Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 159 ... 390 391
Il Leopardo della Primavera
kraamhol
Ik denk dat de potentie nog veel groter is. Er vanuitgaande dat china en usa ferm boven blijven met...

Ik vond dat interview met Schoof ook hilarisch, dat ie hoopt dat na deze OS alle jongeren en kinderen meer gaan sporten. Misschien helpt het ook om gewoon NIET TE BEZUINIGEN OP SPORT???

Toegegeven Schoof is vooralsnog gewoon een poppetje die zelf weinig kan beslissen maar hilarisch is het natuurlijk wel, als het niet ook zo triest was.

Klootje Kriekeljon

Hopelijk gaat ie niet de geschiedenisboeken in als Dirk Vooruitschoof.

kraamhol
Ik vond dat interview met Schoof ook hilarisch, dat ie hoopt dat na deze OS alle jongeren en kindere...

Ik denk dat al die wappies en tokkies die met hun plofbuiken hebben zitten genieten van de spelen, niet helemaal beseffen waarop ze hebben gestemd. En dan gaat het alleen nog maar om sport hier, grote lijst van onzin waar het rechtse gepeupel voor staat waar diezelfde plofbuiken maar weinig van snappen.

Maar belangrijker dan bezuiniging op de topsport, zijn de bezuinigingen door alle lagen van de sport en cultuur. Gaat natuurlijk snel een einde komen aan dit kabinet, hopelijk niet al teveel schade.

Romāns Vainšteins

Schoof met de sportende immigrant als idool, die vervolgens 2 hoeken krijgt als een Barbie VS Shemale.

Tijd voor Hassan om zich uit te spreken.

SprintMaster
esims2.0
Ik geloof dat de beeldspraak van de hond die niet kan praten niet begrepen is. Maar laat me niet lac...

Tja, hoe zou dat toch komen? Je komt zelf met deze reactie in een 'Algemeen muziek' topic:

"Achterlijke lamlendige muziek voor nikspresterende talentloze sukkels." En dan verbaasd zijn dat daar een goed verpakte boodschap op terug komt. In plaats van deze te accepteren, probeer je meteen weer de zaak om te draaien met een lollig bedoelde strip. Nogmaals: jij bent degene die zichzelf in het middelpunt van de belangstelling zet met zo'n waardeoordeel! 

Vervolgens krijg je de mogelijkheid voor gelegd om er iets aan te doen. Maar je gaat meteen weer zaken invullen voor anderen. Zo komen we nergens. 

Wijsgeer

En "het volk" juicht voor Sifan, terwijl zij alles is waar ze zo tegen zijn. Inderdaad bezuinigen op sport en cultuur, een stop op migratie, en verplicht Nederlands leren voor iedereen die hier wil bijven (en laten we eerlijk zijn, een ondertiteling bij het "Nederlands" van Sifan is geen overbodige luxe). Om als klap op de vuurpijl de leider van het meest racistische kabinet ooit te zien pronken naast een asielmigrant.

Het geeft maar aan hoe dom en inconsequent "het volk" is. Gelukkig is de eredivisie weer begonnen, dan kunnen ze daar gaan juichen voor hun cluppie (ook gevuld met 80% "van buiten")

Klootje Kriekeljon
Wijsgeer
En "het volk" juicht voor Sifan, terwijl zij alles is waar ze zo tegen zijn. Inderdaad bezuinigen op...

Je hebt zeker een punt. Maar de afgelopen jaren spreken nieuwe Nederlanders ook echt stukken beter Nederlands. Dat is echt wel opgeschroefd in niveau en/of eisen. 

Raul Alcala
kraamhol
Ik denk dat al die wappies en tokkies die met hun plofbuiken hebben zitten genieten van de spelen, n...

Ik heb als rechtse rakker geweldig genoten van de Olympische Spelen. En nu is het weer genieten van het linkse gejammer hier. 

Wijsgeer
Klootje Kriekeljon
Je hebt zeker een punt. Maar de afgelopen jaren spreken nieuwe Nederlanders ook echt stukken beter N...

Schoof had beter langs kunnen gaan bij Harry L. Pure Hollandse jongen, zo bleek als blanke vla. Typetje blond haar en blauwe ogen, dat past perfect in het beeld van zijn baas.

Raul Alcala

"We hebben geen bezuinigingen op de sport aangekondigd hè? We hebben een aantal algemene maatregelen aangekondigd, die mogelijk ook effect kunnen hebben op de sport. Waarvan het nog erg onduidelijk is wat dat is. Maar ik heb de staatssecretaris ook horen zeggen dat hij goed kijkt hoe hij dat kán invullen en hoe dat moet worden ingevuld. Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat we daar uit kunnen komen.”

45 miljoen,  klein bier. Waar hebben we het over.

Met dank aan het vorige kabinet okv potverteerder Kaag

Tijd dat ouders hun verantwoordelijkheid nemen en hun kinderen naar buiten schoppen, weg van tiktok, om in beweging te komen. Wij deden vroeger gewoon de tdf na op onze barrels, en alleen als de knietjes openlagen gingen we naar binnen voor een pleister 

Raul Alcala

En mooi te zien hoe Sifan en Schoof elkaar mogen. Daar word je vrolijk van. Itt het arische gejammer van wijsbeer, onze huis antisemiet.

kraamhol
Raul Alcala
"We hebben geen bezuinigingen op de sport aangekondigd hè? We hebben een aantal algemene maat...

In beweging komen met een ultra rechts kabinet? Waar moeten die obese kids heen dan? Alles wegbezuinigd. In een virtueel Nederland waar de wappies de macht hebben is het slecht toeven hoor! Maar mooi dat je hebt genoten vd spelen, heb je daarna weer vrolijk je ogen gesloten?

Raul Alcala

Raul Alcala
kraamhol
In beweging komen met een ultra rechts kabinet? Waar moeten die obese kids heen dan? Alles wegbezuin...

Ja m'n ogen zijn weer dicht. Slaapverwekkende shit hier.

Klootje Kriekeljon
Wijsgeer
Schoof had beter langs kunnen gaan bij Harry L. Pure Hollandse jongen, zo bleek als blanke vla. Type...

Schoof is zelf van het hardlopen. Moet die man nou serieus Sifan Hassan vermijden omdat mensen zoals jij spijkers op laag water aan het zoeken zijn? Wat heeft die Schoof nou werkelijk fout gedaan, behalve af en toe onhandig overkomen?

SprintMaster

De BTW verhoging voor sport naar 21 procent gaat per 2026 in. Dat jaar staat bij de gemeentes bekend als het ravijnjaar. Dit wordt gekenmerkt door een drastische daling van de rijksbijdragen per inwoner, van 137 euro naar slechts 47 euro. 

Bron: Het ravijnjaar 2026: een financiële uitdaging - Gemeente.nu

Het kabinet deelt in het eerste jaar vooral kadootjes uit terwijl de nood al aan de man is. De ijsberg waarop ze afvaren wordt voorlopig genegeerd. 

Wijsgeer

Wat Schoof fout heeft gedaan is MP willen worden van een kabinet wat koers zet richting herhaling van de jaren 30 in Duitsand. Vol vreemdelingenhaat en zondebokkenpolitiek. Maar voor de rest is Schoof best wel OK....

Raul Alcala

Terecht dat Wijsgeer onder curatele staat. Zou ook eigenlijk moeten gelden voor zijn bijdrages hier op het forum. Al z'n alter ego's prik je zo doorheen, idem z'n fantasy verhalen over zijn zgn bed and breakfast in Florence.  Z'n rabiate jodenhaat en z'n eeuwige slachtofferrol springen er ook uit. 

Gek genoeg picknicken jood Kraam en Wijsgeer nog steeds gezellig met elkaar. 

Klootje Kriekeljon

Smakeloze vergelijking. 

Wijsgeer
Klootje Kriekeljon
Smakeloze vergelijking. 

Ik snap dat veel PVV kiezers het een PIJNLIJKE vergelijking vinden. Maar smakeloos is ie zeker niet, en ook niet heel ver van de waarheid.

Kijk nog even terug hoe makkelijk de vlam van vreemdelingenhaat in de pan sloeg in het VK. Waarbij Kristallnacht-achtige praktijken te zien waren nadat een kind met een kleurtje andere kinderen wat aangedaan had. En waarbij de asielmigranten als groep daar de schuld van kregen, en alles wat daarmee te maken heeft wordt aangevallen, opgehitst door de sociale media en elkaar.

Waarom denk je dat dit wel in het VK van nu zou kunnen gebeuren, en niet in Nederland? En was de Kristallnacht ook niet de aanzet tot zaken die nog vele malen erger waren? Waarbij de Joden tot zondebok gebombardeerd werden voor alles wat mis was in de samenleving, en waar alle haat en onvrede door een taalvaardige volksmenner heen werd gekanaliseerd? De zondebok is een andere, maar de praktijken lijken verdacht veel op elkaar.

Ik heb in mijn hoofd geprent: NIE WIEDER!! En dat maakt dat ik alle leiders die op zoek gaan naar zo'n onterechte zondebok uitkots. En ook niets heb met mensen die hierop stemmen, alsof ze nooit een geschiedenisboek hebben opengeslagen. En vallen voor exact dezelfde retoriek als destijds.

Maar blijf het vooral lekker smakeloos noemen, Klootje. En daar boos over worden... Hopelijk valt het kwartje ook bij jou ooit.

BTW-verhoging op sport is belachelijk. Hoezo maken we gezonde dingen duurder en ongezonde dingen goedkoper? Je zou bijna gaan denken dat Wilders lijntjes heeft met Bayer (of toch de BBB?) die graag meer medicijnen willen verkopen. Gelukkig was Bayer nooit een klant van ReMarkAble en is de BBB niet het politieke vehikel van datzelfde marketingbureau. 

Natuurlijk is dit vergezocht, maar als dit over een linkse partij zou gaan zouden honderdduizenden Nederlanders het wel geloven, net zoals al die WEF-ongein rondom Rutte en consorten.

Rest mij nog te zeggen dat het belachelijk blijft dat we gezonde dingen zwaarder gaan belasten. Gelukkig is iedereen ondertussen boos over erfbelasting, das pas echt belangrijk!!!

Wijsgeer

Als ik het voor het zeggen had, dan ging er heel veel geld naar preventie. Ongezonde zooi duurder, gezonde zooi goedkoper. 

Verplicht extra gymlessen op de lagere en middelbare school. Iedere middag verplicht 12 minuten hardlopen op de speelplaat, dagelijks een Coopertest. En zaken terug als schoolontbijt, schoolzwemmen, etc. Kost misschien geld, maar gaat een hele hoop ellende vwb welvaartsziektes besparen.

En op 18 jarige leeftijd een (sociale) dienstplicht voor iedereen. 1 jaar lang ofwel in het leger, ofwel iets anders doen waar niet jijzelf beter van wordt, maar een ander. Om op die manier wat meer gemeenschapszin in de samenleving te krijgen. En ook groepen met elkaar te mengen die anders volledig naast elkaar heen leven.

kraamhol
Wijsgeer
Als ik het voor het zeggen had, dan ging er heel veel geld naar preventie. Ongezonde zooi duurder, g...

'als ik het voor het zeggen had...' Zou een mooi forumtopic zijn, benieuwd naar de perfecte wereld van een aantal flitsers. Denk dat die boot van gezonder wel gezonken is Geer, teveel gewicht. Het is lekker snacken met 24/7 scherminput.

Die dienstplicht gaat er overigens wel komen, dat gaan zelfs wij nog meemaken.

Raul Alcala

Mooi stel Geer en Kraam

"formerende partijen willen het huidige lage btw-tarief voor culturele goederen en diensten vanaf 2026 grotendeels afgeschaffen. Het btw-tarief gaat dan van 9 naar 21 procent. Dat betekent dat vanaf 2026 theater, boeken, concerten en festivals duurder – en minder toegankelijk – worden. Voor bioscopen en ‘dagrecreatie’ (musea, kermissen, dierentuinen en attractieparken) kiezen de partijen voor een opvallende uitzondering. Zij mogen het huidige lage btw-tarief wel behouden"

kraamhol
Raul Alcala
Mooi stel Geer en Kraam "formerende partijen willen het huidige lage btw-tarief voor culturele goed...

Jij bent ook een mooi stel hoor!

1 2 ... 159 ... 390 391

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.