Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 248 249 250 251
Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
#6173
Net zo min als jij aan de grens 'kom er maar bij' staat te zingen. Wat is je probleem met een paar...

Jij bent toch tegen immigratie? Dat maakt je dan HyPoCrIeT!!!!!! Ik sta er overigens vrij neutraal in, dus zou niet weten waarom ik bij de grens moet gaan zingen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Is ook altijd zo'n lulverhaal. Dat kritisch zijn op deze coalitie in zou houden dat je alle grenzen wijd open wil zetten. Vervelend en boring stigma. 

Wat mij betreft mag er best wat van af, en dan vooral arbeidsmigratie voor vieze economie. Wat asielmigratie betreft zou ik echt met de opvang beginnen en dan het deurbeleid aanpassen. Ik vrees dat het doorspitten van de groep Oekrainers daarbij zal moeten horen.

Het volledig in de schijt (hadden ze nog over) laten lopen van de keten lijkt nu wel onderdeel van de 'versobering'. Bizar dat je iets naar de tyfus laten gaan zowat als 'beleid' kan presenteren.

Raul Alcala

Ik heb een pleurishekel aan het woord "oprecht" gekregen. Maar ik hoopte oprecht dat na het  hartverwarmende, gloedvolle betoog van John Bidon, en oproep tot meer verbinding tussen links en rechts hier (kusje daarvoor), dat we het tij konden keren. Wat minder sneren, van elkaar leren, we zijn elkaars evenknie, 1 plus 1 is immers drie. Maar John z'n bidon bleek helaas geen plakbidon. Waarschijnlijk niet biologisch afbreekbaar genoeg voor de linkse boys. Ik deed nog een poging de liefdevolle oproep van Sjon wat gestalte te geven door hier te claimen dat links en rechts mensen qua verschillende karaktertrekken wellicht tegenpolen zijn, maar dat deze verschillen in zowel het bedrijfsleven als in de politiek juist synergie oplevert, mits je het goed toepast. 

Maar nee, alleen kraam had OPRECHT interesse. Oneens zijn en vliegen afvangen is voor de rest veel leuker als je inzet zeiken tot je een ons weegt is. Romans bedenkt sinds de door velen gemiste Esims weg is, allerlei don'ts en omschrijvingen van ja weet ik veel, voor hier op zijn forum. In mijn ogen in weer een onbegrijpelijke hersenhussel krentjebrei woordenhoest, waar alleen een galg een touw aan kan vastknopen. Om even in jouw (doodlopende) straatjes slang te blijven.

Wat het behelst, nog steeds geen clou. Maar ik ben nu blijkbaar een soort luxaflex begrip geworden, als ik het goed begrijp (mensen vragen toch ook niet in de Hornbach om lamellen?)?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Tot die tijd blijf ik gewoon doorgaan met muziek vids. Deze is hard Romans. Beetje Mobb Deep vibes

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#6176
Is ook altijd zo'n lulverhaal. Dat kritisch zijn op deze coalitie in zou houden dat je alle grenzen...

Eens. Blijf het bizar vinden dat het in de soep laten lopen van een keten (zoveel bij migratie, maar ook boeren, natuur, huizenbouw, staatsschuld/bezuinigen) nu beleid is. Dit kan volgens mij nooit lang goed gaan. 

Raul Alcala

Schijnt op die ene superdichtbewaterde waterval in Albanië gebaseerd te zijn. Of was het nou Malta.

Il Leopardo della Primavera
Il Leopardo della Primavera
#6179
Eens. Blijf het bizar vinden dat het in de soep laten lopen van een keten (zoveel bij migratie, maar...

Studenten gaan er trouwens dik 100 euro per maand op achteruit. Lage inkomens welgeteld 1 hele euro per maand op vooruit, terwijl midden- en hoge inkomens er zo'n 38 euro per maand op vooruit gaan. Gewoon VVD beleid van ome Greet dit. 

Raul Alcala

Als dat de uitkomst is na alle doorrekeninginen, inclusief alle vooral ineens op poppende tegenvallers (thanks Laurentien Wenkbrauw), dan moet er zeker nog het eea gerepareerd worden voor de lage inkomens 

Klootje Kriekeljon

Lei ik wil best meedoen hoor maar het slaat.natuurlijk nergens op. Ik ben geen politiek leider of pastoor. Ik leg niemand mijn beleid of waarden op. Ik sta niet op de bühne. Was dat wel zo mocht je mij om mij afrekenen op mijn woorden (nu of uit verleden).

Romāns Vainšteins

Het deed me oprecht niet echt veel nee, dat 2 b o t 4th F gedoe. Heb er nog over nagedacht en vind het helaas toch onzin. Van hetzelfde type als de coalitie die nu steeds wat over 'uitgestoken arm, extraparlementair' richting de oppositie prevelt. Het enige wat ik nog plaatsen wil is waar de stip op de balans 'wereldvreemd - supernep' staat.

SprintMaster

Toch wel wrang dat juist de laagste inkomens er maar een brood per maand bij krijgen. Terwijl de rest rond de 1% zit. 

 

Raul Alcala

Doe je ook aan koffiedik kijken, Romans? Voor Wijsgeer nog een mop, en dan ga ik de grens weer bewaken tot morgenochtend met Sunny

How did Moses drinks his coffee?

Hebrews it.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Sowieso zijn het allemaal schriele ' ik ga er op vooruit ' - cijfers, wat mij betreft.
NSC lijkt met name in te zetten op toekomstgericht beleid en vooruitzien, dan gaan de andere 3 met de cash van nu lopen.

Il Leopardo della Primavera



Lijkt me een goede oplossing. Gezond bezig zijn moet minder geld kosten, bewust ongezond bezig zijn mag best wat meer kosten.

Romāns Vainšteins

Volgens mij heeft de coalitie die 200 miljoen als konijn in de hoed overgehouden om in extremis de barmhartigerd te kunnen uithangen.

kraamhol
Il Leopardo della Primavera
#6188
Lijkt me een goede oplossing. Gezond bezig zijn moet minder geld kosten, bewust ongezond bezig zijn...

tja, allicht eerst op sport, daar zitten veel van hun kiezers natuurlijk. En cultuur? Als je meeneemt in de berekeningen wie er op achteruitgaat die in de cultuursector werkt, en vooralsnog in de sport-zorg- en onderwijssector, waar blijft de koopkracht dan? Maar ik zal te simpel denken.

Die dikke van bbb viel gister trouwens haar eigen scheetje aan, wil het liefst de concentratiekamphouders ontzien, goh, verrassend, even opzoeken waar haar kiezers zitten.

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#6189
Volgens mij heeft de coalitie die 200 miljoen als konijn in de hoed overgehouden om in extremis de b...

Zou me niks verbazen. Sowieso huilen over 200 miljoen of 2 miljard (inclusief cultuur) is nogal bizar als je gewoon een begrotingstekort van 30 miljard hebt. 2 miljard meer of minder hoe gives a fuck joh, gewoon lekker dat tekort op 32 miljard zetten als je dan toch al bezig bent met een tekort terwijl je op van alles en nog wat wel bezuinigd (hoe krijgen ze dat eigenlijk voor elkaar joh)

Romāns Vainšteins

Deze coalitieplannen zijn puur gericht op een dommer wordende bevolking die net iets beter rond gaat komen. Het punt is alleen dat dit binnen een verwende consumptiemaatschappij nauwelijks impact heeft, 1 x Thea op het verkeerde moment in de Action of op de site van Wehkamp en weg issie, je zuurgesprokkelde mini-koopkracht.

Romāns Vainšteins

En als ruilmateriaal krijg je een waterkans op Achmed-van-de-overkant die heel misschien door mannen in officiële pakjes in de nek gevat wordt en terug richting Woestijnie afgevoerd wordt. Ooit was NL internationaal georiënteerd & vooraanstaand... Nu kwam de (bedel)brief van Faber al in Letland op het nieuws als 'Nederland stapt uit het asielverdrag'.

Maar Oost-Europeanen die ons kutwerk komen opknappen? Welkom, welkom.. Zolang je je maar níet vestigt en goed kan tegen zure bekken in de supermarkt. Zo zijn we vandaag de dag.

 

Laatst gewijzigd
kleomantre
Romāns Vainšteins
#6193
En als ruilmateriaal krijg je een waterkans op Achmed-van-de-overkant die heel misschien door mannen...

Van het ooit zo progressieve NL is ook niet per se veel over.

Qua drugsbeleid zijn we al ingehaald en is de inzet op bestrijding van groter wordende criminaliteit (en impact ervan) een redelijk inefficiente, geld- en mankrachtverslindende machine geworden. Wat er nog aan ontbreekt is iedere loser op de straat met bezit de bak in te gooien.  

Qua humane waarden zijn we ook niets verder gekomen. Artsen kunnen euthanasie weigeren en dan moet je weer ergens anders naartoe om het toch gedaan te krijgen, dan zit je waarschijnlijk al in een stadium dat de pijn niet meer te verdragen is. Om nog maar niet te spreken over 'voltooid' leven of beter gezegd wanneer je sowieso geen zin hebt om te leven. 

Dat het uberhaupt kan dat een arts een euthanasie verzoekt kan weigeren is al absurd, net als destijds de trouwambtenaar bij same-sex huwelijken. Het zijn serviceberoepen waarbij je in dienst staat van de klant en weigeren is gewoon dienstweigering wat mij betreft op straffe van ontslag op staande voet. 

SprintMaster

Tuurlijk hebben ze nog wel ergens een escape om de meest vreselijke maatregel terug te draaien. 

Belangrijker om daar op blind te staren is het feit dat de te halen bezuiniging op de EU afdracht boterzacht is. Zegt Brussel nee, dan slaat dat meteen een flink gat in de begroting. Lijkt me prima om de rekening daarvan dan bij het grootkapitaal neer te leggen via box 2 hoogste tarief op 33%. Of verhoog de hoogste belastingschijf weer naar 52%. 

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Dat begint al goed: de ondemocratisch gekozen Schoof weigert de stukken voor de spoedwet te openbaren. Ik zie een motie van wantrouwen aankomen. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#6193
En als ruilmateriaal krijg je een waterkans op Achmed-van-de-overkant die heel misschien door mannen...

Koffiedik?

Raul Alcala

Hoe is het met m'n bakism,  galbak vainsteins?

SprintMaster

Wat een kleuterklas zeg! 🤡

Schoof: tjonge jonge jonge ... 😨

Laatst gewijzigd
1 2 ... 248 249 250 251

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.