Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 281 ... 399 400
Romāns Vainšteins

Destijds zat zelfs hiphop hier en daar meer in het alternatieve circuit en zo zeker de eerste schermutselingen van rave/house/edm. Maar yo. Moet je nu eens zien met, en eigenlijk hoort dit a la Klootje in 'schelden op muziek' thuis, die lelijke autotunejankers als Ronni L, Pappi Papie & KizzKazz. Of van die plasticsmile plaatdraaisukkels die andermans muziek opzetten en hun gore graaihandjes de lucht insteken.

Om maar te zeggen, scenes van vroegah op nu doorplakken, matig Raul, matig matig matig..

kraamhol
Raul Alcala
Ik vind esims toch best gevat met z'n Loeki imitatie, als antwoord op Eva en haar zoon Lex! 'Eva vo...

Waar komt toch die haat en stompzinnigheid vandaan, je diskwalificeert jezelf. 

Raul Alcala

Ahahaha. Zie ze op de kast zitten,  de linkse boys. Kraam die weer templates plakt

Il Leopardo della Primavera

Ondertussen krijgen in Engeland 2 activisten die soep gooiden over een glazen plaat met daarachter een Van Gogh respectievelijk 1,5 en 2 jaar cel. Ali B krijgt ook 2 jaar. Om met de woorden van Musk te spreken: let that sink in. 

kraamhol
Raul Alcala
Ahahaha. Zie ze op de kast zitten,  de linkse boys. Kraam die weer templates plakt

je bent af raul!

kraamhol
Raul Alcala
kraamhol
je bent af raul!

Jeetje, dus we zijn nu geen maten meer? Huilon

Maillot à Pois

Ik heb het weer eens gedaan, op een stille zaterdagochtend waar de rest van het huis nog slaapt dit topic aangeklikt. Nog steeds veel gescheld en weinig inhoud helaas, hier en daar een zeldzame post uitgezonderd. Dat grote politiek topic zal het wel nooit worden.

En toch kan ik het niet laten te reageren op de introductie van Eva en Lex in Duckstad, blijkbaar zeer 'woke' volgens sommigen en een volgende stap in de teloorgang van de Nederlandse samenleving.

Even de feiten: de nieuwe buur is het resultaat van een wedstrijd, met 7500 inzendingen, van kinderen. De redactie van het blad nomineerde er vijf. Je ziet ze er hieronder, je kan ze er bezwaarlijk van verdenken allemaal vehikels van woke links te zijn.

XetrkeZauEstgy2Svp1ZOSoRZQUoeP3BpAWUqRn1.png

In een online verkiezing gingen de meeste stemmen naar Eva en Lex. Heeft "links" ook deze verkiezingen gerigged?? Worden onze kinderen op school helemaal geïndoctrineerd door woke leerkrachten??

Of zou het heel misschien kunnen dat kinderen, niet gehinderd door enige vooroordelen, dit gewoon de leukste figuren vinden?

Jaja, Maillot, maar waarom moét dat tegenwoordig, nieuwe figuren in die leuke traditionele strip van ons? Dat is toch onder druk van die linkse woke gemeenschap?

Wel, ook daar is niks 'tegenwoordig' of 'woke' aan. Ik ben opgegroeid in het Vlaanderen van de jaren '80, toen hier nog geen commerciële tv zender was en wij massaal op de NOS afstemden voor het Jeugdjournaal, Sesamstraat en het Klokhuis. En de Fabeltjeskrant natuurlijk, een instituut waar zelfs mijn vader naar meekeek uit nostalgie naar zijn eigen kindertijd en een levenslange affectie voor Bor de Wolf. Ook toen werden er nieuwe figuren geïntroduceerd: ik kan me Mister Maraboe en Chico Lama nog levendig herinneren. Weerspiegeling van de samenleving, toen al. Ik kan me niet herinneren of er toen verontwaardiging over was onder volwassenen, ik was dan ook een kind. Wij kinderen vonden de nieuwe figuren in elk geval geweldig. Er kwam een burgemeestersverkiezing in Fabeltjesland - ik stemde op Chico Lama (gele briefkaart helemaal naar Nederland!), mijn pa stemde ook, op Bor de Wolf uiteraard. En tot mijn grote vreugde werd Chico de nieuwe burgemeester van Fabeltjesland.

Dus, lieve kijkbuiskinderen, niets nieuws onder de zon!

kleomantre

@Malloit a Pois: Prima verhaal. Tegenwoordig heb je mensen die bewust overal over willen stoken (voor eigen gewin of ego), daarmee op elke slak zout leggen en vooral boosheid en verontwaardiging aanwakkeren bij anderen. 

Voor mij is het onbegrijpelijk dat iemand niet ziet dat je gemanipuleerd wordt om boos te worden, om maar boos te zijn. Met vaak een blinde spot voor de realiteit zoals jij ook hier aanhaalt. De preselectie is breed genoeg en de kindertjes zelf bedenken en kiezen het.

Raul Alcala
Maillot à Pois
Ik heb het weer eens gedaan, op een stille zaterdagochtend waar de rest van het huis nog slaapt dit...

Sommigen? Ik ben al om hoor zoals je hebt kunnen lezen. Inclusief oproep tot vakmensen. Alleen vind ik blauw haar niet stoer. So what

Romāns Vainšteins

Dat precies. Overigens hebben veel scholen geanticipeerd op deze achterlijke weerstand en het meteen als thema besproken.

Raul Alcala

Maar als ik vervolgens op m'n eigen "ranzige" (esims woorden) manier een correlatie zoek met vooral de explosieve toename van mannen die graag een definitieve reparatie naar vrouw wensen, is het huis weer eens te klein hier 

Raul Alcala

Ik.vind sommige transseksuelen op het eerste gezicht zelfs best aantrekkelijk. Maar ik ben niet welkom in het inclusieve Normaalland

Raul Alcala
Romāns Vainšteins

Waarom boeit dat jou? Wat heb je met die lui (te maken)?

Raul Alcala

Wat boeit het jou wat mij boeit?

Ik ben over het algemeen van leven en laten leven. En ik vind het verdrietig als kinderen op jonge leeftijd onontkoombare beslissingen nemen waar ze later spijt van krijgen.

kraamhol
Maillot à Pois
Ik heb het weer eens gedaan, op een stille zaterdagochtend waar de rest van het huis nog slaapt dit...

Mooi pois, graag meer van dit in dit topic. 

Raul Alcala
esims4.0
kleomantre
@Malloit a Pois: Prima verhaal. Tegenwoordig heb je mensen die bewust overal over willen stoken (voo...

Prima verhaal als je de ophef van rechts tot een karikatuur maakt. Ook weer het verhaal van de twee soorten software: super voorspelbaar wie het hier mee eens zijn.

Dat hier niks woke aan zou zijn omdat je vroeger bij de Fabeltjeskrant ook al Chico Lama had, is een kinderachtige vergelijking. Niemand maakt of maakte daar een associatie met de multiculturele samenleving tegen een achtergrond van een ruk naar rechts in heel Europa, de verkiezingswinst van de PVV, huisvestingsproblemen en een spreidingswet. Nogmaals de tekst van een tweet die ik al eerder noemde: "Net zoals in de reclamewereld wordt hier een beeld gecreeerd van een harmonieuze en inclusieve samenleving, dat helaas niet strookt met de realiteit. Wat schieten we hiermee op?" Jeroen Pauw zei het een jaar of 10 geleden al, zomaar midden in een discussie in een talkshow: ik geloof niet in de multiculturele samenleving. Donald Duck wordt nu echter gebruikt om dat linkse ideaalbeeld van de multicultidoordrammers uit te dragen. Ik maakte ook al de vergelijking met Loeki, die zouden we ook niet graag zien verworden tot een politieke mascotte.

Ik kan uit het artikel van de NOS niet opmaken of de keuze voor allochtone karakters eigenlijk al was gemaakt met het uitschrijven van de tekenwedstrijd, maar dat zal ook wel weer een welles nietes discussie blijven.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
kraamhol
Mooi pois, graag meer van dit in dit topic. 

Talentloos stokertje 

Kus je

Romāns Vainšteins

tuurlijk Raul, daar zit jij enorm mee. Tattoo s ben je ook tegen?

kraamhol
esims4.0
Prima verhaal als je de ophef van rechts tot een karikatuur maakt. Ook weer het verhaal van de twee...

We leven gelukkig niet in eziland (al zou je soms anders denken met al die haat, onzin en uitsluiting), maar in een land waarin dat gewoon kan (en moet), wat extra ducks, welke kleur ze dan ook hebben. Zolang ze geen bruin hemdje aanhebben, is het helemaal prima.

Raul Alcala

Raaskal niet zo joh. Ik heb altijd een zwak gehad voor kwetsbare mensen, ouden van dagen, honden en katten. Jij bent in ieder geval niet met de kids waar het over gaat begaan. Waarvan akte.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Raul Alcala
Raaskal niet zo joh. Ik heb altijd een zwak gehad voor kwetsbare mensen, ouden van dagen, honden en...

Dat laat je dan heeeel merkwaardig merken, dat je een zwak hebt voor kwetsbare groepen, gezien je afgunst en haat.

Raul Alcala

Maak die afgunst en haat eens praktisch? Uit welke woorden blijkt dat?

1 2 ... 281 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.