Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 168 ... 391 392
Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
Het was van de week weer Indië herdenking. Wil je wat familieverhalen van de Bersiap? En hoe zo...

Ik kreeg er wat van mee, gisteravond op de radio. Herdenking met Schoof, Rutte etc. Kleinkinderen over het zwijgen,  liever niet over praten van hun soms ook al overleden grootouders. 

Altijd een zwak gehad. Lieve mensen, netjes, beleefd. Heerlijk eten en hapjes bij de familie Ali in de keuken. Good vibes. Respect.

Klootje Kriekeljon
Raul Alcala
Ik kreeg er wat van mee, gisteravond op de radio. Herdenking met Schoof, Rutte etc. Kleinkinderen ov...

Pcies dat. Hele generatie van verzwegen verhalen. Ook in onze familie. Nog wel wat verhalen van mijn oudste oom kunnen horen voordat hij overleed. Voor de rest is het verdwenen. 'Politionele acties' zwarte pagina NLse geschiedenis, dus niet meer over hebben. Gezinnen met oorlogstrauma, huiselijk geweld, militaire opvoeding. Stokje doorgeven op de volgende zwijgzame generatie. Misschien is dat wel een reden dat ik zo omgeslagen ben van blind links stemmen, omdat ik met precies het tegenovergestelde opgevoed ben dan slachtofferrol. 

Raul Alcala

Politionele acties ja. Stond gewoon in onze geschiedenisboekjes. Hoe is het toch in Godsnaam mogelijk, zo huis te houden als Nederland zijnde vlak nadat je zelf van de nazi's bevrijd bent. 

En het onderbrengen van Indische en Molukse mensen jarenlang in kamp Westerbork. Toen ik dat verhaal hoorde,  zakte ik dwars door de grond van ongeloof en schaamte.

Klopt wat je zegt over slachtofferrol. Geen herstelbetalingen nodig, veerkrachtig moedig voorwaarts.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Raul Alcala
Politionele acties ja. Stond gewoon in onze geschiedenisboekjes. Hoe is het toch in Godsnaam mogelij...

Je ziet het in Duitsland ook. Als je verleden zo besmet is dan word je vanzelf het braafste jongetje van de klas. Collectief schuldgevoel ofzo.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ja, en strooi er ook nog wat rooms katholieke schuldgevoel overheen.  Zelfkastijding, de zweep erover.

Raul Alcala

Ondertussen in Groningen 

Klootje Kriekeljon

Morgen jouw kant weer eens op. Eerst voor mijn droomklokkie op Urk gaan kijken en dan richting mijn maat in Beijum. Leuk stadje dat Groningen. Jammer dat het zo ver van de rest ligt. Vanaf Almere begint de polder, niet doorheen te komen. Beetje Namen-Luxemburg. Duurt altijd langer dan je dacht.

Raul Alcala

Ja, een veelgehoorde klacht. Al geldt andersom precies hetzelfde zeg ik maar altijd dan. 😀

Moi!

esims2.0

Weer zo'n fijn voorbeeld van migratiewaanzin.

kraamhol

Zelfs in het weekend die haatposts van esi, het houdt niet op, niet vanzelf. 

esims2.0

Het is jammer dat er dit weekend nog geen incident geweest is op de Westelijke Jordaanoever, anders had je ook nog je antisemitismekaart kunnen spelen.

Romāns Vainšteins

Groningen ver weg? Volkomen subjectief. Zo vind ik wereldstad Hamburg lekker nabij!

maar goed voor mijn gezondheid dat ik daar niet als 20er geland ben

esims2.0

"Het voordeel van Groningen is dat wereldstad Hamburg lekker dichtbij is" zei de trotse Groninger. Hamburg is vast een wereldstad vanwege relatief veel migranten..

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
Groningen ver weg? Volkomen subjectief. Zo vind ik wereldstad Hamburg lekker nabij! maar goed voor...

Groningen is niet ver en Hamburg ook niet, aldus het mannetje dat het niet op auto's heeft.

Ja dit is weer een kont tegen krib moment om te onthouden.   

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Trein en flixbus, veel relaxter man. Dan een beetje huilen over waar en tegen welke prijs je auto staan moet.

ik heb al heeeeeel lang een ns weekend vrij abb. van vrij 1830 t/m zo laatste trein, lekker racefiets mee en overal trips maken. Goedkoper en beter dan auto.

stelletje flippo's 

esims2.0

Goedkoper, beter (voor het milieu), allemaal waar, maar zeker niet relaxter. Dat is een typische mening van een niet-autobezitter.

Romāns Vainšteins

Ok, Dan niet-relaxter. Wellicht qua 'reisvrijheid' idd. 

ik weet weinig anders en kan er prima mee leven.

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
Goedkoper, beter (voor het milieu), allemaal waar, maar zeker niet relaxter. Dat is een typische men...

Ik heb en auto maar reis af en toe (en steeds vaker) met de trein, als het kan. Veel relaxter. Lekker serietje kijken, beetje werken, of met jullie discussieren (haha not!) terwijl ik geniet van de Hollandse landschappen die aan me voorbij trekken. Ik heb dan wel het geluk de spits vrijwel altijd te kunnen mijden :)

Auto is ook niet verkeerd hoor maar je moet continu gefocust zijn, kost simpelweg veel meer energie

esims2.0

Als het allemaal waar was dan gingen wel meer mensen met het openbaar vervoer. Met de auto heb je geen stress van een reisschema en overstappen. En volgens mij is het op jezelf zijn de allerbelangrijkste reden voor de keuze van de auto. Je kunt wel weer doen dat jij de mening vertegenwoordigt van de meeste automobilisten, maar ik denk van nog geen 5%.

Dit is geen pleidooi voor de auto, want ik ben ook voor minder autorijden.

Laatst gewijzigd
esims2.0
Als het allemaal waar was dan gingen wel meer mensen met het openbaar vervoer. Met de auto heb je ge...

Waar doe ik precies alsof ik de mening van de meesta automobilisten vertegenwoordig?

esims2.0

Je verkoopt altijd meningen als feiten. "Kost simpelweg veel meer energie", dat zullen de meesten niet met je eens zijn.

Laatst gewijzigd
esims2.0
Je verkoopt altijd meningen als feiten. "Kost simpelweg veel meer energie", dat zullen de meesten ni...

Waar doe ik precies alsof ik de mening van de meeste automobilisten vertegenwoordig?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Tuurlijk kost zelf rijden meer aandacht en daarmee energie, of rij jij toevallig heel goed auto Esims? Van echt heel goed bedoel ik dan, schakelen, bochtentechniek enzo. Dat.

esims2.0

Autorijden is niet echt opgave, en het is best leuk om te doen. Maar ik bedoelde eigenlijk dat alles bij elkaar opgeteld reizen met de auto (een stuk) comfortabeler is en daardoor minder energie kost. Jij doet net alsof een auto een blok aan het been is.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Reken maar, kosten, parkeren, hoe dat kutding er uit ziet en wat anderen er van vindeb, erover moeten hebben en nadenken, zorgen als er iets mee is etc.

blok aan het been is het als nagenoeg niets anders.

1 2 ... 168 ... 391 392

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.