Dan heb je niet goed gelezen, en dat is denk ik precies het punt. Je hebt normaal, en dat wat niet normaal is. Normaal is een aardig groot spectrum. Zal ik het nog duidelijker voor je maken?
Ja opeens was weird het modewoord. Bijzonder hoe de aapjes het allemaal napraten. Ik vind een sterke grap van een ander vertellen zonder dat er bij te vermelden al een no go.
Tis een dood zonde.
Wel een literair wonder hoor die Marcia.
"Maar wie niet de Ivoriaanse cacaoboer helpt op zijn uitdrogend veldje importeert diens zonen"
Gister ook al.
'En er zijn niet zo gek veel letters verschil tussen toerist en terrorist'
Wierd Duk, eat your heart out!
Je kunt of wilt het niet begrijpen, ik geef je even een voorbeeld:
Stel, iemand moet huis en haard verlaten, vanwege oorlog, crisis, etc. Hij komt hier, en vraagt om asiel. Het 'normaal' zou zijn, dat we er alles aan doen om zo iemand op te vangen, en te begeleiden. Het normaal zou zijn, om sociaal gevoel te hebben, en tegelijkertijd te proberen hier een goed beleid op te maken. Duurzaam. 'Niet-normaal' zou zijn, om deze mensen buiten te sluiten, zo snel mogelijk weer terug te sturen, aan hun lot over te laten, of, in het extreme, agressiviteit te laten zien, en bv zieke grappen maken zoals esi laatst deed met die boot.
Voel je het verschil, klootje? Begin je het al wat beter te snappen, wat ik bedoel met 'normaal'? En nee, dat zijn niet mijn maatstaven, dat zijn menselijke maatstaven. In een breed spectrum.
gaan de normale mensen profiteren van minder belasting op vermogen, of minder belasting voor bedrijven? Gaan die profiteren van minder geld naar hoger onderwijs? Gaan die profiteren van minder belasting op benzine ten koste van een verder aftakelend OV?
Ik heb op veel onderwerpen zeker geen uitermate rechts-conservatieve standpunten. Maar als journalisten/columnisten aan onze kant van De Grote Visvijver zich gaan bedienen van woordjes die tijdelijk goed scoren in een Amerikaanse verkiezingscampagne wordt het inderdaad redelijk belachelijk. 🙄
Toch grappig dat Raul (logischerwijs) geen antwoord heeft op deze vragen maar wel het beleid blijft verdedigen. Je kan het ook weird noemen, ik zie dat Raul dat zelf ook al graag bezigt.
En als je een column maar moet gaan afkraken op het gebruik van een woordje dan weet je ook dat die column inhoudelijk gewoon raak is, want daar is blijkbaar niks op af te dingen.
(en nu volgt er een reactie op mijn column-zin ipv antwoorden op de vragen die ik stelde in het bericht wat ik quote)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.