Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 281 282 283 284
Puddingbenen

Netanyahu bij de VN:

Netanyahu noemde de Verenigde Naties in zijn speech een "moeras van antisemitisch gal" en beschuldigde de aanklager van het Internationaal Strafhof (ICC) van puur antisemitisme. Het ICC vroeg een paar maanden geleden om arrestatiebevelen tegen Netanyahu, de Israëlische defensieminister en drie kopstukken van Hamas.

Er is er maar 1 die het antisemitisme over de wereld verspreid, en dat is Netanyahu zelf. Ik hoop dat ze hem 20 Hezbollah piepers in zijn hol douwen, en dan tegelijkertijd laten afgaan. Wat een mispunt is die gast. En iedere pro-jood die constant roept hoe antisemitisch de wereld aan het worden is, moet zich maar eens afvragen wat de rol van onze "opperjood" daarin is.

Raul Alcala

Godallemachtig, wat een geouwehoer. Wel voorspelbaar. Grondhog Day vibes. 

Eva Hagel Hamerslag dus. Ik ben wel om. Een Joodse voornaam en wat mij betreft een pleidooi om mannen en zeker ook vrouwen te bewegen een praktische opleiding te volgen. Ipv al die heikneuters met hun communicatie achtige en anders maar rechten hbo uni studies, met pareto achtige afhaakpercentages.

Bouwvakkers, loodgieters, elektricien, enz, hebben we nodig. De inrichters en reparateurs van de wereld. Werd toch wel op neergekeken, maar vraag en aanbod leidt anno 2024 tot dik betaald. Heel dik. 

Zet em op Eva!

Mazzeltov 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Ragnar Lolbroek
#6971
Noem em vanaf nu Peter Ban. Kapitein Haak(enkruis) zal wel niet mogen van Raul.

Alles mag hoor. Niets moet. Maar het is zo makkelijk én slaat elke discussie dood voor esims. 

Go woke go broke. En we kijken weer een Disney film met een Budje toch. Donald Duck zal er niet onder lijden denk ik. Mocht het wel een probleem worden. Dagobert Duck in volgens mij wel een type Scheringa Albers of Van Seumeren van FC Utreg.

Dat verplichte Hijab dragen kinderboek voor peuters, die nu in de bieb ligt. Is dat niet een leuk nieuw personage voor de Donald Duck?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Zolang er niks veranderd, blijf ik pok gewoon iedreen irriteren.  Kapitaan Haak dus.

Raul Alcala
Puddingbenen
#7000
Netanyahu bij de VN: Netanyahu noemde de Verenigde Naties in zijn speech een "moeras van antisemiti...

"En iedere pro-jood die constant roept hoe antisemitisch de wereld aan het worden is, moet zich maar eens afvragen wat de rol van onze "opperjood" daarin is."

Heb het me afgevraagd. Wil je dat ik Brace hier nóg een keer drop?

Raul Alcala
kraamhol
#6954
A.J.Kwak was zijn tijd ver vooruit, en niet helemaal de wereld van ezi, veronderstel ik. 

Smeer wat zwitsal baby bodylotion op me kop. ik kom af op de geur van een zwart bakkie pleur, pleur het met een klont en compleet uit m'n scheur. Scheur de kalender af, het is een 'alfred jodocus kwak"

ik ben vandaag zo vrolijk was ik nooit' dag.

zonder zorgen, zonder politieke boodschap

zit helemaal op m'n gemak

Raul Alcala

Romans. Liesje leerde Lotje lopen langs de lange Lindelaan, maar toen Lotje niet wilde lopen, toen liet Liesje Lotje staan.

Oh nee, het betrof de Lelylaanlijn. Excuses 

Romāns Vainšteins

Eva heeft het voor elkaar gekregen om een aantal actuele thema's fraai samen te vatten in één klein gezin. Ik vind dat wel mooi. Alle kinderen op school hier vinden het ook tof. Dat ik het zelf enigszins cheesy vind, sja, het is niet voor mij bedoeld.

Laatst gewijzigd
esims4.0

"... aantal actuele thema's fraai samen te vatten in één klein gezin"

Wat een hypocriet gedraai toch weer. Donald Duck wordt voor het karretje van links gespannen. Ik had de reacties wel eens willen zien als Loekie gestrikt zou zijn door de PVV. "Asjemenou?"

Il Leopardo della Primavera
esims4.0
#7008
"... aantal actuele thema's fraai samen te vatten in één klein gezin" Wat een hypocri...

Weet je hoe dit nieuwe character is ontstaan?

Puddingbenen

Wat ik wel bijzonder vind is dat sommigen zich heel druk maken over symbolen. Een gekleurde eend in een stripverhaal, het zou mij de adem niet waard zijn. Maar voor sommigen is het echt een thema.

Alles om de aandacht maar af te leiden van de echte vraagstukken. Zoals bijvoorbeeld de problemen in de zorg. Waar zelfs de VVD beseft dat marktwerking is doorgeslagen, en dat er een eind moet komen aan ondernemers aan de operatietafel.

Agema mag nu kijken of ze haar woorden als kamerlid ook kan waarmaken vanuit de regering.

Romāns Vainšteins

Weet je, ik denk dat zo'n Agema het diep in haar hart nog best bedoelt ook allemaal. Ze heeft er gewoon de capaciteiten niet voor. Het is ook dermate ver kapot dat je het nagenoeg niet meer heel krijgt ook.

Raul Alcala

Ik vind esims toch best gevat met z'n Loeki imitatie, als antwoord op Eva en haar zoon Lex!

'Eva vond het leuk om ook een jonge eend te maken: Lex. ‘Hij is ook heel stoer, daarom heeft hij blauw haar. Hij is een slimme programmeur, die veel weet van computers. Maar hij doet ook vaak stiekeme dingen, die zijn moeder niet doorheeft.’ 

Programmeurs, ook daar hebben we behoefte aan, we hengelen ze nu veel uit India binnen toch?

 Alleen dat blauwe haar en stoer.

Ik moet onwillekeurig toch denken aan een UVA studente uit één of godvergeten ander land dan Holland. Blekig, altijd chagrijnig,  Schreeuwt veel ondanks de mondkapjes en pallie theedoeken voor die natte bekken te verbergen. Wil never nooit geïnterviewd worden. Spreekt alleen Engels. Molesteren de boel en gaan dan huilend in een hoekje klagen over het politiegeweld. Vol begrip aangehoord door docenten en andere krentenkakkers. Blauw haar. 

Vroeger toen de touwtjes uit de brievenbus bengelden oid. Van Jan Terlouw, die boekenwurm. Z'n bekendste boek is toch wel "Wie zijn toch die mensen?" Daarnaast belletje trekken en portemonnee op de stoep leggen met een flinterdun touwtje. Wegtrekken als zo eentje door de knieën gaat. Wat hadden we een pret.

Anyway. In mijn jeugd waren sommige meiden en jongens Gothic. Nagellak. Veel zwart en gezweef. Kistjes. Altos. Beetje depri kwamen ze over. Kan me vergissen natuurlijk, de segregatie was er toen al. En als ze uitgepuberd waren waaide het alle kanten op.

Nu zijn ze non binaire genderneutrale wc's op Gaybrapaden eisende gasten, waar je onderhand over struikelt. Hen huilie, hem, zij...het is nooit goed. Gezeik over woorden. En anders worden ze wel transseksueel. Is ook hip.

Waar hadden we het over? Dierentuinen?

 

Romāns Vainšteins

Je bent met name weer generaliserend aan het raaskallen.

Alto's en Goth's op 1 hoop sowieso al fout, zat behoorlijk wat verschil tussen hoewel qua muziek er bands waren (Tool, Nine Inch Nails, om maar wat te noemen) waarop het samen kwam. Heel misschien zou je Goths als een omvangrijke subgroep binnen het altospectrum kunnen zien.

Maar wat je er vervolgens van maakt inclusief je opgeworpen rolmodel,... evenals esims die negerkijkgaatjes in zijn huis gemaakt heeft denk ik dat je een spookbeeld gecreeerd hebt op basis van wat vage youtubeclips. Of ben je eens keihard nonbinair te grazen genomen?

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#7013
Je bent met name weer generaliserend aan het raaskallen. Alto's en Goth's op 1 hoop sowieso al fout...

Alto's hadden meer raakvlakken met skaters dan met goths, maar sowieso die subculturen van toen vergelijken met wat er nu is en de lgbtqa beweging is toch wel appels met peren. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Destijds zat zelfs hiphop hier en daar meer in het alternatieve circuit en zo zeker de eerste schermutselingen van rave/house/edm. Maar yo. Moet je nu eens zien met, en eigenlijk hoort dit a la Klootje in 'schelden op muziek' thuis, die lelijke autotunejankers als Ronni L, Pappi Papie & KizzKazz. Of van die plasticsmile plaatdraaisukkels die andermans muziek opzetten en hun gore graaihandjes de lucht insteken.

Om maar te zeggen, scenes van vroegah op nu doorplakken, matig Raul, matig matig matig..

kraamhol
Raul Alcala
#7012
Ik vind esims toch best gevat met z'n Loeki imitatie, als antwoord op Eva en haar zoon Lex! 'Eva vo...

Waar komt toch die haat en stompzinnigheid vandaan, je diskwalificeert jezelf. 

Raul Alcala

Ahahaha. Zie ze op de kast zitten,  de linkse boys. Kraam die weer templates plakt

Il Leopardo della Primavera

Ondertussen krijgen in Engeland 2 activisten die soep gooiden over een glazen plaat met daarachter een Van Gogh respectievelijk 1,5 en 2 jaar cel. Ali B krijgt ook 2 jaar. Om met de woorden van Musk te spreken: let that sink in. 

kraamhol
Raul Alcala
#7017
Ahahaha. Zie ze op de kast zitten,  de linkse boys. Kraam die weer templates plakt

je bent af raul!

kraamhol
Raul Alcala
kraamhol
#7019
je bent af raul!

Jeetje, dus we zijn nu geen maten meer? Huilon

Maillot à Pois

Ik heb het weer eens gedaan, op een stille zaterdagochtend waar de rest van het huis nog slaapt dit topic aangeklikt. Nog steeds veel gescheld en weinig inhoud helaas, hier en daar een zeldzame post uitgezonderd. Dat grote politiek topic zal het wel nooit worden.

En toch kan ik het niet laten te reageren op de introductie van Eva en Lex in Duckstad, blijkbaar zeer 'woke' volgens sommigen en een volgende stap in de teloorgang van de Nederlandse samenleving.

Even de feiten: de nieuwe buur is het resultaat van een wedstrijd, met 7500 inzendingen, van kinderen. De redactie van het blad nomineerde er vijf. Je ziet ze er hieronder, je kan ze er bezwaarlijk van verdenken allemaal vehikels van woke links te zijn.

In een online verkiezing gingen de meeste stemmen naar Eva en Lex. Heeft "links" ook deze verkiezingen gerigged?? Worden onze kinderen op school helemaal geïndoctrineerd door woke leerkrachten??

Of zou het heel misschien kunnen dat kinderen, niet gehinderd door enige vooroordelen, dit gewoon de leukste figuren vinden?

Jaja, Maillot, maar waarom moét dat tegenwoordig, nieuwe figuren in die leuke traditionele strip van ons? Dat is toch onder druk van die linkse woke gemeenschap?

Wel, ook daar is niks 'tegenwoordig' of 'woke' aan. Ik ben opgegroeid in het Vlaanderen van de jaren '80, toen hier nog geen commerciële tv zender was en wij massaal op de NOS afstemden voor het Jeugdjournaal, Sesamstraat en het Klokhuis. En de Fabeltjeskrant natuurlijk, een instituut waar zelfs mijn vader naar meekeek uit nostalgie naar zijn eigen kindertijd en een levenslange affectie voor Bor de Wolf. Ook toen werden er nieuwe figuren geïntroduceerd: ik kan me Mister Maraboe en Chico Lama nog levendig herinneren. Weerspiegeling van de samenleving, toen al. Ik kan me niet herinneren of er toen verontwaardiging over was onder volwassenen, ik was dan ook een kind. Wij kinderen vonden de nieuwe figuren in elk geval geweldig. Er kwam een burgemeestersverkiezing in Fabeltjesland - ik stemde op Chico Lama (gele briefkaart helemaal naar Nederland!), mijn pa stemde ook, op Bor de Wolf uiteraard. En tot mijn grote vreugde werd Chico de nieuwe burgemeester van Fabeltjesland.

Dus, lieve kijkbuiskinderen, niets nieuws onder de zon!

kleomantre

@Malloit a Pois: Prima verhaal. Tegenwoordig heb je mensen die bewust overal over willen stoken (voor eigen gewin of ego), daarmee op elke slak zout leggen en vooral boosheid en verontwaardiging aanwakkeren bij anderen. 

Voor mij is het onbegrijpelijk dat iemand niet ziet dat je gemanipuleerd wordt om boos te worden, om maar boos te zijn. Met vaak een blinde spot voor de realiteit zoals jij ook hier aanhaalt. De preselectie is breed genoeg en de kindertjes zelf bedenken en kiezen het.

Raul Alcala
Maillot à Pois
#7022
Ik heb het weer eens gedaan, op een stille zaterdagochtend waar de rest van het huis nog slaapt dit...

Sommigen? Ik ben al om hoor zoals je hebt kunnen lezen. Inclusief oproep tot vakmensen. Alleen vind ik blauw haar niet stoer. So what

1 2 ... 281 282 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.