Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 162 ... 391 392
kraamhol
Raul Alcala
Rare kronkels in m'n hoofd ook

We zijn hier getuige van de geboorte van je koosnaampie, besef je dat wel?

De nepwokkels zijn trouwens even lekker en half zo duur, ja de kronkels zijn wat anders.

Ragnar Lolbroek
Raul Alcala
Wollah

Wøllah

Ragnar Lolbroek
Klootje Kriekeljon
Of in de post, openbaar vervoer, energie, en ga zo maar door.

Defensie, onderwijs,.. enfin eigenlijk een beetje de kerntaken van een Overheid.  Die houd je bij e overheid  en ga je niet privatiseren.

Klootje Kriekeljon
kraamhol
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen klootje? Want al wat ik lees is roeptoeteren, en een versimpel...

Denk dat jij de laatste bent die het over versimpeling moet hebben. Met je er zijn 2 kampen, de goeden en de slechten. Wat een armoedige blik in je geest. 

kraamhol
Klootje Kriekeljon
Denk dat jij de laatste bent die het over versimpeling moet hebben. Met je er zijn 2 kampen, de goed...

Dan heb je niet goed gelezen, en dat is denk ik precies het punt. Je hebt normaal, en dat wat niet normaal is. Normaal is een aardig groot spectrum. Zal ik het nog duidelijker voor je maken?

Raul Alcala

Wie bepaalt er wat normaal is? GL PvdA met hun antisemitische semi clubjes en achterban? Joost Klein? Farioli? Pamela Anderson?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

De normale mensen komen nu eindelijk eens aan de beurt. Jarenlang verkettert , uitgelachen en geminacht. Maar eindelijk, de PVV regeert mee. Ongeacht hoe het zal aflopen, het werd hoog tijd.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Raul Alcala
Wie bepaalt er wat normaal is? GL PvdA met hun antisemitische semi clubjes en achterban? Joost Klein...

Onze vrouwenbasher kunnen we alvast uitsluiten, die staat niet op het lijstje van normaal.

Raul Alcala

Ab Normaal? Bonnie Jolink?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Kali Faat. Fatima Call me. Going back to Cali. 

Klootje Kriekeljon

Nou leg het eens uit, hoe je je eigen referentiekader op anderen projecteert. En hoe iedereen die daar niet binnenvalt opgevoed moet worden naar jouw normaal.

Romāns Vainšteins

Dus: om marktwerking enigszins controleerbaar te houden heb je eens een pvda en/of grote sp ad knoppen nodig. Dat is al zo lang niet geweest, gaat ook na dit kabinet gebeuren.

Raul Alcala

Niet gebeuren

Raul Alcala

Volkskrant columnisten zakken steeds dieper weg in hun gierputten. Nee, doe mij maar dan Weird Duk.

Klootje Kriekeljon
Raul Alcala
Volkskrant columnisten zakken steeds dieper weg in hun gierputten. Nee, doe mij maar dan Weird Duk....

Ja opeens was weird het modewoord. Bijzonder hoe de aapjes het allemaal napraten. Ik vind een sterke grap van een ander vertellen zonder dat er bij te vermelden al een no go.

Raul Alcala

Tis een dood zonde.

Wel een literair wonder hoor die Marcia.

"Maar wie niet de Ivoriaanse cacaoboer helpt op zijn uitdrogend veldje importeert diens zonen"  

Gister ook al.

'En er zijn niet zo gek veel letters verschil tussen toerist en terrorist'

Wierd Duk, eat your heart out!

Laatst gewijzigd
esims2.0

Als ik het zo lees, dan kan het CPB wel wegbezuinigd worden. Want de echte doorrekening van de kabinetsplannen vindt hier plaats.

SprintMaster

Het moet toch wel heerlijk warm zijn bij het vuurtje dat al die pyromanen zoals Raul, Duk en al die onderbuik vertolkers op proberen te stoken. 

Raul Alcala

Fok links. Light it up

kraamhol
Klootje Kriekeljon
Nou leg het eens uit, hoe je je eigen referentiekader op anderen projecteert. En hoe iedereen die da...

Je kunt of wilt het niet begrijpen, ik geef je even een voorbeeld:

Stel, iemand moet huis en haard verlaten, vanwege oorlog, crisis, etc. Hij komt hier, en vraagt om asiel. Het 'normaal' zou zijn, dat we er alles aan doen om zo iemand op te vangen, en te begeleiden. Het normaal zou zijn, om sociaal gevoel te hebben, en tegelijkertijd te proberen hier een goed beleid op te maken. Duurzaam. 'Niet-normaal' zou zijn, om deze mensen buiten te sluiten, zo snel mogelijk weer terug te sturen, aan hun lot over te laten, of, in het extreme, agressiviteit te laten zien, en bv zieke grappen maken zoals esi laatst deed met die boot.

Voel je het verschil, klootje? Begin je het al wat beter te snappen, wat ik bedoel met 'normaal'? En nee, dat zijn niet mijn maatstaven, dat zijn menselijke maatstaven. In een breed spectrum. 

Raul Alcala

Wat ik hier al eens eerder aankaarte. Vluchtelingenverdrag is niet meer van deze tijd. Maar uit een tijd dat er geen vliegtuigen waren en de opvang bedoeld was voor in de regio.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
De normale mensen komen nu eindelijk eens aan de beurt. Jarenlang verkettert , uitgelachen en gemina...

gaan de normale mensen profiteren van minder belasting op vermogen, of minder belasting voor bedrijven? Gaan die profiteren van minder geld naar hoger onderwijs? Gaan die profiteren van minder belasting op benzine ten koste van een verder aftakelend OV?

Raul Alcala

Dan denk je het met de weirde VK column wel gehad te hebben, maar de NOS had nog een stagiaire over.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek
Raul Alcala
Volkskrant columnisten zakken steeds dieper weg in hun gierputten. Nee, doe mij maar dan Weird Duk....

Ik heb op veel onderwerpen zeker geen uitermate rechts-conservatieve standpunten. Maar als journalisten/columnisten aan onze kant van De Grote Visvijver zich gaan bedienen van woordjes die tijdelijk goed scoren in een Amerikaanse verkiezingscampagne wordt het inderdaad redelijk belachelijk. 🙄

gaan de normale mensen profiteren van minder belasting op vermogen, of minder belasting voor bedrijv...

Toch grappig dat Raul (logischerwijs) geen antwoord heeft op deze vragen maar wel het beleid blijft verdedigen. Je kan het ook weird noemen, ik zie dat Raul dat zelf ook al graag bezigt.

En als je een column maar moet gaan afkraken op het gebruik van een woordje dan weet je ook dat die column inhoudelijk gewoon raak is, want daar is blijkbaar niks op af te dingen. 

(en nu volgt er een reactie op mijn column-zin ipv antwoorden op de vragen die ik stelde in het bericht wat ik quote)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 162 ... 391 392

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.