer
SprintMaster
De vorming voor een Vlaams parlement lijkt me heel ingewikkeld als N-VA blijft weigeren met VB samen...

Vlamingen, een eng nationalistisch volkje. 

coolietje
SprintMaster
De vorming voor een Vlaams parlement lijkt me heel ingewikkeld als N-VA blijft weigeren met VB samen...

Niks moeilijks aan : N-VA, CD&V en Vooruit. 

En ook federaal lijkt het makkelijker te worden dan gedacht, gelet het grote verlies van PS in Wallonie is een regering met NVA en zonder PS zowaar geen utopie...

coolietje
Wijsgeer
Vlamingen, een eng nationalistisch volkje. 

Nederlanders zijn niet nationalistisch dat scheelt 🙃

Thurau

Tusk verslaat de PIS partij opnieuw in Polen. Een politicus naar mijn hart.

Sunneklaas
coolietje
Niks moeilijks aan : N-VA, CD&V en Vooruit.  En ook federaal lijkt het makkelijker te word...

Vlaanderen weer van ons de sossen met hun matrakken

Raul Alcala

De nationalistische retoriek van de SP staat natuurlijk niet op z'n netvlies.

Thurau
Sunneklaas
Vlaanderen weer van ons de sossen met hun matrakken

Forse winst dien je te belonen, Luisteren naar de kiezer toch. Rousseau is een briljante politicus, hem terughalen was een geniale zet van Vooruit. De man weet als geen ander hoe campagne te voeren. Daarnaast is de veel linksere PVDA (blijf dit grappig vinden) een kracht van betekenis aan het worden, scoren als een malle in Vlaanderen en Wallonie.

Zit trouwens de uitzending van de NOS te kijken maar jezus hoe slecht zijn Hekster en Noorlander. Kysia weet zelfs niet eens het totaal aantal zetels van het Europees Parlement en Arjan doet dat het kan zus en het kan zo verhaal. Wat een waslap.

1 2 ... 38 ... 392 393

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.